Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Když vyšel Wolfenstein: New Order, bylo to příjemné překvapení a povedené oživení slavné série. Přinesl svěží mechaniky, povedený příběh a skvěle kombinoval tradiční a moderní hratelnost. Datadisk Old Blood je zaměřen spíše na tradičnější fanoušky. Jde o poctu skvělému Return to Castle Wolfenstein. Hrad a ikonická lanovka brnkají na nostalgickou strunu a nadpřirozené prvky také připomínají spíše začátky série. Prostředí nejsou zdaleka tak variabilní jako v New Order, jde pouze o hrad a jeho okolí, ale díky kratší herní době to nevadí. Projití příběhu trvá zhruba 6h, ale splnění vedlejších aktivit a vysbírání všeho trvá minimálně 3x tolik. Novou hratelnost přináší trubka, která jde použít jako zbraň, páčidlo a dokonce i na lezení po stěnách. Příběh je proti New Orderu slabší a předvídatelný, ale dobře zapadá do světa Wolfensteina.

Jako bonus je tentokrát přítomno všech deset levelů první epizody klasického Wolfenstein 3D. V každé z devíti kapitol příběhu je tak nutné hledat lůžko na vyspání a prožití historické noční můry. Zajímavě je řešen přechod do desáté, tajné úrovně. Nedojde k novému načtení, ale hráč je vyvezen do nového patra výtahem. Jako sběratelské předměty slouží pro sérii typické zlato doplněné o dopisy dokreslující příběh. V noční můře je třeba hledat stříbro. V těchto starých levelech jsou nepříjemně zvětšené prostory a tím otravné a pomalé přebíhání místností a chodeb. Po projití jednotlivých kapitol se odemykají výzvy. Jde o arény ve kterých je nutno vystřílet co nejefektivněji všechny nepřátele a získat tak co nejvyšší skóre a medaili. Při pečlivém průchodu je také možno odemknout obrázky postav a prostředí. Také odemčení všech perků chvíli zabere, probíhá totiž plněním specifických činností během hraní(zabití určitým způsobem nebo zbraní...).

Samotná akce běží perfektně a neměl jsem problém hrát rambo stylem ani se většinou úrovně proplížit. Technicky bylo vše bez problémů. Ke hře existuje povedená a bezproblémová čeština. Datadisk je také prošpikován odkazy na jiné hry. Old Blood je povedený datadisk a pro fanouška série jde o velice příjemný zážitek.
+35
  • PC 90
Retrospektivní pohled do mládí našeho oblíbeného reka. Překvápko je, že BJ je ve skutečnosti vyučený instalatér, který by se rád povrtal v sifonech hospodyň. Při pohledu do historických análů nejčastěji pravděpodobně tedy: Mary, Lindy, Patricie, Barbary, Carol, Susan, Nancy, Sandry, Marie, popřípadě Sharon. Ale když už ho poslali do Evropy, tak si říká, že by mohl zvládnout alespoň sifony u Christy, Elke, Eriky, Gisely, Helgy, Ingrid, Karin, Moniky, Renaty a Ursuly. S vidinou naplněných snů a vlhkých triček nebo naplněných triček a vlhkých snů? Kdo ví... se BJ vydává na svou první opravu. Problém je v tom, že všechny tyto Hildegardy a Grünhildy jsou se svými sifony tak nespokojené, že se proti všem instalatérům spiknou. Nicméně tady se není čemu divit, protože zatím ještě nikdo nezjistil, co žena chce. Teda američtí vědci na to přišli, co taková žena chce, ale ona si to zrovna rozmyslela. Tak chceš trucovat nebo mít opravený sifon? Toť otázka, na kterou by se BJ rád zeptal, dostal li by možnost. Místo toho bude muset dvě trubky využít k záchraně vlastního života. Nedá se nic dělat, nevděk a hákáče vládnou světem.

Hra je prezentována cíleně s o něco větším retro ztvárněním, než původní díl The New Order, což považuji za skvělý krok vzhledem k tomu, že se děj posouvá o 15 let nazpět. Ale není se třeba obávat. Hratelnostně tento doplněk původní hry nikde nekolísá a byť se odehrává na hradě a v podhradí, úrovně jsou pestré a detailně propracované. A nejen úrovně. Zvláště meziherní filmečky. Taková scéna s upilováním brokovnice dává jasně najevo, že když je motivace, tak vše jde tak nějak rychleji. Kluci a holky z Machinegames ji asi měli nebo to musí být alespoň podaření baviči vzhledem k tomu, že k celé hře dokázali napsat sice svým způsobem bezhlavý ale tak trochu vtipný scénář s nadhledem sobě vlastním.

Engine je už konečně, pokud ne zcela opravený, tak alespoň opravenější a vyladěnější. Někdy nudná základna z původní hry se tady nekoná, což mi přišlo super, ostatně celé to je jedna velká mise, byť rozdělena do dvou příběhů s několika kapitolami. Hra tedy splňuje všechny předpoklady, aby se BJ Helze mrknul bez jakýchkoli technických potíží na sifon, udělal ji konečně šťastnou a pak si odskočil na Oktoberfest. Ale tak když ona neví co chce že...

Pro: Na záchodech nechybí toaleťák

Proti: BJ nestihne Oktoberfest

+15 +16 −1
  • PC 70
Děj The Old Blood se odehrává v roce 1946 před událostmi z předchozího dílu New Order. Vaším úkolem je v roli B.J. Blazkowitze nalézt tajnou složku obsahující informace o poloze pevnosti generála Deatsheada. Vydáte se tedy na hrad Wolfenstein, kde sídlí Helga von Shabbs, která je už od dětství posedlá tajemstvím ukrytým pod městem Wulfburg. Právě Wulfburg byl v minulosti vypálen na nařízení krále Otty. Tento čin měl co dočinění s údajnými démony. Jak už to bývá, je dobré číst poznámky nalezené v průběhu hraní, které příběh dobře dokreslují.

Mezi novinky patří univerzální trubková zbraň, se kterou se dá dobře zabíjet, lézt po stěnách, páčit zámky i bourat zdi. Ostatní arzenál je podobný tomu z New Order. Na řadu přijde i krátká brokovnice, kterou si docela vtipně vyrobí B.J. zcela sám :)

Na začátku ve vězeňských blocích je hra poměrně těžká a hrát se musí stealth stylem. A už samotné první mise napověděly, jak to s tím hraním vlastně bude. Než jsem se dostal přes prvního protivníka za první dveře chcípnul jsem asi desetkrát. K mému překvapení bylo těchto naprosto stejných lokací snad pět po sobě a frustrace začala :D . Na hradě se po té musíte pohybovat neslyšně a neviditelně. Když spustíte alarm je to v úzkých uličkách, knihovnách, jídelnách a vůbec všech možných stísněných prostorách hotové peklo. A to jsem měl nějakou střední obtížnost. Hra se mi tak natáhla až na 15 hodin. Nepřátelé se různí od nácků přes mechanické potvory, zombíky až k obřím nestvůrám. Inteligence protivníků je na docela dobré úrovni jelikož se různě přemisťují a schovávají a granáty nemají jen na parádu. Je tedy dobré být vždy dobře připraven a procházet lokace s obezřetností a sbírat vše co se kde válí. Tedy náboje, lékárničky a brnění.

Během hraní narazíte na tajné místnosti a můžete si opět zahrát několik kol z původní verze Wolfenstein 3D . Na jednom z nápojových automatů jsem dokonce narazil na nabídku NUKA COLY ze série Fallout :) .

Pro: hrad Wolfenstein,

Proti: na rychlo splácané a působící spíš jako datadisk.

+2 +5 −3
  • PC 100
První dohrání ve mě nezanechalo nějak výborný dojem, spíše jsem byl tak nějak průměrně uspokojen a překvapen tím jak hra navazuje na New Order.

Ovšem s odstupem času a po třetím dohrání si mě Old Blood získal. Lepší optimalizace, s citem vymodelované prostředí a excelentní soundtrack doplňuje hru která hráčovi doplňuje celkový zážitek z New Order. Více béčkovosti, více syrovosti, více akce a více nepřátel doplňuje hrad Wolfenstein a jeho okolí které sází na nostalgii z Return to Castle Wolfenstein, zde se už bohužel znovu na hrad Wolfenstein nevrátíme a hra rovnou naváže svým koncem přímo na New Order.

Nostalgii budí prostředí proložené mysteriózní hudbou, zprávy od Helgy a ostatních Němců, pochmurné městečko na úpatí hradu ale třeba i akční pasáže. Jako vrchol bych mohl uvést útěk ze samotného hradu pomocí lanovky, kde začalo hrát remasterované intro k online hře Wolfenstein: Enemy Territory. Myslím že Old blood je jednou z těch her kde platí že hudba je polovina zážitku.

Kde hra přidává, jinde musí ubírat. Příběh je zde vyprávěn mnohem zbrkleji, to ale vůbec nevadí. Kdo chce, může si přečíst zápisky a zprávy, které příběh doplní. Myslím, že kdyby hra vyšla ještě před New Order a dvě trubky, které Billy Boy používá k eliminaci němců, dostal i v New Order, tak se tyto trubky stanou stejně ikonickými jako je třeba páčidlo pro Half-Life. Pokud jste ještě New Order a ani Old Blood nehráli, doporučuji začít s Old Blood.

Pro: Bonusové úrovně, více akce, hrad, detaily, hudba, nostalgické okénko, béčkovost, syrovost, upozadění příběhu není na škodu, návaznost na New Order. nemrtví němci uměli vyděsit.

Proti: Závěrečný boss a katakomby mohli být více rozvinuté, Lanovka je při vzejdu do hradu designersky špatně. (lano přes bránu)

+28
  • PC 85
Vynikající prequel k The New Order, který jsem si užil snad ještě více. Zombíci ke konci tomu přidali šťávičku a řachance z twin brokovnic prostě neomrzí. 8 hodinová herní doba (rád si lokace prohlížím) je úctyhodná a to mám hru splněnou bez challengí a sebrání všech collectibles jen na nějakých 56%. Rozhodně doporučuji.

Pro: Příběh a jeho styl vyprávění, twin brokovnice, zombíci, humor, grafika a optimalizace

Proti: Stále příliš lineární, ne tak napínavé animace a dialogy jako v The New Order

+21
  • PC 80
Wolfenstein: The New Order byla parádní řežba s dobře pojatým příběhem a výbornou audiovizuální stránkou. To samé jsem pochopitelně očekával od datadisku The Old Blood. Ve výsledku jsem to částečně dostal, ale pár výtek mám.

Příběh hraje v The Old Blood bohužel druhé housle, je zapomenutelný a hráč ho spíš ignoruje, což bylo docela zklamání, protože právě v něm The New Order exceloval. Na druhou stranu ani nepřekážel a pár svých momentů měl, bylo jich ale poskrovnu.

V čem datadisk ale vyniká je akční část hry. Je to řežba hlava nehlava, zbraně jsou stále výborné a systém velitelů, které je lepší zabít ve stealth režimu, se mi hodně líbil. Při plížení občas chybovala UI, což bylo někdy humorné, jindy k vzteku - v předposledním levelu jsem potichu podřízl (jako podsvinče) jednoho nácka, a druhý si toho ani nevšiml. Přitom s ním vedl rozhovor. Naopak, zpoza náhrobního kamene jsem pistolkou s tlumičem zabil velitele, po chvíli jeho tělo objevil nácek a jak najednou celá mapa věděla že jsem schovaný zrovna za tím šutrem! Při akci ale UI fungovala naprosto v pohodě a dokázala chytře zatopit.

Co se týče lokací, designu misí, grafiky a hudby, zde naprostá spokojenost. Hrad Wolfenstein byl hodně fajn, ale nejvíc se mi hra líbila zhruba od návštěvy Kesslera ve vesnici.

Celkově tedy výborná zábava, hra nenudila a mohla být klidně i o ty tři hodinky delší. Takže i přes malé mínusy spokojenost.

Pro: Akce, zábava, grafika, lokace

Proti: Poslabší příběh, pár chybek v UI

+25
  • PC 65
Každý pařan odkojený na „doomovkách“ bude jistě souhlasit s tvrzením, že příchod Wolfensteina: Nový Pořádek přinesl svěží vánek mezi novodobé střílečky a to paradoxně tím, že se vrátil ke kořenům a naservíroval prvotřídní akci ze staré školy. Pokračování na sebe tedy nenechalo dlouho čekat a nutno poznamenat, že uspěchanost tvůrců je ve Staré krvi patrná téměř na každém rohu. Hra na první pohled postrádá nové nápady, ba co víc, není zdaleka tak pestrá ani jako její předchůdce. Od začátku do konce vás nečeká nic než silně koridorová střílečka s jedním bossem na konci. Nejsem sice ten typ hráče, který by koridorovost hrám vyčítal (ba naopak), jenže právě možnost jediné cesty kupředu musí být vyvážena jinými herními aspekty, což se zde nestalo. Nečekejte žádný level se sníženou gravitací na Měsíci, ani podobný výstřelek, nečekejte bujaré změny prostředí, nečekejte dokonce ani příliš propracované herní prostředí – opravdu nesnáším, když je design tak neelegantní, že sem tam narazíte na neviditelnou zeď. Když narazíte na skript, proplazíte se i krtčí norou a jindy nemůžete projít dveřma do pískovny, protože za nimi už prostě nikdo další místnost nenaprogramoval. Smiřte se také s mizernou gradací celé hry – neřekl bych, že obtížnost napříč hrou stoupá – vyjma posledního bosse a nepotkáte ani mnoho druhů nepřátel. Příběh je zde pouze z povinnosti, za celou hru jsem nepochopil smysl sbírání zlata, nepochopil jsem kdy a za co se odemykají achievmenty, ale co je nejhorší – hra způsobila, že mě všechno tohle nezajímá. Oceňuji prank se spánkem na matraci, kdy se v rámci snu přepnete do staré Wolfenstein 3D verze, jenže opět musím dodat, že mě to bavilo pouze jednou. Ocenil bych možná i zde přítomné větší procento stealth misí, kdyby stealth prvky nebyly tak primitivní. Občas vám vojáci čumí do ksichtu a přes svých 20 dioptrií vás nerozeznají od šuplíku s trenkama. Taky je normální, že po alarmu a jatkách v jedné místnosti může přijít checkpoint a týpek za dalšími dveřmi o vás nemá ani tucha. U Wolfa New Order jsem zjednodušený stealth přirovnával k Metru 2033 (což je prvotřídní exemplář), ale tady mi to přišlo nějak horší…

Smutným herním momentem bylo odhalení jakési nadpřirozené složky (více nebudu spoilerovat říkám, že nebudu spoilerovat, kurva!) – smutným proto, že jsem si vzpomněl, jak na mě působil sestup do katakomb s oživlými mrtvolami v RtCW a řekl jsem si, proč sakra neprojíždím radši po páté RtCW?! Z atmosféry v RtCW jsem byl, s prominutím, posraný až za ušima, u Old Blood jen střílím dál, jakoby se nechumelilo… Ale abych jen nekritizoval, zklamání z vyšších očekávání je jedna věc, druhá věc je, že přes to všechno není Wolf vyloženě špatný, pořád je o chlup zábavnější než Wolfenstein z 2009. Je to taková bezduchá chodička, trošku rubačka, trošku plížička, nic vyloženě ve zlém, ale ani nic moc v dobrém.
+12 +13 −1
  • PC 85
Poslední Wolfenstein u mě opět zabodoval, a to z jednoho podstatného důvodu. Užíval jsem si kombinace mých nejoblíbenějších herních stylů, jakými jsou stealth a akce a přestože se mohou leckomu jevit stealth pasáže poněkud krkolomně, já si nemohl stěžovat a užíval si je. Ale jak už to u Wolfensteina bývá, prioritní akce měla i tentokrát svoje kouzlo a neméně k její kvalitě přispěla i mému uchu příjemná zvuková stránka hry a jak jinak, nejvíce zvuky zbraní. Zbraňový arzenál sice není špatný a trpět nedostatkem munice příliš nehrozí, nicméně bych rozhodně uvítal alespoň minimální upgrade zbraní jako u Wolfenstein. Tam totiž neustálé hledání zlatých cihel a nezbytné šmejdění po všech možných koutech mělo smysl a upgrade zbraní byl tak závislý na tom, jak důkladní jste při hledání byli, kdežto u Old Blood jsem smysl sbírání zlatých cihel nějak nepobral.

Přiznám se, že příběh jsem ani u Old Blood příliš neřešil, i když úplně jsem jej také neignoroval, přesto však byl pro mě na minimálně druhé koleji.

Optimalizace hry měla sice svoje občasné výkyvy, ale nebylo to nic, co by se po nepatrných úpravách nedalo sladit na kvalitní úroveň.

Co dodat? Celodenní nekonečné stahování přineslo opět velmi dobrý zážitek a pocit ve stylu "už abych k tomu zase usedl" mě přepadával opravdu často, takže menší výtka tudíž platí nepříliš velké délce hry, která se alespoň trochu mohla přiblížit předchozímu New Order. Za mě tedy spokojenost a opětovné utvrzení v tom, že Wolfenstein pro mě zkrátka byla, je a bude kvalitní herní značka, která, jak je vidět, mě jen tak nezklame.

Pro: design hry, kombinace akce a stealth, záživnost

Proti: délka hry

+33
  • PC 50
Dle mého názoru naprosto zbytečný datadisk. Spousta lidí namítne, že je to přesně to stejné střílení a vraždění jako v NO. Souhlasím. Ale mě NO učaroval a hlavně překvapil zejména svým příběhem, postavami a melancholickým podáním. Tady tohle všechno chybí, tohle je opravdu jen a jen tupé střílení. Předtím jsem hrál za B.J.je, tady hraju za bezejmenné cosi, co s příběhem jakoby nemělo nic společného. Finále se zombie mě úplně položilo na lopatky a konec jsem odmítl dohrát. Je mi moc líto, že tohle píšu o datadisku k mé milované hře, ale nemůžu si pomoct. Škoda.

Pro: Bohužel mě nic nenapadá

Proti: Nesmysl a'la zombie, žádný příběh, žádné postavy, žádný B.J., UŽ TO NEMÁ TY KOULE!

+7 +14 −7
  • PC 65
V zásadě se shodnu s Garretem v tom, že jsem čekal daleko více. Standalone datadisk má dle rychlosti průchodu pět až šest hodin, zatímco původní hru jsem hrál 16 hodin (bylo čím se kochat a co prozkoumávat, což tady příliš neplatí). Bohužel v datadisku absentuje drtivá většina ingrediencí, díky kterým byl Wolfenstein: The New Order vynikající. Podáním příběhu počínaje (v datadisku nefunguje žádné útočiště a spřátelená NPC jsou ve hře doslova pár minut), přes nulovou gradaci stran výstroje, výzbroje a nepřátel až po neslané nemastné prostředí.

V New World Order člověk postupně získává lepší a lepší zbraně, důvěru NPC, na počátku bojuje proti přesile nepřátel spíše vyjímečně (a silnější nepřátelé se vyskytují až později) a stealth postup dává celkem dost smysl. Naopak v datadisku jsou téměř hned k dispozici všechny zbraně (autorům to asi posléze došlo, proto nechají hlavního hrdinu dvakrát přijít o vybavení), člověk potkává prakticky od začátku všechny typy nepřátel a stealth je účelově mařen skriptovanými poplachy. Ruku v ruce s tím jdou občas nesmyslně vysoké počty nepřátel, což jakoukoli gradaci spolehlivě zabíjí.

V původní hře prošel hrdina spoustu různých prostředí (zákopy, pevnosti, Asylum, různé továrny a výzkumná střediska, vězení, rozsáhlý most a jako třešničku na dortu skvělou misi na Měsíci), zatímco tady se prostředí příliš nestřídá a v podstatě téměř všechno zapadá kolonky věznice/pevnost/katakomby (pravda krom lanovky a kousku vesničky jako z RtCW). Perků je asi třetina původního počtu (a člověk většinu získá při normálním průchodu hrou), [spoiler]rozhodnutí, na jehož základě je možné zásadním způsobem vylepšovat životy nebo brnění absentuje[spoiler], neexistuje nic jako laserový řezák, nová mechanika se točí okolo používání trubek (což není špatné, ale zrušené herní mechanizmy to IMHO nenahradí).

Přes všechna zmíněná negativa zůstává stále velmi slušný gunplay.

Pro: stále velmi slušný gunplay

Proti: téměř absence příběhu, nulová gradace, skripty, nenápadité prostředí

+16 +17 −1
  • PC --
Nemůžu si pomoct, ale čekal jsem více. Příběh, na který původní hra kladla takový důraz, je nezajímavý a vyskytující se postavy v něm jsou mi ukradené. Autoři se snažili přiblížit jejich osudy pomocí zápisků, ale to nemá takovou sílu, jako s nimi skutečně něco zažít.

Technická stránka v podání idTech 5 enginu je stále žalostná. Doskakující textury, nízká míra detailů, nezničitelnost prostředí (až na některé bedny), mizerný zvuk a ještě mizernější pocit ze střelby... Kromě toho, 6ti hodinová hrací doba a 35Gb na disku?

Stealth pasáže jsem ignoroval poté, co mi hra skriptovaně spustila poplach a vzhledem k nízké obtížnosti všeobecně není kradmý postup nijak zvlášť nutný. Nepřátelé nereagují na pohozené mrtvoly kolem, ale když jdou do akce, ví naprosto přesně mou polohu. I skrz zdi.

Pro lineární level-design je přítomnost mapy dost legrační a samotný pohyb v úrovni mi kolikrát připravil nemilé překvapení. Oldschool Wolf3D pasáže se hodně rychle přejí a napotřetí už jsem je rovnou ignoroval.

Né že by to byl vyloženě průser, ale víc odvařený jsem byl z prvních trailerů, než z celého hraní tohodle addonu....

✰✰
+23
  • PC 80
B.J. je zpět, ptáte se který? No přeci Blazkowicz! No dobře, zpátky už sice jednou v podání vývojářů z Bethesdy byl, ale studio se rozhodlo pro menší nášup v podobě prequelu k původní hře která nesla podtitul The New Order. Kdyby vás tedy zajímalo jak to s Blazskem bylo než nasedl do letadla a vydal se na svou první misi, určitě byste tento přídavek neměli minout. Nenalákal jsem vás? A co třeba pět hodin trvající kampaň čítající osm kapitol v samostatně spustitelném přídavku? Pakliže váháte s koupí New Order, zkuste mrknout na to, co přináší tenhle o polovinu levnější bráška a třeba se vám trefí do vkusu.

O čem že to vlastně je? Inu, především o střílení - ale to by vás asi napadlo taky. Příběh se odehrává v roce 1946 a B.J. v převlečení za nacistického pohlavára cestuje se svým kolegou automobilem na hrad Wolfenstein. Cíl mise je tajná složka ženy, která si nechá říkat Helga von Schabbs - tyranky, která miluje krvavé steaky a to nejlepší víno. No a že se všechno po cestě nepovede snad nemusím ani zdůrazňovat, utajení v podání blonďatého svalovce totiž netrvá nikdy příliš dlouho. Brzy se dostanete do vězení a primární mise se změní na záchranu vašeho společníka a samozřejmě vás samotných.

A tady přijde na řadu ocelová trubka (s tou se totiž z vězení budete dostávat), která je na hlavním motivu (coveru) hry a tvoří tak velkou novinku. B.J. s ní bude zdolávat vysoké stěny, propíchávat krky, ničit různá zařízení a dokonce si z ní udělá i podpěru pod dveře - využití však má mnohem více - mě se líbilo především to, že ji lze rozdělit na dvě části nebo smontovat v jednu se kterou pak budete odpalovat Němcům přilby přímo z hlav. Na řadu přijde i upilovaná brokovnice, samopaly, pušky, pistole, granáty a podobné vybavení, bez kterého se dneska už žádná pořádná střílečka neobejde.

Mise jsou velmi nápadité, dobře zpracované a hlavně plné detailů, easter-eggů a sběratelských předmětů - ať už se bude jednat o dopisy či třeba zlaté cihličky. Kromě hradu Wolfenstein se podíváte i na lanovku, do blázince, vězení, městečka ležícího nedaleko hradu či do katakomb. Sám jsem se přistihl, jak si úrovně užívám, prolézám je tam a zpět a vychutnávám si každý krok - a to se prosím v každé FPS nestane. Když přijdete například k někomu do kanceláře, je na té místnosti vidět, že v ní skutečně někdo žije - po stěnách visí kvalitně zpracované obrazy v popelníku doutná cigareta, nepořádek na stole, nástěnka plná různých textů a tak dále - chtělo by se říci, skutečně živoucí svět. Ptáte se, jestli kromě obyčejných úrovní přijde i překvapení? Přijde. Opět se setkáte s dobovým levelem z Wolfensteina 3D (a nebude jeden, hned několik). Jo a abych nezapomenul, dorazí i paranormální jevy v čele s armádou zombies - a nejen jich, vrhne se na vás i pár zbrusu nových jednotek.

Umělá inteligence mi přijde povedená a při nastavení vyšší obtížnosti vám poskytne i docela slušnou výzvu. Ono je to však na vás, zda budete volit plíživý postup nebo si vezmete do každé ruky jednu zbraň a s prstem na spouštích projdete do další kapitoly - tak či tak se budete výborně bavit a to je to hlavní. Hudba je bez debat skvělá, ozvučení vynikající a to vše podtrhává dabing hlavního protagonisty který je opět úžasný. Ovládání jde naprosto od ruky ať už použijete gamepad či klávesu a optimalizace je na jedničku s hvězdičkou - není potřeba příliš výkonný stroj.

Na to, že se jedná o přídavek ke hře jsem se docela rozepsal, tak budu pomalu končit. Ještě než tak učiním, musím však sepsat finální verdikt a doporučení. Pokud jste hráli původní hru a líbila se vám, The Old Blood je pro vás nutnost - pakliže vás minula, máte ideální příležitost začít všechno pěkně od začátku. Jestli vám něco říkají pojmy jako FPS střílečka, nacisti, paranormální jevy, ustřelování hlav a hrad Wolfenstein, důrazně vám hru doporučuji - Bethesda totiž opět předvedla, že umí (a to ani nepotřebovala reparát). Loučím se a mizím dosbírat zlaté cihličky, ještě se mi jich tam pár válí.

Pro: - Skvělé doplnění původního příběhu - Herní doba - Velmi zábavné a detailní prostředí

Proti: - Perfektní umělá inteligence nepřátel někdy dosahuje bodu mrazu (bezhlavé jednání) - Cena by mohla být lidovější - Nudný finální boss

+22
  • PC 80
Oznámení Old Blood mě nadchlo, zvlášť že termín vydání byl za necelé dva měsíce. Uteklo to jako voda a skoro rok od vydání New Order, je tu Old Blood. Spíše než DLC, bych tento kousek označil za poctivý datadisk!

Návrat do hradu Wolfenstein je parádní pro všechny pamětníky, co hráli Return to Castle Wolfenstein. Tato základna ukáže něco z prototypů zbraní na kterých nacisté pracovali, představí nové záporáky, předvede nové nepřátele a hlavně se i do rukou BJ Blazkowice dostanou nové zbraně a perky. BJ nebude na vše úplně sám, objeví se zde i pár přátelských agentů a lidí co mu nabídnou pomocnou ruku.

Další příjemná herní vychytávka je, že v každé kapitole lze najít místo, které přepne hru do úrovně v původním Wolfenstein 3D. Pro všechny co hráli původního Wolfa je toto povinnost.

Do příběhu jsem schválně moc nezabíhal, jelikož nabízí pěkné zvraty, parádní prostředí a osobnost BJ který má charakter a občas dovede i zavtipkovat. Akce je to stále skvělá, přestřelky vypadají famózně, zbraně dobře zní a pocit z hraní je zkrátka výborný. Vše to pěkně odsýpá a za nějakých 8 hodin může být hotovo. Času to zabere více pokud budete plnit ještě staré levely z Wolfa, plus pak hra nabízí challenge úrovně, kde je potřeba vyčistit arény od nacistů.

Za nějakých 20 eur je to poctivý datadisk, který nabízí úplně nový obsah pro Wolfa. Navíc letošní rok je hodně s FPS na štíru, tak tohle rozhodně udělá radost všem fandům tohoto žánru.
+22