Bridge Constructor Portal spája fyzikálnu simuláciu série Bridge Constructor so svetom série Portal.
Prevezmete rolu nového zamestnanca Aperture Laboratories, ktorý má za úlohu čo najefektívnejšie navrhnúť mosty a rampy v testových komorách a pomôcť tak vozidlám dostať sa k východu, pričom náročnosť a komplexnosť úrovní pomaly narastá. Počas hry ho sprevádza aj známa umelá inteligencia GLaDOS a nechýbajú ani iné známe prvky ako portály, pohybové gély, vežičky a vypínače. Taktiež je potrebné vyhýbať sa kyseline a laserom. V hre je celkovo 60 komôr.
Neskôr vyšlo rozšírenie Portal Proficiency, ktoré pridalo možnosť umiestňovať do sveta i samotné portály. To obsahuje oproti pôvodnej hre polovičný počet levelov, ale herná doba je prakticky rovnaká. K dispozícii je maximálne 20 portálov, no nie je nutné ich použiť všetky, keďže zakaždým existuje viacero možných riešení.
Hra beží na engine Unity. Pôvodne vyšla na mobilné platformy a osobné počítače, pričom verzie pre súčasné konzoly boli vydané o niekoľko mesiacov neskôr.
Je to Portal, nebo není? No, tak napůl :)
Je tu opět GLaDOS, která svým strojovým humorem uvádí hráče do radostné deprese a jsou tu portály a že jich je. Jsou tu i kamarádské kostky, modrý a oranžový gel a občas i oblíbené turretky (střílny). Ale hra je to samozřejmě úplně jiná. Zajímalo by mě, koho to napadlo zkombinovat 2 úspěšné herní koncepty, ale ať to byl kdokoliv, tak se to povedlo.
Hlavními protagonisty jsou však hrdinní řidiči ještěrek (vysokozdvižných vozíků), kteří neohroženě zkoušejí projet úrovní, kterou jste jim zaplnili různorodými konstrukcemi, nutno dodat, že prvních pár hrdinů v každém levelu do cíle nedojelo, buď se rozložili v bazénech s kyselinou, vybouchli, nebo zapadli někam do rohu bez možnosti návratu. Holt bylo nutné vždycky vychytat těch pár much a mušek na konstrukci mostů, plošin, skokánků, houpaček a dalších staveb a "blbostí" :)
Hra by se mohla pyšnit tím, že umí neustále zvyšovat obtížnost, kdy každý level je těžší než ten předchozí, což se podepíše i na času s ním stráveným. V prvních levelech stačilo asi 2-5 minut a bylo hotovo, ale ke konci už často nestačila ani půlhodina. Z toho plyne, že jsem nebyl schopný hrát nějak nepřetržitě. Většinou jsem tomu dal hodinu denně a stejně mi těch 60 levelů trvalo přes 2 týdny (je to vlastně nejdelší Portal hra), a to nedávno vyšlo DLC s 30 novými levely (počítám, že ještě těžšími).
Vyzdvihl bych i jakési 2 módy hry. První je projetí jediné ješterky, když projede, odemkne se další level, ale byla by škoda level tak rychle odbýt, takže přichází na řadu "mód" konvoj, který opravdu otestuje pevnost a vhodnost postavené konstrukce. První vozidlo většinou zvládne opět přejet, ale ty další už to mají často těžší, protože se vahou vozidel před ním i za ním plošiny různě houpou, či přetěžují, takže je i možné, že se prostě zhroutí, nebo zdeformují, nebo vozítka skáčou proti sobě a je nutné mít přesný timing. No je to občas věda, ale výsledkem je pocit zadostiučinění, když se to nakonec povede. A ten nejlepší pocit je, když se všechny ještěrky dostanou do cíle a konstrukce se zhroutí :D
Hra mě opravdu bavila, je to mix 2 oblíbených her, ale dovolím si tvrdit, že hodně osvěžující a člověk si pěkně potrénuje svou kreativitu a logiku. Někdy si zahraju i to DLC ;)
Je tu opět GLaDOS, která svým strojovým humorem uvádí hráče do radostné deprese a jsou tu portály a že jich je. Jsou tu i kamarádské kostky, modrý a oranžový gel a občas i oblíbené turretky (střílny). Ale hra je to samozřejmě úplně jiná. Zajímalo by mě, koho to napadlo zkombinovat 2 úspěšné herní koncepty, ale ať to byl kdokoliv, tak se to povedlo.
Hlavními protagonisty jsou však hrdinní řidiči ještěrek (vysokozdvižných vozíků), kteří neohroženě zkoušejí projet úrovní, kterou jste jim zaplnili různorodými konstrukcemi, nutno dodat, že prvních pár hrdinů v každém levelu do cíle nedojelo, buď se rozložili v bazénech s kyselinou, vybouchli, nebo zapadli někam do rohu bez možnosti návratu. Holt bylo nutné vždycky vychytat těch pár much a mušek na konstrukci mostů, plošin, skokánků, houpaček a dalších staveb a "blbostí" :)
Hra by se mohla pyšnit tím, že umí neustále zvyšovat obtížnost, kdy každý level je těžší než ten předchozí, což se podepíše i na času s ním stráveným. V prvních levelech stačilo asi 2-5 minut a bylo hotovo, ale ke konci už často nestačila ani půlhodina. Z toho plyne, že jsem nebyl schopný hrát nějak nepřetržitě. Většinou jsem tomu dal hodinu denně a stejně mi těch 60 levelů trvalo přes 2 týdny (je to vlastně nejdelší Portal hra), a to nedávno vyšlo DLC s 30 novými levely (počítám, že ještě těžšími).
Vyzdvihl bych i jakési 2 módy hry. První je projetí jediné ješterky, když projede, odemkne se další level, ale byla by škoda level tak rychle odbýt, takže přichází na řadu "mód" konvoj, který opravdu otestuje pevnost a vhodnost postavené konstrukce. První vozidlo většinou zvládne opět přejet, ale ty další už to mají často těžší, protože se vahou vozidel před ním i za ním plošiny různě houpou, či přetěžují, takže je i možné, že se prostě zhroutí, nebo zdeformují, nebo vozítka skáčou proti sobě a je nutné mít přesný timing. No je to občas věda, ale výsledkem je pocit zadostiučinění, když se to nakonec povede. A ten nejlepší pocit je, když se všechny ještěrky dostanou do cíle a konstrukce se zhroutí :D
Hra mě opravdu bavila, je to mix 2 oblíbených her, ale dovolím si tvrdit, že hodně osvěžující a člověk si pěkně potrénuje svou kreativitu a logiku. Někdy si zahraju i to DLC ;)
Pro: 1/2 Portal, GLaDOS, stavební inženýr, neohrožené ještěrky
Proti: nedá se hrát v kuse, občas už je to o nervy