Nepřímé pokračování Unreal (1998) je zasazeno deset let po konci válek (2219–2241) s genocidní mimozemskou rasou Striderů, kdy přeživší lidstvo začalo opět expandovat do okolního vesmíru. Jste bývalý mariňák John Dalton, nyní maršál Terran Colonial Authority, který s posádkou lodě Atlantis brázdí nebezpečné pohraničí lidského dominia. Rutinu strážní služby zjitří incident kvůli nálezu fragmentu zbraňového artefaktu v dolech planety Elara V. John dostane rozkazem získat tuto zbraň nezměrné síly roztříštěnou na sedm částí roztroušených po galaxii, aby nepadla do rukou magnátů z korporací Liandri/Izanagi, popřípadě pracek otrokářských Skaarjů. Mezi misemi se můžete procházet po palubě Atlantis a rozmlouvat s hostujícím mimozemským pilotem Ne'banem, zbraňovým specialistou Isaacem či kopilotkou Aidou.
Pátrání po zlomcích artefaktu vás formou misí dělených do lineárních levelů zavede hned na několik planet vzájemně kontrastujících různorodostí svých biomů. Většinu misí absolvujete způsobem „najdi a zabij“ vyjma občasných sekcí, kde musíte po určitou dobu ubránit nějaké místo, k čemuž dostanete k dispozici generátory plazmových polí a automatické střílny, které před nepřátelským útokem libovolně rozmístíte. Stěžejní element hratelnosti opět představuje postupně se rozrůstající arzenál kvérů se sekundárními módy střelby. Na rozdíl od předchozího Unrealu však unesete pouze dva kusy najednou. Kromě klasik typu pistole, samopalu, brokovnice, plamenometu, raketometu nebo granátometu s několika druhy projektilů (molotov, plynový, EMP) se chopíte i exotického střílejícího energo-oštěpu, spórometu či třeba laserové pušky.
Unreal II původně vyšel bez podpory jakékoli hry více hráčů, což 9. prosince 2003 napravil neplacený update eXpanded MultiPlayer. Teamová záležitost až pro 32 (16v16) účastníků na PC a 12 (6v6) na Xboxu je dedikována soubojům červených a modrých. Jejich teamy usilují o uloupení dvojice artefaktů ze základny protistrany a kontrolu nad generátory ke všemu nezbytné energie. Její rezervu si musejí uhlídat jak teamy coby celek, tak jednotlivci užívající energii k hackování, léčbu spolubojovníků, aktivaci skákadel (jump jets), řízení vozidel i obsluze jimi opatřených zbraní. Herní styl podmiňuje volba třídy (Ranger, Tech, Gunner), popřípadě také využití jednoho ze tří bojových transportérů (Raptor, Harbinger, Juggernaut). Obsah z XMP updatu byl komunitou zahrnut do modu Unreal Tournament: Expanded Multiplayer (2007) pro UT 2004.
Unreal Tournament III (2007) není přes římský formát trojky v názvu a pokus o příběhovou kampaň pokračováním Unreal II.
@mazar1234 (12.11.2020 18:42): jako hral sem to tehdy na 2 jadru, s 9800 GTX, coz je sestava o 5 let novejsi nez datum vydani hry a s detaily na max a s upravenymi v nastavenimi enginu taky na max pro co nejvetsi detailu v INI editoru, se to v nekterych castech hry (tam kde je to vice zastavene objekty) sekalo,resp. ocividne to nejelo uplne plynule.
Pro: Pěkná grafika, postavy, množství různých planet a nepřátel, solidní akce
Proti: Pomalost hrdiny, obranné mise.