Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

WWF Wrestlemania: The Arcade Game

Midway Games •  Sculptured Software (PC, PS1, SNES, SegaMD, Saturn)
18.10.1995
1996
81
37 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Jedním z nejoblíbenějších sportů v USA je wrestling, a přesně o něm je tato hra. WWF Wrestlemania: The Arcade Game je ringová mlátička, ve které prim hraje nadsázka a jedna bitva je odehrána i do jedné minuty. Ve hře není žádná krev a od reálného wrestlingu se odlišuje zejména tím, že nemá předem domluveného vítěze.

Ve hře je celkem osm postav, které všechny mají původ v reálném světe wrestlerů (např. Lex Luger, Razor Ramon). Pro jednoho hráče hra nabízí nezávazný boj proti jednomu oponentovi, nebo s parťákem proti dvěma protivníkům. Dva hráči mohou zápolit způsobem 1v1, nebo si rovněž přizvat každý jednoho přisluhovače. Vedle nezávazného boje jeden hráč může hrát turnaj a dva kooperaci. Zatímco v turnaji se svádí bitvy nejprve s jedním, posléze s dvěma a nakonec s třemi postavami, kooperativní mód je jedinou bitvou, v níž hráči čelí všem osmi charakterům, kteří jsou postupně nasazováni.


Poslední diskuzní příspěvek

Volodic: Zkus se podívat po hře WWF in Your House. I když co si pamatuju, tak se tenhle nástupce moc nepovedl.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Wrestlemania je moje srdcovka, kterou jsem dohrál snad stokrát v samostatném módu, ale především v kooperaci. Projít hrou je pro běžného hráče po chvilce tréninku možné bez problémů do dvaceti minut. Na výběr je k dispozici pouze osm postav, což jistě není mnoho, ale ono to vlastně nakonec stačí. Kouzlo hry ale nespočívá v její délce nebo počtu hratelných charakterů. Spočívá v samotném ztvárnění souboje, v jisté úmyslné přehnanosti (například když vás Undertaker spodním úderem "vystřelí" až ke stropu), kombinované s reálnými wrestlingovými chvaty a množstvím zdánlivě nekonečných komb.
Samozřejmě se zde nevyhnu srovnání se známou herní modlou, konkrétně se třetím dílem ze stejného roku: Mortal Kombat 3. MK III je o něco málo slabší graficky. Když se podívám na celkový pohyb a údery postav, tak zde je WWF o třídu nebo dvě výše.
Pomáhá tomu asi také fakt, že se můžete pohybovat v ringu do všech směrů a bojovat i mimo něj. Není problém protivníka vyhodit, zahodit, přehodit, skočit na něj z rohu..možností je zde opravdu mnoho. Každá postava má svůj styl a několik speciálních úderů, největší výzvou hráče je potom možnost vytvářet dlouhá a zničující komba, která při správném provedení na začátku kola neumožní protivníkovi vlastně ani krok.
Nejzábavnější jsou dle mého názoru Bret "Hitman" Hart a Shawn Michaels, kteří se sice nevyznačují nějakou neuvěřitelnou sílou, ale lze s nimi krásně "pracovat" a taktizovat díky jejich rychlosti a většímu množství speciálních úderů. Bam Bam, Yokozuna a Undertaker jsou silní a především pomalí hromotluci, nic pro mě, Lex Luger leží tak někde ve středu mezi sílou a hbitostí, Doink je samozřejmě především vtipný a poslední Razor Ramon se bohužel moc nepovedl a hraní za něj je celkem nudné, zde jdou procenta z hodnocení o něco málo dolů.
Nostalgie a desítky/stovky odehraných hodin mi neumožní hodnotit níže než 90%.

Pro: velké množství úderů, komba, vtipnost, hratelnost, komentátor

Proti: jedno herní prostředí, Razor Ramon

+23
  • PC 100
Nebrutální klon veleúspěšného Mortal Kombatu – na to by se dala zaokrouhlit tato hra, jejíž vývoj byl usnadněn tím, že wrestling je fiktivní boj. Virtuální šarvátky totiž není nezbytné ilustrovat na logické pozadí. Rozhodně ale neříkám, že WWF vykrádá Mortal Kombat. Ve WWF nikdo nikdy neumírá, ani nikdy z nikoho nestříká krev, místo fireballů se používají reálné předměty, bojuje se výhradně tváří v tvář a bojištěm je vždy jeden a tentýž ring, resp. ring a jeho okolní prostor, jak by mě někdo mohl právem opravit. Tím vším se líší od MK, a to vše do hry zapadá a dává jí to zcela nezapomenutelný ráz.

Oproti Mortal Kombatu, kterému se podobá a srovnání s nímž se nevyhne, navíc umožňuje pohyb bojištěm i do třetího rozměru, až čtyři protagonisty na bojišti současně a kooperativní mód multiplayeru. Možnost nehrát proti živému protihráči samostatně, ale mít na to ještě spolubojovníka, přičemž protivník má taky jednoho (tzv. „buddy mode“), je velice svěží inovací, která může znovu rozproudit herní vášně v momentě, kdy by se boj 1v1 mohl zvrhnout v taktické vyčkávání; kooperativní multiplayer je naproti tomu příslibem dlouhého hraní. Porazit ve dvou všech osm bojovníků totiž chce kromě šikovnosti i jistou dávku spolupráce a štěstí – kombinaci, která se hned tak nesejde. A výzva… výzva to je.

Na opačnou stranu mince bych vyrazil především zpracování postav jako celek. Nedostatky nespatřuji ani tak v počtu osmi kusů, jako spíš ve vzájemné podobností modelů. V podstatě kromě Doinka, Yokozuny a Bigelowa jsou přes vlastní komba všichni až moc podobní, málo rozlišitelní, a tím méně atraktivní pro hráčův výběr.

Pro: neotřelost bojů, zvuková kulisa, „buddy mode“ a kooperativní multiplayer

Proti: nedostatečná unikátnost charakterových rysů postav

+13
  • PC 75
Nejdřív jsem to párkrát hrál na automatu, ale až na PC jsem tomu přišel opravdu na chuť. 8 zápasníků není kdovíjaký počet, za to jsou celkem originální. Pár zajímavých chvatů by se také našlo, třeba možnost chytit druhý dech, pokud už vaše energie klesla na nulu, nebo možnost vylézt na roh ringu s následným skokem, či dokonce bojovat mimo ring. Koho baví skládat komba, jistě si přijde na své, u některých postav jsou neuvěřitelně dlouhé a složité.

K multiplayeru, obzvlášť zábavná řež je utkat se s kamarádem v kooperaci 2 proti 8.

Pro: Chvaty, složitost komb, kooperativní multiplayer

Proti: Pouze jedna aréna, chudá hra jednoho hráče

+9
  • PC 75
Snad první bojovka, kterou jsem na PC hrál. Boje jsou skvěle nadsazené a vtipné (stejně jako skutečný wrestling) a ve dvou hráčích se opravdu neomrzí. Mlátit se můžete v ringu i mimo něj, zkoušet různá komba a dávat si po čumáku na sto způsobů. Škoda jen malého počtu postav a v podstatě nezajímavé hry pro jednoho hráče.

Pro: Výborný multiplayer, komba, atmosféra.

Proti: Málo postav na výběr, jednomu hráči nemá moc co nabídnout.

+6
  • PC 80
Ačkoliv jsem byl již v devadesátých letech fanouškem wrestlingu, na tuto hru jsem narazil mnohem později. O to víc mě po objevení bavila a často baví i dnes.

Nejprve je nutné si zvolit wrestlera, za kterého bude hráč hrát. Na výběr je 8 zápasníků, kteří skutečně v době vydání hry za WWF zápasili. Jsou to Doink the Clown, Razor Ramon, The Undertaker, Yokozuna, Shawn Michaels, Bam Bam Bigelow, Bret "the Hitman" Hart a Lex Luger. Dále slyšíme na danou dobu slušně zpracovaný komentář od majitele společnosti Vince McMahona a dlouholetého komentátora Jerry "The King" Lawlera.

Následně je třeba vybrat, zdali bude hráč bojovat o interkontinentální titul nebo o hlavní titul společnosti WWF. V první uvedené cestě jej budou čekat 4 zápasy jeden na jednoho, 2 zápasy proti dvěma protivníkům a nakonec i proti třem. V případě WWF titulu dojde rovnou na 4 zápasy proti dvěma soupeřům, následně 2 zápasy proti třem a nakonec hráče čeká Wrestlemania Challenge, tedy zápas proti všem 8 wrestlerům ve hře (nutno říci, že vždy maximálně proti třem, další přijdou do ringu až po zdolání předchozích. Dále je trošku zvětšený damage udělovaný soupeřům a naopak snížený damage na hráče).

Samotný zápas je - jak již název napovídá - veden v arkádovitém stylu. Undertaker tak skutečně kouzlí, Doink používá elektřinu, někteří vyhodí soupeře desítky metrů do vzduchu, apod. Každý wrestler má své specifické chvaty a po nabití energií mohou provádět i velmi účinná komba. Hlavní výhodou hry je její rychlý spád. Co je trošku horší, je občasný zmatek při výběru, na koho bude útočit. Častokrát se totiž stane, že hráč stojí u ležícího soupeře, ale útoky jsou vedeny na opodál stojícího wrestlera. Pak mi přijdou trochu nedomyšlené souboje mimo ring, kde osamocený hráč nesmyslně ztrácí energii. Poslední neduhou je dle mého názoru neférová vlastnost Second Wind. Po poražení soupeře v posledním kole je totiž ještě možnost druhé šance. Tzn. Wrestler ještě neprohrává, ale zbývá mu jen kapka zdraví. Může se tak stát, že hráč takto porazí tři soupeře, ale jeden z nich ještě na poslední chvíli vstane, hráče porazí a ve výsledku vyhraje.

Tak jako tak je hra super zábava a i dnes ji můžu doporučit všem wrestlingovým fanouškům.

Pro: Zábava, rychlost

Proti: Výběr na koho útočit, Některé herní mechaniky

+6