Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Luk Kristmeister • 29 let • Mudokon Messiah • Monsaic Lines (ČR - kraj Pardubický)

Komentář

Přejít na komentáře

Dead Island 2

  • PC 90
Konečně po deseti letech čekání jsem se mohl vrhnout opět do světa mordování zombies. Je zázrakem, že Dead Island 2 po těch pletichách nakonec vyšla plus jsem ještě musel vydržet rok čekat kvůli Epic exklusivitě. Nakonec se ale čekání vyplatilo, protože Dead Island 2 poctivě šlape po vrcholcích svého žánru.

Nejlepší na DI2 je to, že si na nic nehraje. Hra nechce být vážná, realistická a ani korektní. V podstatě si ze sebe dělá prdel nebojí se i si trochu utahovat z JůeSeJ. Příběh asi nikoho nepřekvapí v dnešní době. Zombie infekce, uzavření města, skupiny přeživších schovávajíc se v úkrytech, laboratorní experimenty. Co mě ovšem překvapilo, tak DI2 na to ale jde z jiného úhlu než se z počátku může zdát. Dnešní zombie tématika je strašně lehce předvídatelná a já si celou hru myslel, že vím jak to dopadne, kdo je padouch, kdo oběť, proč co a jak. A jak jsem si mýlil, když mi hra naservírovala finále hry plus se do toho přimotaly vynikající DLC Haus a SOLA, kde se bizarnostmi nešetří v dobrém slova smyslu. Hodně mě i táhnul téměř všudypřítomný humor, který ke mě sedí a nejednou jsem se dokázal od srdce zasmát. 

Hra se ale nebojí občas trochu odklonit na tu temnější stranu a přinášet tragické osudy jiných přeživších, které posloucháte z nalezených hlasových zpráv či čtete z jejich dopisů na rozloučenou a podobně. Atmosféra se rozhodně v určitých částech hry dala krájet. Z počátku hra i působí celkem vesele, jak si tak pobíháte po prosluněném Los Angeles a kocháte se krásnou grafikou. Ovšem poté si dáte pár příběhových questů za tmy a občas i naskočí husí kůže z všudypřítomných skřeků. Nicméně hra je za tmy opravdu tmavá a baterka, kterou obdržíte toho moc osvítit nedokáže, čili se musíte orientovat i po sluchu. Rovněž oceňuji i kvalitní různorodost prostředí a nápaditost prvků, které jednotlivé lokace obsahují. Jako příklad zmíním lokaci ve filmařském studiu, kde si procházíte například jednotlivé scénky ze sitcomu, bojiště druhé světové, hrobky v džungli anebo obří hororový plac s příjemným překvápkem na konci. 

Co rozhodně patří mezi největší tahák DI2 je porcování zombíků. To je zde vytvořeno do nejmenších detailů a doslova jdou nepřátelé brutálně zohavit. Kromě sekání jednotlivých končetin můžete například odkrýt mozek nebo vnitřnosti a dokonce na jejich kůži jde vidět, když je poškodíte ohněm, kyselinou anebo proudem. Toto vše je podkresleno celkem zajímavými zvukovými efekty od různých čvachtání či křupání. Milovníci Gore si v tomto ohledu přijdou na své. Zbraně dostanete jak kontaktní, tak střelné. Všechny zbraně si jdou upravit tak, aby nejvíce vyhovovali vašemu stylu hraní a dokonce si za poplatek můžete zvyšovat jejich úroveň pokud vám daná zbraň vyhovuje anebo nenajdete lepší téhož druhu. Hra obsahuje i pár legendárních kousků, bohužel na 90% z nich narazíte až úplně ke konci hry, což mi ve hrách vždycky neuvěřitelně irituje. A u DI2 obzvlášť, protože by se to dalo omluvit režimem New Game +, ale ten jaksi chybí.

Grafika je krásná. Dají se najít senzační scenérie, modely Infected nemají chybu. Celkově leveldesign je na špičkové úrovni. Animace bojů jsou prostě perfektní, jak krásně uspokojující může být combat, když se na něj dá dobře dívat. Jediné co celkem pokulhává jsou NPC, kteří nejsou moc důležití. Ti v podstatě stojí na jednom místě a nic nedělají a jejich mimika je skoro nulová. 

Tak snad se třetího dílu dočkáme co nejdříve!

Herní doba: 41 hodin
Postava: Dani
Počet zabitých Zombies: 6941
Dohráno na 90% se všemi achievementy.
+10