Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Chápu, že taková situace nasere. Já tedy u toho moc času nestrávil a hned co jsem to začal, tak jsem chytil brutální chřipku a málem chcípnul. No, přinejmenším 13ka na noční kvůli časovému posunu a záchvat kašle ve 180 km/h mě k ní přibližovaly.

Ale zpět ke hře. Souboje a tak celkově ten úvod příběhu na mě nepůsobil špatně. A asi pojedu za svini, takže budu mít špatný konec a tento zmíněný problém mě nenaštve, takže je to individuální. Nasralo mě hned ze startu, že hra mi dala ovládání a přitom ignoruje řadu kláves, takže jsem nemohl hrát, dokud jsem si nepřenastavil klávesnici. Skvělé.

A co se týče konců, tak při soubojích normálně můžu zabíjet pro dobrý konec nebo jsou jen nějaké situace příběhové? Jak na mě útočí ti úchyláci ze startu, tak jsem všechno pokosil. Tuším, že šlo o lovce upírů podle jejich řečí.
@martinelk (30.10.2019 20:13): Pokud tě to uklidní, tak jsem taky jel za dobráka, taky jsem na tu sestru použil charm a taky se poté proměnila ve skala, ale nakonec to nemělo sebemenší dopad na konec hry. Jen se mi rapidně zhoršila situace v districtu a ten děda s buřinkou na mě měl kecy. Ale plně souhlasím s tím, že save systém je debilní.
Vampyr sucks! Vážně jebat tuhle hru. Po asi bambilion hodinách jsem se konečně dostal do další čtvrti a tam dělal quest s tou vyděračskou sestrou. Ok říkám si, postavy jsou zajímavé a i příběh se dobře rozvíjí. Souboje jsou sice na pendrek ale nějak to přetrpím. A hele, hra mi dokonce dává na výběr jak celou situaci s vydíráním vyřešit. A protože jedu za dobráka a nikoho nezabíjím, tak volím třetí možnoust CHARM. Vývojáři ještě schválně tuto volbu zamkli a jen pokud zjistíte o dané osobě vše, tak jí můžete použít. Tak použiju mentální schopnost a nechám sestřičku na celou záležitost zapomenout. Později se vrátím a zjišťuji že CHARM evidentně znamená totální vygumování mozku a z dané sestry je teď skal. A celý průchod za dobráka je v hajzlu. Jebat tuhle hru a Dontnody. Jak debil se pachtím těmi příšernými souboji a konečně sem se vyleveloval a díky tomuhle je všechno v háji. Na vině je taky i ten jejich přiblblý ukládací systém jednoho savu. Fakt nepochopím co je špatného na ručním ukládání.
@Paul (10.04.2019 14:59): dokud to bude podobně ukecané, a dané kecy budou zase dobře napsané, a bude to opět kulervoucně atmosférické, tak bych se i těšil, ať už to technicky a žánrově bude cokoliv.
Vampyr prodal přes mega kopií a Dontnod spolu s Focusem dělají další větší projekt. Snad to bude zase RPGčko.
@bukrrCZ (09.03.2019 12:31): Tak ona v tom otravném vracení se za civilisty každou noc ta hra v podstatě spočívá ;) Jinak zdraví distriktů dopad má, pokud tě léčení nebaví, tak je vysaj a budeš mít jinou verzi konce. Mně se třeba nelíbila ani jedna ;)
Jak hodně ovlivňuje (ne)léčení civilistů konec hry? Odpověď nejspíš znám, ale rád bych měl jistotu. Ono vracení se za civilisty, v podstatě každou noc, je dost otravný :D
@Bodkin (26.08.2018 23:27): jo, tam se z Reida stane vyloženě psychopatickej hate blood magor, zatímco v tom mém je jenom grief-stricken. Že jsou 4 velmi rozdílné konce se mi líbí, ale ten způsob jak jsou rozhodnuty je vyřešen hodně nemotorně.
Taky se mi Bětka upálila a to jsem zabil každého na potkání a všechny čtvrtě byly v kritickém stavu.
@Paul (26.08.2018 13:17): Co vím, tak jsou tam 3 konce, já měl ten prostřední, protože i když kvůli mě umřelo pár lidí, tak jsem embracnul jen jednoho jediného na samotném začátku (Coxe).
Hrál jsem Reida jako viktoriánskou verzi Dextera. Ten závěr, resp. jeho výběr, není úplně šťastně navržen. Zabil jsem několik lidí, jež si to dle mě zasloužili (vrah Fishburn, vrah/gang leader Cox, vrah/fanatik Whitaker, vyděrač Cadogan), neudělal jsem z Dawsona upíra, ale stejně mi Elisabeth vyčetla že jsem ji "zradil" (jak?) a upálila se. Předpokládám, že kdybych zabil o jednoho méně, takto by to nedopadlo. Je to trochu arbitrární a nabízí se mi srovnání s Witcherem - tam několik rozhodnutí během hry také rozhodne o tom, jak se Ciri na konci zachová - ale všechna ta rozhodnutí jsou přímo o jednání/chování Geralta k Ciri. Naopak ve Vampyru se Elisabeth zachová jak se zachová ne podle toho, jak s ní Jonathan jedná, ale arbitrárně dle toho, kolik zabil lidí (a je jedno jakých). To dontnodi trochu nezvládli.
Ale na druhou stranu, Vampyr jako tragédie začal, tak se hodí že tak i skončil.
Chytlo mě to. Viktoriánskej deštivej noční supernatural Londýn je prostě skvělej setting. Byl skvělej v Doyleovkách, v Order 1886 a je skvělej tady. I přes ty nízký produkční hodnoty (nejen oproti Witcherovi, ale i např. Kingdom Come) mě baví zdejší questy, dialogy, i ty souboje. Akorát teď jsem narazil na svou nemrtvou sestru a po dvou pokusech trochu flashbacky soulsborne :) Mám level 16, zatím jsem zakousl dva lidi (hned na začátku Cockse a pak toho zlýho kapitalistickýho vykořisťovatele chudejch imigrantů). Trochu mě mrzí že charming sestřičky z Rumunska pro ní měl velmi negativní outcome, jsem zvědav co udělá zvampíření toho Sad Sainta.
Jsem to zas rozehrál, ale jak se to furt odehrává ve tmě, tak se mi to v tom vedru a slunci pražícím přes žaluzie nechce hrát. Zkurvený léto :)
Jinak jsem to tu už kdesi psal ale všem dost doporučuji seriál The Knick. Atmosférou je to podobné Vampyru, jen bez vampýrů.
@Paul (17.08.2018 15:41): Třeba chtěli udělat nějaký upíří seriál, ale nevěděli podle čeho...

(also nemají tam s nima jednání o seriálu podle Life is Strange? Takže pro ně nejsou úplně neznámí?)
@Garret (11.08.2018 08:45): Ah, boje nebyly problém. Tedy, jeden semiboss souboj nerfli protože byl nereálný a zasekl jsem se u jednoho Bosse, protože jsem do té doby nepoužíval léčiva... A na konci trvaly dlouho, protože jsem byl cca 6 levelu pod enemákama a používal jsem začáteční zbraň, jakmile jsem našel jednu mid-game, kterou jsem úplně přehlídl, tak to zase bylo relativně snadný.

Naopak si myslím, že ten Hardcore mód může Vampýrovi dost pomoci, protože tě bude nutit do toho zabíjení civilistů, což je ta věc která dělá vampýra zajímavým. Já osobně Embracnul jen jediného člověka za celou hru, a to hned na začátku...
Nebylo to zlý, ale když si představím, jak super by to bylo, kdyby to bylo o něco lepší...
Vampyr prodal za první měsíc 450,000 kopií, potřebuje prodat cca 500,000 aby se zaplatil, rozpočet měl kolem 10-15 milionů eur.

Kingdom Come mělo pravděpodobně podobnej rozpočet, ale prodalo víc než dvakrát tolik.

Nicméně nějaká ta sleva a Vampyr taky bude výdělečnej, snad budou moci Dontnod dělat RPG i nadále.
Tak přišel obří patch, který toho zase tak moc nezměnil... To jsem zvědav.
Tak konečně domláceno. Druhá půlka hry se mi zdála slabší, od Ascalon klubu mi přišlo, že trochu ztratili tah na branku. A taky přibylo soubojů. Ascalon mi vůbec přišel nevyužitý, šlo z toho vytěžit rozhodně víc, asi už spěchali a museli to dát dohromady.

Kolem a kolem, fajn konverzačka, kterou zabila hratelnostní stránka věci. Škoda, "upířin" moc není.
@HolyMeatball (16.06.2018 00:42): Jo u smutného svatého jsem už tu chybu neudělal, takže ten mi to přežil (dal jsem mu krev).

A už jsi v poslední části hry, vím že mě to tenkrát trochu zklamalo, že s tím klubem nebylo trochu víc zábavy, protože jsem čekal víc politických hrátek s upíry :D
@MIGtheDRAGON (15.06.2018 22:55): No právě, myslel jsem si totéž. Podobně na oko mírumilovně jsem naložil i se smutným svatým, jen aby hned ob noc zmutoval a vyvraždil co se dalo.

Pak jsem taky jen tak pro radost vysál jednu buchtu z Whitechapel, před čímž jsem poctivě každého vyléčil, abych to trochu vybalancoval. Bylo mi to prd platný, všichni chcípli, a já mám nechtěně první hostile district. :D

Btw jak daleko bajvoko jsem, když jsem se právě stal členem toho klubu? S tím, že všechny dosavadní vedlejšáky mám hotové. Je to aspoň už 60-70% hry?
Hmmm, zkusili jste Dorothy mesmerizem přinutit zapomenout na svou práci? Já jo, a odměnou mi byl o 10lvl vyšší boss - konečně jsem umřel, a hned dvakrát!

Taky jsem vysál toho čmouda u špitálu, kterej randil s tou jednou sestřičkou. Sestřička se následně zdekovala a pak jsem na ni narazil jakožto na řádovýho, byť overleveled, enemáka. Byť mě trochu zarazilo, že automaticky bez pozdravu nebo jakékoliv jiné poznámky zaútočila, i tak jsem to ocenil.

Takže konečně jsem ve fázi, kde za své cucánky a obdobné srandy pociťuju pořádnější následky. Z combatu jsem ale stejně furt smutnej. Už jen to, jak absurdně snadší ti lidští enemáci jsou oproti skalům a jiné havěti. Možná to dává smysl, ale vzhledem k těm dramatickým lidským bossům hádám, že to asi mělo být poněkud vybalancovanější.
@kuler91 (14.06.2018 09:46): Přesně tak. Souboje s řadovými nepřáteli sou tam úplně zbytečně a vlastně jen zdržují postup zajímavou adventurní částí hry. Navíc za ně nestáváme téměř žádné xp což je taky fail.
Ty souboje jsou hodně blbé tím, že se jim nedá moc vyhnout, jsou nudné a je jich hrozně moc (respawn nepřátel). A musím říct, že opravdu kazí dojem ze hry. Měli se soustředit buď na tu akci, nebo na adventní část - ale dělat z toho velké RPG se jim vymstilo.

Je to škoda, protože atmosféra je perfektní.