Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Matyáš • 27 let • ČR - kraj Olomoucký

Komentáře

Academia: School Simulator

  • PC 85
Hodnocení 8,5/10 , Splněné Achievementy 90 z 99 , Curator

Tato hra je v lecčem podobná hře Prison Architect, nicméně se nestaráte o vězení s trestanci, ale o školu se studenty. Jediným rozdílem je tedy prostředí, protože grafika, herní systém, uživatelské rozhraní, budovy atd. nápadně připomínají PA, ačkoliv není obtížné čerpat nějaké paralely mezi veřejným vzděláním a uvězněním. :D
Nicméně se není se čemu divit, protože Ryan Sumo, umělec PA, spoluzakladatel Squeaky Wheel, je také tvůrcem Academie.

Na úvod jsem startoval jen s travnatým terénem a hrstkou dělníků, položil jsem první dlaždice, stavěl cihlové zdi a zónu pro učebny, kavárnu a kuchyň. Zpočátku jsem zapomněl dát na toalety záchody, i když to netrvalo dlouho, abych si všiml, že mí studenti stále běhají ven, aby chcali a srali v křoví. Traumata ze školního života začala!

Dále přidávám potřebné vybavení pro každou místnost: stoly a tabule, toalety a umyvadla, ledničky a pece, stoly a židle. Najímám zaměstnance: učitele, opatrovníky, kuchaře a několik dalších dělníků.

Děti chodí do školy a tráví čas nejen v klasických učebnách a počítačových laboratořích, ale mají k dispozici i klubové místnosti. Přitom všude dělají nepořádek, nechávají bordel ležet na chodbách, stěžují si, že mají hlad nebo se nudí. Nejvíce mají však hlad, neboť po několika dnech jsem si všiml, že děti sedí ve třídě a přemýšlejí o hamburgerech, pak jdou do jídelny a přemýšlejí o hamburgerech a pak se vrátí do třídy, kde přemýšlejí o hamburgerech. Dívám se na dítě sedící na toaletě. Jeho myšlenka je: hamburgery. Vypadá to, že moji kuchaři nevaří a venku se hromadí dodávky potravin. Vyhodím svůj kuchařský personál, nahradím je, ale každý ve škole stále myslí na hamburgery, aniž by je dostal. Nakonec zkontroluji Steam fóra, která říkají, že je to známá chyba, a restartování hry může pomoci. Jakmile to provedu, personál kuchyně kmitá, přinese jídlo, uvaří a servíruje. Děti se vracejí k přemýšlení o vědě a knihách! Také se můžete setkat s různými problémy jako šikana, záškoláctví, tajné chlastání či kouření na záchodech, a tak podobně.

Navzdory mým různým omylům zůstává moje škola z větší části zisková. Splnil jsem požadavky všech dostupných státních grantů a dotací.

Hra mě vskutku bavila, o tom svědčí odehraný čas, který překonal 50 hodin. Posbíral jsem 90% achievementů, věřil jsem si na 100%, ale hru bych musel hrát 4x více času, což už mi přijde až příliš.
+8

Spec Ops: The Line

  • PC 85
Hodnocení 8,5/10 , Splněné Achievementy 40 z 50 , Curator

Dubaj. Kdysi metropole bohatá na ropu se změnila na peklo na zemi, protože řada apokalyptických písečných bouří zpustošila ráj Středního východu a jeho dominantní památky.

Hratelnost? Naprostá klasika pro střílečky. Nepokouší se inovovat nebo zavádět nic nového. Pevná střelecká mechanika, skákáni, krytí i když mechanika krytí není tak dokonalá, házení granátů, boj z blízka. Zajímavý způsob, jak sprovodit protivníky ze světa, umožňuje střílet do oken nebo skleněných stropů a zasypat vaše nepřátele hromady písku. Účinek je působivý, ale tyto momenty jsou předurčené a mechanické, čímž se zbavuje jeho nepředvídatelnosti v boji, stejně tak jako skupina nepřátel stojící vedle červeného sudu :-D.
Můžete zde také přiřadit příkazy svým spolubojovníkům a zacílit nepřátele, tak aby na ně zaměřili palbu. Z tohoto hlediska je hra prostým průměrem.

Ale bez ohledu na to, jak uspokojivé je její hraní, je tu něco jiného na čem hra staví, čím je jedinečná. A to její příběh. Vyprávění usiluje o něco mnohem víc a z hry dělají silný zážitek.

Příběh nevýrazného vojenského střelce, odehrávajíc se v Dubaji, který byl pohlcen arabskou pouští a „Zatracený“ 33. prapor armády Spojených států, kteří byli posláni k evakuaci města, o kterém nebylo po několik měsíců ani vidu ani slechu. Evakuace byla neúspěchem a Dubaj byla označena jako země bez člověka, odříznuta od zbytku světa. To je přinejmenším do té doby, než byla vyslána nouzová zpráva od velitele praporu, plukovníka Johna Konrada. Aby vynutil vojenskou aktivitu.

Převezmete roli kapitána Martina Walkera z americké armády, který byl vyslán se svým dvoučlenným týmem, aby oblast prozkoumal a prozkoumal zdroj zprávy. Ale věci nejdou tak hladce, jak by se vám líbilo. Nejprve bojujete s povstalci ze Středního východu, ale jakmile najdete vojáky od 33, věci se brzy rychle začnou měnit. Najednou jste pod palbou jednotek USA a jedinou věcí, kterou můžete udělat, je vystřelit. Je to nepříjemné střílet své domnělé krajany, i když jako první zahájili palbu. Existují otázky bez odpovědí – nevíte, co se stalo nebo co dělala 33., a nyní je kosíte jednoho po druhém, protože je to jediný způsob, jak přežít. Tohle není žádná skupina beznadějných povstalců, ale uniformovaných vojáků USA, a to je zneklidňující. A dál už si to musíte zahrát sami :-)

8,5/10 pro boj s hrůzami války a s dopadem, který má na lidskou mysl, pro skvělou atmosféru. Za zmínku také stojí dost podařená hudba, často od známých interpretů.

P.S. ACH 40 z 50, k hře se jednou vrátím a dodělám na full, možná....
+16

FlatOut 3: Chaos & Destruction

  • PC 0
Hodnocení 0/10 , Splněné Achievementy 1 z 46 , Curator

Na flatoutech jsem vyrůstal. Byla to jedna z nejoblíbenějších her a mohl jsem ji hrát stále dokola a dokola. Dokonce mám doma účtenku z roku 2006 tehdejší krabicové verze. Takže když se mi naskytla šance získat další díl za dobrou cenu, neváhal jsem a hru si pořídil. Sice jsem slyšel, že to šlo celkem do kopru, ale říkal jsem si jsou to Flatouti! No, měli jste vidět mé zděšení poté co jsem natěšeně hru poprvé spustil…

Hned po zapnutí mě zarazilo samotné menu hry. Nikde žádná kariéra, tedy žádné závodění, ničení v derby a vůbec prokousávání se postupně hrou, natož nějaké vylepšování aut. Jakože cože? To, na čem skoro celá hra stála tu není? Místo toho hra nabízí různé módy, které můžete hrát stále dokola. Ok, takže jsem zkusil mód Race a přišlo druhé zděšení, a to grafická stránka hry, která odpovídá cca roku 2003, tedy je příšerná.

Co se týče samotného závodění fyzika aut velmi utrpěla. Jízdní model je hrozný. Auta jsou neohrabaná, dosahují nemožných rychlostí nebo příliš snadno vybuchují. Většinu času strávíte mimo cestu zaseklí o nějaký keříček, zatímco vybetonovanou zeď hravě prorazíte. Chování vašich protihráčů je absolutně nepředvídatelné, agresivní a hloupé. Pokud byste si chtěli normálně zazávodit, není to podle mě ani možné.

I když Flatout je přeci i o ničení ne? No to by získávané škody, museli mít aspoň trochu nějakou logičnost. Poškození auta je totiž tak nějak náhodné. Přistanete s Monstertruckem na střeše vašeho protivníka a nic moc mu to neubere. Naopak když o vás lehce ťukne malé auto jste skoro zničení.

Celou tuhle katastrofu podkresluje stále se opakující, nervy drásající hudba.

Suma sumárum, pokud jste fanoušky série Flatout, hru raději nezapínejte. Pokud o Flatoutech nic nevíte můžete se o to pokusit, ale ne nadarmo je tato hra nejhůře hodnocenou hrou na celém Steamu.
A co se vlastně stalo? Proč je Flatout najednou tak špatný? Odpovědí je změna studia. Za prvními velmi úspěšnými díly stálo studio Bugbear Entertainment. Poté však vývoj převzalo Team 6 Studios. No a výsledek je zde…
+15

Defend Your Life!

  • PC 70
Hodnocení 7/10 , Splněné Achievementy 20 z 20 , Curator

Jsem fanoušek žánru Tower Defense a myslím si, že jsem jich už mnoho odehrál. Také jsem 100% Achievement Hunter. (Jen pro vás, abyste věděli jak moc se vaše názory shodují s mými). Steam tvrdí, že jsem na tom strávil 24 hodin, ale myslím si, že polovina z toho je pravděpodobně blíže pravdě.

Artstyle a celkové zpracování je dost dobré, podobné jiným TD. Má však originální tématiku, není to jen obvyklé fantasy prostředí, které je typické pro hry TD. Kdo hru zkusil, tak vám jistě v hlavě naskočily útržky z dětství, neboť hra je nápadně podobná animovanému dětskému naučnému seriálu Byl jednou jeden život. Jsem z oboru, takže malé plus za to, že prostředím hry je lidské tělo, kde bojujete s viry, bakteriemi a členovci. V tomto prostředí není mnoho her a tato hra je určitě první v tomto žánru TD.

Přestože je hra klonem Kingdom Rush, má některé nové funkce. Kouzelná věž byla nahrazena podpůrnou věží. Každá základní věž může být upgradována na 2 různé z první úrovně. Celkový počet věží je o něco vyšší než v KR. Co jsem však nepochopil je výběr věží. Hubit patogeny ve střevech děly, a jadernými hlavicemi mi nezapadá ani trochu do koncepce. Místo nich antibiotika, injekce, cokoliv, co zapadá do prostředí hry.

Nicméně největším problémem této hry je ovládání hrdiny. Je jasně vyroben pro telefony / tablety. Také jejich výběr mi nezapadá do tématiky hry – Hulk uvnitř těla bojující proti virům?? Raději bych viděl bílé krvinky, jak mordují bakterie, tak jak se to ostatně děje. Jsou to maličkosti, které z prostředí, z kterého hra vychází dělají nedotaženou slátaninu. Melodii a zvuky nemohu hodnotit, během hodin hraní jsem ji jedinkrát neslyšel, pouštěl jsem si svoji vlastní.

Hra je vcelku jednoduchá, stačí stavět pouze děla a vylepšovat je, takže ji lze prolítnout poměrně snadno s 100 % ACH při troše snahy. Existuje i ovládaní rychlosti hry pro urychlení průběhu. Opravdu také oceňuji obtížnost posledních (řekněme asi 5) úrovní ve hře.

Hra není špatná, je to oddechovka, při které nemusíte extra taktizovat, dávám ji 70 %. I přes mé výhrady jsem se při hraní bavil a také svoji roli jistě sehrává fakt, že hra je od tvůrců z Čech
+12

The Witness

  • PC 60
Hodnocení 6/10, Splněné Achievementy 1 z 2, Curator

The Witness je jeden velký ostrov rozdělený na několik regionů které postupně prozkoumáváte a řešíte více něž 700 rozmanitých hádanek a puzzlí.

Každý region má svůj vlastní typ hádanky, po kterých postupujete a ony se stávají těžší a těžší. Ve hře neexistuje žádný tutoriál. Na vše si musíte přijít sami, a tak často nejste schopni dokončit celou linii hádanek a musíte si odskočit a odpočinout mysli u jiného typu.

Po úspěšném dokončení dané série hádanek dojde k vyslání světelného paprsku na vrchol hory. Tato hora plní formu jakéhosi tajemství, překvapení a vyvrcholení celého dobrodružství. Nutí vás to řešit další a další hádanky, abyste se dozvěděli, co z toho vše bude.

Celý ostrov je krásně graficky proveden a vy se jen klidně můžete procházet a prozkoumávat jednotlivá zákoutí.

Ale hra není pro každého, hádanky jsou opravdu složité a pokud je všechny vyřešíte bez návodů můžete se povyšovat nad hráče souls her. Proto dávám 6/10 neboť to úplně není můj šálek čaje.
+13

Depth Hunter 2: Deep Dive

  • PC 65
Hodnocení 6,5/10 , Splněné Achievementy 17 z 17 , Curator

Hra Depth Hunter 2 nemusí být nejlepším herním zážitkem vašeho života, je to průměrná hra, která je ale v lecčem jedinečná. Pokud jste nikdy neměli možnost vyzkoušet si potápění v reálném životě (určitě doporučuji), tak zde si to můžete vyzkoušet, alespoň v tom virtuálním.

Jako potápěč prozkoumáváte podmořský svět v třech světových oceánech (v oblasti Velké Británie, Středozemním moři, Jižní Americe). Vašim úkolem je chytat rozličné druhy ryb pomocí mechanické harpuny, sbírat a hledat poklady, fotit rybky a podmořskou scenérii v kampani čítající 25 misí.

Tento simulátor potápění a rybaření není příliš realistický, chybí zde příběhová linie, možnosti co dělat jsou omezené víceméně jen na lov a focení. Je to však velmi pěkná přestávka od hektických FPS a RPG her. Pěkná hudba, pomalé tempo, spousta výzev a slušná grafika dělají hru zábavnou na několik málo hodin.
+6

Prime World: Defenders

  • PC 75
Hodnocení 7,5/10 , Splněné Achievementy 85 z 134 , Curator

Tower Defense hry mne velice baví. Vztah k nim jsem pěstoval postupně již od útlého dětství, kdy jsem na ně poprvé narazil na portále superhry.cz

Princip těchto her je jednoduchý: máte základnu a musíte zastavit hordy padouchů na zemi a ve vzduchu, aby se nedostali k vaší základně. Vytváříte věže, které útočí na nepřátele podél cesty k vaší základně a doufáte, že je sundáte dříve, než dosáhnou svého cíle. Prime World však přidává do hry prvek, který není až tak úplně v hrách tohoto typu běžný, a tím jsou sběratelské karty a magie.

Jak budete postupovat tímto světem, získáte celou řadu karet, z nichž každá představuje různé věže nebo schopnosti, které můžete použít proti nepřátelům. Řízení této sbírky a schopnosti, které využívají, je klíčem k postupu. Máte přísná omezení počtu karet, které můžete mít, stejně jako množství, které si můžete vzít do bitvy. Klíčem k vašemu pokroku je systém Forging, který vám umožní vyvíjet a rozvíjet sbírku karet jejich kombinováním a fůzováním dohromady. Toto je proces, který zvyšuje schopnost věže během bitvy, jejich vylepšení násobí jejich sílu útoku o faktor 2 nebo 4. Tento systém funguje velmi dobře a dělá zázraky, zmírňuje monotónnost, která normálně doprovází žánr Tower Defense.

Svět je dobře zpracovaný a vizuálně nádherný, obzvláště pro tento žánr. Příběh stačí k tomu, aby vás zajímal a dával důraz na vaše úsilí, ale neočekávejte, že by měl epický průběh. Vynikající kamerový systém, který vám umožní získat plný, 360-stupňový pohled na bojiště v kterémkoli daném okamžiku, vám pomůže ukázat, jak nádherný je. Monotónnost je také redukována díky skvělému designu věží a rozmanitému seznamu nepřátel.

Hra je jedna z nejlepších TD titulů, které jsem hrál.
+10

Mount & Blade

  • PC 75
Hodnocení 7,5/10 , Splněné Achievementy 0 z 0 , Curator

Svoboda v rozsáhlém virtuálním světě může být úžasná věc, obzvláště pokud máte meč, štít, koně, stoupence a touhu způsobit chaos. Realistický středověký boj představuje přitažlivé dobrodružství, zejména pro fanoušky historie, jako jsem já. Hra umožní běžnému smrtelníkovi stát se dobyvatelem a plenit vesnice, vstoupit do diplomatických aliancí, napravovat křivdy, lovit psance a zločince, nakonec vytvořit masivní armádu a dobývat hrady, obsazovat území a stát se vládcem říše.

TaleWorlds vytvořila skvělou hru, je dobře hratelná a hráč je schopný strávit značnou část času a energie v tomto světě. Několik aspektů středověkého života a válčení TaleWorlds se podařilo pokrýt působivé, zatímco většina her situovaných ve středověkém prostředí typicky zahrnuje všechny známé prvky, jako jsou orkové, mytické šelmy, elfové, kouzelné zbraně, oheň plivající draci, nemrtví čarodějové a podobně, Mount & Blade zcela postrádá jakoukoli podobu fantasy. Místo toho zaujímá realističtější přístup, nenajdete nic ve hře, co by v té době neexistovalo, proto hra není pro každého.

Po vytvoření charakteru - tím, že odpovídáte na řadu široce rozmanitých otázek, vyladění vzhledu a přiřazování bodů různým atributům - hráči jsou vhozeni do otevřeného světa a mají volnou ruku, k ovládnutí svého vlastního osudu. Obrovská mapa, která obsahuje různé frakce a království k prozkoumání, existence lupičů a zlodějských tlup, kteří putují po krajině. Nevysloveným cílem je zlepšit dovednost a pověst vašeho charakteru v zemi, získávat a udržovat si vlastní věrnou armádu, získat nárok na hrad a některé vesnice a upevnit svoji vlastní pozici v říši. Jak se rozhodnete dosáhnout tohoto cíle, je zcela na vás. Tímto způsobem se profiluje jako velmi prostá středověká simulace namísto dobrodružné hry.

Graficky už to není tak slavné, dokonce i s grafickým nastavením maxima a namodováním. Nicméně je nutno brát v potaz stáří hry, na tu dobu dobrý počin. Na dnešní dobu však existují některé příjemné efekty, které je nutno vyzdvihnout, jako jsou realisticky navržené hrady a hezké západy slunce, ale většina hry není tak skvělá, oku lahodící.
+14

Mafia III

  • PC 60
Hodnocení 6/10 , Splněné Achievementy 34 z 85 , Curator

Děj Mafie III se odehrává v Americe okolo roku 1960, kdy zuřila vietnamská válka, hnutí občanských práv, Martin Luther King a R.F Kennedy byli zavražděni, protesty a nepokoje, všudypřítomný rasismus, jaderné zbrojení, přistání člověka na Měsíci. Do tohoto bláznivého období je zasazen příběh Lincolna Claye, černocha, veterána z války v Vietnamu, přijíždějícího domů do New Bordeaux (fiktivní verze New Orleans) kde vše začíná. Příběh je zajímavý a rozsáhlý a využívá kulturního pozadí této doby. Loupeže, nábory členů gangu, drogy, krádeže automobilů, prostituce, stavební činnost, podzemní obchod s otroky, zbraně, auta, závody. Kvalitní děj a akce.. vše co má akční hra mít. ALE!! Nicméně po čase vše upadá do rutiny a mise se stávají monotónními, hra postupně ztrácí svůj drive z první hodiny hraní a nedokáže udržet tempo, stává se nudnou, repetetivní open-world střílečkou. Několik skvělých okamžiků je vítanou přestávkou od monotónnosti během 30 hodinové hry, část v opuštěném výstavišti, vražedná sniperská bitva, skvělá automobilová honička se společníkem Vitem. Výjimečné mise se objevují, ale jsou utlačovány tuny nudných cílů, které musíte udělat abyste se dostali k další zajímavé části příběhu. Ve hře se objevují i zajímavé funkce (obchodník se zbraněmi, irský úderný tým, trezor) ale nestačí to.

Design a vzhled města jsou dobře zpracované, animace byla v pořádku, prostředí bylo ponořující zejména deštivé a noční výhledy, západ slunce, ale i technické zklamání v podobě podivného denního osvětlení, bláznivé oblohy. Hlavním vrcholem hry je však, dle mého soudu rozhodně zvukový doprovod. Hudba 60tek hraje po celou dobu hry, pecky od hudebníku jako jsou The Rolling Stones, Johnny Cash a další. Zvukový doprovod dalece zpříjemnil ubíjející cestování skrze celou mapu.

Závěrem říci že Mafia III je špatná hra, by bylo podhodnocení, má všechny komponenty které tvoří dobrou hru. Sama o sobě je to dobrá hra, která neurazí ani nenadchne, ale název Mafia III je výstřel do jiné galaxie. S jejími předchůdci I a II, které považuji za herní klasiku na kterou nedám dopustit se nedá srovnávat.
+15

Meow Motors

  • PC 75
Hodnocení 7,5/10 , Splněné Achievementy 38 z 38 , Curator

Zábavná závodní arkádová blbinka kde hlavními hrdiny jsou koťata. Každá kočka má své charakteristiky a dovednosti kterými disponuje, které v závodech můžete zúročit. Kočičí závodníci mají krásnou kreslenou grafiku, stejně tak prostředí a závodní auta. Ve hře je celá řada tratí kde překonáváte různé nástrahy, kromě toho, bojujete se svými konkurenty které se snažíte zastavit, stejně jako ony vás, prostřednictvím různých zbraní a vychytávek. Hra je podobná jiným herním titulům jako Mario Kart, Garfield a spoustě dalších...

Hra má výbornou optimalizaci, vše šlape jak má, ovládání funguje dobře, zvukový doprovod je také zábavný a veselý. K dispozici jsou různé režimy, základem je však kampaň která trvá přibližně 3-4 hodiny. Hra nabízí pouze single mod, možnost závodit online s ostatními hráči by mohla být zajímavá. Je to zábavná hra, kterou jednou prolítnete, splníte achievmenty a necháte ji ležet v své knihovně.
+6

Ori and the Blind Forest

  • PC 80
Hodnocení 8/10 , Splněné Achievementy 35 z 57 , Curator

Hra díky svému srdceryvnému příběhu musí být milována všemi, kdo ji již dohráli. Vizuálně bezvadně navržená hra připomínající mix Disneyho, Anime a fantasy prostředí vás od samého začátku vtáhne do světa tajemného lesa a jeho poutavém příběhu, který se odehrává okolo ústřední postavy - drobného lesního stvoření Oriho, snažícího se zachránit vše co je možné, hlavně svůj druh a celý les. Hra je v podstatě plošinovka. Ori je doprovázen duchem jménem Sein, který vám umožní bojovat s nespočetným zástupem nepřátel, číhající v lese. Boj sám o sobě je docela základní, nicméně to neznamená, že to není náročné, nepřátelé vás mohou velmi snadno zabít, pokud nejste opatrní. Stejně tak při prozkoumávání mapy brzy zjistíte, že hra i na nízkou obtížnost, je poměrně těžká a není úplně jednoduché ji projít až do konce. Mé potěšení z plošinových her trvá, dokud se výzvy nestanou příliš obtížné…. výzvami myslím načasování a přesnost potřebnou k tomu, abych se pohyboval na správném místě v správném čase. Mnohdy jsem myslel že hru zabalím, ale odměna spokojeného pocitu při odstraňování překážek, mne donutila pokračovat v hře, ale přiznávám že hra byla občas velmi frustrující.

Vývojáři avizovali pokračování tohoto poutavého příběhu, snad se jim podaří vytvořit minimálně podobnou hru jako je tahle a já jim přeji hodně štěstí.
+13

Ryse: Son of Rome

  • PC 80
Hodnocení 8/10 , Splněné Achievementy 73 z 73 , Curator


Německé vývojářské studio s dlouhou historií se po vývoji titulu Xbox One vrátilo na PC. Crytek je známý tím, že dělá hry přes svůj technologický herní engine - CryEngine a jejich hry jsou dobře hratelné a zábavné. S titulem Ryse se odchýlili od komfortní zóny FPS (Far Cry, Crysis) a přesunuli se do žánru beat-em-up. Fanoušci Crysis, mohou mít pocit, že tento titul je krátký, ale stále poskytuje velice zábavný a krve nasáklý výlet do dob antického Říma. Hra postrádá hlubší dějovou linku a délku, ale její dobře promyšlená kampaň, intuitivní hratelnost a prostředí tyto nedostatky ospravedlňuje.

Hrajete jako legendární válečník Marius, obdivovaný vůdce, s kterým procházíte dějovou linku dlouhou přibližně 5-6 hodin. Většinu hry strávíte v boji proti malým skupinkám nepřátel. Jednoduché kombo a oslabení protivníka umožní provést exekuční pohyb. Popravy jsou brutální, odřezáváte paže, hlavy nabodáváte barbary na meč. Po čase se bitevní a popravčí akty stávají rutinou. Bojové sekce jsou rozděleny jinými krátkodobými aktivitami, jako je střelba ze střelných zbraní, nebo také jednou zajímavou inovací – pochod phalangy a ovládání bojové skupinky.

Hra je zjevně inspirovaná filmy jako Gladiator, seriálem Řím apod. Uniformy římských vojáků jsou jasné, velmi detailní a pestré, postavy vypadají krásně. Animace jsou působivé, obzvlášť pokus jde o popravy. Krásné vizuální prostředí antického Říma ne jednoho fanouška historie jako jsem já, potěší až nadchne. Hudba, dabing postav a zvuky (křik, bolesti, kov proti kovu, šípy šustící vzduchem, meče protínající svalstvo…) jsou prvotřídní.

Far Cry a Crysis, hry známe svým vizuálním zpracováním, otevřeným prostředím, grafikou, fyzikou, postranními úkoly, je Ryse v porovnání s nimi spíše krokem zpět. Hra si však podle mne zaslouží uznání, je od počátku zábavná, zvláště jste-li historickým fanouškem a máte-li náladu strávit víkend kdy si váš mozek vypne v graficky dobře zpracovaném ultra-násilném prostředí.
+12