Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Of Bird And Cage

  • PC 55
Jakožto příznivce rockové hudby mě na titul nalákal soundtrack avizující poměrně známá jména. Od herní náplně jsem příliš neočekával… a bohužel jsem nebyl příjemně překvapen. Ale popořadě. Titul v podstatě není hrou v tom pravém slova smyslu. Herní náplň tvoří pouze pozadí k hudebnímu albu. Proto rovnou říkám: koho tento styl hudby neoslovuje, rozhodně není cílovou skupinou tohoto projektu. Dle mého vnímání se nejedná ani tak o metal (i když pár tvrdších skladeb také zazní), jako spíš o rockovou operu. Z hudebního žánru bych dílo přirovnal k projektům Avantasia Tobiase Sammeta anebo z českých luhů a hájů mě napadá pražská RockOpera. Nicméně debatou co spadá do kterého hudebního žánru, nemá smysl ztrácet čas, každý má své vnímání nastavené jinak.

Celý příběh je přizpůsoben textům skladeb, zpočátku ještě jakžtakž drží a dává smysl (ačkoliv obsahuje všemožná žánrová klišé), v průběhu „hry“ se však začíná vyvíjet tak podivně nelogickým směrem, že prostě musím, ač nerad, konstatovat… že je prostě pitomý. Bohužel herní mechanismy jsou ještě horší. Obtížnost některých QTE je nastavena nesmyslně vysoko a činí je tím téměř nesplnitelnými, horší model ovládání vozidla dlouho nepamatuji, klasických adventurních prvků je pomálu a pěstní souboje… raději bez komentáře. Svým způsobem zajímavým, ovšem hratelnosti nepříliš prospívajícím, prvkem je skutečnost, že každá kapitola je časově ohraničena délkou skladby. V drtivé většině případů se tak ani omylem nedají stihnout všechny úkoly a po skončení skladby je možné pouze opakovat celou kapitolu od začátku... a znovu nestihnout. Grafika, animace, interakce s prostředím, to vše je na dnešní dobu prostě slabé.

Je pro mě velice obtížné hodnotit. Jedná se o unikátní a zajímavé interaktivní propojení hudebního a herního průmyslu, výsledek však zůstal tak na půl cesty, tudíž tak budu i zhruba hodnotit. Nelze prostě opominout, že herní prvky jsou skutečně tragické a hru tak nemůže zachránit pouze povedený soundtrack. Na druhou stranu jsem se k některým kapitolám párkrát vrátil, abych si poslechl příslušné skladby. U tohoto projektu by se tak možná místo „znovu-hratelnosti“ dalo spíše hovořit o „znovu-posluchatelnosti“, neboť kvůli hraní bych titul rozhodně opět nepouštěl. Nicméně soundtrack si mohu pustit na Youtube a mohu u toho dělat i něco zábavnějšího než se trápit u QTE.

Pro: Soundtrack... a to je asi bohužel vše.

Proti: Příběh, herní mechanismy etc.

+10

Chicken Police

  • PC 90
Úvodem je třeba podotknout, že zařazení mezi vizuální romány je naprosto výstižné. Pokud by někdo očekával klasickou adventuru se všemi souvisejícími herními mechanismy, mohl by být poměrně zklamán. Hádanky se v celé hře dají spočítat na prstech jedné ruky, interakce s inventářem prakticky neexistuje, kombinování/používání předmětů vůbec. Veškerá herní náplň se tak sestává z rozhovorů a zjišťování informací, hledání klíčových stop případu, výslechů svědků a hledání vzájemných souvislostí. Připravte se tedy, že budete číst. Hodně číst. Ale to vůbec nevadí! Protože atmosféra díky netradičním a originálním hlavním postavám (lidským tělům s různými hlavami zvířat), výborné hudbě i povedeného dabingu přímo tryská z monitoru.

O příběhu je lepší neprozrazovat příliš mnoho detailů. V roli kohouta Sonnyho, člena dříve legendárního policejního dua Chicken Police, toho času postaveného mimo službu, kterého opustila žena s potomkem (uvést dítětem by v reáliích tohoto světa nebylo úplně přesné), který našel zálibu ve whisky a zbývá mu do důchodu 121 dní, se po návštěvě tajemné ženy (ehm) pouštíme do posledního případu kariéry. Na tuto cestu přibere svého bývalého parťáka Martyho, s kterým se po celou dobu vzájemně špičkují. Jejich vztah však prochází vývojem i s ohledem na jednu nešťastnou událost z průběhu jejich dřívější kariéry. Při svém pátrání narazí na spoustu starých známých, kteří jim pomohou posunout se v případu případu, stejně jako na postavy, o kterých doposud pouze slýchali.

Zdůraznit musím perfektně propracovaný svět, jehož geografické i historické detaily jsou nám postupně odkrývány v nalezených informacích. Stejně tak jsou zajímavě vykresleny vztahy mezi jednotlivými zvířecími druhy žijícími v zdánlivém poklidu v jednom městě. V soužití různých druhů je možné spatřit alegorii na některé problémy současné doby, zejména pak xenofobii a různé formy elitářství… naštěstí nijak aktivisticky, tudíž tím není rušen celkový zážitek ze hry.

Obtížnost je velmi nízká, víceméně je nemožné zakysnout, což je však ku prospěchu věci, neboť není narušena atmosféra. Herní doba je okolo deseti hodin, což považuji za optimální, neboť jednak po celou dobu hra neztratí tempo a současně není zbytečně protahovaná. Všem milovníkům románů s temnou noir atmosférou můžu návštěvu Clawville doporučit a vůbec bych se nezlobil, pokud bych se na místo činu opět vrátil v nějakém pokračování, klidně i z dob největší slávy této policejní dvojky!

Pro: Atmosféra, hudba, dabing, propracovaný svět, optimální délka.

Proti: Možná by těch hádanek a obecně adventurních prvků mohlo být přeci jen o něco málo více...

+12

The Great Perhaps

  • PC 40
Rozhodl jsem se napsat nezajímavý komentář k nezajímavému titulu. Čím bych tak začal... tak to vezmu rovnou od konce. Ten je naprosto neuspokojivý. Přesně takto si představuji realizaci firemní porady v podobě "hele, rychle to jakkoliv zakonči, ať to můžeme vydat a aspoň nějaký cent z toho kápne, nemáme na nájem na příští měsíc". Ke konci se naštěstí dostaneme poměrně rychle, v průměru okolo dvou hodin, ale dá se i rychleji. Steam mi sice ukazuje hodiny čtyři, ale to jen kvůli tomu, že jsem u toho pil pivo (hodně piva), tím pádem následně musel odbíhat a ještě jsem měl otevřených pár chatů, abych se při večeru aspoň trochu zabavil. Když už jsem zmínil ty centy, tak za plnou cenu (v současné době baťovských 9,99 Eura) rozhodně nedoporučuji kupovat. Na Humble byla sleva 80 %, čímž jsem se dostal na cenu jednoho piva, což asi tak nějak odpovídá...
Letem světem proletím další atributy hry: inventář není, vždy je možné vzít pouze jeden předmět, přenést o kus dál a pokračovat, interakce s okolím prakticky žádná, lokace převážně mrtvé (což je v budoucnosti z titulu tématu logické, ale v té alternativní minulosti se rozhodně dalo prostor oživit), herní náplň spočívá v podstatě jen v přebíhání nepříliš zajímavě zpracovaných obrazovek a současném užívání lucerny, v jejichž světle se zobrazuje alternativní (druhá) časová rovina. Tato mechanika je v podstatě jediné pozitivum. Jen škoda, že nebyla využita více a ještě lépe. Grafika, dabing, hudba, vše těžce nezajímavé. Každou chvíli jsem umíral, mnohdy jsem si ani nebyl jistý důvodem, naštěstí auto save funguje rozumně, takže jsem nemusel opakovat nijak dlouhé pasáže.
Shrnutí je jednoznačné, v konkurenci na PC prostě tento titul nemá šanci zaujmout, a to ani za cenu ve slevě. Dovedu si jej spíš představit jako nenáročnou hříčku na telefon k rozptýlení při cestě MHD.

Pro: Základní herní mechanika s lucernou, krátké.

Proti: Víceméně vše ostatní, zejména však "ukončení".

+12

Rogue Warrior

  • PC 20
Konečně jsem se dočkal! RW byl po přečtených komentářích mé želízko v ohni a nezklamal! Už jsem skutečně něco obdobného akutně potřeboval! Dostat se ke hře, o které můžu s klidným svědomím říct, že je to naprostá s*ačka (omlouvám se za tento výraz, ale žádný slušnější mě v souvislosti s touto hrou nenapadá). Nicméně díky tomuto výtvoru si opět začnu více vážit kvalitních a poctivých titulů, u kterých strávená doba nejen není ztrátou času, ale jedná se o příjemnou náplň volného času, kterého se dostává čím dál tím méně.
Uvedená skutečnost je jednou ze dvou pozitiv (dá-li se tento termín vůbec použít) zmíněného odpadu. Druhým je cena, která v mém případě činila 19 (slovy: devatenáct) korun českých (koupeno v dnešním výprodeji). Pokud se RW prodával v době vydání za obvyklou cenu komerčních titulů, považuji to za nehoráznou drzost, téměř až zlodějnu, všech zúčastněných. Nedovedu si představit vyhodit za něco podobného několik stovek. Pouze doufám, že takových nebylo mnoho.
Zápory nemá smysl ani více rozepisovat. V té hře je špatně snad všechno. Za zmínku ovšem stojí umělá demence, jejíž úroveň je "obdivuhodná", to se jen tak nevidí. O délce (respektive krátkosti) hry zde již jsou informace, tak jen přidám svojí hodnotu: dvě hodiny a bylo po všem. Nutno dodat naštěstí, déle bych nevydržel. Že se jedná o průchod úzkým koridorem zřejmě nikoho nepřekvapí, co však překvapuje mě, je skutečnost, že tento neduh nikdo nezmiňuje. Obzvlášť v době, kdy hra s absencí otevřeného světa téměř nemá šanci za dobré hodnocení. A tak bych mohl se zápory pokračovat: jednoduchost, příběh, hlavní hrdina... Nicméně nebudu, už tak jsem věnoval této hře více času než si zasluhuje. Na závěr už pouze doporučení: za vyšší cenu než jsem pořídil já nebrat, neboť se jedná o nepovedenou "jednohubku" na jedno odpoledne a ještě zbyde čas na něco zábavnějšího - což je téměř cokoliv.
+7 +8 −1

Alternativa

  • PC 60
Život je plný zklamání… A jedním z nich je pro mě výsledná podoba této hry. Z toho důvodu se mi vůbec nechtělo komentář psát, ale nakonec jsem se, s mírným odstupem po dohrání, odhodlal. Nejprve musím zmínit, že jsem tento projekt sledoval již od samotného ohlášení a vkládal do něj značné naděje. Jednak z důvodu atraktivního prostředí Prahy v budoucnosti, kde byla řada možností využít stávající reálie a jednak kvůli zajímavému orwellovskému tématu. Nakonec tyto naděje zůstaly tak na půl cesty, přesto se jedná o hlavní klady hry: několik lokací je zajímavých, pár odkazů zábavných (Endopramen), ale bohužel těch možností bylo mnohem, mnohem víc. A příběh? Ten šel rozpracovat do úžasné hloubky, seč opět se tak nestalo. Pokud bych měl zmínit zápory hry uvedl bych především málo lokací a NPC postav (celkově je všude tak nějak mrtvo), tempo hry, které trpí neustálým přebíháním sem a tam, dále systém umírání, kdy možností zemřít je opravdu velká škála (naštěstí se hra automaticky vrátí před místo smrti, aspoň tedy při nastavení nižší obtížnosti) či nevyváženou obtížnost (ta je obecně hodně nízká, ale tuším na dva zákysy jsem neměl nervy a s chutí šáhl po návodu) a především… Naprosto zmršený konec, celá závěrečná část hry odehrávající se v Brazílii je dle mého názoru naprosto tragická. Nudné, jednoduché, zdlouhavé úkoly, jejichž cílem je pouze protažení hrací doby aspoň o pár dalších (desítek) minut a protrápení se ke konci, který je absolutně o ničem. Obávám se, že příčinou bylo hru za jakoukoliv cenu už nějak rychle dokončit, vydat, aby z prodeje byly aspoň nějaké příjmy, jinak si to neumím vysvětlit. Takže skutečně rád bych dal 70%, ale musím snížit o pět za zmíněný konec, dalších pět za trestuhodně nevyužitý potenciál námětu a jsem na konečných 60%. Jo a na závěr malý dovětek k první větě tohoto komentáře: pokud se jedná pouze o zklamání z promarněné hry, tak je to ještě dobré :)
+13

Art of Murder: FBI Confidential

  • PC 55
Ačkoliv je mi jasné, že tento komentář nebude patřit mezi nejčtenější v rámci databáze, když už jsem se donutil tuto hru dokončit, donutím se i k sepsání krátkého komentáře. A komentář to, bohužel, nebude příliš pozitivní. Čím tedy začít…?
Nejprve krátce zmíním příběh: byť se o originalitě nedá v žádném případě hovořit a je v něm spousta klišé, poměrně svižně ubíhá, neobsahuje žádné dějové kotrmelce ve snaze lacině zaujmout a celkově bych řekl, že není vůbec špatný a patří mezi hlavní klady celé hry. Jen škoda, že se scénáristé nevyvarovali několika nelogickým odkazům, např. že se hovoří o něčem, co se ještě nestalo, nebo naopak o něčem, co už se stát nemůže. Hra je na můj vkus poměrně jednoduchá a nebýt toho, že autoři použili pár podlých zbraní k natahování hrací doby, byla by i značně krátká. Těmi podlými zbraněmi mám na mysli především následující skutečnosti:
- při hraní jsem si připadal jako virtuální maratónec – tolik zbytečného pobíhání mezi jednotlivými lokacemi nepamatuji. Příklad: něco vyzkouším, nejde to, běžím o dvě obrazovky dál, hodím s někým řeč, běžím zpátky, zase to nejde, běžím o tom zase pokecat a až pak teprve můžu udělat to, co je mi od počátku jasné. Lokace navíc není možné nějakým dvojitým kliknutím přeskakovat, takže musíme dlouhé minuty sledovat agentku v poklusu,
- jak jsem již zmínil, většina úkolů je značně jednoduchých, a proto asi chtěli autoři hraní trošku zkomplikovat (=znepříjemnit) a ve hře se objeví pár úkolů záludných a především nudných. V této souvislosti musím hlavně zmínit útěk spočívající v poskakování na židli, kde jsem bez váhání využil návod, neboť jsem neměl chuť se zaseknout na tomto místě a zkoušet a zkoušet (je zde totiž možné i zemřít),
- no a občas se objevuje i můj „oblíbený“ pixelhunting. V rámci objektivity však musím autory pochválit, že implementovali tlačítko na zobrazení veškerých aktivních míst na obrazovce, což jsem zrovna v případě této hry rád a hojně využíval. Navíc kombinace předmětů v itineráři byly vesměs logické bez zjevných nesmyslů.
Když už jsem načal kritiku, budu pokračovat. Za velice špatný považuji systém dialogů, kdy musíte na postavu klikat tak dlouho, dokud nezačne opakovat stejnou hlášku, čímž je jasné, že rozhovor je vyčerpán, ovšem bez možnosti jakékoliv volby tématu či odpovědi. Dalšími, již ne tak zásadními, zápory mohou být poměrně mrtvé lokace, kde se vůbec nic neděje a navíc se ani nejedná o žádné grafické orgie a dále přítomnost (respektive možná spíše nepřítomnost) kolegy Nicka – naprosto nevyužitý potenciál. Anglický dabing i ozvučení je nevýrazné, nemá smysl se nad ním nijak pozastavovat.
V neposlední řadě nemohu nezmínit velice špatnou kvalitu české lokalizace: vytknout musím jednak skutečnost, že řada dialogů je v překladu výrazně zkrácena, čím vypadne mnoho informací z rozhovorů, dále fakt, že překlad byl udělán aniž by byl na hru řádně „napasován“ či aspoň otestován, čímž nedávají dialogy zcela správný smysl a poslední výtku bych měl ke snaze o vložení několika vtípků, které v anglické verzi vůbec nebyly – avšak nevtipných. Poslední kritická výtka na adresu autorů letí za to, že se mi jednou stalo, že jsem neudělal úkony přesně v pořadí jimi zamýšleném a kromě zbytečného zákysu jsem (po nahlédnutí do návodu) musel nahrát předchozí pozici – toto by se dle mého názoru prostě nemělo stávat, od toho přeci slouží testování před vydáním.
Přestože komentář zní poměrně kriticky, zas taková hrůza to není. Dříve než člověka výše uvedené neduhy začnou štvát natolik, že by šel s hodnocením ještě níže, je konec, a proto dávám výsledné hodnocení lehce nad průměrem. Abych byl ale upřímný, nejsem si jistý, zda mám vůbec chuť pouštět se do druhého dílu, který na mě čeká na poličce nad počítačem… Btw jak tak koukám, tak ten komentář zas tak krátký není :-)
+11

Everlight: of Magic & Power

  • PC 75
Poměrně kritické recenze zmiňující okopírování Simona či trapný humor západních sousedů ve mně vzbudily pocit, že se bude jednat o pořádný průšvih a já budu mít důvod zase si na nějakou hru zanadávat. Ale on se, světe div se, žádný katastrofický scénář nekonal. Ačkoliv po instalaci a prvním spuštění, kdy se ozval "libozvučný" německý dabing jsem měl sto chutí hru zase vypnout: němčinou jednak nevládnu a jednak mi je prostě ta řeč z nějakého zvláštního důvodu protivná (germanisté prominou). Hra je naštěstí opatřena českými titulky, tak jsem mohl překonat svůj prvotní odpor a pustit se do díla. A ono se to nehrálo vůbec špatně (samozřejmě po ztlumení hlasitosti zvuků, respektive hlasů). K ohlasům zmíněným v první větě komentáře mohu pouze podotknout, že Simona jsem naposledy hrál první díl zhruba před patnácti lety, nedokážu tedy posoudit jak moc velkou kopií Everlight skutečně je a k humoru: nemám rád prvoplánovatě vulgární humor či trapné narážky, ale zde bylo několik opravdu povedených komentářů či scének a především jsem si nikdy nepřipadal za autory trapně :-)... Velmi kladně bych též ohodnotil systém nápovědy, ať už je to zobrazení aktivních předmětů na obrazovce (což není nic originálního), tak i zapalování svíček v zápisníku té poletující víly. Obtížnost sice není uplně hardcore, většina úkolů není těžkých, přesto se dobrovolně přiznám, že jsem párkrát do návodu kouknul: buď z důvodu, že jsem se chtěl rychle posunout v ději dál, ale především z důvodu dále popsaného záporu. K těm záporům řadím, kromě již zmíněné němčiny, malé množství lokací a hlavně skutečnost, že některé úkony nejdou udělat před tím, než se udělá jiná věc, která ovšem vůbec nesouvisí se zamýšleným úkonem. Nevím, zda jsem to napsal srozumitelně, ale stalo se mi, že ačkoliv jsem věděl, jak pokračovat, z neznámého důvodu to nebylo možné a pak nezbylo než mrknout do návodu, na co jsem dříve zapomněl, abych se mohl posunout dál - byť tento zapomenutý "úkon" nebyl v tuto chvíli vůbec potřeba. Na druhou stranu se mi tento problém nevyskytl tolikrát (když nad tím tak přemýšlím, tak asi jen dvakrát, ale stejně mě to naštvalo), aby mi zkazil zážitek ze hry. Shrnu-li to, vskutku nechápu nepříliš kladné přijetí u českých herních magazínů a většiny webů, já jsem se po celou dobu bavil dobře a příznivcům žánru mohu, narozdíl od předchozí mnou komentované hry, jednoznačně doporučit.

Pro: Systém nápovědy, poměrně zdařilý humor, přiměřená obtížnost a logické hádanky

Proti: Němčina, relativně málo lokací a striktní navázanost akcí

+4 +5 −1

Jazz and Faust

  • PC 40
Tak jsem se konečně protrápil ke konci a jdu shrnout své postřehy. Začnu zápory, neboť jich je výrazně větší množství:
- nejzásadnějším považuji celkový nevyužitý potenciál: dvě rozdílné herní postavy skýtaly příležitost více rozvinout jednak jejich vlastní dějové linie i je mnohem více protnout. V praxi se dohraje za jednu postavu, nastane dementní oslí můstek (viz předchozí komentář) a hraje se podobný (to zdůrazňuji, neboť některé situace se řeší jinak, podstata však zůstává stejná, včetně některých animací) příběh znovu, hrůza...
- bugy: nejzásadnější, hra mi často vyskakovala do Windows (nebýt automatického ukládání, tak bych jí nedohrál, protože bych na to neměl nervy), dálší je níže popsaný problém se žebrákem, občas se mi postavička zasekla a vysvobodit jí byla fuška atd.
- příběh je hrozně nezajímavý, skoro bych řekl, že až pitomý, lokací, respektive obrazovek žalostně málo
- grafiku obvykle nekomentuji, zde však musím zmínit, že je díky nízkému rozlišení skutečně odporná
- s předchozím bodem souvisí neduh, který bytostně nesnáším: pixelhunting. Pokud je někdo náhodou takový masochista, že by se v této záležitosti vyžíval (což nepředpokládám), tak si zde přijde na své.
- na práci s inventářem se sice dá zvyknout, ale je hrozně řešená - vždy je vidět pouze jeden předmět a musí se mezi nimi "listovat" - naštěstí jich v jednom okamžiku nikdy není příliš
- některé aktivní předměty reagují až po provedení určitého úkonu, což není příliš příjemné
- dabing rovněž nepatří mezi povedené, navíc mi překlady textů občas nedávaly smysl, hra je však komplet lokalizovaná,nemohl jsem to tedy ověřit dle originálu
- délka hry: nebýt pátrání po přehlédnutelných předmětech a hraní prakticky dvakrát toho samého za sebou, byla by to záležitost na pár hodin - i když to by vzhledem k výše uvedenému mohlo být považováno i za klad :-)
Pokud bych měl uvést nějaké klady, tak mě toho příliš nenapadá. Snad jedině skutečnost, že veškeré úkoly jsou logické a nemusí se aplikovat metoda používání "všeho na všechno". S tím však přímo souvisí fakt, že je hra hodně jednoduchá.
Raději už přestanu s kritikou, nebo to hodnocení ještě snížím...
Závěrečné konstatování: jednoznačně nejslabší adventura, kterou jsem za poslední dobu hrál a opravdu ji nikomu nedoporučuji.
+3

15 Days

  • PC 60
K napsání komentáře mě přiměla především skutečnost, že je zde dosud pouze jedno hodnocení i komentář. Navíc takový, s kterým se zásadně neshoduji - skoro mám pocit, jako bychom každý hráli úplně jinou hru. Tím, nechci říct, že 15 Days je vynikající hra. Není. Ale není tak špatná, aby měla takto nízké hodnocení.

Pokud bych měl postupně konfrontovat předchozí komentář, začnu příběhem. Ten osobně
považuji za kvalitní, některé dějové linie možná šly využít lépe, nekonají se zde
však žádné nesmyslné dějové kotrmelce a považuji ho rozhodně za nadprůměrný. Zmíněné bugy se absolutně neobjevily - to však může být způsobeno tím, že mám verzi
od TopCD, která vyšla se značným časovým odstupem a je pravděpodobné, že byla lépe vyladěna. Dabing byl zmíněn jako kvalitní, s tím souhlasím a pouze dodám, že angličtina není obtížná a především je dobře srozumitelná. Kvalita české lokalizace je též dobrá, narazil jsem pouze na několik drobných nesrovnalostí.

Zatím jsem zmínil samé klady, mé hodnocení tomu však neodpovídá. Hned uvedu důvody.
Především se jedná o obtížnost. A zde se musím výrazně vymezit proti komentáři
níže. Tato hra je velice jednoduchá. Množství aktivních předmětů je malé, takže
nehrozí kombinování "všeho na vše" a pokud člověk náhodou neví co dělat, vlivem malého množství předmětů i lokací se brzy posune dál. Navíc ještě musím zmínit, že hra obsahuje i poměrně mnoho nehratelných sekvencí, tudíž je to částečně spíš interaktivní film. Některé úkoly se navíc opakují a jejich plnění je otravné a zbytečně snižuje tempo vyprávění. Naproti tomu pár logických hádanek je poměrně obtížných a svádí to k jejich přeskočení, což autoři umožnili (jednou jsem to také využil). Oproti zmíněnému The Moment of Silence od stejných autorů je však obtížnost o několik lig níže. Další zásadní nedostatek je délka hry. Neohřála se na disku ani den a byl konec. Nechci odhadovat přesný počet hodin, ale v klidném tempu se jedná o záležitost na odpoledne a večer. Závěrem ještě zmíním, že se zcela shoduji s recenzí na Bonuswebu, mohu ji tedy zájemcům doporučit. Hodnocení jsem uvažoval okolo 50, nakonec dávám 60 pro lepší celkový průměr.

Pro: Příběh, grafika, CZ lokalizace

Proti: Obtížnost (respektive jednoduchost), délka a příliš působí jako film

+7

Fahrenheit

  • PC 70
Zklamání. A poměrně velké. Proto jdu s hodnocením pod zdejší průměr a v následujících řádcích se pokusím svůj názor krátce obhájit: jelikož mě fotbal nezajímá (bylo finále MS) a na pivo se mi v neděli nechtělo, rozhodl jsem se napravit jeden ze svých herních restů. Nadšené recenze i většina kladných komentářů na tomto webu ve mě probudila velká očekávání, která však bohužel nebyla naplněna.

V první řadě bych chtěl zmínit, že toto dílo není v mých očích klasickou hrou, natož adventurou. Nejvíc ze všeho mi připomíná interaktivní film, do kterého divák svými zásahy vstupuje. S lehkou nadsázkou by bylo možné zařadit jej a hodnotit na konkurenčním filmovém serveru :-)... Pokud však autoři dílo pojali tímto způsobem, pak vůbec nechápu přehršel akčních miniher, při kterých hráč prakticky nemůže sledovat děj na obrazovce, neboť se musí zaměřit na správné mačkání tlačítek. Mám nepříjemný pocit, že bych měl větší zážitek, kdybych z křesla sledoval někoho, jak hraje a já si pouze vychutnával děj. Když už jsem zmínil minihry: jejich množství považuji za přehnané, některé nejsou navíc vůbec zábavné, některé vysloveně ruší a některé jsou zcela zbytečné, neboť celkovou atmosféru neovlivní (např. box mezi detektivy nebo basket s kolegou). Mám podezření, že úkolem těch posledně jmenovaných bylo pouze natáhnout herní dobu. Pohodovým tempem jsem hru dohrál za dva večery, za necelých 9 hodin. Nebýt těchto miniher, herní doba by byla ostudně krátká. Aniž bych potřeboval nějaký oslí můstek, tak se dostávám k obtížnosti, v tomto případě spíše k jednoduchosti: ta je nastavena tak nízko, že snad ani není možné zakysnout. Hráč je celou dobu vysloveně veden za ruku. Nejsem fanouškem zákysů, nad kterými se stráví x hodin a úplně se tím rozkouskuje příběh, ale tohle je opravdu příliš. Příběh měl zpočátku slušně našlápnuto, nicméně ke konci mi práce scénáristů nejvíce připomínala, jak pejsek a kočička vařili dort a naházeli tam všechno možné... Ovládání mi, jakožto příznivci klasické "point and click", příliš nesedlo, ale chápu, že hra byla vydána i na konzole, tudíž jim muselo být přizpůsobeno. Kamera občas také nezabírala nejlepší možný úhel, ale to už jsou opravdu detaily. Grafiku nehodnotím, nepovažuji jí za podstatný faktor kvality hry.

Aby nevyzněl komentář příliš kriticky, tak musím uznat, že jsem se přes všechny zmíněné výhrady většinu času sledování tohoto devítihodinového sci-fi thrilleru poměrně slušně bavil, filmové zpracování je vskutku revoluční, soundtrack byl velice povedený. Jen jsem asi prostě očekával trošku něco jiného, a proto nakonec dávám hezkých 70% :-)

Pro: Celková výpravnost a atmosféra, hudba, charaktery postav

Proti: Akční minihry, příliš jednoduché, krátká herní doba

+23 +25 −2

Reprobates

  • PC 70
V mnoha věcech se asi budu opakovat s komentáři níže, celkově to je jedno z mých nejrozporuplnějších hodnocení: na jednu stranu velice zajímavý příběh, který udržel mojí pozornost a nutil mě hru dohrát až do samého konce, i v dnešní době pěkná grafika, přiměřená obtížnost bez nelogických zákysů, tudíž lze dohrát bez návodu a slušná herní doba.
Na druhou stranu jsou tu zásadní nepříjemnosti, které hodnocení sráží: ubývání energie lze naštěstí řešit patchem (doporučuji!), ale co nelze odstranit, je pomalost hlavního hrdiny, především když překonává překážky (cesta po kráteru), dále dle mého názoru není v adventurách úplně šťastné časové omezení řešení úkolů a poměrně časté umírání, ke konci když jsem vlezl do hangáru a byl zastřelen robotem se mi několikrát stal bug, kdy mi hlavní hrdina "zmizel" a nezbylo než vyskočit do Windows a znovu spustit hru. Celkově mi přijde, že početná skupina betatesterů svojí práci odflákla a všichni by měli vrátit honoráře :-)
Nakonec však musím vzít v úvahu i fakt, že jsem hru koupil tuším v levných knihách za 99,- Kč a za tuto cenu jsem dostal velmi slušnou porci zábavy. Takže suma sumárum bych to viděl na 70% - škoda, mohlo to být více...

Pro: Zajímavý příběh, slušná grafika, žádné nelogické zákysy

Proti: Animace postav, chvílemi zdlouhavé (především na ostrově)

+18