Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

ObCast DH (5. díl) - S Ondrou Báčou o elektronickém sportu

Hostem 5. dílu byl Ondra Báča, zakladatel projektu Hitpoint.cz, jehož cílem je přenést elektronický sport z anonymního prostředí internetu do konkrétní prezentovatelné podoby a pořádat profesionální akce, které tento fenomén představí široké veřejnosti.

ObCast je občasným podcastem Databáze-her.cz, bližší informace o jeho vzniku a cílech naleznete u prvního dílu.

Účastníci



Obsah dílu

(00:10) S Ondrou Báčou o elektronickém sportu
(01:11:24) Soulbound Games těsně před oznámením své hry
(01:15:37) Tisíce starých her je nyní hratelných v prohlížeči

Zodpovězené dotazy:

S Ondrou o elektronickém sportu
Memphis: Mohl bys krátce představit celý projekt našim divákům a posluchačům?

Memphis: Z jakých aktivit se momentálně skládá vaše práce? Co všechno děláte?

Memphis: Kolik vás v týmu je a jaké máte funkce? Jak se dal celý tým dohromady?

Kentaky: Na jaké hry se konkrétně zaměřujete a proč právě na ně?

Kentaky: Proč League of Legends a ne Dota 2?

MartinezZ: ProGaming, takové pokusy u nás v ČR už přeci byly a nepamatuji se, že by to končilo nějak vítězoslavně - pár turnájků se kdesi uskutečnilo, ale že by byl zájem stran veřejnosti i sponzorů, to se říct moc nedalo. Proč si Hitpoint myslí, že nastal právě nyní čas na oživení téhle ideje a skutečně si myslí, že v ČR je možnost vytvořit ProGamingovou komunitu a ne jen "undegroundové svazy herně-digitální mládeže"?

Tarhiel: Ja ako neznalec profigamingu by som mal otázku: predpokladám, že profigaming je ako obrovská LAN-party, kde všetci hrajú športové hry. Je to pre vás ako organizátorov finančne návratné? Prenájom haly, počítačov, etc. totiž niečo stoja a ak sa hráči po nejakej sume neskladajú, čo z toho máte, okrem radosti zo spoločnej hry?

Memphis: Hitpoint nedávno oslavil 5 let své existence, pozoruješ za tu dobu nějakou změnu ve vnímání profigamingu širokou veřejností?

Memphis: Vaše práce vás často zavede i do zahraničí, které místo je nejvíc přátelsky nakloněno profigamingu a kde se vám zatím nejvíce líbilo?

ViRus: Je možné se progamingem v našich končinách normálně uživit? (Memphis: Kolik takových lidí u nás je?)

ViRus: Jak dlouho či zda vůbec je možné se vytrénovat na vrcholovou úroveň nebo je nutný i talent?

ViRus: Pokud hrajete (jestli vůbec) je tak na veřejný serverech stává se Vám, že jste nařčení z cheatování?

ViRus: Je pravda, pokud se o nějaké periferii či komponentě uvádí, že byla vytvořena za pomocí předních progamerů

ViRus: Jsou nějaké progamingové pravidla co se nastavení a výběru komponent týká? Co ano, co ne?

ViRus: Když se konají turnaje, co všechno si progamer nosí sebou (myš, klávesnici, gamed, chlebník atd.)?

Memphis: Která hra odstartovala fenomén profesionálního hraní a které byly v historii pro toto odvětví zlomové?

Memphis: Zajímají se profigameři obvykle i o jiné hry než “tu svou”? Jsou to hráči her v tom smyslu slova, jak je chápáno třeba na DH? Vnímáš tyhle 2 světy odděleně nebo jako jeden?

Marek Toki Matyska Realne jsi prisel z Quake 3 A, coz je spolecne se SC1 nejvic high-skill progaming hra vubec, jak koukas na to ze se z techto high-demanding her switchnulo na hry jako je League of Legends nebo Hearthstone?

Miroslav Spike Tomáš Jake hry planujes do dalšího asus finals? plus jak je mozne se stat takovym frajerem?

Vojtěch Veselý (H34D) Moje otázka zní: Máš mě ze všech hráčů nejradši? (já vím, že ano)


Audio záznam

ObCast #5 (mp3)

RSS feed ObCastu:

RSS feed

Ohodnoťte ObCast na ČSFD:

ObCast DH

ObCast Duct Tape Special Edition

Odkazy

Archive.org: Software Library

Soutěž

Výherce soutěže o Child of Light: Deluxe Edition z minulého dílu se dozvíte na konci aktuálního dílu. Do příštího dílu soutěž ponecháváme a na jednoho vylosovaného uživatele, jehož otázku v příštím díle zodpovíme, čeká Steam klíč na hru Tropico 4: Collector's Bundle. Dotazy můžete posílat na mail obcast@databaze-her.cz nebo psát do diskuze níže. Za všechny reakce a otázky předem děkujeme!

Diskuze ke článku

Sice dost s křížkem po fůnusu, ale i tak: Díky za Child of LIght, jdu vám napsat!

K ProGaming tématu: Musím uznat, že můj dotaz byl už částečně zastřen zapomněním co se té podpory a zájmu ProGamingu týče. Díky za připomenutí nejen toho, to mělo jméno, ale i za jména hráčů a týmů, trochu jsem si zavzpomínal :) Držím palce, poslouchalo se to dobře. Sice vím prd, aké podmínky by to mělo, ale zkuste nadhodit námět/dotaz na spolupráci na pořadu z e-sport světa Streamu (Stream.cz). Je mi jasné, že na Novu nebo ČT2 či Prima COOL se něco takového asi prozatím neprotlačí, ale Stream by nemusel být tak zkostnatělý, třebas :)

Ondra se dobře poslouchá, je neskutečně ukecanej :D Je z něj cítit zápal pro věc.

PSko k JARům: Sledovat za zvuků chroustání diskety tečku v DOSu, kterak se zastaví, chroustání se změní na zběsilé a vypíše se chyba. To už dnešní děti nepochopí... :D
Zajímavý, o tohle téma se moc nezajímám, takže jsem se i něco dozvěděl.
Skvělý díl (až na jeden blíže neurčený moment :) ), škoda, že nevyšlo, abych byl taky u toho. GJ!
Nejlepší na celém dílu je to, jak se na sebe Martin s Márou podívají při Ondrově "dungeonu" :-D.
@Crash (26.01.2015 11:18): Ja som donedavna progaming nesledoval absolutne vobec, hoci samozrejme viem o turnajoch v CS, LOL, Dota a podobne, sem tam som cital nejaky clanok na webe z nejakej medzinarodnej akcie ale to bolo tak vsetko.

No moj kolega v praci ked nema co robit tak pozerava streamy CS:GO na Twichi takze niekedy to jednym ockom sledujem aj ja. Napr. jeho oblubenec je PashaBiceps, a teda niektori ludia takto len blbym streamovanim zarabaju dost brutalne peniaze (Pasha navyse je normalny CS:GO pro-gamer, za minuly rok podla celkovej statistiky vsetkeho mozneho 3. najlepsi na svete co ho prekvapilo.). Napr. ma tam od niekoho 30 000$ prispevok, ale dostal uz aj 20 000 v minulosti (tusim az 2xkrat) a to uz je dost brutalne.

Nehovoriac o ludoch, ktori mu kludne poslu itemy do inventara, kludne aj drahe skiny vseliake alebo bedne a kluce atd.... v celkovej sume predajnej na markete za stovky $.

Teraz bol aj clanok o tom Pewdepie ze zarobil na reklame z youtube 3,5 miliona za minuly rok atd.......

Takze ta spicka ludi je uz dnes velmi tazko za vodou. Ale samozrejme na jedneho takehoto typka pripadaju tisice a tisice ludi, ktori takto zarobia nic alebo uplne minimum.
Pro mě velmi zajímavý ObCast, esports sleduju sice jen občasně, ale rozhodně to není něco, co bych totálně ignoroval a jsem rád, že se to pozvolna rozjíždí i tady. Osobně mě potěšila zmínka Trackmanie (i když pokud se nepletu tak Hitpoint.cz v ní turnaje nepořádá) a hráčů hakkiho juniora a tweena. S hakkim jsem asi půl hodiny jezdil někdy před pěti lety při tréninku na kvalifikaci MČR, a byla to fakt škola, vždycky mi zmizel ve třetí zatáčce, a už jsem ho neviděl. :-) Tehdy samozřejmě to mistrovství vyhrál a myslím že o rok později i mistrovství světa.

Každopádně musím souhlasit s Ondrou, že ty MOBY jsou pro nezasvěceného v podstatě nekoukatelné, tuhle jsem sledoval nějaký zápas v LOLku a protože to nehraju, i když zhruba vím o co tam jde, tak stejně jsem se v průběhu zápasu vůbec nechytal a ani komentátoři mi nepomohli, protože používali tolik slangových výrazů ze hry, že jsem stejně netušil o čem mluví, a to jsem hráč. Takže kdo hraje minimálně, nebo vůbec, tak to pro něj nemůže být absolutně zábavné. V tomhle jsou na tom líp hry jako ten Quake a nebo právě Trackmania, která je podle mě naprosto koukatelná i pro nehráče. Třeba finále ESWC 2014 kde tween získal 2. místo jsem si vyloženě užil.
a do tohodle dilu se nejak nedostalo téma "co je nového a starého na dh" why ? :)
Táto téma tiež nie je moja šálka kávy a hoci to bolo pomerne zaujímavé, predsa len bolo náročné udržiavať celý čas pozornosť. Obcast ohľadom vašej hry je skvelý nápad a tiež sa prikláňam k tomu, aby sa v ňom zišiel celý tím a povedal niečo viac. Rozhodne vám všetkým držím palce, máte na to, aby ste vytvorili kvalitnú "prvotinu" :)
Právě jsem to dokoukal celé a opět fajn. Multiplayerové progamingové hraní mě tedy nikdy nijak zvlášť nezajímalo (předešlý díl s Virusem jsem tudíž ocenil o trochu více), ale alespoň jsem se dozvěděl něco nového a poslouchalo se to opravdu dobře.

Obcast ohledně vámi vyvíjené hry bych určitě ocenil, z těch letmých informací si rozhodně získala mou pozornost. Doufám, že hostem bude i Say (případně někdo další z vašeho týmu, pokud je vás více), který třebas ukáže pár konceptů, řekne k nim několik zajímavostí a trochu se rozpovídá ohledně vizuální stránky obecně.
dobrý obcast i host. jen sem nedokazal poslouchat to mleni hodinu v kuse. jinak zajem o obcast kde se bude resit vase nova hra zajem urcite mam.
Zabavny obcast, ani som necakal ze to tak zhltnem na jeden zatah, som si len pustil zaciatok ze pozriem co a ako a nevedel som to uz potom vypnut.
Akurat sa mi zdalo ze tam nebolo okienko "otazky ohladom DH" ale iba cisto otazky k teme Esports.

@Richmond (22.01.2015 20:48): Presne, to vedel fakt uplne kazdy co mal PC doma, u ne-majitelov to bolo ovela horsie s podobnymi znalostami.

BTW - Ondrej je brat T. Pergnerovej?
Pěkné, velmi pěkné. Nechcet Ondřeje najmout jako mluvčího? :)
Jen chci odpovědět tazateli v OBCASTu, že znalost ARJ a vstupních parametrů byla tenkrát samozřejmost :) Ale pobavilo :)
Po Vírusovi znovu zaujímavý hosť, zaujímavá téma a páčia sa mi tie videá počas rozprávania. SmOke má to komentovanie v sebe a dobre sa ho počúva, Soulbound Games a vaša nová hra vypadá zaujímavo, Say odvádza peknú robotu a všetkým vám fandím, nech sa to celé podarí.

Celkovo som s ObCastom spokojný, vidno, že ste kamaráti a tak je ten pokec zábavný.
Len veľká škoda je tá, že ten ObCast je naozaj veeeľmi občasný :) ja viem, treba na to čas, ale snáď sa k tomu dostanete tento rok častejšie. Je to zaujímavé a máme to radi :)