Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Vampire: The Masquerade - Bloodlines

  • PC 95
Rozbitá a bohužel nedodělaná hra ... stejně bych ji zařadil mezi mé nejoblibenější hry a to hlavně kvůli naprosto výborně napsaným a nadabovaným postavám (hodně pomáhají i velice dobré animace obličejů). Taková úroveň dialogů je jen v málokteré hře, je viděť že tvůrci pracovali před touto hrou na klasických fallout hrách. I přestože bojová stránka hry je poměrně jednoduší tak mě stále bavilo běhat ve městě s katanou a sekat svoje nepřátele a vysávat jejich krev. Upírská stránka hry je zpracována na výbornou a různé klany za které je možné hrát dodávají na nové hloubce, dialogy ba i dokonce celá hratelnost hry se může změnit podle vašeho výběru.

Pro: dialogy, možnost volby, zajímavé postavy, dobrý příběh

Proti: bez neoficiálních patchů je hra plná bugů

+14 +15 −1

The Last of Us Part II

  • PS4 90
Je zajímavé sledovat jak se na metacritics liší hodnocení "oficiálních" recenzentů a normálních uživatelů. Každopádně za mě je hra super. Graficky vypadá úžasně i přestože jsem ji hrál na PS4 Slim. Celkově jsem nečekal, jak byla hra dlouhá, už tak v půlce se zdálo, že hra skončí a pak najednou přechod a hra pokračuje dále tentokrát retrospektivně. Ve hře si tak projdete stejné lokace, ale z dvou různých úhlů pohledu. Dobrý nápad, umožňuje tak více nahlédnout do dění, tato část se mi zdála v několika momentech až příliš zdlouhavá a hra se měla dle mého názoru více zaměřovat na Ellie a Joela v době před událostmi tohoto dílu než na hlavní "záporačku".
Konec byl pro mě stejný jako v předchozím dílu, musel jsem si chvilku sednout a jen přemýšlet nad rozhodnutíma postav a zda bych na jejich místě udělal něco jiného.

Pro: grafika, příběh, správa zdrojů a crafting systém

+12

Beat Saber

  • Quest 90
Společně s Half Life: Alyx byl Beat Saber můj hlavní důvod ke koupi headsetu a musím říct, že té koupi nelituji. Nehorázně chytlavá hra, originální songy jsou super, dokoupitelné DLC i možnost instalovat uživatelské songy (na Questu je s tím trošku víc práce než na PC ale stojí to za to).
I přestože oficiálně není multiplayer tak je to výborná hra na párty.

Pro: chytlavé songy, rozšíření o další, osobně se mi líbí vizuální styl hry

Proti: cross buy je pouze na dlc a ne na celou hru

+12

Stellaris

  • PC 90
Stellaris je přesně typ 4X strategie, co jsem dlouho chtěl, vytváření vlastní rasy, všechno si můžu pojmenovat jak chci (osoby, lodě, planety, systémy, rasu i celé impérium) a hlavně v reálném čase. Tahové strategie mám rád, ale vždycky jsem měl raději RTS a Stellaris se tomu blíží nejvíce. Od původní verze hry se spousta mechanik hodně změnila a jak to už u Paradoxu bývá, bude se ještě měnit A to je dobře, hra totiž není dokonalá. Některé mechaniky se zdají poměrně chudší a ne oříliš propracované (především valčení na planetách, federace, umělá inteligence). Od původní verze se také zapracovalo na přechodu od 32bit ke 64bit a je to znát. Hra beží plynuleji (i když v mid-late game to pořád není nic moc).

I přestože by někoho mohlo odradit množství DLC, většina z nich přidává do hry slušné množství obsahu, které za tu cenu stojí.

Pro: volnost (téměř vše se dá nějak upravit), vesmírné bitvy, krize schopné vyhladit celou galaxii, zajímavé mini příbehy, aktivní vývoj, autoři chtějí hru nadále zlepšovat, Můžete zotročit rasu a pak ji geneticky upravit aby byla chutná

Proti: od půlky hry klesají fps (kvůli nadměrné populaci ve hře),

+16

The Last of Us

  • PS4 95
Dlouho jsem byl PC only hráč (sem tam něco na x360), ale vždycky jsem si chtěl Last of Us zahrát. Byly by to poměrně zbytečně vyhozené peníze, kupovat konzoli jen kvůli jedné hře. Tak jsem to nechal být. Avšak pak přišla velká sleva, PS4 Slim za slušnou cenu plus vyšli další hry na PS4, co se mi zamlouvali. Dál jsem neváhal a objednal jsem konzoli a rovnou s TLoU a musím říct, že chápu, co na tý hře všichni vídí.

Hra nikdy nezůstává příliš dlouho ve stejném prostředí, i přestože grafika nebyla něco úchvatného (jedná se přece jen o remaster hry z ps3) líbili se mi lokace do kterých mě hra zavedla. Největším tahákem hry je interakce meli Joelem a Ellie, která jen provedena na výbornou. Narozdíl od jiných her, kde vám hra přidělí sidekicka, je Ellie opravdu užitečná. V boji pomáhá různými způsoby, občas když vypadá, že tentokrát prostě to grabnutí enemákem nepřežijete přiskočí Ellie a bodne záporáka do hlavy a vy tam jen stojíte a koukáte, jak je ta mladá holka nehoráznej badass.

Zakončení hry je něco co jsem opravdu nečekal. Konec, kdy se cítíte jak padouch, ale zároveň jste částečně rádi, že Ellie žije dál ... ale za jakou cenu?

Pro: příběh, postavy, crafting system

+19

Red Dead Redemption 2

  • PC 90
U RDR 2 jsem dlouho věřil, že vyjde na PC. Pak přišlo oznámení a nehorázně jsem se začal těšit. V den vydání sice spoustu problémů s R* launcherem ale nakonec se hra podařila spustit. 20 fps na rigu, který byl podle nvidie na Full HD rozlišení vhodný na vysoké detaili. Po hodině brouzdání na redditu jsem konečně našel rozpis grafických nastavení a jejich vliv na fps. Po nějaké době tweakování byla hra konečně hratelná.

I přes tuto příšernou optimalizaci a crashe musím však uznat, že hra je nádherná, ne jenom grafikou, ale příběh je velmi emocionální, něco co jsem od R* úplně nečekal. Arthur je výborná postava se skvělým dabérem, opravdu se vcítíte do jeho situace. Tím je část hry, kdy je Arthur nakažen ještě smutnější. Zakončení jeho příběhu patří k asi nejlepším, co jsem ve hrách viděl.

Pro: grafika, příběh, postavy, systém rozhodování

Proti: optimalizace, pády jak v single playeru tak i online, R* game launcher je špatný a nestabilní launcher, zbytečná vrstva, která jen způsobuje část pádu hry

+16 +17 −1

Company of Heroes 2

  • PC --
Company of Heroes byla pro mě vždycky srdcovka co se týče strategií. Druhé pokračování je dobré, grafika se zlepšila, kampaň je celkem zábavná, a je možné hrát za dosud neprozkoumanou frakci, Rudou Armádu. Velkým problémem je pro mě DLC politika typická pro SEGU, každá frakce navíc je za dalších 13 Eur plus ještě musíte kupovat velitele za virtuální měnu abyste měli trošku více možností ve frakci. Dle mého názoru není pokračování tak dobré jako původní díl, ale pořád se jedná o solidní strategii s slušnou podporou modů.

Pro: Grafika, Mody

Proti: Mikrotransakce, Drahé DLC, tupější pathfinding jednotek

+5

Saints Row: The Third

  • PC 90
K SR mě dotáhl kámoš a hned jak jsme pustili coop bylo jasné, že jsem celý svůj herní život prožíval v temnotách. Takhle suprově zpracovaný RPG s takovým levelem customizace a vtipným humorem jen tak nenajdete. Já jsem se u hry zasekl hned jak začala customizace postavy, tolik možností, od klasických úprav obličeje a oblečení po úpravu hlasu a grimas postavy. Prostě je opravdu s čím pracovat aby jste si vytvořili vlastní postavu. Příběh není nějak složitý ale po celou dobu baví a chcete vědět co si autoři vymysleli za situaci tentokrát. Jediný co by se dalo vytknout jsou bugy v misích pokud je hrajete v coop ... jo a taky řízení aut, to je naprosto příšerný.

Pro: Customizace, humor, příběh, prostředí

Proti: občasné bugy, řízení aut

+19

Life is Strange: Before the Storm - Episode 1: Awake

  • PC 85
Life is Strange se pro mě stala jednou z nejoblíbenějsích sérií a to ke mně původně epizodické hry, s ne příliš silným gameplayem, nikdy netáhli. Avšak LiS kompletně změnil můj názor, postavy byli zajímavé, grafika byla nádherně stylizovaná. Poprvé mě hra zaujala ke čtení deníku (často se ve hrách objevuje typ kodexu, ale nikdy je nečtu), kdy jsem si po každé epizodě pročítal nové poznatky. Naprosto mě tento svět pohltil a prequel Before the Storm nebyl výjimkou. Vrací se Chloe (sice s jinou dabérkou, ale hlas je velice podobný a dobře zahraný takže za mě vše bezproblému) a spoustu dalších postav z první hry. Příběh je super, jenže tentokrát nemáte možnost přetočit čas, takže si více dáváte pozor na to, co řeknete. Novinkou je systém "nadávek" dá-li se tomu tak říct, kde musíte patřičně odpovídat na věty toho s kým se hádáte. Jako u předchozího dílu bylo do breku ... ne ale tolik jako u bonusové epizody, kdy se vracíte do minulosti a hrajete opět za Max. Moment ve kterém víte, co se stane, ale mě to položilo tak jako tak. Žádný čas strávený u všech epizod tuto nějak nezjednodušil.

Pro: grafické zpracování, příběh, postavy, dialog

Proti: jelikož je to prequel, už víte co se stane v budoucnu

+12

The Walking Dead - Episode 1: A New Day

  • PC 85
Je škoda, že Telltale zbankrotovalo. I přestože po herní stránce se jednalo spíše o interaktivní filmy s občas rozdílnými scénami, jejich výtvory mě bavily. Walking Dead je vážne dobrý epizodický příběh, který je s každou epizodou zajímavější. Na téhle sérii je krásně vidět jak se může postava rozvíjet a že příběh přece jen bude nějak na vaše dialogová rozhodnutí referovat i v budoucnu. Sice to většinou nemění směr příběhu, ale je pěkné vidět, že ten pohyb myší přece jen něco změní. Osobně se mi také líbí stylizace hry, která imituje komiksové prostředí.

Hra mě velice chytla a kvůli tomu se mi podařilo dohrát první 3 sezóny během pár dní s tím, že jedna zabere kolem 10-11 hodin (alespoň pro mě). Těším se na poslední epizodu Final Season, ale stejně bych byl rád kdyby TWD pokračovalo dál.

Pro: vývoj postav, příběh, stylizace hry

Proti: většina rozhodnutí neovlivní chod příběhu, pohyb s fixní kamerou

+17

Life is Strange - Episode 1: Chrysalis

  • PC 95
Od Life is Strange jsem se nějakou dobu držel dál, když vycházeli epizody tak byl trh naprosto přehlcen hrama od Telltale. Nakonec jsem si koupil všechny epizody v letní slevě a zkusil jsem si je zahrát. Hra mě nehorázně chytla a na druhý run jsem byl odhodlán zachránit naprosto veškere ptactvo ... občas i nějakého toho člověka. Dialogy postav jsou velmi dobře udělané i když občas si člověk řekne "wut". Hlavním tahákej hry je příběh, který je dle mého názoru velmi kvalitní i když postavy občas vyvozují až podezřele rychlé závěry, dobrým příkladem je první scéna s Max kdy okamžitě ví, jak ovládat čas. Těchto momentů je jenom pár a hru nějak zásadně nepoškozují. Hra velice hraje na emoce a v několika momentech bylo až do breku.

Pro: grafické zpracování, příběh, postavy, dialog

Proti: vyjímečné chyby kamery a obličejů postav

+17

LIMBO

  • PC 80
Nikdy jsem nebyl moc fanoušek podobných plošinovek, Limbo jsem dostal zdarma na steam. Logické hádanky jsou pro mě zábávné sem tam jako vedlejší část hry, ale čistě logickou plošinovku bych si jen tak nezahrál. U Limba se mi líbila monochromatická stylizace hry i příběh byl celkem na zamyšlení, ale gameplayem to pro mě ke konci bylo nudné. Zkrátka nejsem cílová skupina týhle hry.

Pro: pěkná stylizace

Proti: ke konci začíná být hra protáhlá

+22

Fallout: New Vegas

  • PC 90
Na NV bylo skutečně vidět, která společnost opravdu dělala Fallout. Fallout 3 mě bavil, představil mě do celé série Fallout, ale po té co jsem si zahrál New Vegas jsem teprve viděl jak výborně rozvětvené může být RPG. Cokoliv co jsem udělal a nejspíš i ve špatném pořadí bylo podle hry možnost na kterou patřičně zareagovala. Ještě dnes po tolika nových rozehrání (bylo jich opravdu hodně) objevuju stále nové věci. Za mě naprosto výborná hra, nejvetší problém je pro mě engine, který Bethesda Obsidian donutila použít, společně s neférovým přístupem Bethesdy k Obsidianu.

Pro: svoboda volby (jakékoliv frakce, postupu v úkolech), spousta zbraní s vylepšeními, zajímavé postavy, hudba i z původních dílů, obrovská modovací komunita

Proti: Gamebryo Engine, problémy s Windows 10 (časté pády, zamrzání)

+25 +28 −3

Fallout 2

  • PC --
I přesto, že jsem začínal jako pleb u Fallout 3, dostal jsem se k původním dílům. A upřímně, ze začátku jsem původní díly neměl rád, oproti novým dílům série neodpouští žádnou chybu. "Neudělal sis save? TAK TO MÁŠ SMŮLU!" a můžete se klidně vrátit o nehoráznej kus zpátky, né-li začít úplně odznova. Jakmile ovšem postupujete a dáváte si pozor na chyby začne vás Fallout pohlcovat.

Pro: příběh, spoustu buildů postav, zajímavé postavy

Proti: nejde se přidat k Enklávě :(

-4 +10 −14