O Unavowed jsem se dočetl v rozhovoru s Davem Gilbertem v knize O Hrách a Lidech. Jeho vyprávění o designu svých adventur mě tak zaujalo, že jsem hned v dalším výprodeji několik z nich ze zvědavosti pořídil. Začal jsem s Unavowed.
Rád hned na začátek konstatuji, že se mi hra líbila. Na druhou stranu mě nijak zvlášť neodrovnala, a pokud má být Unavowed nejlepší hrou od Wadjet Games, mám trošku obavy, jestli ostatní hry dokončím. Líbil se mi příběh, rozdělený do jednotlivých oddělených misí, které ale i přes to, že jsou od sebe izolované, působí poměrně přirozeně. Došlo na pár zajímavých zvratů, u kterých mě příjemně překvapil fakt, že jsem je nečul už od první minuty hry, což se mi dnes stává málokdy. Trošku v rozpacích jsem z postav. Ty jsou velmi dobře napsané, mají zajímavé charaktery, poutavé příběhy a perfektní dabing, ale působily na mě možná až moc archetypálně... nebo, kýčovitě? To je možná lepší slovo. Exorcista a policistka, super. Ohnivý mág a džinové? Ti už se mi to trošku zajídali. I tak mi ale ani Eli ani Mandana rozhodně nevadili. Co mi vadilo asi nejvíc je grafika a animace. I když pokus o full HD pixelart vypadá dobře na kulise města, postavám už sluší o něco míň. Osobně tento styl grafiky moc nemusím. Preferuji buď přiznaný bitový pixelart nebo HD grafiku. Tyhle styly "něco mezi" mě moc neberou.
I když ke mě osobně (narozdíl od Gilberta) prostředí deštivého New Yorku nijak nepromlouvalo, i tak se mi náplň misí líbila. Hlavně přízemnost herní interakce, která se spíš soustředí na rozhovory a sběr informací, než na hromadění předmětů a jejich nesmyslné kombinace, kterými jsou 2D adventury bohužel zapleveleny. Myslím, že v jedné misi je potřeba sebrat jeden jediný předmět, a to je vše. Hra také nenápadně nabízí volbu obtížnosti, i když vám to úplně sama neřekne a to volbou společníků na jednotlivé mise. Logan a KayKay jsou prostě easy mód.
Za mě super adventurka na pár večerů, kdy dítě náhodou usne dřív než vy.
Rád hned na začátek konstatuji, že se mi hra líbila. Na druhou stranu mě nijak zvlášť neodrovnala, a pokud má být Unavowed nejlepší hrou od Wadjet Games, mám trošku obavy, jestli ostatní hry dokončím. Líbil se mi příběh, rozdělený do jednotlivých oddělených misí, které ale i přes to, že jsou od sebe izolované, působí poměrně přirozeně. Došlo na pár zajímavých zvratů, u kterých mě příjemně překvapil fakt, že jsem je nečul už od první minuty hry, což se mi dnes stává málokdy. Trošku v rozpacích jsem z postav. Ty jsou velmi dobře napsané, mají zajímavé charaktery, poutavé příběhy a perfektní dabing, ale působily na mě možná až moc archetypálně... nebo, kýčovitě? To je možná lepší slovo. Exorcista a policistka, super. Ohnivý mág a džinové? Ti už se mi to trošku zajídali. I tak mi ale ani Eli ani Mandana rozhodně nevadili. Co mi vadilo asi nejvíc je grafika a animace. I když pokus o full HD pixelart vypadá dobře na kulise města, postavám už sluší o něco míň. Osobně tento styl grafiky moc nemusím. Preferuji buď přiznaný bitový pixelart nebo HD grafiku. Tyhle styly "něco mezi" mě moc neberou.
I když ke mě osobně (narozdíl od Gilberta) prostředí deštivého New Yorku nijak nepromlouvalo, i tak se mi náplň misí líbila. Hlavně přízemnost herní interakce, která se spíš soustředí na rozhovory a sběr informací, než na hromadění předmětů a jejich nesmyslné kombinace, kterými jsou 2D adventury bohužel zapleveleny. Myslím, že v jedné misi je potřeba sebrat jeden jediný předmět, a to je vše. Hra také nenápadně nabízí volbu obtížnosti, i když vám to úplně sama neřekne a to volbou společníků na jednotlivé mise. Logan a KayKay jsou prostě easy mód.
Za mě super adventurka na pár večerů, kdy dítě náhodou usne dřív než vy.
Pro: Postavy, gameplay, příběh
Proti: New York je nuda, grafika