Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

BreakAway Games

USA
Založeno 1998
Softwarová společnost BreakAway, Ltd., původně BreakAway Games, Ltd., byla založena v r. 1998 se sídlem v Hunt Valley v USA, ve státě Maryland. Vedení společnosti bylo sestaveno z osob s bohatými zkušenostmi z videoherního průmyslu – z uskupení Acclaim Entertainment, Atari, [chybný odkaz na vývojáře], MicroProse, Origin Systems, OT Sports a TalonSoft –; v čele představenstva stanul průmyslový veterán Douglas Whatley.

Společnost vyvinula několik her pro armádu a ministerstvo spravedlnosti USA a také pro mnoho zdravotnických organizací a charit. Kromě her BreakAway Games již řadu let vyvíjí vojenské modely a simulátory. Mimo na vojenství tým obsahuje odborníky na historii a sport.

Co se týče tvorby videoher pro MS Windows, historie BreakAway Games sahá do prosince 1999, kdy světlo světa spatřila RTS z dob americké občanské války Sid Meier's Antietam!, která byla celá věnována její první velké bitvě; BreakAway Games na vývoji hry ovšem participovali jen jako vedlejší vývojářský tým – hlavním tvůrcem bylo studio Firaxis Games, jež se ve vývojářském tandemu těšilo respektu z titulu pozice tvůrců o dva roky staršího předchůdce Sid Meier's Gettysburg!. Další hrou, pod níž jsou BreakAway Games podepsáni, je Cleopatra - Queen of the Nile – datadisk budovatelské strategie Pharaoh z dílny Impressions Games z listopadu 1999, jejíž děj je zasazen do starověkého Egypta –; rozšíření, jehož vývoj byl tentokrát již plně v režii BreakAway Games, bylo na trh uvedeno dne 15. září 2000.

V chronologickém pořadí produkce BreakAway Games se za expansion packem hry Pharaoh nacházejí dva herní tituly, které tematicky čerpají z napoleonských válek a schematicky odpovídají první hře, k níž BioWare přiložili ruce – Waterloo: Napoleon's Last Battle z března 2001 i Austerlitz: Napoleon's Greatest Victory, uvolněná v červenci 2002, jsou RTS simulující jedno konkrétní vojenské střetnutí – v případě prvém se jedná o pro Napoleona Bonaparte osudný střet u Waterloo, námětem druhé strategie je bitva u Slavkova, jinak zvaná též „bitva tří císařů“, jež se uskutečnila téměř o deset let dříve. V čase mezi těmito dvěma produkty – dne 4. února 2002BreakAway Games za asistence PopTop Software – výhradního vývojáře základní hry – dokončili datadisk Paradise Island k budovatelské RTS Tropico, která na pulty pronikla v r. 2001. Následujícím dílem, jež sjelo z výrobní linky BreakAway Games, se stala budovatelská RTS Emperor: Rise of the Middle Kingdom, situovaná do prostředí starobylé Číny; na vývoji hry, vydané dne 10. září 2002, se v roli podružného vývojáře podílela společnost Impressions Games.

V rámci tvorby dalšího počinu BreakAway Games došlo k navázání na spolupráci s Firaxis Games, pod jehož taktovkou se studio v branži vývoje videoher pro MS Windows zaučovalo: BreakAway Games se ujali vytvoření Sid Meier's Civilization III: Conquests – druhého datadisku tahové strategie Sid Meier's Civilization III, jež vznikla v posledním čtvrtletí r. 2001 a jejíž zrod a zrod jejíž první expanze zajistila právě společnost Firaxis Games –; Firaxis Games ve vytváření díla, které vyšlo dne 4. listopadu 2003, plnili tu úlohu, že produkční cyklus v postavení sekundárního vývojáře dozorovali. Po téměř pětileté odmlce, když už se tým jmenoval jen „BreakAway“, se tento výraz vedle EA Los Angeles objevil jako název jednoho ze dvou tvůrců expansion packu Kane's Wrath RTS Command & Conquer 3: Tiberium Wars z konce března 2007, který EA Los Angeles vytvořilo bez externí pomoci; BreakAway účinkovali jak na vydání pro MS Windows, jež hráčské obci bylo zpřístupněno dne 24. března 2008, tak na verzi pro Xbox 360, jejíž distribuce byla zahájena přibližně o tři měsíce později; ve výše započatém seznamu se jedná o první hru BreakAway pro jinou platformu, než MS Windows.

V květnu 2008 BreakAway uzavřeli kontrakt na vývoj virtuální klinické laboratoře pro výuku poskytování zdravotní péče, nazvanou Pulse!!. Smlouva BreakAway uděluje právo obchodovat související simulační modely a vývojové nástroje.

Zdroje:
Moby Games
Wikipedia

Nejlépe hodnocené hry