Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Company of Heroes 2

25.06.2013
73
76 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Pokroková 3D real-time strategie z druhé světové války, jejíž druhý díl se odehrává tentokrát na východní frontě. Základní soupeřící frakce mezi sebou tedy představuje německá a sovětská armáda, které mají rozdílné, ale skutečné zbraně a stroje a přitom je zachována stránka balance průběhu bitvy.

Jelikož se válka odehrávala v podmínkách, kdy byla teplota i 40° pod nulou, ve hře se promítá takové počasí, při němž vojáci za sněhové vánice umírají, pokud se neohřejí u ohně nebo v domě. Na pocitu z reality přidávají drobnosti jako zapadání tanků do ledu nebo zpomalený pohyb po sněhu. Ve hře se ale objevují i letní mapy, kde veškerá příroda lehce podlehá ohni, ale nemá to nijak zvláštní dopad na průběh boje. Pro hráče je určitě příjemná možnost jakéhokoliv pohledu, otáčet lze o 360° a přiblížit až na samotné bagančata vojáků.

Výjimkou kampaně je hra postavena na obsazování území, která jsou vyznačena hranicemi a nabízejí různá bohatství potřebná pro válku. Suroviny pro výrobu a stavbu zde představuje zlato, munice a ropa. Za munici lze upgradovat již povolané jednotky (např. granáty, plamenomety, bazuky, zrychlení nebo kulomet tanků atp.). Za ropu lze pořídit vše ropou poháněné, takže se objevuje nekonečno možností taktik, které při obsazování i z hlediska územního umístění mají své výhody. Hra končí ve chvíli, kdy strana má nulovou hodnotu tzv. hvězd (speciální území), což představuje bodové ohodnocení vývoje boje, které se od počátečních 500 odečítá v závislosti na vlastněných speciálních územích. Důležité je zmínit level systém přeživších jednotek, jenž naskakuje podle odvedené akce či vyhlazení nepřátelského squadu. Za každou úroveň u jednotky naskočí nová vlastnost (např. upgrade na bazooky pro vojáky, 15s rychlosti u tanku hvězda) a hvězda značící level, jejichž maximální počet je roven tří.

Company of Heroes 2 nabízí kampaň, singleplayer vs AI nebo skirmish arénu, kde se podporou steamu utkávají hráči v duelech nebo v týmech až 4vs4. Skirmish systém nabízí achievementy a level hráčů, což je nejspíš výzva pro progamingový svět.


Poslední diskuzní příspěvek

@dejdej (28.04.2020 20:17): a tou kampaní myslíš klasickou v coh2 nebo datadisku Ardennes assault?
Jak teda skončí běžna.hra v bojišti? Ona ti většinou nabídne, jestli chceš koukat na výsledky a pak odejít, anebo ještě pokračovat v koukání na už téměř ničeho schopné protivníky.
Zkus ověřit integritu dat hry ve vlastnostech CoH ve steam knihovně.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
CoH 2 je pro mne zklamáním. Ne že bych očekával nějakou ledy lámající genialitu, ale doufal jsem, že bude alespoň stejně dobrá jako původní CoH.

Což z hlediska SP kampaně rozhodně není. Z nějakého důvodu se rozhodli opustit původní styl vyprávění a provázali to celé spojující linkou ve formě výslechu 'hlavního hrdiny', který takřka Shakespearovsky trpěl rozporem mezi oddaností jeho mužům a potřebami strany, ztělesněné nemilosrdným politrukem.

Kampaň samotná má 14 misí a mapuje celou válku na východní frontě, od marného zastavování německého Blitzkriegu, přes obrat u Mosky, Stalingradu až k přenesení války na německou půdu. Mise jsou ze začátku poněkud jednotvárné (logicky), což je docela problém. Jednička byla zajímavější a rozličnější, ale ta měla 15 misí na vylodění v Normandii až pod vítězství u Falaise, tedy nějaké 2 měsíce. Dvojka má 14 misí na 4 roky a dost vázné.

Některé jsou sice velmi povedené a zajímavé, najde se třeba jedna, kde se hraje jen za polské partyzány, ale celkově je to značně šablonovité. Žádné střídání několika armádní části, změna je maximálně v tom, zda se dají přivolat Shock troops nebo Rifle Guards.

Obtížnost je místy až neskutečná, ale vytváří ji poněkud uměle - obří počty nepřátel, současné útoky z několika směrů a jejich nutné řešení pomocí použití abilit jednotek, tudíž maximální soustředění na mikromanagement, což je přesně věc, ve které naprosto selhávám.

Druhou věcí je Theatre of War, zajímavá věc rozsekaná na několik kusů a prodávaných jako DLC. První z nich je zdarma a skládá se s Coop scénářů za obě strany, sólo vývez, sólo bitvy a několika skirmishů (ostatní tři jsou menší a poněkud střízlivější) a jejich hraní jsem si docela užíval, protože byly většinou zajímavější než nejzajímavější kousky kampaně. Každé dlc se soustředí na jiný rok (jinou událost) odehrávající se na Východní frontě a dodávají SP zážitku na rozmanitosti.

Rád bych ještě dodal, že i když snaha vyprávět a 'moralizovat' ovlivnila stavbu a podobu kampaně (ale ne Theatre of War), hratelnost je stále nadmíru slušná, byť možná až příliš 'herní'. Čímž myslím, jinde zmiňované 'nesmrtelné jednotky'. Jednotky v žádném případě nejsou nesmrtelné, stačí provést nějakou kravinu a chcípají až příliš rychle, ale jejich odolnost je dána jak kvalitou krytu tak kvalitou zbraní nepřátel a samotnou kvalitou jednotek. Stačí trocha obklíčení, přitáhnutí samopalníků o něco blíž nebo použití veteránské jednotky a naráz se začne umírat. Ve velkém.

Navíc mi přišlo zajímavé porovnávat, co jsem sám hrál s tím povykem, který se začal ozývat z Ruska, aby se mi potvrdila má původní doměnka, že ten smělý 'rezenzent' se chtěl jen zviditelnit. Omluvit by ho mohlo, že je idiot a nezvládá číst mezi řády, nebo má až příliš bujnou fantasii.

Neuvěřitelné je také kvantum DLC, které už k CoH2 existuje. Krom 3 Theatre of War DLC, je ještě tuna faceplatů (rámečků kolem hráčových medailý) každý po dvou eurech a nebo nějaká 'Doktrína' do zbytku hry (mimo SP) za 4€, která přináší jiné mixování speciální vlastností a jednotek. Hráč si je sice nemusí kupovat, ale příjde mi, že vydávají až příliš energie na vydělávacích místech, než aby se snažili zlepšit hru.

Hra je slušná, zabaví a má pár zajímavých nápadů, ale mohla být lepší v každém ohledu. Snad se ještě zlepší a dočkáme se i normálních datadisků jako v jedničce.

Pro: Theatre of War, gameplay, namluvení jednotek, groundbreaking systém dohledu a stopování( který tu nebyl od Original War :P)

Proti: 'Příběh', setting, nuda, level design, tuna 'zbytečných' DLC

+21
  • PC 65
Real-time strategie jako Company of Heroes zrovna nejsou hry které vyhledávám, ať už kvůli mé neschopnosti je "správně" hrát nebo kvůli jejich náročnosti na čas a taktické rozhodování. Co si pamatuju tak jsem kdysi hrál pouze Blitzkrieg a i když mě docela bavil, nikdy jsem ho nedokázal dohrát do konce. Přesto díky Herní výzvě na mě pokukovala druhá část CoH a tak po mírném přesvědčování jsem se do téhle bitvy pustil.

Přiznám se, že obtížnost jsem si nastavil na lehkou, ať už s ohledem na moje schopnosti nebo i na některé komentáře hráčů, že kampaň je později poměrně těžká a nespravedlivá i pro hráče strategií. Určitě to byla dobrá volba, protože některé mise i tak pro mě byly výzvou, ale nepoznal jsem tu frustraci z toho, že by mise nešla vyhrát a nepřítel měl nekonečno jednotek.

Grafika je pěkná, zvuky a hudba jsou taky ok a náročnost na moje staré pc byla též v pohodě, takže tady bych problém určitě neviděl, ale hlavní je hratelnost, popř. "příběh".
Hra je zasazena na východní frontu, což je určitě zajímavý nápad, jen způsob vyprávění mi poněkud nesedí. Výslech hlavního hrdiny a postupné odhalování postupu sovětských vojsk mě moc nevtáhlo a trochu mi i vadil ten způsob vykreslení toho, že pouze náš hrdina je správňák a ostatní kolem jsou jen válečné zrůdy podobající se německé armádě. Chápu, že i tohle byla součást bojů na východě, ale tady mi to přijde přehnané.

Většina misí v kampaní mi přišla dobrá, dobývání území a postupné likvidování nepřátelských pozic mi po čase začalo fungovat a po trochu delším zkoumání vlastních jednotek jsem už hru tak nějak začal chápat a bral si do boje ty vhodnější oddíly. Co se mi fakt nelíbilo byly příběhové mise, které vás sice mají naučit jak některé jednotky nebo strategie fungují, ale bylo to jen utrpení a čekání na klasickou misi a pořádnou bitvu. Např. když máte získat tank Tiger - hloupě naskryptovaný, mise s odstřelovači - snaha o stealth postup sem moc nezapadá a nebo propagovaná mise v mrazivém počasí, kde přebíháte od ohně k ohni na mě taky dojem rozhodně neudělala.

Uznávám, že nejsem zrovna ten kdo by mohl nějak zasvěceně hodnotit CoH, ale jako zkušenost a návrat k něčemu co vyzkouším jen jednou za několit let to bylo obstojné a po neskutečně šťastném dohrání poslední mise už mám zase na pár let vystaráno...
+16
  • PC 75
Herní výzva 2021 - 2. Amerika, jak ji neznáte (Kanada)

První Company of Heroes jsem si pamatoval jako vynikající strategii, která mě ve své době neskutečně bavila a dohrál jsem k ní i datadisky. Na dvojku jsem si tedy v rámci Herní výzvy udělal čas a nelituju, ale i tak už to prostě nebylo ono.

Poněkud nezvykle budeme hrát za Sovětský svaz a během čtrnácti misí nás hra provede východní frontou až po konec války v Německu. Příběh je podán vzpomínkami hlavního hrdiny, jenž skončil v gulagu za to, že pravdivě popsal všechny hrůzy, které ve válce zažil. S tím se pojí to, co ve hrách úplně nesnáším - angličtina s ruským přízvukem. Hrajeme za rusy, tak proč to prostě nenamluvili v základu rusky? Takhle to úplně trhá uši.

Kampaň se hraje dobře. Nejsem žádný velký stratég a u hry se chci hlavně bavit. Dal jsem tedy nejnižší obtížnost (ze tří) a i tak jsem musel občas loadovat. Obtížnost je vcelku vysoká a stačí neobratně poslat jednotky na špatné místo a za pár okamžiků je po nich. Často jsem poslal dopředu jednu jednotku očíhnout, co nás čeká a na základě toho rozhodl o postupu.

Přestože se jisté kvality nedají hře upřít a dohrál jsem ji celkem s chutí, musím uznat, že občas byly mise trochu nudnější, pathfinding by také mohl být lepší a celkově mám pocit, že ten potenciál byl přeci jen trochu větší. Takhle je dvojka "jen" trochu nadprůměrnou strategií.

Pro: Pěkná grafika; některé mise; částečně hratelnost.

Proti: Některé nudnější mise; mizerný pathfinding; ruská angličtina.

+14
  • PC 55
Po pár hodinách hraní musím přiznat, že u mě převládá poněkud rozpačitý dojem, až zklamání. Kromě grafiky a pár přidaným herním prvkům hra nenabízí nic nového, ba co více, hratelnost a zabáva je horší, jak u jedničky. Nerealistické bitky, nesmrtelní vojáci, jednotky na sebe střílející z metru, na normální obtížnost počítač neuvěřitelně přesílen, atd ... od pokračování veleúspěšné hry v roce 2013 bych si představoval přece jen něco víc ..

4/10

Pro: Hezčí grafika, nové herní prvky, naděje že příjdou patche, upravující hratelnost

Proti: Nerealističnost, nesmrtelnost jednotek

+10
  • PC --
Company of Heroes byla pro mě vždycky srdcovka co se týče strategií. Druhé pokračování je dobré, grafika se zlepšila, kampaň je celkem zábavná, a je možné hrát za dosud neprozkoumanou frakci, Rudou Armádu. Velkým problémem je pro mě DLC politika typická pro SEGU, každá frakce navíc je za dalších 13 Eur plus ještě musíte kupovat velitele za virtuální měnu abyste měli trošku více možností ve frakci. Dle mého názoru není pokračování tak dobré jako původní díl, ale pořád se jedná o solidní strategii s slušnou podporou modů.

Pro: Grafika, Mody

Proti: Mikrotransakce, Drahé DLC, tupější pathfinding jednotek

+5