Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sid Meier's Gettysburg!

14.10.1997
77
4 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Dílo Sid Meier's Gettysburg! podává klíčovou bitvu americké občanské války – bitvu u Gettysburgu – v podobě real-timeové strategie. Hra je koncipována tak, aby na zdárné zvládnutí bitvy mělo největší vliv správné naložení s vlastnostmi terénu.

Na začátku boje hráč dostane vyčerpávající informace o stavu své i nepřátelské armády, počtu bojeschopných záloh, povaze terénu apod., a hlavně je také seznámen s úkoly, které je potřeba splnit. Ve vlastní hře jsou následně k dispozici jednotky pěchoty, jezdectva a dělostřelectva. Každá jednotka má své unikátní vlastnosti, objem získaných zkušeností, úroveň morálky a schopnost bojovat ve formaci.

Vedle klasického boje v reálném čase titul podporuje i taktický mód, kdy si hráč pomocí checkpointů pečlivě každou akci naplánuje, a pak jen sleduje průběh boje, který už řídí počítač. Kromě jednoho velkého scénáře celé bitvy z pohledu obou stran hra nabízí i fiktivní kampaň, složenou ze sedmi částí, jež se generují na základě hráčova postupu v první misi. V rozhraní hry, doplněně brífinky, lze cítit snahu o navození atmosféry druhé poloviny 19. století.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Hra je čistě bojová RTS z prostředí americké občanské války. Na výběr tak máte pouze mezi Unií a Konfederací. Jednotky, nepočítám-li nebojující velitele, jsou pouze pluky pěšáků, jezdců či děl. Hra byla tak především o tom využít terénu, formací a přečíslení (nejlépe obklíčení). Cílem bylo získat/udržet si pozice na mapě s co nejmenším množstvím ztrát.

Technická složka hry byla téměř dokonalá, výborná grafika, věrné zvuky (střelba, trubka,..) a pěkný dabing včetně rozkazů. Menu, interface, brífing a vůbec celé zpracování byly velmi vkusné a atmosférické. Nastavitelná obtížnost umožňovala hru jak nováčkům, tak zkušeným matadorům. Součástí byl i tutorial, který vás základní pohyb a zásady naučil.

Bitvy samotné byly moc povedené, AI soupeře jednalo s rozumem a nenechalo hráčovi nic zadarmo. Obě strany začínaly někde rozmístěné. Někdy byly jednotlivé armády rozdělené, pokud jste je chtěli spojit nebo právě využít sevření k výhodě už bylo jen na vás. Každopádně vždy přes samotným střetem bylo třeba své jednotky výhodně rozmístit, nejčastěji na okraje lesů nebo na kopec. (ne vždy to tak šlo). Často bylo třeba i za cenu větších ztrát zariskovat a pokoušet se udržet výhodné místo vůči přesile či se riskantně pokusit o probojování bez jednotek vzadu.

Příkazů bylo několik, od odpočinkové chůze až po úprk či zteč. Ztrátami a únavou se snižovala morálka, dobré tak bylo mít velitele poblíž a často střídat regimenty v první linii. Naopak jste si častým bojem jednotky cvičili. Mnohdy přicházely oběma stranám ještě v průběhu boje posily, což byl další strategický prvek který šel využít a přidával na atmosféře. Mnohdy jste z posledních sil drželi daný kopeček a hltali zprávy kde ten generál s posilami je.

Gettysburg tak využíval mnoha prvků (zkušenosti, morálka), které tehdy mnoho jiných RTS nevyužívala. Technické provedení bylo dokonalé. Téma občanské války a čistě vedení bitev však nemusí sednout každému.

Pro: strategické možnosti, technické parametry atmosféra

Proti: téma a druh hry není pro každého

+5