Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jak jste se tu v prosinci 2017 bavili v několika příspěvcích o Bucaneer's Den, tak jsem na zmínku o ní narazil i v UU2 :) Svět (Ultimy) je holt malej :)
@90210 (12.01.2018 14:15): Zrovna u Ultimy 4-5-6 si to fakt musíš psát, pokud teda nemáš fotografickou paměť, což pokud vím ty možná fakt máš. Já si taky dělal zápisky z rozhovorů, ale psal jsem si to normálně tužkou do notýsku :)
@Richmond (12.01.2018 14:06): Ja jsem asi uplne nehral hry, kde to bylo potreba. Verim, ze 80s RPG, ktery nejsou zalozeny ciste na boji a kde jsou questy, to mozna vyzadujou, ale to by tam tech questu a informaci musely byt desitky, aby si to clovek nezapamatoval.
@Richmond (12.01.2018 13:46): Jeste jsem nehral hru, u ktere bych si musel delat poznamky. Vim, ze jsem kdysi jako kluk zkousel delat mapy, protoze ve Score psali, ze se to dela, ale po 5-ti minutach jsem toho nechal.
@90210 (12.01.2018 13:22): A tys jako jak postupoval? To sis všechno pamatoval? Já sice nepřepisuju, ale típu screeny z rozhovorů,ale chápu, že pak následné hledání v tisící obrazovkách je na prd.
@90210 (12.01.2018 13:22): Nedělám :-) Proof :-) (je to i deník se spoilery, přepisy dialogů jsou níže v textu).

Tyhle staré díly jsou postavené na tom, že si skládáš střípky informací dohromady. Mapování v raných Ultimách nutné není, ale psát si podrobný deník potřeba je. Uznávám, že tohle je extrém, ale prostě, fakt hraji bez návodu a jakýchkoli hintů a nechci nechat nic náhodě. Pětku asi mapovat nebudu (kromě nějakých ad hoc map), ale podrobný deník si vést budu opět.

Btw, města jsem nemapoval. Jen overworld a dungeony.
@ugraugra (10.01.2018 19:16): Taky díky :-) 160 je imho hraniční mez, vzhledem k tomu, že jsem mapoval svět i dungeony a přepisovat všechny rozhovory.

U4 má některé neoddiskutovatelné vady, ale ten příběh je prostě úžasný.

Neměl. Tedy, on ti tu hádanku řekne vlastně již jeden kouzelník a tehdy mě správná odpověď nenapadla. Ale hlavně, odpověď se ti přece složí z run, které získáš při osvícení v každé svatyni. Od asi páté runy to bylo celkem jasné. Co mi ale nedošlo byl smysl té odpovědi (duh). Ten se mi právě moc líbil.

@Richmond (10.01.2018 19:17): Vycházím z toho, že ta propast se jmenuje podle řeky Styx :-) V češtině adjektivum od Styx by myslím mělo být styžská.
@Artran (10.01.2018 17:37): Gratulace! 161 hodin, no čekal jsem u tebe tak 200 :D

U5 už čeká a možná se ti bude líbit ještě více (stovkové hodnocení?). Záleží, jestli ti sedne ten temnější styl.

A s tím heslem INFINITY úplně na konci jsi problém neměl?
@Richmond (10.01.2018 18:42): Dík :-) Lze to. Ale zde to už bylo poměrně náročnější, než u těch minulých dílů. Musíš být fakt hodně pečlivý a vést si hodně podrobný deník. Např. U2 zdaleka není tak těžká, jak se snaží lidem vnutit Spoony.

EDIT: Btw, U4 jsem dohrál v zásadě se třemi parťáky. Jenže až na samotném konci jsem zjistil, že člověk jich k dokončení musí mít všech sedm, takže jsem byl napoprvé vykopnut ze Styžské propasti a musel narekrutovat všechny členy družiny a dát si repete posledního dungeonu.
@ad142 (10.01.2018 18:38): Ta angličtina není tak složitá, jak se na první pohled zdá. Je v ní použito jen pár archaismů, které se člověk rychle naučí. O U7 se vyjadřovat moc nemohu. Hrál jsem ji dohromady tak hodinu :-)
@Artran (10.01.2018 17:37): Velká gratulace, 161 hodin je úctyhodný výkon a vidím, že porota dala skoro samé desítky! Snad se k té čtyřce dokopu co nejdříve přes U2 a U3, ale pár let to asi bude trvat (to už budeš dohrávat osmý díl) :) Nejdůležitější pro mě je, že to jde dohrát bez návodu (nebo aspoň někdo toho je schopen) !
@Artran (10.01.2018 18:09): Ja som IV chvíľu hral, ale tá kombinácia ovládania a tej zastaralej angličtiny (tá by mi normálne nevadila, ale pri hre, ktorá je hlavne zameraná na dialógy áno)... Bojím sa, že aj Ultima VII ju má podobnú, však?? V Ultime Underworld mi až tak neprekážala, pretože tá nebola zameraná primárne na texty.

Ale som rád, že sú tu aj vysoké hodnotenia, keď tu kedysi bolo priemerné hodnotenie cca 54%, tak mi to dosť skreslilo obraz a myslel som si, že tá hra bude pekný bullshit :D
Konečně mám ten zpropadený bílý kámen, to byl taky porod... To manévrování balónem mohli vyřešit tedy lépe. Je sice hezké, že existuje kouzlo na změnu větru, ale fakt, že další náhodná změna větru může přijít kdykoli po té mé vykouzlené, tj. třeba hned, činí z létání spíš zběsilou chaotickou kličkovanou a nutné zlo, než použitelnou alternativu k pozemní či námořní dopravě.
@90210 (16.12.2017 12:23): On už i v tomhle čtvrtém díle, kde se objevil poprvé, není zrovna bezpečná lokace. Ale čtyřka je co do soubojů lehoučká, takže smrt zde víceméně nehrozí. Smrt jsem zažil zatím jen jednou, a to bylo jen proto, že zatímco Artran s Iolem na palubě jejich čerstvě ukořistěné fregaty brázdili bujaře pobřežní vody severní Britannie, Jaana, které si nikdo nevšímal, nám zhebla mezitím v podpalubí na otravu :))
Bucaneer`s Den si nejvic pamatuju z Ultima Online, byla to lokace, kde se sdruzovala PKčka, protoze tam nebyli zadni guards. Jednou jsem se tam omylem teleportoval a prezil asi 5 sekund. Tolik k me navsteve Bucaneer`s Den.:0)
Tak už si to rázuji uličkami bukanýrského doupěte, ze tří osmin osvícen :)
@ugraugra (07.12.2017 14:33): Je mi to jasné a štve mě to! Toho tvého Piva 2 jsem měl hrát až po dohrání Ultimy IV! :-D Alespoň, že jsem už v Ultimě III věděl, co to je Ambrosie a jak se do ní dostat ;-) (zpočátku jsem si totiž myslel, že je to jen nějaký předmět, ne celá země).

EDIT: Jinak důvod je ten, že hraji poměrně systematicky a otevřené moře jsem zkrátka odkládal. Z hlavního kontinentu mi ještě zbývá prokecat postavy v Moonglow. Pak se asi pustím do hledání zbývajících ostrůvků. Možná se ale předtím ještě pokusím dosáhnout osvícení v nějaké ctnosti. Většinu run, manter i poloh svatyň znám, resp mám.
@ugraugra (07.12.2017 14:24): To budeš mít pravdu, no :-) Tuším, že jsem tak ve třetině, možná i jen čtvrtině hry, byť informací už mám poměrně dost. Z těch nezmapovaných míst je tam pochopitelně někde Stygian Abyss a Magincia. Taky musí být na nějakém ostrůvku Buccaneer's den. Ale nespoilovat! :)
@Richmond (24.11.2017 10:27): Jo, zase na tabletu. Jak jinak? :) Screeny bych si dělat mohl, aplikaci na to mám poměrně dobrou a u třetího dílu jsem si takhle típal minimapy měst. Co se ale týče těch dialogů, tak jde o to, že těch rozhovorů je mnoho a vypisují se do malého okénka, takže se tam nevejde mnoho textu a za chvíli bych v tom měl asi zmatek. Navíc výhoda přepisu je, že v tom můžu vyhledávat.
@Artran (24.11.2017 09:43): A to hraješ na tabletu? Takže si ani neděláš zásobu screenů? V tomhle spatřuji velkou výhodu dosboxu, samozžejmě píšu si poznámky, ale někdy je nejlepší prostě típnout obrazovku s dialogem. Pak zpětně případně dohledávat.
@Richmond (16.11.2017 10:26): Akalabeth jsem ještě nehrál (ten dohraji až po Ultimě IX, muhehe :)) ). Iolo je v prvním, druhém i třetím díle. Ho eyo he hum je nápěv, který zpívá v prvním i třetím díle a ve čtvrém díle jej zpívají Iolovy děti :)
Ho eyo he hum!

Jsou tu hezké narážky na předchozí díly. A pak, že je nemá smysl hrát :-)
@mazar1234 (14.11.2017 20:01): Pravdu díš. Podobných kulturních narážek je v Ultimě povícero. V dané osadě jsou například postavy Emerson, Santayana nebo bard Dickens :-)

@Richmond (14.11.2017 21:51): No... zatím přepisuji všechny repliky postav na daná témata. A seznam témat, na které postava nedala repliku žádnou. První dojem: Ultima IV je oproti předcházejícím dílům textová adventura :-)

@Drolin (14.11.2017 22:03): Cha, zvládnu to příští rok! :-D
Kdy už se někdo pustíte do sedmého dílu? Dle tempa zatím vsázím na Artrana za 5 let, Ugru za 10 let a Richmonda za 25 let :)).
@Artran (13.11.2017 23:02): První město Scara Brae a poznámek mám skoro jako za celou U3. no jsem zvědav, jak jsem s tím já vypořádám. Nevím, jak moc je U4 rozsáhlá, co se týče postav, míst, předmětů, ale třeba u The Magic Candle si crpgaddict musel vést jakousi magiccandlepedii :) A to je dost podobná hra.
@ugraugra (14.11.2017 10:00): Taky čekám, že ho zlepším ;)

Fingon podobně hodnotil Adventure nebo ADOM. Nechápu ho. Jako hodnotit kriticky, pokud člověk odehrál podstatnou část hry a dokáže si to obhájit, je v pohodě, ale hodnotit po půlhodině hraní je opravdu na pár pohlavku. Obzvlášť u takovýchto klasických her. A Fildasových 5%, to už se ani nedá komentovat. Být Admin, tak bych takováto hodnocení snad mazal (je to tenký led, uvědomuju si to, ale komunita je tu malá a u některých her zkrátka nefunguje autoregulace větším počtem hodnocení).

EDIT: Jen dodávám, že mi nevadí, že někdo dá nízké hodnocení (sám to dělám), ale vadí mi, když někdo fláká hodnocení bez hlubšího vhledu. U her, kde jsou hodnocení jednotky, je to pak problém.
První město Scara Brae a poznámek mám skoro jako za celou U3... Ten filozofický podtext je ale moc dobrý.

Jinak se mi povedlo vybrat si napoprvé rangera - mé nejmilejší povolání :-)
Speciálně při tom počtu hodnocení těch 10% je pěkná ťafka hře :) Doufám, že se Bodkin nepustí do pětky, ta vypadá ještě líp. Mám dokonce pocit, že crpgaddict ji mám pořád na prvním místě.
Jj, prvními Ultimy (a Wizardry) se inspiroval Dragon Warrior a tudíž i FF později. Ale za nějaké přímočaré kopírování bych to nenazval.
Tak šlo mi o to kdo to vlastně "vynalezl". U4 je rok 85, první FF 87, takže je jasné kdo se kým inspiroval, nemluvě o tom že to možná bylo už v předchozích dílech Ultimy. Amberstar je daleko mladší.

PoR mám už nějakou dobu v hledáčku, ale zatím váhám.
ugraugra: Aha on uz tam komentar je! :) Hele to cestovani pesky, vorem, lodi (je rozdil mezi vorem a lodi!), a vzduchem (orel) bylo treba uz v Amberstaru blahe pameti, urcite to neni jen FF. Jinak skvelej koment, nekdy se do toho taky pustim. Nechces si dat Pool of Radiance od SSI? :)
Tak těch "pár dungeonů" se nakonec trochu protáhlo, ale nějakým zázrakem jsem to dal a ted stojím před finální kobkou - Great Stygian Abyss. Teoreticky bych to za 2 hodky mohl mít dohrané. Uvidíme jestli na to budu mít nervy.