Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Magic Candle

25.04.1991
06.03.1992
--
0 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Hrdina jménem Lukas na sebe vzal nelehké břímě obnovit kouzelnou svíci, která dohořívá a hrozí tak vypustit v ní zakletého démona Dreaxe, který by pak mohl zničit království Deruvia, i celý svět. Je proto nutné sehnat předměty, nezbytné k obnovení svíce, které jsou rozesety po celém rozlehlém království.

Hra je často popisována jako další z klonů Ultimy. Inspirace tímto milníkem RPG je znát, přesto by bylo obě hry těžké zaměnit. Tato úvodní hra celé "candle" série přináší svébytný fantasy svět, do kterého jsou zasazena následující dvě pokračování, i tři spin-offy. Deruvii obývají lidé, trpaslíci, elfové, hobiti a čarodějové, kteří jsou zde bráni také jako rasa. Je tu několik měst, vesnic, dungeonů a věží. Život v obývaných sídlech se řídí denním cyklem, obchody na noc zavírají a lidé i nelidé chodí spát. I Lukas a jeho přátelé potřebují odpočívat a jíst, aby nebyli nemocní. Nejde také jen tak vtrhnout do soukromého obydlí, je třeba nejdříve zabušit na dveře. Zbraně se bojem opotřebovávají a je třeba je pravidelně brousit. Tyto prvky realismu nebyly v tehdejších rpg zdaleka běžnou záležitostí.

Lukas během putování může nabrat ze dvou hradů na pomoc až pět dalších dobrodruhů. Šestice hrdinů má na výběr z devíti povolání. Partu lze na čas rozdělit a jejím členům dát rozličné úkoly. Například vydělávat peníze ve městě, zatímco Lucas se se zbytkem skupiny vydá do divočiny. Skrze porost blokující cestu se dá prosekat a balvany zde rozbít pomocí kladiva. K objevování, které je základním kamenem The Magic Candle, je toho tedy vždy dost. Nepřátelé se po zabití v jednotlivých oblastech neobnovují, což může hráče, který tento prvek nesnáší, jen potěšit. Hra má tři obtížnosti, čím vyšší vyberete, tím méně času máte na záchranu magické svíce.


Poslední diskuzní příspěvek

Tuhle hru mám (jako celou sérii) v krabici. Není to velká krabice, je malinko opotřebená (i malinkou páskou přelepená) a manuál uvnitř trochu zprohýbaný. A přesto kdykoliv lezu do skříně pro něco jiného, tak na mě smutně kouká a volá "zahraj si mě". Sbírám na ní síly už dlouhý čas. Aktuálně jsem po dohrání Wizardry IV hodně nakloněn. Ale fakt váhám, protože to mi spolkne skoro určitě přes 200 hodin hraní. Ani o píď méně! Svět je prý obří, je nutné si dělat pomalu vlastní wikipedii. Četl jsem i jednu recenzi, kde autor píše o otevřeném světě:
It makes Fallout look like railroad storytelling and Morrowind look like a tiny island.
To mě fakt děsí! Je fakt pro mě záhadou, že tahle hra (i celá série) je takto strašně upozaděna, ačkoliv prý minimálně první díl snese srovnání s Ultima díly.

Nejlépe hodnocené komentáře

Doposud ke hře nikdo nenapsal komentář.