Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
39 let • Playa • Kopřivnice (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Dead Island 2

  • PS5 65
Ahjo. Veliká škoda. Jako milovník zombie her jsem byl vyloženě nadšen, když jsem hru spustil. Nádherný vizuál, fantastický gore, zajimavé ztvárnění apokalypsy v USA. Hlášky hlavní představitelky se mi také líbily. Tak v čem vězí problém? Hezky od začátku.

Na počátku se vžijete do role jedné z postav, kterou si vyberete a ta přežije pád letadla. Po určité době zjišťujete, že tak úplně sami na tom světě nejste a postupně se setkáváte s přeživšími, kteří mají své vlastní verze příběhů.
Svět je přitom v podstatě otevřený a plný nástrah. Hned od první chvíle mě uchvátil vizuál. Krásná grafika se skvěle doplňuje se snad nejdetajlnějším gore levelem, jaký jsem měl možnost vidět. Zombíka lze opravdu doslova rozkrájet na malé kousky. Zpomalené záběry zničujících úderů, létající čelisti, kusy těla atd atd. Autoři museli snad většinu času strávit nad tímto aspektem hry. Aspoň tak mi to přijde. Zvukově je DI2 také parádní. Čeká na Vás veliký výčet zbraní, hlavně tedy těch na blízku, různé modifikace, počet nepřátel je také rozhodně nadprůměrný. Různých variant nemrtvých je opravdu strašně hodně a každý z nich má určitou vlastnost, která Vám dokáže přitopit pod kotlem. Tady se ale dostávám k jádru toho špatného....

Soubojový systém a nevyvážená obtížnost. Je v podstatě jedno, že zombie na počátku hry zlikvidujete dvěma ranami obyčejné pálky. V průběhu hry si totiž tuto pálku sice vylepšíte, ale zombie asi mezitím pobrali nějaké ibalginy a už je to tolik "nebolí". Je zkrátka jedno, jak vylepšíte zbraň, hra totiž mezitím "vylepšuje" i samotné nemrtvé, a tak se až takového "upgradu" člověk vlastně ani nedočká. Nemluvím teď o silnějších druzích, ale o těch samých nepřátelích, akorát v pozdější části hry. Zároveň mě doslova vytáčelo, odkud se furt nepřátelé berou. Člověk čeká na výtah v jedné místnosti, kde nic nebylo a najednou je tam 20 - 30 nemrtvých. Odnikud. Člověk vybije místnost, do které se vrátí za pár minut a ejhle, je jich tam najednou zase 5. Několikrát se stačilo jen otočit zády a najednou na tom samém místě byli zas 2 - 3 nepřátelé. Odnikud prostě. Postupně mě začal nudit i samotný soubojový systém. Destrukce nemrtvých přestala bavit ve chvíli, kdy jsem si vylepšil zbraň na zhruba dvojnásobek předchozí síly, ale stejně se v podstatě nic neměnilo a člověk uhýbá a máchá kladivem a kouká na to, jak nepřátelům ubírá jejich drahocenný "život". V tomto ohledu mě opravdu DI2 naprosto zklamal a nevím, zda se ke hře ještě vrátím. Věřím, že bych byl asi jiný terminátor, kdyby bral všechny vedlejší úkoly, ale to mě upřímně moc nebralo. Navíc to jsou úkoly vedlejší a hra vás vlastně tímto nepoměrem nutí tyto úkoly dělat, pokud si nechcete škubat vlasy a ptát se, proč ten zlosyn neumírá ani po desáté ráně ostnatým kladivem.

Hra měla výborný potenciál a vím, že jsou výše uvedené důvody dost subjektivní. Mně to ale vzalo veškerou radost z hraní. Teď už vůbec nerozumím tomu, jak si někdo může stěžovat na souboje v The Callisto Protocol nebo Dead Space.

Pro: krásná grafika, gore, zvuky, zpracování města a apokalypsy

Proti: soubojový systém, nevyvážená obtížnost, za mě nehratelné v pozdější fázi bez plnění vedlejších questů

+5