Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Wild Arms

90
1 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
30.04.1997 PS1
06.07.2007 PS3PSP
29.08.2012 Vita
Vývojáři:
Jedno z prvních japonských RPG, vydaných na konzoli PlayStation. Vydání v Japonsku bylo 20. prosince 1996 a 30. dubna 1997 v USA.

Příběh hry se odehrává ve světě Filgaia, který byl zdevastován znečištěním a postupně se mění v poušť. Hráč se ujímá patnáctiletého sirotka Rudyho, který zjišťuje, že byl obdařen schopností používat starobylé zbraně zvané ARM. Hra má celkově westernový nádech s klasickými westernovými městečky, postavičky vypadají jako kovbojové a nechybí zde klasické palné zbraně jako z dob 19. století v severní Americe.

Na hře je znatelný přechod her ze SNESu na novou platformu, takže výhled z vrchu na svět a postavičky i vnitřní lokace je kreslený a značně připomíná SNES éru, zatímco tahové souboje jsou již v 3D. Hra je kromě soubojů protkána spoustou puzzlů, připomínajících The Legend of Zelda: A Link to the Past nebo Lufia II: Rise of the Sinistrals. Každá postava má k dispozici sadu nástrojů, se kterými může například ničit překážky či přetáčet čas.


Poslední diskuzní příspěvek

Ringo: ve FF10 jsme absenci svetove mapy taky neprivital s otevrenou naruci :) Ve Wild Arms 5 se k ni ale vratily a to ve velkem stylu,…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS1 90
Wild Arms je v podstatě jedna z pilotních her, jejíž vydání si vzalo na starost Sony, zároveň s prezentací své nové konzole Playstation 1 (přelom roku 1996/1997). Výsledky mohou být 2, účelový průšvih a nebo opravdu hra, která bude představovat novou generaci japonských RPG po éře SNESu, kde většina vývojářů směřovala do roku 1996 svou produkci.

Hra vyšla v Japonsku o kapánek dříve než Final Fantasy VII (řádově rozdíl měsíc nebo dva), ale naopak o dost později v anglickém překladu v USA, takže se často sklouzávalo ke klišé, že Wild Arms je slabou kopií Final Fantasy VII. Jenže nemohl být, když vyšel dříve a na kolik od sebe Media Vision a Square opisovali po technické stránce během vývoje hry, to už je těžko dopátrat.

Jedno je však jisté, Wild Arms nepropadl, pro mnohé hráče se stal legendou, ale zároveň se takříkajíc neodpichnul generačně od SNESu tak, jak by se mohlo čekat. Vizuálně hra vypadá jako hodně vytuněná SNES hra. Pěkné kreslené dungeon pasáže spiše připomínají jednu z posledních her na SNES, Star Ocean. Zásadní rozdíl je v tom, že hra je prostředím situována na divoký západ, takže je plná westernových městeček, pouští s kaktusy a postavičky mají na hlavách kovbojské klobouky, věnují se koním a u pasu jim visí kolty. Jediným náznakem opravdového pokroku je soubojová obrazovka, kde kamera kolem postaviček rotuje v 3D prostoru, který je ovšem ještě značně v plenkách a vypadá doslova hrozně, nepřátelé jsou hranolovití a nevzhlední, vaše postavy panákovité, jak kdyby byly z umělé hmoty. Práce s 3D dosáhla svých možností na Playstationu 1 až někdy v roce 1998 - 2001. Takže revoluce v technickém zpracování se u Wild Arms ještě nekonala a díru do světa udělala až záhy vydaná Final Fantasy VII. Což ale neznamená, že Wild Arms je ošklivý. 2D pasáže jsou velmi detailně a hezky nakresleny. Hudebně je zde taky vše v pořádku.

Příběh se odehrává ve světě Filgaia, který trpí ekologickou katastrofou, která se jeví sice jako nezvratná, ale přes to se hlavní hrdinové rozhodnou jej zachránit alespoň před narůstajícím zlem, které se snaží tento svět zničit rychle a definitivně. Hlavní hrdinové jsou tři, pistolník, šermíř a léčitelka. Název Arms není ve hře jen tak. Je to název střeleckého umění hlavní postavy, která používají palné zbraně a na základě vývoje své arms vylepšují a získáváte tak nové a silnější schopnosti ve střelbě a speciální drtivé útoky. Důležité je také hlídat počet nábojů. Ostatní RPG aspekty jsou v podstatě ale naprosto klasické, sbíráte expy a na základě nich levely. Ty se ukáží být velmi důležité hlavně ke konci hry, kdy dojde k zásadním boss fightům, které jsou docela tuhé.

Na hře je zajímavá zapuzzlovanost dungeon lokací, která je na úrovni Zeldy A Link to the Past nebo Lufie 2 ze SNESu. Spousta levelů je doslova logickou hříčkou plnou páček, dynamitem bouratelných stěn a kůlů za propastmi, za které se dá provazem přitáhnout, propasti překonat a podobně.

Kdybych měl 5 dílnou Wild Arms sérii porovnat s jinými jRPG sériemi, tak není tak dech beroucí jako Final Fantasy, nemá takový legend status jako série Dragon Quest, ale vede si asi o něco lépe, než série Breath of Fire. Westernový svět je herně docela neotřelý na japonské RPG, jako první RPG na novou konzoli hra rozhodně nepropadla, naopak, zachovává určitý status legendy, na PS2 má svůj remake nazvaný Alter Code F. Svět Filgaia je velmi propracovaný a má dokonce svůj manga komix a anime seriál.

Nakonec u hodnotícího čísla vidíte, že přes některé výtky vizuálního charakteru při bojích a případné až klasičnosti průběhu hrou, oživenou značně hlavně puzzly, hodnotím hru velice vysoko. Je to tím, že jsem se od začátku až do konce opravdu královsky bavil. Na úplný závěr podotknu, že hra je velmi dlouhá.

90%

Pro: Kreslená grafika, westernová atmosféra, zajímavé boss fighty, palné zbraně, puzzly.

Proti: Grafika u soubojů, ke konci nutný opravdu zdlouhavý grind, protože expy přibývají dost pomalu.

+10