Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Of Bird And Cage

20.05.2021
30.06.2022
kompatibilní
55
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

V roli pětadvacetileté drogově závislé Gitty se hráč snaží vypořádat s jejím neveselým životním osudem, aby následně bylo ještě hůře. Po únosu je hrdinka uvězněna, a nebude lehké úniknout. Postupně jsou odkrývány střípky z minulosti nejen hlavní postavy, ale i jejího únosce. Příběh je volně inspirován klasikou "Beauty and the Beast" a je prezentován ve třech dějstvích rozdělených na 16 kapitol. Na základě rozhodnutí v průběhu hry je možné dosáhnout jednoho ze čtyř konců. Každá kapitola je časově ohraničena konkrétní skladbou, po jejímž skončení lze v příběhu pokračovat, anebo si ji zopakovat. Kapitola je ukončena po dohrání skladby bez ohledu na splnění úkolů, celková délka se tak pohybuje okolo dvou hodin.

Jedná se tak především o hudební projekt prezentovaný prostřednictvím adventury viděné z vlastního pohledu. Herní náplň však není nikterak rozmanitá a ve většině případů se jedná zejména o QTE doplněné občasným hledáním a kombinací předmětů. Na soundtracku se podíleli bývalí či současní členové kapel jako Guns N´ Roses, Within Temptation či Epica a hudba ve hře je tak především ze žánru metal.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 55
Jakožto příznivce rockové hudby mě na titul nalákal soundtrack avizující poměrně známá jména. Od herní náplně jsem příliš neočekával… a bohužel jsem nebyl příjemně překvapen. Ale popořadě. Titul v podstatě není hrou v tom pravém slova smyslu. Herní náplň tvoří pouze pozadí k hudebnímu albu. Proto rovnou říkám: koho tento styl hudby neoslovuje, rozhodně není cílovou skupinou tohoto projektu. Dle mého vnímání se nejedná ani tak o metal (i když pár tvrdších skladeb také zazní), jako spíš o rockovou operu. Z hudebního žánru bych dílo přirovnal k projektům Avantasia Tobiase Sammeta anebo z českých luhů a hájů mě napadá pražská RockOpera. Nicméně debatou co spadá do kterého hudebního žánru, nemá smysl ztrácet čas, každý má své vnímání nastavené jinak.

Celý příběh je přizpůsoben textům skladeb, zpočátku ještě jakžtakž drží a dává smysl (ačkoliv obsahuje všemožná žánrová klišé), v průběhu „hry“ se však začíná vyvíjet tak podivně nelogickým směrem, že prostě musím, ač nerad, konstatovat… že je prostě pitomý. Bohužel herní mechanismy jsou ještě horší. Obtížnost některých QTE je nastavena nesmyslně vysoko a činí je tím téměř nesplnitelnými, horší model ovládání vozidla dlouho nepamatuji, klasických adventurních prvků je pomálu a pěstní souboje… raději bez komentáře. Svým způsobem zajímavým, ovšem hratelnosti nepříliš prospívajícím, prvkem je skutečnost, že každá kapitola je časově ohraničena délkou skladby. V drtivé většině případů se tak ani omylem nedají stihnout všechny úkoly a po skončení skladby je možné pouze opakovat celou kapitolu od začátku... a znovu nestihnout. Grafika, animace, interakce s prostředím, to vše je na dnešní dobu prostě slabé.

Je pro mě velice obtížné hodnotit. Jedná se o unikátní a zajímavé interaktivní propojení hudebního a herního průmyslu, výsledek však zůstal tak na půl cesty, tudíž tak budu i zhruba hodnotit. Nelze prostě opominout, že herní prvky jsou skutečně tragické a hru tak nemůže zachránit pouze povedený soundtrack. Na druhou stranu jsem se k některým kapitolám párkrát vrátil, abych si poslechl příslušné skladby. U tohoto projektu by se tak možná místo „znovu-hratelnosti“ dalo spíše hovořit o „znovu-posluchatelnosti“, neboť kvůli hraní bych titul rozhodně opět nepouštěl. Nicméně soundtrack si mohu pustit na Youtube a mohu u toho dělat i něco zábavnějšího než se trápit u QTE.

Pro: Soundtrack... a to je asi bohužel vše.

Proti: Příběh, herní mechanismy etc.

+10