Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Vampire: The Masquerade - Shadows of New York

10.09.2020
kompatibilní
78
6 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Vampire: The Masquerade - Shadows of New York je pokračovanie upírskej vizuálnej novely Coteries of New York, založenej na 5. edícii klasického doskového RPG. V tejto časti sa tentokrát ujmete úlohy člena upírskeho klanu Lasombra. Úlohou vašej postavy bude vyriešiť záhadnú smrť vodcu newyorského klanu Anarchov. Počas tohto vyšetrovania sa vaša postava musí vyvarovať chýb a omylov, pretože ide zrejme o pascu, ktorá je súčasťou nekonečného boja klanov o moc.

Shadows of New York voľne nadväzuje na predchádzajúci diel, ale jeho znalosť nie je potrebná. Metropolu na americkom východnom pobreží teda skúmate očami iného etablovaného upíra a vydáte sa na iné miesta a stretnete nové, ale aj povedomé tváre. Od Coteries of New York je teda táto časť nielen tematicky odlišná, ale odlišuje sa aj celkovým vyznením a atmosférou.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
„- You want the real answer or the interesting one?
- The real answer should be the more interesting one.“


Hra presne taká, akou mala byť už Coteries of New York.

Koherentný, vypointovaný a dobre podaný príbeh, ktorý tentokrát obstojí sám o sebe, kde edukatívna časť slúžiaca ako úvod do univerza je len čerešničkou na dorte, presne ako to malo byť už v predchádzajúcom pokuse.

Narozdiel od neho, vám osud hlavnej hrdinky nie je ukradnutý a postavy sú civilne napísané, zatiaľ čo v predchádzajúcej hre sa o to len snažili.

Aj postavy, ktoré stretnete z predchádzajúcej hry, sú tu napísané tak, že ju nemusíte hrať a pochopíte všetko podstatné.

Odstránili otravnú mechaniku kŕmenia a tentokrát všetky vedľajšie questy vyzerajú byť zaujímavé a musíte si medzi nimi vyberať, zatiaľ čo predtým som stíhal urobiť väčšinu a obetoval som len tie nezaujímavé.

Technické neduhy pôvodnej hry ostali: stále máte k dispozícií len jeden saveslot na jednu hru, ktorý si maximálne môžete zálohovať ručným prekopírovaním adresára a klávesy sa stále nedajú premapovať. Jedinou zmenou je to, že hra vás o dôležitých momentoch v hre informuje (Julia´s traits).

Zároveň prepoužili väčšinu assetov z predchádzajúcej hry, dokonca priebežne odkazujú na jej udalosti a koniec, teda SoNY sa odohráva po udalostiach CoNY.

Príbeh a vkusná hudba (intro sa mi okamžite zarylo pod kožu), ktoré sa k hlavnej hrdinke hodia, ťahajú hodnotenie hry hore, no technikálie ho zasa strhávajú späť.


Moja rada znie: vykašlite sa na Coteries of New York a vrhnite sa rovno na Shadows.

Pro: príbeh, hudba

Proti: prepoužívanie assetov z CoNY, technické nedotiahnutosti z predchádzajúceho dielu ostali

+18
  • PC 80
Pátá edice V:TM přinesla mezi jiným i zamíchání dvacet let starých pořádků a dělení klanů mezi Camarillu a Sabbat. Gangrelové odešli z C., namísto toho Assamite (nyní Banu Haqim) a především Lasombra naopak odešli z S. do C. A o jedné takové nově Přijaté Lasombře je příběh hry Shadows of New York. A je jen na hráči, jestli z ní uděláte opravdovou Lasombru, která se tesáky a drápy prokrvácí až na vrchol newyorského potravního řetězce, nebo si zachová alespoň špetku lidskosti a jediný hluboký vztah, který ji zbyl.

Protagonistkou je polská lesbička se zálibou v kouření cigaret, v New Yorku začne řádit epidemie, hra kromě Coteries navazuje velmi svérázným způsobem i na Vampire: The Masquerade - Redemption a vůbec se jedná o jeden z mých nejsilnějších herních zážitků posledích let. Autoři se tentokrát utrhli ze řetězu co se týče citování nejrůznějších filmů, což je tedy pro mně osobně opět velké plus.

Doporučuji...
+11
  • PC 80
Popularita upírů je spoustu let už za zenitem (asi naštěstí? Bye bye, Cullenovic rodinko), ale svět Vampire: The Masquerade je pořád stejná pecka. Tajné upíří klany žijící mezi lidmi téměř bez povšimnutí díky dodržování pravidel tzv. maškarády. Ach, se slzou v oku vzpomínám na první hraní Bloodlines.
Na Bloodlines 2 si ještě počkáme nebo se ho spíš bohužel nedočkáme, tak jedním z mála způsobů k uhašení žízně po krvi jsou vizuální novely Coteries of New York a Shadows of New York. Prvně zmíněná hra neurazí, ale ani nenadchne - hlavně kvůli slabšímu a uspěchanému konci. Ve druhé hře si z toho scénáristé asi vzali ponaučení, protože je hlavní postava mnohem sympatičtější a příběh je sice generická murder mystery, ale funguje a je napínavá až do konce. Během hry se hrdinka potkává s charaktery, které se objevovaly i v Coteries, a moc se mi líbil vývoj jejich osudů. Vedlejších questů je tu o poznání méně, což je fajn, protože jsou alespoň kvalitněji a zábavněji napsané. Také se nemusí věštit, ve kterém questu se jde nabaštit, protože to byla ta nejotravnější věc v předchozím dílu. 
Hra sice recykluje vizuály prostředí a částečně i postav, ale dává to celkem smysl, že upíři mají prostě oblíbený jeden podnik nebo chodí lovit v noci do parku. Některé záběry na postavy nejsou nově úplně statické a vypadá to efektně, i když se reálně hýbe jenom kouř z cigarety. Vizuál se moc povedl v obou hrách, tady je to ještě krapet atmosferičtější. Hudební doprovod je také na velice slušné úrovni. https://www.youtube.com/watch?v=Y33hGaEgW7U" >Isolated to sice není, ale trefili se do noty a soundtrack má podobně laděnou ambientní náladu.

Kvalitní upírské počteníčko a pokoukáníčko na 5 hodin.

Pro: vizuál, novela tj. příběh

+8
  • PC 70
Kdysi jsme hráli PnP z univerza World of Darkness. Hrál jsem také Vampire: The Masquerade - Bloodlines, což byla super hra. A i když vizuální novely příliš nehraju, většinou spíš takové ty mixované s jinými prvky, sáhl jsem krátce po vydání po Coteries of New York. No a vysloveně zklamaný jsem sice nebyl, ale taky mi to nepřišlo jako nějaký zázrak. 

Nyní jsem kvůli herní výzvě 2023 po krátkém váhání, kterou z vizuálních novel, co se mi nahromadily na steamu, rozehrát, nakonec přeci jen sáhl po Shadows of New York… a po dohrání musím říci, že čisté vizuální novely asi nejsou úplně pro mě, také bych nebýt herní výzvy k této hře žádný komentář nepsal, takže berte následující řádky a hodnocení s rezervou.

Předně - jasně, není to kniha a není to RPG. Jde o herní kategorii, která by měla mít asi nejblíže ke komixu. To je mi jasné. Ale tady mi přišlo, že je herní doba, jakkoli celkově krátká, opravdu zbytečně natahovaná dalšími a dalšími texty, které nijak nepomáhají příběhu, atmosféře, v podstatě ničemu a hra je v některých částech dost zabržděná. Nadto je v celé hře zhruba jen čtyři až pět rozhodnutí, která mají nějaký dopad na děj a závěr, ale ani těch nepodstatných není o moc více. Hra hojně využívá lokace a postavy z Coteries of New York, tak mi přišlo, že si mohli autoři přeci jen dát více práce s celkovou dynamikou vyprávění. Většina hry měla poměrně sytou atmosféru a spojení příběhu, stylu psaní, dynamiky vyprávění, grafické stránky a hudby mi přišlo vážně dobré, to je ale zároveň hlavní důvod, proč mě v jiných částech tak bilo do očí zmiňované brždění. Jednou jsem u hry dokonce i usnul.

Možná za to může i to, že mezi jednotlivými hrami z univerza World of Darkness uplynulo hodně vody, takže nedokážu ocenit případné odkazy a propojení s daným světem. Nebo za to může prostě fakt, že mám radši knihy než komixy. Nebo něco úplně jiného, ale zde mi v poslední fázi hry už bylo trochu jedno, jak to dopadne, hlavně aby to už skončilo.

O samotném příběhu a investigativní reportérce Julii, která nemá nic lepšího na práci, než po nocích vysedávat v nonstop fastfoodu, nebudu psát nic konkrétního, ani ho nebudu hodnotit. Myslím, že jeho hodnocení se bude hodně různit osoba od osoby.

Hra není špatná, určitě je o něco lepší, než předchozí díl, možná jde dokonce o nejlepší čistou vizuální novelu, kterou jsem zatím hrál, ale já jsem jich moc nehrál, takže to o ničem nevypovídá.
+6