Pokroková 3D real-time strategie z druhé světové války, jejíž druhý díl se odehrává tentokrát na východní frontě. Základní soupeřící frakce mezi sebou tedy představuje německá a sovětská armáda, které mají rozdílné, ale skutečné zbraně a stroje a přitom je zachována stránka balance průběhu bitvy.
Jelikož se válka odehrávala v podmínkách, kdy byla teplota i 40° pod nulou, ve hře se promítá takové počasí, při němž vojáci za sněhové vánice umírají, pokud se neohřejí u ohně nebo v domě. Na pocitu z reality přidávají drobnosti jako zapadání tanků do ledu nebo zpomalený pohyb po sněhu. Ve hře se ale objevují i letní mapy, kde veškerá příroda lehce podlehá ohni, ale nemá to nijak zvláštní dopad na průběh boje. Pro hráče je určitě příjemná možnost jakéhokoliv pohledu, otáčet lze o 360° a přiblížit až na samotné bagančata vojáků.
Výjimkou kampaně je hra postavena na obsazování území, která jsou vyznačena hranicemi a nabízejí různá bohatství potřebná pro válku. Suroviny pro výrobu a stavbu zde představuje zlato, munice a ropa. Za munici lze upgradovat již povolané jednotky (např. granáty, plamenomety, bazuky, zrychlení nebo kulomet tanků atp.). Za ropu lze pořídit vše ropou poháněné, takže se objevuje nekonečno možností taktik, které při obsazování i z hlediska územního umístění mají své výhody. Hra končí ve chvíli, kdy strana má nulovou hodnotu tzv. hvězd (speciální území), což představuje bodové ohodnocení vývoje boje, které se od počátečních 500 odečítá v závislosti na vlastněných speciálních územích. Důležité je zmínit level systém přeživších jednotek, jenž naskakuje podle odvedené akce či vyhlazení nepřátelského squadu. Za každou úroveň u jednotky naskočí nová vlastnost (např. upgrade na bazooky pro vojáky, 15s rychlosti u tanku hvězda) a hvězda značící level, jejichž maximální počet je roven tří.
Company of Heroes 2 nabízí kampaň, singleplayer vs AI nebo skirmish arénu, kde se podporou steamu utkávají hráči v duelech nebo v týmech až 4vs4. Skirmish systém nabízí achievementy a level hráčů, což je nejspíš výzva pro progamingový svět.
@John Mirra (27.01.2025 21:49): mě z hlavy ani jedna, ale určitě nějaká bude. Zejména z poslední doby jsou ty menu celkem hnusný (hlavně když je tam nějaká online nabídka).
Pro: Theatre of War, gameplay, namluvení jednotek, groundbreaking systém dohledu a stopování( který tu nebyl od Original War :P)
Proti: 'Příběh', setting, nuda, level design, tuna 'zbytečných' DLC