Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Mafia: The City of Lost Heaven

  • PC 100
Recenze dabingů české a anglické verze

150 recenzí za Mafii. To je na Databázi zdaleka nejvíc a nikdo se nepokusil načít druhou stopadesátku. Přemýšlel jsem, jak napsat něco, co ještě nebylo napsáno a zkusím zhodnotit kvalitu českého dabingu a anglického voice actingu.

Mafia se v Česku právem stala hitem i kvůli českému dabingu. Je plný vulgarismů, zapamatovatelných hlášek, humoru, ale i smutku, agrese nebo lidskosti. A nic z toho anglická verze nemá. Možná se to zdá neuvěřitelné, ale v EN nejsou žádné vulgarismy. maximálně nějaké slabší pro PG 13. Jenže i v zahraničí má Mafia Rkový rating. Je to ostudné a zbytečné. Ale co čekat od Ameriky. Druhá věc v mém seznamu jsou zapamatovatelné hlášky. Zatímco české verze má barvitý jazyk, ta anglická je psaná obyčejným až tupým způsobem. Například hláška:  „Co koukáš, jako by ti spadly hračky do kanálu“, je tam něco jako: „Co čumíš tak blbě“. Frankova dcerka namísto „Ahoj strejdo“ zahlásí jen: „Bye mister“.

Humor a smutek samozřejmě nechybí ale herci v anglické verzi oboje nedokáží správně podat. Spíše to zní, jako by svoje repliky jen četli bez emocí. Spíš než dabéři tak působí jako vypravěči a není to vůbec dobré. U mnoha vypjatých částí se tím ztrácí napětí. A přitom nejde o žádné amatéry. Jsou to převážně herci z mafiánských filmů a seriálů. Agresivní scény někdy postrádají tu surovost, jakou by měly mít.

Celkově vzato je anglická verze opravdu špatná a byla by, i kdyby neexistovala česká. Hodně věcí dělá špatně a v porovnání s CZ selhává ve všech ohledech. Pochybuju, že by měl lepší voice acting nějaký vliv třeba na prodeje a úspěch v zahraničí. A možná se mýlím a špatný přišel i anglofonním hráčům. To už se nikdy nedozvíme. Mimochodem Definitivní Edice je v tomto ohledu mnohem lepší.

Pro: Hvězdné obsazení, kvalita zvuku

Proti: Bídná intonace a tón, zbytečná slušnost, žádný cit pro jazyk

+19

Goat Simulator: GoatZ

  • PC 85
Poslední recenzované DLC z Goat Simu se odehrává během zombie apokalypsy. Je rozděleno na dvě části - před nákazou a po nákaze. Hrajete za nakaženou kozu, která rozpoutá peklo v zábavním parku. Opět je tady mnoho referencí na všemožné zombie filmy a seriály, ale i na relativně nesouvisející díla. Velkou část parku zabírá překážková dráha parodující Wipeout nebo Ninja Warrior. Zkuste se dostat na druhou stranu, aniž byste se dotkli vody. Až nákaza propukne, můžete začít craftit. Kombinací naprosto nepasujících předmětů získáte zbraně, potraviny nebo dopravní prostředky. Druhů zombíků je naštěstí dost a někteří dokážou zatopit. Bohužel i zde je cenzura, Jeden druh umrlce má na sobě kostičky a nad hlavou symbol hlasitosti. Má ruský přízvuk a říká nenávistné komentáře. Nevím, co je to za referenci. Jako v každém správném survivalu musíte jít a bránit se. Poprvé v Goat Simulátoru můžete zemřít. Herní doba není moc dlouhá, Všechno se dá splnit bez problémů. Jen u toho craftingu někdy nevíte, co je to za předmět na obrázku. Přibyly nové mutátory. Některé pomáhají přežít a v podstatě nahrazují cheaty.

Tohle je moje poslední recenze na Goat Simulátor, ještě zkusím Goat of Duty, pokud to někdo ještě hraje. Opravdu jsem si hru i s DLC užil. Achievementy mám 123/127 a některé asi nikdy nezvládnu. Jeden je dokonce 100% buglý - skákat po trampolínách a dopadnout na každou jednou. Udělal jsem to asi 20x a nic jsem nedostal. Další průser je uhrát deset bodů ve Flappy Goat. Zdejší verze Flappy Birdu je opravdu těžká a nepřesné hitboxy dokážou nasrat. Hodně lidí GS hejtuje. Spíš mi přijde, že jej nechápou a neumí docenit. Není to silná příběhová hra ani náročný simulátor. Nechce konkurovat AAA titulům, ale hlavně pobavit. není to hra na dlouhé pařby. Klidně tu může strávit čtvrt hodiny a jít dělat něco „smysluplnějšího“. Za zmínku stojí spousta letsplayů z doby po vydání. Hlavně youtubeři udělali z GS legendu, kterou se mnozí snažili napodobit. Vznikly simulátory chleby, kamene, ryby, Jen málo jich bylo povedených. Dejte tomuto králi šílených simulátorů šanci a nasedněte na jeho vlnu. Prostě se bavte.

Pro: Parodie na popkulturu, crafting, obtížnost, hudba

Proti: Cenzura, málo obsahu,

+4

Goat Simulator: Waste of Space

  • PC 70
Ve vesmíru vás nikdo neuslyší mečet

Kdysi nedávno v ne až tak dalekém vesmíru žila jedna koza. Její loď sestřelili piráti a ona ztroskotala na měsíci zvaném Měsíc poblíž planety Země. Na tom měsíci byla spousta lidí a tak se nenudila. Brzy zjistila, že lidé mají peníze a že se dají utratit za vylepšení jejího pobytu. A tak je trkala tak dlouho, až z nich ty peníze vymlátila. Brzy si našetřila na novou loď, ale na měsíci se jí tak zalíbilo, že tam zůstala.

Tohle DLC je pěkně rozsáhlé. Když jsem si dřív stěžoval, že mají ostatní málo obsahu, tady je ho až moc. Svět nabízí spoustu možností, jak se zabavit. Kousek od začátku jsou testovací místnosti parodující Portal. Opodál stojí prodejna světelných mečů. Nedaleko leží muzeum a uprostřed se nachází akademie. Všude je plno odkazů na sci-fi díla. S tím souvisí nové mutátory a questy. Tentokrát si tvůrci dali práci a některé mutátory mají vlastní hlas. Darth Goat nebo vetřelčí královna se povedli asi nejvíc. Na pozadí hraje pěkná hudba. DLC dělá prostě hodně věcí moc dobře. Bohužel některé věci jsou zase moc špatné. Optimalizace často selhává. Snímky za sekundu místy klesají k nehratelné hodnotě. Dřív to bylo mnohem horší, ale i tak to zamrzí. Jeden quest nejde dohrát a zjistil jsem, že většině hráčů nikdy nešel. Častěji než v ostatních DLC nebo hlavní hře jsem se propadal do textury. Ve hře je dokonce cenzura, Někdy jde o žert, ale jindy by to opravdu mohlo být úmyslně. Tohle všechno jsou malé výtky oproti leteckému modelu vesmírného plavidla. Ovládání je peklo a tomu, kdo to vymyslel, bych naordinoval deset minut BK. Nedá se to popsat, to se musí zažít. Něco zaměřit trvá dlouho a často se budete točit kolem své osy při snaze se vyhýbat nepřátelům a překážkám. Celkově Waste of Space stojí za zahrání. Herní doba je slušná i na DLCčko. Spousta narážek a vtipů pobaví. Těch pár velkých chyb bohužel zážitek hodně kazí.

Pro: Plno nového obsahu, velký svět k prozkoumávání, hromada humoru a easter eggů, hudební podklad

Proti: Optimalizace, cenzura, bugy, ovládání lodi

+8

Goat Simulator: Payday

  • PC 90
Wanted Dead or alive
Reward: 69 000 $

Je vypsána odměna za dopadení nebezpečného gangu recidivistů, kteří provedli už několik aprílových vtípků v našem ospalém městečku. Vůdcem zločinců je kozel Don Pastrami. Dále si dávejte pozor na plameňáka Valentina Salamiho - je schopný létat a unášet nevinné občany. Třetím lotrem je delfín Dolph Spaghetti, který umí slaňovat po stěnách bez jištění a jezdí na kolečkovém křesle s hydraulikou. Posledním neméně nebezpečným zločincem je dromedár Humphrey Ciabatta. Obzvlášť velký pozor si dávejte na jeho tlamu. Plive proud slin pod velkým tlakem. Prosíme všechny občany, aby jakékoliv známky výskytu této čtveřice okamžitě hlásili příslušným orgánům.

Payday je samostatná hra o vloupačkách od studia Overkill Software. Tvůrci vytvořili s Coffee Stain Studios spolupráci a prolnuli svá díly do sebe. V Payday je na oplátku kozí heist. V Goat Simu namísto vloupaček děláte pranky. V automatu si vyberete zadání a po splnění úkolu dostanete peníze. Za ně můžete koupit masky inspirované původní hrou. Jako obvykle se na mapě nachází mnoho secretů a colectiblů. Na rozdíl od MMO tu alespoň není žádný grindovací quest. Nově přibyla řiditelná vozidla. Největší výtku mám k tomu, že pranky můžete plnit s jakýmkoli členem gangu. Ačkoli mají unikátní schopnosti, nelze je kombinovat pro splnění úkolu. Jak cool by bylo pomocí kozla vyrazit dveře, pomocí delfína vyzvednout lup, velbloud by mezitím odrážel dotírající policisty a plameňák by s lupem odletěl do úkrytu. Bohužel DLC je jednoduché a krátké.

Pro: Nová lokace plná zábavy, rozmanití členové gangu, nové možnosti, propojení dvou her

Proti: Krátké, nemusíte kombinovat schopnosti

+11

Goat MMO Simulator

  • PC 85
Kozel se nikdy nefláká, Fritole Šourku

Tak jsme se vyblbli v Goat Simulatoru a ještě by to chtělo nášup. Tvůrci nás nenechali dlouho čekat a vytvořili něco úplně neočekávaného - kozí MMORPG. Dostanete šest tříd - každou s unikátní schopností a jdete objevovat obrovský svět plný dobrodružství. Hra si dělá prdel úplně ze všeho, co je spojené s fantasy. Jsou tady NPC s vykřičníkem nad hlavou, levely a dokonce falešný chat s uvěřitelnými zprávami. Jedna z prvních postav, kterou potkáte, krásně laguje. Zase dostanete spoustu šílených mutátorů a achievů. On ten svět vlastně není tak obrovský a questů je málo. Menší počet vynahrazuje u jednoho questu grind. Je potřeba olíznout 10 000 věcí. Jako by nestačilo, že to je utrpení, stalo se mi, že se ten quest nesplnil. Po splnění by měla postava stoupnout na 101. level a hráč má dostat achievement. Bohužel nic jsem nedostal. Jinak jsem se bavil skvěle, ale mohlo to být mnohem lepší.

Pro: Vtipná parodie na fantasy, spousta easter eggů, detaily

Proti: Bugy, krátké

+7

Goat Simulator

  • PC 95
Muži, kteří hrají za kozy

Chcete si jen tak zablbnout po náročném dni v práci nebo škole? Už vás nudí otevřené světy plné otazníčků a outpostů? Nezajímá vás ve hrách příběh? Tak v tom případě zbystřete. Kozí simulátor je hra pro všechny, kdo se jen chtějí bavit a nechtějí u hry trávit hodiny denně. V názvu je sice simulátor, ale ta hra se vůbec nebere vážně. Nebudete muset shánět potravu, vyhýbat se predátorům, starat se o potomstvo. Spíš budete ničit okolí, obětovávat lidi satanovi, jezdit na bicyklu (ano s kozou), kazit ostatním zábavu a šířit teror. Všechno je tady šílené a to včetně fyziky. Ragdoll funguje podivně nebo spíše nefunguje. A kupodivu to není špatně. Pokud děláte berany duc do obyčejných lidí, odlétnou desítky metrů daleko. Na trampolíně skáčete do nebes. Výbuchy vás jen odmrští a zase se po chvilce postavíte na nohy. Nejde zemřít, když už se náhodou stane, že se někde zaseknete, můžete se respawnovat a hrát dál. Koza má mnoho pohybů. Může olizovat a přichytávat se objektů, kopat, trkat, házet přemety, zpomalovat čas a chodit po předních končetinách. Naučit se ovládání je klíčové.

Až vás přestane bavit blbnout, můžete plnit šílené výzvy nebo neméně šílené achievementy, hledat tajné sošky nebo závodit. Na některých místech můžete pozvat kamaráda na multiplayerové klání, ale to jsem zatím nezkoušel. Nemám kamarády, sadge. Na něco ale základní koza nestačí, a tak můžete použít mutátory. Co takhle změnit si kozu na pštrosa, velblouda, plameňáka nebo dokonce tyrannosaura? Každé zvíře se pohybuje jinak a má jinou schopnost. A u živočichů to nekončí. Časem si odemknete třeba chleba. K vaší bohulibé činnosti hraje libozvučná hudba a všechno se plynule hýbe. Ale tady je čas na nějakou negativní kritiku. Grafika není žádný zázrak. Objekty doskakují v docela blízkém okolí a barvy mají vyblitý odstín. Jinak nelze prakticky nic kritizovat. Hru si užije ten, kdo si chce jen tak zapařit na pět minut i ten, kdo touží po vysbírání všech collectiblů, nalezení secretů a easter eggů a splnění všech achievementů Je toho tady fakt hodně a nápaditost tvůrcům při jejich tvorbě nechyběla..

Pro: Šílenost, zábavnost, spousta interaktivních prvků, soundtrack, optimalizace, znovuhratelnost

Proti: Slabší grafika

+12

Crysis

  • PC 100
Rok 2007 - nejlepší rok v historii videoher. Přinesl začátky legendárních sérií: Bioshock, Zaklínač, Assassin's Creed nebo opomíjený Overlord a také přinesl hru, která byla tak next gen, že ještě pět let po vydání neměla konkurenci a dokonce někomu nešla na ultra detaily. Tou hrou je Crysis - dílo německé preciznosti a indikátor silných PC sestav. Ale ta hra je mnohem víc.

Už v menu vás přivítá pěkný sci-fi interface. Nastavení jsou bohatá a dnes už ty ultra detaily v pohodě utáhnete. nastavíte si obtížnost a pak to zapnete. Po krátkém intru jste hned v akci a padáte z letadla. padák se poškodí a spadnete do moře. Ale nic hrozného se nestane, protože máte nanosuit. Navzdory názvu není maličký, ale vytvořený z nanovláken a váš pád utlumí. Po chvíli vylezete z vody. Oblek se resetuje a vy ho můžete začít používat. Jste na ostrově a je brzké ráno a slunce ještě nevyšlo. Rozhlédnete se kolem a vidíte pláž. Je plná života. Běhají tu krabi, ptáci bahňáci a opodál se pomalu sune želva. Pokud jste objevitelský typ, zjistíte, že tato zvířata můžete chytit a dokonce hodit. Naštěstí je můžete pustit zpět do přírody, kdyby se vám jich zželelo. A nebo je můžete mrsknout o skálu. Hravosti se meze nekladou.

Tak už jste si pohráli, prozkoumali okolí a jdete dál. rychlý a nezdržující tutoriál ukáže, jak se pohybovat a používat nanosuit. Má pět funkcí, mezi kterými lze rychle přepínat:
1. rychlost - na krátkou vzdálenost zrychlí běh, také doskočíte dál a nabíjení zbraní je rychlejší
2. síla - hodí se na pěstní souboje a hodí se s ní dále předmět držený v roce, také skoky jsou vyšší
3. neviditelnost - pomáhá při stealth způsobu hraní ale není příliš efektivní, dlouho nevydrží a nejste úplně skryti
4. obrana - vytvoří štít proti kulkám nebo nárazům také zvyšuje regeneraci
5. úprava zbraní - na samopaly a útočné pušky namontujete zaměřovače nebo tlumiče, na jakoukoli střelnou zbraň můžete dát puškohled, některé pušky mají granátomet

Po chvíli vás najde parťák a jdete dál společně. Po cestě zjišťujete, že je na ostrově něco zlého, pár kolegů to zabilo nehezkým způsobem. Ještě ale nevidíte, co to je. Rozednívá se a vidíte zátoku. Konečně se Crysis ukáže v celé jeho kráse. Ale nemáte klid na kochání, dole mají základnu Korejci, po zátoce se plaví čluny a ti parchanti nám ještě ruší signál. Teď si vyberete, jak se s protivníky vypořádáte. Zapnete neviditelnost a vojáky odpravíte jednoho po druhém, aniž by si toho někdo všiml, nebo prostě na ně vlítnete a rozstřílíte je jako v devadesátkách. A co tahle vzít sud a hodit ho po někom, nebo kus zdi, bednu nebo třeba větev. Z aktivovanou silou je to účinnější zbraň než kulomet. A co tahle použít kolem pobíhající slepici? Topper Harvey doporučuje. Můžete si pěstmi naštípat celou palmu a ta polena házet po nepříteli, nebo rozbít chatrnou dřevěnou chaloupku, shodit jí někomu někomu na hlavu. Zničitelnost prostředí je ohromující a dodnes nemá konkurenci. A napadlo vás vzít Korejce a jebnout s ním o jeho kamaráda?

Pokračovat můžete džípem nebo lodí, klidně běžte pěšky, bude to tišší. Někdy vede k cíli víc cest. Lokace jsou docela otevřené. Tvůrci předtím udělali skvělý Far Cry, při jehož vývoji nabrali zkušenosti. Nejsou tu žádné secrety, collectibly, hádanky ani složitý příběh. Prostě si užíváte čistou hratelnost a hrajete svým tempem. nyní se nacházíme na konci první mise a teď spadnou sračky do větráku. Setkáváte se s tou hrozbou, co vám zabila kolegy. Jsou to mimozemšťané, ale nejen tak ledajací. k životu potřebují chlad a vy jste na tropickém ostrově. Jak tohle dopadne? To už bych vyzradil moc. Tahle hra je prostě legenda. Rozhodně neplatí, že by měla jenom skvělou technickou stránku. Všechno je tady skvěle udělané, najít chyby ani nedokážu. Sice už má 15 let, avšak dodnes vypadá naprosto fantasticky, má nepřekonatelnou fyziku a zničitelnost a hlavě se výborně hraje. Plné hodnocení si naprosto zaslouží

Pro: Dechberoucí grafika, fyzikální model, zničitelnost prostředí, čistá hratelnost, hudba, dabing, optimalizace, rozmanitost, preciznost, nadčasovost

Proti: Trochu tuctový příběh

+17

Overlord

  • PC 100
Je dobré být zlý

Vítejte ve fantasy světě, kde dobro zvítězilo. Hrdinové porazili padouchy, démony a nestvůry a teď si užívají odměn, které takový heroický skutek přináší. Ale ouha, něco je špatně. Ti hrdinové začali dělat špatné věci. Zabíjí nevinné, kradou zlato a drahokamy nebo berou chudým lidem jídlo a přežírají se. Proti dobru musí nastoupit zlo, a tak jste se probudili vy - temný pán se žhnoucíma očima a masivní sekerou.

A abyste na tu dřinu nebyli sami, dostanete bandu zlomyslných vzteklounů. Viděli jste filmovou sérii Gremlins? Tak tady můžete takové tvory ovládat. Dělí se na čtyři rasy - hnědí, modří, zelení a červení. Každý typ má unikátní vlastnosti a co je nejlepší, umí si sebrat vlastní brnění a zbraně. Seberou všechno, co se jim zlíbí a některé trofeje jim hrozně sluší. Když si služebník vezme na hlavu dýni, hmyzí tykadla nebo kuchařskou čepici a do ruky žezlo, roh jednorožce či pracku zombíka, neubráníte se smíchu. Z bossů padají unikátní atributy a byla by škoda je nedarovat svému elitnímu bojovníkovi.

Hnědí jsou hlavní bojovou jednotkou vaší armády. Vydrží nejvíc, mají nejúčinnější útok a jsou rychlí. Druhý typ služebníků jsou červení. Nejvhodnějším využitím je pro ně odstřelování. Také jsou odolní vůči ohni a umí jej hasit. Stejně jako hnědí se vybavují zbraněmi a zbrojí, ale nejsou na nich vidět. Totéž platí i pro ostatní druhy. Toto je jedna z věcí, které mi vadily. Třetí typ jsou zelení. Jejich silnou stránkou je útok zezadu. Jejich dlouhé drápy si poradí i nejtvrdším pancířem. Jako bonus umí čistit cesty od jedovatých rostlin a sami jsou proti jedu imunní. Poslední a velmi důležitou složkou vaší armády jsou modří služebníci. Umí plavat a oživovat padlé spolubojovníky. To je hodně důležité, protože umělá inteligence je docela špatná. Mnohdy vám zemře silný minion jen proto, že skočí do vody, i když jste ho poslali po břehu.

Dva odstavce zabralo povídání o vašich podřízených, ale co vy? Ve skutečnosti je hlavní postava spíše hybatelem dění a do samotných bojů se zapojuje jen v nutnosti. Temný pán může sekat sekerou nebo jinou obouruční zbraní a kouzlit. Zbraně si můžete vylepšovat nebo vytvářet nové ve vaší věži. Kovář si ale za výrobu řekne pořádný balík peněz a k lepším vlastnostem potřebuje ještě služebníky. Ne aby mu pomohli s výrobou, ale aby naskákali do výhně a posílili výrobek. Bohužel těch životů budete potřebovat sakra moc a tak přichází grind.

Naštěstí máte další sekci věže zvanou aréna. zde si můžete dát pár soubojů s nepřáteli, se kterými už jste se dřív setkali. v nejvyšším patře věže máte ještě ložnici, pokladnici a místnost na úpravu zdobných prvků. Úpravy nejsou moc poznat, protože vnějšek věže skoro nevidíte. Zprvu je věž rozbořená a musíte najít prostředky pro její obnovu. Ty se nacházejí všude po světě a musíte je pracně dopravit domů. Kromě toho ještě nacházíte vylepšení života a many, nová kouzla a totemy, které navyšují počet služebníků v armádě.

Svět Overlorda je plný různých potvor a zvířat. Mnohdy jsou vašimi nepřáteli i jinde nevinní živočichové. Jednorožci - symbol čistoty a krásy jsou tady lidožravé bestie, hobiti jsou tlustí sráči a Tolkien by je asi neschválil. Celkově se nepřátelé povedli na jedničku a budete z nich mít úsměv na tváři i respekt. Po čase potkáte i dámy, které touží po životě po vašem boku. Jsou dvě a na rozdíl od Dr. Disrespecta nemůžete mít obě najednou. Záleží na vašem způsobu hraní, protože jedna vylepšuje dva typy minionů a druhá jiné.

Grafická stránka je krásně pohádková. Minioni jsou úžasně animovaní a když se rozhodnete pro frontální útok, lítá všechno kolem. Většina beden a nádob je zničitelná a schovávají se v nich poklady, zmíněné zbraně a brnění.
K tomu se všechno skvěle hýbe a nikdy se mi nestalo, že by klesly snímky za sekundu, nebo hra zamrzla. Asi nejhorší, co se může stát je, že ztratíte progress kvůli divnému ukládání. Hra má systém checkpointů a ty nejsou zrovna časté. Můžete přijít i o půl hodiny, jen proto, že vám umřel vás nejlepší bojovník s unikátní výbavou. Z předešlého textu vyplývá, že Overlord je hra vtipná. Postavy jsou skvěle nadabované a to včetně vašich služebníků (mimochodem mluví je jeden člověk). 2007 byl revoluční rok a možná proto Overlord zapadl. Byla by škoda ho minout. Královsky se pobavíte, zasmějete a prožijete jednu z nejoriginálnějších her.

Pro: Krásná grafika, animace, humor, služebníčci a jejich hračky, originalita

Proti: Omezené možnosti customizace, umělá inteligence, systém ukládání

+20

Doom II: Hell on Earth

  • PC 65
„Peklo se mě neleklo“

Je rok 1994 a před zhruba rokem vyšel Doom. Způsobil poprask a od té doby se množí jeho klony jako krysy a další se chystají vyjít brzy. Některé si s radostí pohladíte, jiné si zaslouží deratizaci. Teď vychází Doom 2. Je to další příživník na slavném jméně nebo spasitel žánru?

Nebudu chodit kolem horkého magmatu a smutně přiznám, že druhý Doom není žádná nová hra, ale jen trochu upravená jednička. Což není úplně špatná zpráva. Všechno dobré zůstalo – skvělá grafika, svižná akce, temná atmosféra nebo povedené zvuky. Bohužel zůstalo i to špatné. Umělá inteligence je pořád stejně blbá. Mnohokrát se stane, že zombík svého kolegu napálí do zad. Hledání secretů opět znamená olizovat stěny a zběsile mačkat akční tlačítko. A stejně se vám na konci tabulka vysměje, že jste na něco zapomněli. A co je nového? V podstatě nic moc: jedna zbraň a několik nepřátel. Nová dvouhlavňová brokovnice je však až příliš silná. Budete ji používat většinu času a ostatní bouchačky přijdou na řadu teprve, až do ní dojdou náboje. Z nových protivníků se mi vryl pod kůži mocný Arch-vile - bledá a tuhá bestie vrhající plamenné vlny. Za zmínku stojí i Revenant. Tento vysoký kostlivec vyzbrojený raketomety je charakteristický zvukem, který vydává. Příběh raději nebudu zmiňovat. Je tady vůbec někdo, koho zajímá? Tak jen krátce. Jde o to, že jste se jako bezejmenný mariňák vrátili na Zemi a ta je zpustošená po blitzkriegu monster. Musíte vytáhnout do boje a zachránit, co ještě zbylo. Prostředí levelů působí občas lehce odporně. Všude se válí lidské ostatky, stěny jsou vytapetovány krví. Pro někoho to může být až příliš. Doom umí občas i vystrašit. Zmáčknete tlačítko a najednou zhasnou světla a ozve se řev a chrapot monster. Tahle hra není pro slečinky. Úrovně jsou opět členité a rozlehlé. To ztěžuje hledání skrytých míst, musíte prošmejdit každý kout mapy a občas je to neskutečná nuda. Nuda v souvislosti s Doomem? Ano, klidně mě nazývejte heretikem (nebo Hereticem), ale občas mě to přestalo bavit a šel jsem dělat něco užitečnějšího. Po zemi se válí všemožné druhy nábojů, brnění a dočasných vylepšení. Na některých místech si můžete obléci ochrannou kombinézu a šlapat po horkém magmatu nebo kyselině. Na skrytých místech lze najít mocné artefakty, které vám zvýší životy nebo vás zneviditelní.

Do pokračování takové pecky jsem vkládal velké naděje a musím napsat, že mě Doom 2 zklamal. Změn je málo a některé nejsou ku prospěchu věci. Pro potenciální třetí díl bych prosil více změn, lepší grafiku, jinak řešené hledáni pokladů a klidně i úpravu umělé inteligence. Příval pekelníků neustává, někdo musí chvilku tahat pilku.

Pro: Pořád stejně dobré, temná atmosféra, noví nepřátelé, propracovaný design úrovní.

Proti: Pořád to samé, narušení vyváženosti, hloupí nepřátelé.

+12 +13 −1