Narozdíl od předešlých dílů série Warcraft, World of Warcraft spadá do žánru MMORPG, neboli hromadné online hry na hrdiny. A ve svém žánru patří tento titul Blizzard Entertainment mezi nejúspěšnější hry, kdy v dobách své největší slávy mělo takzvané "WoW" více jak 12 milionů předplatitelů.
Stejně jako v jiných MMORPG hrách člověk ovládá svůj charakter přítomný v persistentním světě, prozkoumává krajinu, bojuje s monstry, plní úkoly, získává nové předměty a dovednosti a komunikuje s NPC nebo ostatními hráči. Hra odměňuje úspěch herní měnou, zkušenostmi a reputací. Hráč může vystoupat s úrovní jeho postavy až na konečnou šedesátou úroveň. Kromě toho se může účastnit bitev proti hráčům opačné frakce a to buď na PvP bojištích (tzv. battlegroundech) nebo v normálních zónách světa Azeroth. Když vás vše ostatní přestane bavit, můžete se věnovat své profesi a kupříkladu běhat po lese a mapovat okolí, sbírat bylinky (pokud máte profesi Herbalism) a následně z nich vařit lektvary, nebo jen těžit minerály a ty následně prodávat.
K World of Warcraft vyšlo průběžně osm datadisků. Konkrétně šlo o World of Warcraft: The Burning Crusade (2007), World of Warcraft: Wrath of the Lich King (2008), World of Warcraft: Cataclysm (2010), World of Warcraft: Mists of Pandaria (2012), World of Warcraft: Warlords of Draenor (2014), World of Warcraft: Legion (2016), World of Warcraft: Battle for Azeroth (2018) a World of Warcraft: Shadowlands (2020).
Kdysi jsem se od toho nemohl odtrhnout, TBC, WoTLK, a pak trochu cata a pár dalších datadisků ale nikdy už ne tolik jako za free časů. No ovšem co se týče současného WoW, tak bych to ohodnotil níže. ale zkušenost přímou nemam takže to necham tak. obzvláště když tady je vlastně vložené svým způsobem první verze. WoTLK mam ale nejradši
Pro: hudba, vizuální styl, rozlehlost světa, možnosti
Proti: souboje, úkoly, narůstající stereotyp