Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Wolcen: Lords of Mayhem

Umbra

70
6 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
13.02.2020 PC
Vývojáři:
WOLCEN Studio
Oficiální stránky:
https://wolcengame.com/home/
Wolcen: Lords of Mayhem je ambiciózním projektem stejnojmenného studia WOLCEN Studio. Hra je jejich prvním počinem a aspiruje na to stát se právoplatným nástupcem Diablo II. Jedná se tedy o akční RPG typu hack'n'slash, běžící na enginu CryEngine, které v sobě mísí prvky druhého a třetího Diabla a Path of Exile.

Hra se odehrává v temném fantasy světě Wolcen, kde je magie téměř vším a technologický pokrok se vkrádá velmi pomalu. I tak je magie však vládnoucím státem zvaným Spojená lidská republika považována za hřích a kouzelníci jsou pronásledováni. Jedním z takových lovců čarodějnic je i hráčská postava, která byla společně se svými přáteli Valerií a Eldricem po masakru města Castagath zachráněna nejvyšším inkvizitorem Heimlockem a naverbována do armády. Během jedné z vojenských operací však v sobě hráč najde skrytý magický talent, který ho vymrští do konfliktu se svou rodinou.

Příběh hry je rozdělen do tří aktů, doplněných endgame obsahem a vedlejšími lokacemi a questy. Velkou volnost má hráč při tvorbě a vylepšování postavy až do levelu 90, při kterém neexistuje omezení v podobě tříd postav. Celkem je na výběr 40 aktivních skillů, které lze dále upravovat více než deseti modifikátory a mnoho pasivních skillů, rozdělených do 21 tříd. Samozřejmostí je i bohatý výběr zbraní a zbrojí, které lze skrz crafting vyrábět, dále upgradovat drahokamy a upravovat i vizuálně. Zajímavostí je také systém elementárních kouzel, které reagují s prostředím – voda může uhasit oheň, blesky se mohou šířit vodou a tak dále.


Poslední diskuzní příspěvek

DEU: Diablo bylo průser, ale po měsíci byl problém spíš v herních mechanikách, než že by ta hra nefungovala. Wolcen byl navíc 4 roky v early…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Hru dosud nikdo neohodnotil, tak mám tu čest být jejím prvním recenzentem já. Wolcena jsem zakoupil už v betě někdy na podzim roku 2018, ale víc jsem se mu začal věnovat až někdy loni na jaře. Autoři slibovali to nejlepší z Diabla III a Path of Exile, tudíž mi po dohrání příběhu Grim Dawn již nic nebránilo se přemístit sem. Vybral jsem si tedy svoji oblíbenenou lučištnici a vydal se kosit nepřátele.

A úvod hry je skutečně povedený. Intro, v němž se autoři zjevně inspirovali scénami z Pána prstenů, vás do hry solidně navnadí a úvodní boje odehrávající se na útesech atmosféru jen přiživují. Hra je doprovázena herními cutscénami vysvětlujícími příběh a zapeklitou interakci s vašimi spojenci. Výhodou je, že se dají v případě nezájmu je sledovat přeskočit. Příběh a hra samotná hodně připomíná interfacem, grafikou a celkovým zpracováním třetí díl Diabla. Na čem autoři zapracovali je systém skillů, pasivních dovedností, craftování a podobně.

Přestože jsem byl předem obeznámen, že hra obsahuje krátce po vydání bugy a není vybalancovaná, všiml jsem si za necelých dvacet hodin hraní snad jen dvou propadů FPS, jednoho bugu v podobě pozdě zmizelého zabitého moba a jednoho pádu hry ve třetím aktu. Zklamání ale bohužel nastalo, možná trochu překvapivě, z přílišné linearity, zbytečné podobnosti lokací, jejich krátkostí, absencí širších map a zejména častým vykrádáním zejména Diabla III. A to především designem bossů, minibossů a herních lokací. Navíc mi přijde, že autoři šetřili s počtem mobů.

Marně jsem během prvního aktu čekal na moment, kdy příběh nabere spád. Přišlo mi, že hraji mobilní Hack&Slash hru ve stylu Anima a vůbec ne temnou rubačku. A myslím, že je to veliká škoda, protože Wolcen rozhodně měl a má na víc. Vím, že hra má celkem tři akty plus endgame a ve třetím aktu se hra rozjela a lokace jsou o něco větší. Pomohlo i překopání kláves, kdy jsem skilly z čísel přesunul na ASDFC a lahve na YX. Hra mě začala výrazně víc bavit, ale pořád se nemohu ubránit dojmu, že měla být udělána především výrazně temněji a ponuřeji. Hudební doprovod nezklamal, ale ani nenadchl. Vše je takové neslané, nemastné, jakoby spíchnuté horkou jehlou a nedodělané. Za mě velká škoda nevyužitého potenciálu.

Pro: úvod do hry, animace, příběh, zápletky a zvraty v příběhu

Proti: vypadá to spíš jako hra na mobily, krátké a totožně koncipované lokace, málo nepřátel, vykradení Diabla III

+12