Komentáře
Singularity
Mafia II
Pro: grafika a anglický dabing (ten český jsem neslyšel, děkuji nemám zájem)
Proti: herni mechanismy a fyzikalni model aut jsou jaksi "tuhé", málo využitý potenciál města, příběh není příliš vtahující
Call of Juarez: Bound In Blood
Pro: Příběh navazující na jedničku, charismatické postavy, brutalita, grafika dokonale vypadající i optimalizovaná
Proti: Možná, že reverend z jedničky už (resp. ještě) není tak šílený až se z něj ješí chlupy na krku
Risen
Pro: Optimalizace a vychytání chyb z Gothica, grafika, chytlavost
Proti: Plytký konec a trochu nudné (zdlouhavé) dialogy
BioShock 2
Pro: Akce, grafika, příběh, prostředí, celková bizardnost
Proti: Příliš lehké, hráč je tak veden za ručičku až si musí připadat jak retarda, naprosto přehnaný nadbytek munice, plasmidů, a vůbec všeho, je silně frustrující
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Pro: Atmosféra, zbraně, grafika
Proti: Některé funkce jsou nedotažené do konce, vedlejší mise jsou vcelku o ničem
S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
Pro: Příběh, vyladěnost funkcí z předchozích dílů, konečně smysluplné vedlejší úkoly
Proti: Pomalý a nejasný rozjezd, který mě v jednu chvíli tak odradil, až jsem hru málem smazal (a to by byla škoda!)
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
Pro: Vychytání much z předchozího dílu, zvláštní pocit při opětovném procházení známých míst zóny, grafika v prvním levelu
Proti: Pomalý rozjezd a nezáživné až zbytečné vedlejší mise, randomově se generující
Brothers in Arms: Hell's Highway
Pro: Pěkná grafika
Proti: Ovládání
Aliens vs Predator
Jak to mohli takhle zprznit?! Ta hra nemá atmosféry ani co by se za nehet vešlo a s původním AVP to nemá absolutně nic společného! Hra je mizerně optimalizovaná (tam kde Crysis na plné detaily běhá plynule, tam se AvP škube, přičemž grafika nijak světoborná není). Vodění hráče za ručičku je přímo iritující, není v tom ani trochu challenge a jediné co musí člověk dělat je sledovat všudypřítomnou šipku na obrazovce a poslouchat instrukce. Neustále se objevující nápisy typu "nový úkol" nebo "tady vlez do větračky" kazí už tak neexistující atmosféru a zabraňují tomu, aby byl hráč vtažen do hry. Nepochopím nutnost za každou cenu do úplně každé hry cpát nějaké collectibles. Dobře, je to v módě a je to nešvar všech dnešních her, ale na co proboha musí vetřelec sbírat nějaké kanistry s nějakou slizskou hmotou? Tenhle sběratelský nešvar co dnes cpou do úplně každé hry si opravdu mohli odpustit. Když už jsme u vetřelce - neskutečně mě vytočil ten počáteční trénink. Na co proboha za vetřelce trénink? Pohni hlavou dolů, nahoru, doprava, doleva... sakra tohle snad zvládne osoba s IQ automatické pračky, a když ne tak to nemá hrát. Vetřelčí fatality po chvíli omrzí a pak už se člověk jen nudí a vzteká, když alien půl hodiny někomu ukusuje hlavu a jiný mariňák ho zatím zastřelí. Pomáhání facehuggerům je pak úplně stupidní. Interakce s tlačítkama kousnutím do nich... no comment. Blikající šipka ukazující směr... no comment. Kampaň za vetřelce má bejt rychlá, frenetická, má se naběhnout do místnosti a během pár vteřin rozšmelcovat bandu k smrti vyděšených lidí, a ne se schovávat někde v rohu a číhat, až tupá AI nebo skripty naženou jednoho vojáka po druhém někam na odhlehlé místo na porážku. Za mariňáka či za predátora jsou pro změnu vetřelci pomalí a nabíhají si přímo pod hlaveň brokovnice, aby se na konzoli nemuselo moc mířit. Ať už je hra jaká chce, krátkost kampaně je taky ostudná. Ještě že za člověka, což je ta nejpovedenější část, je to o něco delší. Být to samostatná hra, posuzoval bych ji jako lehký nadprůměr hodný 6/10. Jakožto očekávané pokračování či remake legendárního AvP je to však největší zklamání, které jsem za poslední roky zažil. Ani AvP2 nebyla žádná sláva, ale oproti tomuhle to bylo veledílo.
Pro: Kampaň za mariňáka nedopadla až tak hrozně, aby se to nedalo označit za solidní tuctovou doomovku
Proti: Žádná atmosféra, mizerná optimalizace (tam kde Crysis běží na plné detaily se AvP seká), trapné konzolové prvky, ohromné zklamání pro pamětníky
The Saboteur
Původně jsem Saboteura pařil na PC, a to navzdory značně frustrujícím technickým problémům, které se bohužel projevují na kompech s čtyřjádrovým procesorem a kartami ATI (vyšel sice nějaký hotfix, moc ale nepomohl). Proto se na PC hra každou chvíli na několik sekund zasekla, někdy se vůbec nenačetly textury nejbližšího okolí a místo silnice zela na obrazovce prázdná díra, , atd. Velice nepříjemná věc, tyhle problémy, Přesto byl důvod, proč jsem si po třech dnech intenzivní pařby, kdy už jsem byl za půlkou příběhu, pořídil PS3 a tu PC nechal spát, jiný. Od samého začátku totiž bylo zjevné, že tohle je "sběratelská" hra, tedy hra, která přímo vybízí ke splnění nepovinných úkolů typu "najdi X tajných balíčků", přičemž tady se nalezením balíčku rozumí sabotáž nepřátelských základen. Obvykle na sbírání těchto balíčků ve hrách moc nedbám, ale u Saboteura mě to vysloveně bavilo a věděl jsem, že chci najít úplně všechno. Proč to tedy neudělat rovnou na konzoli, kde za to ještě dostanu achievementy? V Saboteurovi jsem poznal potenciál být další hrou (vlastně teprve druhou), kde se mi podaří získat 100% všech achievementů. I když jsem dál hrál na PC, stále víc mě to nahlodávalo a po třech dnech jsem si tedy pořídil PS3 verzi. A tradá, platinová trofej je na světě! Chvíli sice trvalo zvyknout si na o několik stupňů horší grafiku a na jiné ovládání, ale aspoň jsem mohl při hraní pohodlně ležet v posteli. Takže Saboteur je, jak již jednou zmíněno, hra s velkým H, která mě po řadě předchozích zklamání opravdu potěšila.
Pro: Originalni prostredi, chytlavy pribeh, charismaticke postavy, arkadovost aby to bavilo ale zaroven to nebyla blbost, grafika
Proti: na nekterych PC nehratelny kvuli technickym problemum ktere se EA neobtezuje resit
Pro: má to spád, zajímavý příběh, pěknou grafiku a perfektní optimalizaci
Proti: celý příběh, ač dobrý, stojí na úplně stupidním základu; přehršel zbraní a předmětů = přílišná lehkost