Teda, na rozdíl od DICE 4A Games zvládají (vesměs) perfektně ty neherní části designu - podání příběhu ok (i když mohlo ubýt těch neherních scén, kdy není možné ovládat protagonistu), design úrovní (ač lineární jak, heh, tunel metra) taktéž - zato ta herní část je dost krutě opomenutá.
Boje s lidskými nepřáteli jsou poněkud nevyrovnané, ale až na podivný systém reakcí (seběhne se celá mapa) a checkpointů (jasně jde se plížit, ale v kombinaci s výše uvedenými problémy to je spíš záležitost pro lovce achievementů, řekl bych), tak to jde - ale boje s "mutanty" jsou tedy děs a běs. Nosalis a jejich příbuzné zemní krysy tak trochu využívají "no clip" a prochází hráčem, skáčou kolem jak opice a jejich reakce na zásahy je dost neuspokojivá. No, a co tu zbývá? Démoni - spočítat na prstech jedné ruky a řeší je tak maximální granát s hřebíky (protože se moc nezdrží). Librarians - jediný "zábavný" nepřítel, ale bohužel se prostě "vynoří" odnikud (a v podstatě to je jen větší pomalý Nosalis, co neskáče - čili ideální Nosalis). Jo, a potom ty slizové koule - s přehledem nejhorší věc ve hře (ok, přeháním) - na ty hnízda padne snad nejvíc munice ve hře a zábavné to je asi jako používat kalašnikov na odstraňování mandelinek z bramborového pole...
Systém (a vůbec přítomnost) checkopointů je potom nasazuje hře korunu - nemluvím teď o nevhodném (podivném) rozmístění nebo o (diskutabilním) navýšení obtížnosti - ale prostě když při prohledávání mapy náhodou zabočíte do dalšího levelu, není cesty zpět a jediná možnost je nahrát předchozí mapu od začátku (což si člověk zpravidla rozmyslí).
Osobně myslím, že autoři měli místo podivného "prasopsa" buď vydat FPS nebo "survival horror" - vyšel z toho takový dost nepovedený mix (po stránce hratelnosti).
Jinak, zabíjení démonů je radost, a Hellsing je zabíjení démonů (trochu OP, a "trochu" nerealistický, ale rozhodně povedená zbraň)...