- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ano
Dead Island 2 je pokračování titulů Dead Island a Dead Island Riptide, jehož příběh se odehrává skoro po deseti letech od událostí původních dvou her. S hlavními hrdiny se tentokrát podíváme do zombie zamořených amerických měst Los Angeles a San Francisco, které se stejně jako zbytek státu Kalifornie ocitly v karanténě.
Hra vychází ze svých předchůdců, tudíž si hráč může na začátku příběhu vybrat z šesti postav, které se liší svými vlastnostmi, například specializací na boj z blízka, stealth apod. Dále obsahuje i základní RPG prvky, tudíž je možné každou postavu vylepšovat jak skilly, tak posbíraným nebo vyrobeným vybavením. Hra podporuje kooperaci až tří hráčů.
Hra vychází ze svých předchůdců, tudíž si hráč může na začátku příběhu vybrat z šesti postav, které se liší svými vlastnostmi, například specializací na boj z blízka, stealth apod. Dále obsahuje i základní RPG prvky, tudíž je možné každou postavu vylepšovat jak skilly, tak posbíraným nebo vyrobeným vybavením. Hra podporuje kooperaci až tří hráčů.
Poslední diskuzní příspěvek
@Sasakr (15.05.2025 17:45): Díky!
Nejlépe hodnocené komentáře
Konečně po deseti letech čekání jsem se mohl vrhnout opět do světa mordování zombies. Je zázrakem, že Dead Island 2 po těch pletichách nakonec vyšla plus jsem ještě musel vydržet rok čekat kvůli Epic exklusivitě. Nakonec se ale čekání vyplatilo, protože Dead Island 2 poctivě šlape po vrcholcích svého žánru.
Nejlepší na DI2 je to, že si na nic nehraje. Hra nechce být vážná, realistická a ani korektní. V podstatě si ze sebe dělá prdel nebojí se i si trochu utahovat z JůeSeJ. Příběh asi nikoho nepřekvapí v dnešní době. Zombie infekce, uzavření města, skupiny přeživších schovávajíc se v úkrytech, laboratorní experimenty. Co mě ovšem překvapilo, tak DI2 na to ale jde z jiného úhlu než se z počátku může zdát. Dnešní zombie tématika je strašně lehce předvídatelná a já si celou hru myslel, že vím jak to dopadne, kdo je padouch, kdo oběť, proč co a jak. A jak jsem si mýlil, když mi hra naservírovala finále hry plus se do toho přimotaly vynikající DLC Haus a SOLA, kde se bizarnostmi nešetří v dobrém slova smyslu. Hodně mě i táhnul téměř všudypřítomný humor, který ke mě sedí a nejednou jsem se dokázal od srdce zasmát.
Hra se ale nebojí občas trochu odklonit na tu temnější stranu a přinášet tragické osudy jiných přeživších, které posloucháte z nalezených hlasových zpráv či čtete z jejich dopisů na rozloučenou a podobně. Atmosféra se rozhodně v určitých částech hry dala krájet. Z počátku hra i působí celkem vesele, jak si tak pobíháte po prosluněném Los Angeles a kocháte se krásnou grafikou. Ovšem poté si dáte pár příběhových questů za tmy a občas i naskočí husí kůže z všudypřítomných skřeků. Nicméně hra je za tmy opravdu tmavá a baterka, kterou obdržíte toho moc osvítit nedokáže, čili se musíte orientovat i po sluchu. Rovněž oceňuji i kvalitní různorodost prostředí a nápaditost prvků, které jednotlivé lokace obsahují. Jako příklad zmíním lokaci ve filmařském studiu, kde si procházíte například jednotlivé scénky ze sitcomu, bojiště druhé světové, hrobky v džungli anebo obří hororový plac s příjemným překvápkem na konci.
Co rozhodně patří mezi největší tahák DI2 je porcování zombíků. To je zde vytvořeno do nejmenších detailů a doslova jdou nepřátelé brutálně zohavit. Kromě sekání jednotlivých končetin můžete například odkrýt mozek nebo vnitřnosti a dokonce na jejich kůži jde vidět, když je poškodíte ohněm, kyselinou anebo proudem. Toto vše je podkresleno celkem zajímavými zvukovými efekty od různých čvachtání či křupání. Milovníci Gore si v tomto ohledu přijdou na své. Zbraně dostanete jak kontaktní, tak střelné. Všechny zbraně si jdou upravit tak, aby nejvíce vyhovovali vašemu stylu hraní a dokonce si za poplatek můžete zvyšovat jejich úroveň pokud vám daná zbraň vyhovuje anebo nenajdete lepší téhož druhu. Hra obsahuje i pár legendárních kousků, bohužel na 90% z nich narazíte až úplně ke konci hry, což mi ve hrách vždycky neuvěřitelně irituje. A u DI2 obzvlášť, protože by se to dalo omluvit režimem New Game +, ale ten jaksi chybí.
Grafika je krásná. Dají se najít senzační scenérie, modely Infected nemají chybu. Celkově leveldesign je na špičkové úrovni. Animace bojů jsou prostě perfektní, jak krásně uspokojující může být combat, když se na něj dá dobře dívat. Jediné co celkem pokulhává jsou NPC, kteří nejsou moc důležití. Ti v podstatě stojí na jednom místě a nic nedělají a jejich mimika je skoro nulová.
Tak snad se třetího dílu dočkáme co nejdříve!
Herní doba: 41 hodin
Postava: Dani
Počet zabitých Zombies: 6941
Dohráno na 90% se všemi achievementy.
Nejlepší na DI2 je to, že si na nic nehraje. Hra nechce být vážná, realistická a ani korektní. V podstatě si ze sebe dělá prdel nebojí se i si trochu utahovat z JůeSeJ. Příběh asi nikoho nepřekvapí v dnešní době. Zombie infekce, uzavření města, skupiny přeživších schovávajíc se v úkrytech, laboratorní experimenty. Co mě ovšem překvapilo, tak DI2 na to ale jde z jiného úhlu než se z počátku může zdát. Dnešní zombie tématika je strašně lehce předvídatelná a já si celou hru myslel, že vím jak to dopadne, kdo je padouch, kdo oběť, proč co a jak. A jak jsem si mýlil, když mi hra naservírovala finále hry plus se do toho přimotaly vynikající DLC Haus a SOLA, kde se bizarnostmi nešetří v dobrém slova smyslu. Hodně mě i táhnul téměř všudypřítomný humor, který ke mě sedí a nejednou jsem se dokázal od srdce zasmát.
Hra se ale nebojí občas trochu odklonit na tu temnější stranu a přinášet tragické osudy jiných přeživších, které posloucháte z nalezených hlasových zpráv či čtete z jejich dopisů na rozloučenou a podobně. Atmosféra se rozhodně v určitých částech hry dala krájet. Z počátku hra i působí celkem vesele, jak si tak pobíháte po prosluněném Los Angeles a kocháte se krásnou grafikou. Ovšem poté si dáte pár příběhových questů za tmy a občas i naskočí husí kůže z všudypřítomných skřeků. Nicméně hra je za tmy opravdu tmavá a baterka, kterou obdržíte toho moc osvítit nedokáže, čili se musíte orientovat i po sluchu. Rovněž oceňuji i kvalitní různorodost prostředí a nápaditost prvků, které jednotlivé lokace obsahují. Jako příklad zmíním lokaci ve filmařském studiu, kde si procházíte například jednotlivé scénky ze sitcomu, bojiště druhé světové, hrobky v džungli anebo obří hororový plac s příjemným překvápkem na konci.
Co rozhodně patří mezi největší tahák DI2 je porcování zombíků. To je zde vytvořeno do nejmenších detailů a doslova jdou nepřátelé brutálně zohavit. Kromě sekání jednotlivých končetin můžete například odkrýt mozek nebo vnitřnosti a dokonce na jejich kůži jde vidět, když je poškodíte ohněm, kyselinou anebo proudem. Toto vše je podkresleno celkem zajímavými zvukovými efekty od různých čvachtání či křupání. Milovníci Gore si v tomto ohledu přijdou na své. Zbraně dostanete jak kontaktní, tak střelné. Všechny zbraně si jdou upravit tak, aby nejvíce vyhovovali vašemu stylu hraní a dokonce si za poplatek můžete zvyšovat jejich úroveň pokud vám daná zbraň vyhovuje anebo nenajdete lepší téhož druhu. Hra obsahuje i pár legendárních kousků, bohužel na 90% z nich narazíte až úplně ke konci hry, což mi ve hrách vždycky neuvěřitelně irituje. A u DI2 obzvlášť, protože by se to dalo omluvit režimem New Game +, ale ten jaksi chybí.
Grafika je krásná. Dají se najít senzační scenérie, modely Infected nemají chybu. Celkově leveldesign je na špičkové úrovni. Animace bojů jsou prostě perfektní, jak krásně uspokojující může být combat, když se na něj dá dobře dívat. Jediné co celkem pokulhává jsou NPC, kteří nejsou moc důležití. Ti v podstatě stojí na jednom místě a nic nedělají a jejich mimika je skoro nulová.
Tak snad se třetího dílu dočkáme co nejdříve!
Herní doba: 41 hodin
Postava: Dani
Počet zabitých Zombies: 6941
Dohráno na 90% se všemi achievementy.
Dead Island 2 bych popsal jako hru dělanou z vášní ke všem těm brakovým (nejen) zombie filmům. Krásně stupidní postavy a jejich problémy se prolínají v céčkovém příběhu, která ale ovšem i trochu dokáže překvapit. To vše zabaleno v simulátoru zmrzačování a jiné dehonostaci zombie.
Hra se hraje parádně, ať už jde o pohyb, střelbu či tupé mlácení. Pohyb (ve hře se hodně běhá) je naprosto plynulý a společně s rychlám úhybem je radost se na poslední chvíli vyhnout úderu či se dostat nepřátelům do zad. Boj je efektní, protože od prvních úderů vzduchem poletují kapky krve a končetin. Ještě větší show nastává když se vám do ruky dostane silnější kalibr nebo v prostředí vybuchují barely. To je pak takový ohňostroj zombie kousku.
Výtku bych měl jen k obtížnosti a tempu, ze začátku je hra dost klidná a pokud vás zombie nedostanou do kouta, tak i jednoduchá. Stačí tupé zbraně a správné uhyby, aby se člověk dostal z každé situace. Jakmile hráč dostane první střelnou zbraň, tak se dostaví pocit nezastavitelnosti a ten trvá elkem dlouho. Nicméně ve cvhíli kdy se v příběhu dostanete do poslední třetiny a jak hra začne sprintovat ke konci (jak příběhem, tak hromadou akce), nastává celkem frustrace z počtu smrtí a nedostatku střeliva.
Hra se hraje parádně, ať už jde o pohyb, střelbu či tupé mlácení. Pohyb (ve hře se hodně běhá) je naprosto plynulý a společně s rychlám úhybem je radost se na poslední chvíli vyhnout úderu či se dostat nepřátelům do zad. Boj je efektní, protože od prvních úderů vzduchem poletují kapky krve a končetin. Ještě větší show nastává když se vám do ruky dostane silnější kalibr nebo v prostředí vybuchují barely. To je pak takový ohňostroj zombie kousku.
Výtku bych měl jen k obtížnosti a tempu, ze začátku je hra dost klidná a pokud vás zombie nedostanou do kouta, tak i jednoduchá. Stačí tupé zbraně a správné uhyby, aby se člověk dostal z každé situace. Jakmile hráč dostane první střelnou zbraň, tak se dostaví pocit nezastavitelnosti a ten trvá elkem dlouho. Nicméně ve cvhíli kdy se v příběhu dostanete do poslední třetiny a jak hra začne sprintovat ke konci (jak příběhem, tak hromadou akce), nastává celkem frustrace z počtu smrtí a nedostatku střeliva.
Po letech čekání jsme se konečně dočkali pokračování tehdy parádního Dead Islandu a rozhodně překvapilo v tom nejlepším slova smyslu.
Hra je už od počátku zábavná a rychle vtáhne do děje, který se odvíjí příjemným tempem a nabízí často tragické, komické či tragikomické situace i postavy. Především pak ve vedlejších úkolech. Samotný příběh mnoho nového nenabídne a postavy pravděpodobně po skončení hry vypustíte z hlavy s tím, že jejich je vám veskrze lhostejný (výjimku jsem cítil snad jen u postav v restauraci nedaleko pláže Santa Monica a u jedné navrátivší se postavy z prvního dílu). Kupodivu i odlehčený tón hře neskutečně sednul, protože to s ním vývojáři zas tak moc nepřehání a dávkují jej v tom správném množství.
Prostředí je úžasně zpracované, detailní, plnohodnotné a rozhodně není problém se v něm s přehledem orientovat, procházet sem a tam, vzpomenout si, kde se jaká část nacházela, a celkově porovnávat s reálným Los Angeles. A vidět jej v jeho apokalyptické verzi je prostě neskutečně fajn.
Po zvukové stránce hra nabízí na dnešní poměry takový lehký nadprůměr, nic, co by vysloveně vybočovalo z hlediska soundtracku, dabingu či obyčejných zvuků.
Hratelnostně je to starý dobrý Dead Island, ale v moderním podání. Pryč je krkolomný pomalý pohyb, kde vám trvalo přeběhnout ze zdravotnické stanice do pár bungalovů X minut... Pohyb je zde plynulejší, rychlejší, lépe zpracovaný a není taková otrava čekat, než někam doběhnete. Kor v porovnání s konkurenčním Dying Light, kde jste v podstatě všude hned díky parkouru. Mise jsou zajímavé, povedené, ať už ty hlavní nebo vedlejší. Různé aktivity také. Je radostí hledat nové zbraně a způsoby, jak vyřídit zase tu další proradnou mrtvolu a nebo jejich nadopované či ukřičené verze. Je radost sledovat koncept nepřátel, který už se dědí minimálně od Left 4 Dead, vylepšuje se v Dead Island 1 a Riptide a doznává dalších vylepšení v tomto pokračování. Zbraní a nepřátel je celá řada a je jen na vaši představivosti, jak s tím naložíte. Navíc je super i interaktivnější prostředí zahrnující hrátky s vodou, ohněm, plynem či elektrikou.
Shrnuto podtrženo konečně jsme se vytouženého pokračování dočkali. Bál jsem se paskvilu po těch všech odkladech a změnách studií, ale místo toho jsem dostal báječnou hru, která dokáže zabavit na x dní a ke které se budu s radostí vracet tak, jako to dělám u jejich předchůdců. Hra obsahuje všechno, co jsem od ní čekal a snad ještě víc. Teď už se jen budu těšit na další rozšíření a doufám, že i třetí díl. Jen ať to není zase až za 10 let...
Hra je už od počátku zábavná a rychle vtáhne do děje, který se odvíjí příjemným tempem a nabízí často tragické, komické či tragikomické situace i postavy. Především pak ve vedlejších úkolech. Samotný příběh mnoho nového nenabídne a postavy pravděpodobně po skončení hry vypustíte z hlavy s tím, že jejich je vám veskrze lhostejný (výjimku jsem cítil snad jen u postav v restauraci nedaleko pláže Santa Monica a u jedné navrátivší se postavy z prvního dílu). Kupodivu i odlehčený tón hře neskutečně sednul, protože to s ním vývojáři zas tak moc nepřehání a dávkují jej v tom správném množství.
Prostředí je úžasně zpracované, detailní, plnohodnotné a rozhodně není problém se v něm s přehledem orientovat, procházet sem a tam, vzpomenout si, kde se jaká část nacházela, a celkově porovnávat s reálným Los Angeles. A vidět jej v jeho apokalyptické verzi je prostě neskutečně fajn.
Po zvukové stránce hra nabízí na dnešní poměry takový lehký nadprůměr, nic, co by vysloveně vybočovalo z hlediska soundtracku, dabingu či obyčejných zvuků.
Hratelnostně je to starý dobrý Dead Island, ale v moderním podání. Pryč je krkolomný pomalý pohyb, kde vám trvalo přeběhnout ze zdravotnické stanice do pár bungalovů X minut... Pohyb je zde plynulejší, rychlejší, lépe zpracovaný a není taková otrava čekat, než někam doběhnete. Kor v porovnání s konkurenčním Dying Light, kde jste v podstatě všude hned díky parkouru. Mise jsou zajímavé, povedené, ať už ty hlavní nebo vedlejší. Různé aktivity také. Je radostí hledat nové zbraně a způsoby, jak vyřídit zase tu další proradnou mrtvolu a nebo jejich nadopované či ukřičené verze. Je radost sledovat koncept nepřátel, který už se dědí minimálně od Left 4 Dead, vylepšuje se v Dead Island 1 a Riptide a doznává dalších vylepšení v tomto pokračování. Zbraní a nepřátel je celá řada a je jen na vaši představivosti, jak s tím naložíte. Navíc je super i interaktivnější prostředí zahrnující hrátky s vodou, ohněm, plynem či elektrikou.
Shrnuto podtrženo konečně jsme se vytouženého pokračování dočkali. Bál jsem se paskvilu po těch všech odkladech a změnách studií, ale místo toho jsem dostal báječnou hru, která dokáže zabavit na x dní a ke které se budu s radostí vracet tak, jako to dělám u jejich předchůdců. Hra obsahuje všechno, co jsem od ní čekal a snad ještě víc. Teď už se jen budu těšit na další rozšíření a doufám, že i třetí díl. Jen ať to není zase až za 10 let...
Pro: Grafika, prostředí, hratelnost, mise, zbraně, možnosti, interakce, délka, zvuky, odlehčený tón, druhy nepřátel
Proti: Slabší příběh, zapomenutelné postavy, animace ostatních postav jsou také poměrně slabé
Tak porcování zombíků mám za sebou. A měl jsem z toho rozporuplný pocity.
Na jednu stranu graficky a ovládáním parádní záležitost, kde porcování zombíků jsem si užíval. I když svět kolem vás je lineární, tak hra na vás posílá nekonečný zástup nemrtvých a vy je porcujete od hlavy až dolů jak se vám zachce. Takhle udělaná destrukce nemrtvých se často nevidí a můžete prozkoumat jakoukoli část jejich těla.
Ale na druhou stranu mne to nekonečné posílání nemrtvých začalo pomalu ale jistě vadit. Je totiž do očí bijící, že když vyčistíte oblast a nikde už nic nemůže bejt, tak najednou se tam objeví třeba 5 zombíků a vy si říkáte, sakra odkud se berou. Tak jsem si dal tu práci a čekal jsem na ně a ty potvory se normálně drali z rohů a nebo se tam prostě objevily z ničeho. Jako pardon, ale tohle bylo frustrující. Jasně, na sbírání zkušeností dobrý, ale teda po čase, mne to začalo vadit.
Zvláště, když postupujete hrou dál a dál, začne obtížnost dost stoupat. A to dost zřetelným způsobem. Jasně, když děláte každý vedlejšák a sbíráte každou zbraň, asi nemáte problém. Ale jakmile se rozhodnete jen proplouvat hlavními úkoly a sem tam udělat vedlejšák, budete mít problémy. A to dost velký. Protože v pozdější době i normální zombík začne být sakra tuhý a vy se budete muset zamyslet nad tím, co použít, kdy nebo jestli není lepší strávit nějakou dobu ve vedlejšácích.
A to mi dost vadilo. Přišlo mne to jako kdyby nenápadně vás hra nutila v ní strávit o dost více času, než by jste mohli. Zvláště totiž na konci se vám to může vymstít.
Ale jinak hlavní linka, i když teda příběh je dost primitivní, ale co čekat v zombie story, tak byla moc fajn a odsýpala a člověk chtěl vědět, jak to vlastně bylo a jak to dopadne.
Celkově je hra celkem fajn, taková oddychová rubačka a v některých částech i dokáže vyvolat dost příjemně mrazivou atmosféru.
Akorát do lepšího pocitu z ní mi tam spoustu věcí chybělo a některé mi i vadily natolik, že jsem byl dost frustrovaný. Ale pokud vám tohle nevadí, směle do toho. Přece jen po náročným dnu rozporcovat zombíka dokáže zvednout náladu.
Na jednu stranu graficky a ovládáním parádní záležitost, kde porcování zombíků jsem si užíval. I když svět kolem vás je lineární, tak hra na vás posílá nekonečný zástup nemrtvých a vy je porcujete od hlavy až dolů jak se vám zachce. Takhle udělaná destrukce nemrtvých se často nevidí a můžete prozkoumat jakoukoli část jejich těla.
Ale na druhou stranu mne to nekonečné posílání nemrtvých začalo pomalu ale jistě vadit. Je totiž do očí bijící, že když vyčistíte oblast a nikde už nic nemůže bejt, tak najednou se tam objeví třeba 5 zombíků a vy si říkáte, sakra odkud se berou. Tak jsem si dal tu práci a čekal jsem na ně a ty potvory se normálně drali z rohů a nebo se tam prostě objevily z ničeho. Jako pardon, ale tohle bylo frustrující. Jasně, na sbírání zkušeností dobrý, ale teda po čase, mne to začalo vadit.
Zvláště, když postupujete hrou dál a dál, začne obtížnost dost stoupat. A to dost zřetelným způsobem. Jasně, když děláte každý vedlejšák a sbíráte každou zbraň, asi nemáte problém. Ale jakmile se rozhodnete jen proplouvat hlavními úkoly a sem tam udělat vedlejšák, budete mít problémy. A to dost velký. Protože v pozdější době i normální zombík začne být sakra tuhý a vy se budete muset zamyslet nad tím, co použít, kdy nebo jestli není lepší strávit nějakou dobu ve vedlejšácích.
A to mi dost vadilo. Přišlo mne to jako kdyby nenápadně vás hra nutila v ní strávit o dost více času, než by jste mohli. Zvláště totiž na konci se vám to může vymstít.
Ale jinak hlavní linka, i když teda příběh je dost primitivní, ale co čekat v zombie story, tak byla moc fajn a odsýpala a člověk chtěl vědět, jak to vlastně bylo a jak to dopadne.
Celkově je hra celkem fajn, taková oddychová rubačka a v některých částech i dokáže vyvolat dost příjemně mrazivou atmosféru.
Akorát do lepšího pocitu z ní mi tam spoustu věcí chybělo a některé mi i vadily natolik, že jsem byl dost frustrovaný. Ale pokud vám tohle nevadí, směle do toho. Přece jen po náročným dnu rozporcovat zombíka dokáže zvednout náladu.
Pro: porcování zombíků je velká zábava, grafika, destrukce
Proti: zbytečný loot, zbraně se časem začnou dost opakovat, hra na vás posílá nekonečný zástupy i v prostředí, kde už máte jistotu, že nic být nemůže, po čase začne stoupat obtížnost, hra nutí hráče dělat vedlejší úkoly
Druhý Dead Island měl poměrně dlouhý vývoj a spousta hráčů už čekala, že hra bude možná i zrušená. Proto je docela šokující, to jak je hra vlastně povedená. Graficky je hra hodně pěkná. Jednotlivých zombií je poměrně dost druhů a vzhledově jsou i v obličeji hodně pestří. Co musím nejvíce pochválit je soubojový, který má více prvků než v jedničce a je zkratka pestřejší a zábavnější. Zvláštní rozhodnutí je, že ve hře není jedna nebo dvě velké mapy, ale asi okolo deseti menších otevřenějších lokací. Což je docela zvláštní rozhodnutí. Příběh hry je z hlediska scénáře jednoduché s bídou průměrné bečko. Zase, alespoň na cutsceny se dobře kouká s tím, jak se z prvního pohledu imerzně odehrává děj. Přišlo mi to z hlediska práce s kamerou vizuálně lepší než třeba i cutsceny v Cyberpunku. Celkově hra není bez chyb, ale je to solidní zombie akce, která pobaví.
Pro: Vylepšený soubojový systém, různorodost zombie , grafika , vzhled cutscen, zničitelnost těl zombie, zbraně a jejich vylepšovaní
Proti: Místo jedné mapy více menších lokalit, scénář, práce s postavami
Pro: ujeté postavy, model mrzačení, akční stránka hry
Proti: nevyvážená obtížnost, tempo (ze zařátku pomalé a na konci přehnaně žene ke konci)