Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zork II: The Wizard of Frobozz

80
1 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > textová adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1981 Apple II
1983 PCAtari 8-bitC64
1985 Atari ST
1986 AmigaAmstrad
Vývojáři:
Infocom
Oficiální stránky:
http://www.infocom-if.org/games/zork2/zork2.html
Druhý díl trilogie Zork, jenž vyšel již v r. 1981 (na platformu PC až v r. 1983), pokračuje v linii vytyčené dílem předcházejícím a rozvíjí ještě více koncept první interaktivní prózy Adventure. I zde hráč hraje bezejmenného lovce pokladů vybaveného jen lampou a mečem, jenž vstupuje do podzemní říše, které vládne, již poněkud senilní, čaroděj Frobozz.

Hra je o něco kratší než díl první a neobsahuje žádná bludiště. Přesto obtížností není o nic menší výzvou. Náhodná úmrtí, slepé uličky v ději, docházející olej ve svítilně, nedostatek místa v inventáři a pochopitelně velké množství hádanek (např. slavná banka Zork) - to jsou problémy, se kterými si bude třeba poradit. Oproti prvnímu dílu je také znatelný větší posun v dějové jednotnosti logických úkolů.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Po více než dvou letech jsem se vrátil k sérii Zork a dokončil její druhý díl. Říše čaroděje Frobozze je rozsahem podobná prvnímu dílu, přesto byla má orientace (s kreslením mapy) lepší. Až na Carousel Room - tahle místnost mi dala ze začátku dost zabrat. Obtížnost hádanek je až na jednu nastavena rozumě, pokud poctivě čtete manuál. Já jsem si ho arogantně pouze prolítl (přece jsem dohrál jedničku ne?) a litoval toho už v půlce hry. Poté jsem se k manuálu pokorně vrátil a pečlivě ho nastudoval. Ono když vím co dělat a neznám správnou syntaxi, tak to dřív nebo později trefím. Ale když jen mlhavě tuším jak dál a ještě nevím jak to správně napsat - to je už problém.

Po přečtení manuálu jsem postupoval rychleji, ale stejně jsem se dostal na cca 28h. Herní doba na howlongtobeat.com je 2-4h, ale to podle mě musíte vědět přesně jak a co dělat. Po zkušenostech z prvního dílu jsem při každé významnější události ukládal do samostatného souboru, což se opravdu vyplatilo, protože jsem řadu úseků několikrát opakoval - slepé uličky, nečekaná úmrtí.

Technicky je hra shodná s předchozí, včetně opravdu skvělého parseru. Verze z GOG.com je naprosto bezproblémová, jen kvůli závěrečné obrazovce a screenshotu jsem musel přidat na konec DosBoxu pause, jinak se hra okamžitě vypnula. Bavil jsem se stejně jako u jedničky a oceňuji větší interaktivitu. Pokud máte rádi textovky, rozhodně doporučuji. Já už se těším na třetí díl.

Pro: parser, atmosféra, rozdílnost hádanek oproti prvnímu dílu

+26