Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@temporary_account: Hele že Ty máš strach, že průměrný hodnocení U2 bude atakovat TOP10 rpg historie!!?? :-D
chvílema si připadám, jako v u těch výherních automatů v hospodách, kde se točí 3 sloupce s obrázky ovoce :) zmáčknu pýčku (ve hře přistání) a pak se to zastaví avšak bohužel tam nejsou 3 stejné obrázky, ale můj raketoplán havaroval :)
Ty jo tak největší zákys pro mě byl přijít na to, jak se dostat do vesmíru :) Přitom mám postavu už na 54.levelu, stráže si podávám celkem na pohodu, cvičně jsem porubal vše, co stálo v cestě na Legendu. Nebýt těch silovejch polí, tak jsem hru dohrál, jenže ty pole uberou 1000 HP!!! Takže mně nakonec nezbejvá než najít toho taťku někde ve vesmíru. Sakra, jsem chtěl bejt první, kerej to dá jen tak prostě na barbara. Ale co je zajímavé, že ač jsem takhle nabušenej, tak stejně někdy se stane, že 5x za sebou minu, nebo že nepřítel (ten obyčejnej) vydrž i 2 rány.
@ugraugra (05.08.2019 15:09): souhlasím, starší kousky tam obecně moc nesedí a nedá se podle nich příliš orientovat... ale u nových kousků to je v podstatě přesně... čím víc hodnocení, tím je i ten průměr přesnější k realitě (logicky)... nevím, jak u starých, ale u nových většinou Main Story je čistě hlavní linka, Main+Extra je s vedlejšími questy, Competionist je sbírání úplně všech pod úkolů, popřípadě achivementů, ale jelikož si to tam lidi řadí sami, jak chtějí, tak je to dost nevypovídající údaj, čili bych bral celkový průměr ze všeho... docela se to dá, ale jak říkám, u starších kousků mi to taky nesedí, kor, když je tam hodně malý počet hodnocení...
HLTB má validní údaje spíše pro novější hry. Pro ty starší tam jsou často nižší hodnoty, protože to pravděpodobně logují hráči, co ty hry už aspon jednou dohráli.
@Drolin (05.08.2019 14:13): mně by zajímalo, co na tom HLTB znamená "main story"? Jakože víš, co dělat a jdeš rovnou zkratkou k cíli? Pak bych tomu rozuměl. jinak je to blemc. Jsou hry, kde main story a complete je de facto to samé, nelze udělat jedno bez druhého. A přitom tam vidím u nich rozdíl x hodin. Prostě je to opravdu jen naprosto bezvýznamná stránka, která sype nějaké hodnoty, které v těch případech, na které jsem se podíval (a se kterými mám zkušenost), je dost mimo. Ale asi bych to neřešil tady v Ultimě 2.
@hanak_v_exilu (05.08.2019 14:05): Také to je speedrun :)).

Nicméně údaje na HLTB obvykle sedí, a i je zde Ugra (Předpokládaná doba hraní - 8 hodin. ugraugra, 26.10.2012) potvrzuje. Osobně bych nečekal, že půjde o tak krátký díl, ale i první je v podobné časové kategorii.
@Drolin (05.08.2019 11:37): Já se těmhle statistikám obvykle vysmívám a stejné to bude i v případě Ultimy 2. tihle člověci prostě to mastí s návodem, pak chápu, že to mají hotovo za pár minut. Já chci mít nej zbraň a nej zbroj, to prostě nedosáhnež za půl hodin aniž bys nějak cheatoval. Nesmysl úplnej. Už se jednou vyser na tyhle statistiky, nemají absolutně žádnou váhu, dokonce ani crpgaddict, uvádí často naprosto zavádějící údaje v tomhle smyslu.

@ugraugra (05.08.2019 11:38): Dá se to stihnou za víkend, tomu celkem věřím, ale já ve všední dny nehraju a tedka sice mám dovču, ale míchám maltu a makám, takže to bastlím po hodince ve volných chvilkách.
No, je pravda, že já měl nakoukána videa od Spoonyho, takže jsem víceméně věděl co dělat, což trochu zkrátilo dobu hraní. Ale stejně se to za víkend imho dá stihnout :P

A Drolin by to se svým stylem hraní "návod na klíně" dal za 2h.
jo tyhle vaše statistiky vysáté bůhvíodkud...Už dávno byly rozmetané jasnými fakty, ale pořád se tu budou objevovat :)
Začínám se cítit krapet silnější :) 32.level, zásoba všeho, Zjistii jsem že magické botky brání proti paralýze (stačí je mít pouze v inventáři). Statistiky se tedy zvyšují dost náhodně mi přijde. Nejhorší je, že když ten maník v Hotelu California si vezme 400 zlatejch a řekne Dík a nic! To mě může trefit šlak! holt i grindem živ je rpg člověk :) Těším se ale už tedka na třetí díl!
Zajímavé je, že jídlo neubývá v dungeonech ani při plavbě lodí. V dungeonech jsem to zkusil a je to změna, ale zase ono to vypadá jako v prvních 2 dílech a i ve Wizardry trilogy, takže hrát se to dá, ale mapovat se mi to tedy nechce.
Ovšem ty souboje...jako v té době už byl Wizardry1 venku (myslím) a rozdíl v komplexnosti soubojového systém je frapantní! Ale Ultima zas nikdy nebyla o soubojích, to je pravda.
Chápu správně, že předměty, které se mi občas po souboji dostanou do inventáře, tak vlastně nemám šanci je prodat/zbavit se jich? Protože Offer umožní nabídnout pouze peníze.
@hanak_v_exilu (27.07.2019 09:39): Peníze jsou zatím tedy největší problém. Ta hra normálně vyžaduje optimalizaci cestování! Souboje nějak dávám, ale ty šrouby nemám. Určitě dostala tahle hra u crpgaddicta v rubrice Economy plnou desítku, ne? :)
Díky chlapci! :) Pobavil mě (několikrát) manuál. Hráči, zjisti si sám, jak se doplní HP, super :) já samozřejěm vím ze zdejších komentářů, jak to je, ale tak tím si nemusíme tuto pěknou anekdotu kazit! :)
Zdar všichni Ultima fans! O víkendu rozjíždím tenhle díl (verzi z Gogu). Manuál vytištěn, jsem připraven snad na všechno. Jsem zvědavej ,jak mi dlouho ten elán vydrží :) Ale chci to dohrát bez návodu...ehm
@ugraugra (23.02.2019 22:13): Mně došlo že Ultima I prošla remasterem. Ale jak říkám, grafika byla ten nejmenší problém. Manuál jsem četl, dokonce i cluebook. Jenže ani ten nezměnil nic na faktu, že celý systém získávání informací je zoufale neohrabaný a principy hry jsou nedotažené.
@Artran (komentář): Moc pěkně jsi to napsal Artrane! Ač mám stále rozepsaný komentář k Ultimě 1, tak už v něm jsem podobně jako Ty, cítil, že z té série musí být něco velkého, přesna jak píšeš "fantastické dobrodružství". Škoda, že se ke dvojce jen tak nedostanu sakra.

Jo a plus za nákup trilogie na Gogu :)
@ugraugra (25.09.2017 14:20): Tak mi to nedalo a na GOG jsem si pro klid srdce a svědomí tu první trilogii koupil :-) Nicméně když jsem tam nakopíroval pouze svůj save, který by patchem zasažen být neměl, tak i v tomto případě mohu Minax normálně udolat phaserem a Enilno k tomu nepotřebuji. Takže buď je tím hypoteticky špatným patchem postižená i verze na GOG nebo je to s tím Enilnem výmysl, který od sebe všichni opisují. Navíc jsem ve hře nenašel jedinou postavu, která by nutnost porazit Minax Enilnem hintovala. A že jsem pečlivě prošel všechna města i na planetách.
@ugraugra (25.09.2017 14:20): Pochybuji, viz třeba i komentář Joe Praneviche pod článkem o Ultimě II na blogu CRPG Addicta.

Ale jinak jsem věděl kdo ho má a po zkušenosti s prstenem, za který jsem musel dát přesných 900 tomu stařešinovi pod stromem, jsem tušil, že meč taky dostanu za nějakou přesnou částku. Tu jsem ale v ten moment u sebe zrovna neměl, protože jsem vždycky nagrinděných 900 fufníků utrácel prioritně za zvýšení statistik. A pak, po porážce Minax, už to nějak nebylo potřeba... Takže návod mi jen prozradil tu přesnou částku. Ale jo, trochu mě to sere, že jsem i po dohrání do toho návodu vůbec čuměl :-)

EDIT: Hm, hm, teď čtu, že také hrál nějakou opatchovanou verzi. Tak leda, že bychom měli nějaký stejný špatný patch... Já ale patchoval jen ty bugy, grafický patch nebo patche snižující grinding jsem neaplikoval. Tak nevím.
Já hrál všechny Ultimy v GOG verzi a pohoda.

"meč Enilno (jenž, navzdory tomu, co jsem se po dohrání hry dočetl v některých návodech, není pro dohrání hry vůbec potřeba)"
Tak to mi přijde trochu divné - získání tohodle meče je jeden z hlavních questů. Ostatně píšou to i na wiki. Měla by to být jediná zbran, která dokáže zranit Minax.

Třeba byla na té abandon stránce, odkud si to stáhnul, nějaká upravená verze :o)
@Tarhiel (25.09.2017 13:32): Díky :-) Co se týče té verze z GOG, tak jsem někde četl, že by snad měla být ok, že je na ní aplikován ten patch, který opravuje ten nejzásadnější bug s přepsáním planet. Ale jistě to nevím. Já mám nějakou verzi z abandon stránky, kterou jsem opatchovával až v průběhu hraní.

Mimochodem je o šajslich i zálohování souboru PLAYER (save), protože hra zapisuje informace ještě do nějakých dalších souborů. Naštěstí k uložení hry dochází automaticky jen před vstupem do nějaké lokace, takže se s tím autoukládáním dá celkem pohodlně žít. Save scumming jsem nakonec ani nepotřeboval.
@Artran (komentář): Pekný komentár! :)
Ale toto ma zaujalo:

"Douška: Dejte si pozor jakou verzi hry hrajete, protože některé obsahují dost zásadní bugy (dají se opatchovat). Každopádně, pokud se do hry budete chtít pustit, udělejte si v tomto ohledu rešerše!"

Tá z GOG patrí k tým lepším, či tým horším?
@Richmond (23.09.2017 08:35): Díky :-) Kolem třiceti, řekl bych. Možná i víc. Ale je to způsobené tím, že jsem část mapoval a pak také tím grindem. Navíc jsem třikrát začínal od začátku. Skončil jsem na levelu 45. Tenhle díl je dost rozporuplný a náročný zas až tak imho není (takže toho borce beru s rezervou :-), pokud se člověk přehoupne přes začátek. Chce to hlavně trpělivost a, jak radí manuál, mluvit s postavami. Má své jednoznačné klady, v dost podstatných ohledech je určitě lepší, než jednička, ale kazí ho ten brutální grind. Hodiny a hodiny tupého grindu. Hodnotí se to těžko. Hodnotil bych mezi 30-60. Ta hra je zároveň zábavná ve své rozlehlosti a důrazu na explorativnost. Prokecávání každé z postav a skládání střípků informací mě bavilo :-)
Konečně! Konečně jsem přišel na to, jak si zvyšovat statistiky! Sice jsem kvůli tomu musel zmapovat všechny kontinenty všech časových plánů, nagrindovat tisíce HP, abych mohl skolit strážného, získat od něj dva klíče a jedním z nich odemknout dveře přístavu v Port Bonifice, abych mohl ukrást loď a salvou z kanónů zlikvidovat tamního strážného kvůli dalším dvěma klíčům, kterými jsem dohromady s tím prvním mohl již odemknout hangár v Novém San Antoniu, ukrást tamní letadlo, proletět s ním časovou bránou do postapokalyptického Sovětského svazu, kde mi tu informaci vyblábolil obecní idiot v Pirátské vesnici, ale stálo to za to! :-D
@Artran (04.09.2017 21:39): Já právě si před započetím celé série s Akalabethem říkal, že dvojku jako černou ovci vynechám. Ale jak říkal Gimli - "Do smrti by se mi smáli!" :) Takže ji taky zkusím dát a pokud možno bez návodu. A jsem rád, že ty sám to nevidíš tak černě s tímhle dílem.
@Richmond (04.09.2017 20:31): Uvidíme, zatím netrpím. Náročnější ještě nemusí znamenat horší. O třetím díle King's Questu se také často nemluví pěkně a mě přitom přišel jako zřetelný posun od těch prvních dvou a obecně jako dobrá hra. Na tenhle díl Ultimy ještě nemám názor - zatím se plácám mezi bránami a zabíjí mě buď hlad nebo nepřátelé. Navíc zcela určitě budu používat save scumming. Druhý díl není čistě tahový jako první díl, nepřátelé se pohybují sami bez ohledu na hráče a občas se hra sama uloží (což může být zrovna v dost blbý moment). Každopádně je ten systém portálů zajímavý a ta hra je díky tomu komplexnější. Za tohle ode mne jednoznačně palec nahoru.
Je to tedy hardcore. Ale už jsem alespoň pochopil, jak se cestuje těmi časovými bránami.
Tak jsem rozehrál se stejně stavěnou postavou jako v jedničce (dwarf fighter) a nebyl jsem schopen skoro zasáhnout nepřítele. cool...
Ugra: "Často jsem si připadal jako hráč adventury, jenž byl 2 hodiny zaseklý na jednom místě, aby pak zjistil, že musí strčit opici do zásuvky a pak jí použít jako páčidlo na hydrant."

- Schválně se mrkni, jak se v americké angličtině řekne francouzský klíč ;-)
@Richmond (14.11.2012 09:50): Ultima VII je vlastně jediné RPG, které jsem hrál více s návodem. Nevím, zda jsi viděl spoony recenzi, kde je nutnost návodu ukázana na jednom questu (např. kdo by věděl, že jedno kouzlo musí vyčarovat v rohu jedné místnosti). U Serpent Isle zase nesmíš mluvit s duchy v rozpadlém domě, jinak se v pozdější části nenačte jeden důležitý trigger... Jinak jak píše mazar.

A co se týče času, tak mě ber s rezervou - jako hráč jsem často "rusher" a např. takový FFVII padl za 28h, Persona 2 s údajnou dobou 60h za třetinu, u žádného ME jsem se nedostal přes 20h atd. (Black Gate však více méně odhaduji ve srovnání s jinými hry, jelikož v Exultu myslím počítadlo nebylo).
@Bodkin (14.11.2012 13:40): Ale nehrál, já samozřejmě vím, že bych to tam do toho důchodu strávit mohl, ale otázka je zda by mě to ještě bavilo. Ale rozhodně to nebyl jen hlavní quest co jsem tam dělal. Ale je fakt, že k dohrání mě přiměla proměna v upíra, jinak bych tam zůstal asi i dýl. Ale myslím, že po půl roce bych toho měl už plný zuby...
@Richmond (14.11.2012 09:50): Pride nato, ale pokial si clovek, teda zivotnost tvojho tela je od prirody koncipovana na 100 rokov tak to bez navodu pravdepodobne dohrat nestihnes, tot vsjo.

A navyse Ultimu 7 by si musel hrat v kuse, akonahle by si trebars 1-2 tyzdne nehral tak si v totalnej prdely a uplne strateny. Ledaze mas ultra-fotograficko-neviemcovsetko pamat potom asi nie.
Aha, tak jestli to hrajete s návodem, tak se nedivím těm nízkým číslům. Já vycházím z konceptu cRPG addicta, kterej nepoužívá návody a to se pak ty čísla co se týká hodin dost zvyšují (řekl bych tak zdvojnásobují v případě ultim)
@mazar1234 (14.11.2012 08:57): Hanbím se, hanbím.

Každopádně si to také raději zahraji s Exultem, jen ještě nevím kdy:). Ale zdejší diskuse (a pár zhlédnutých skrýnšotů a videí) mě solidně navnadila.
@Drolin (13.11.2012 23:21): Hm, myslíš, že se fakt musí ta sedmička hrát s návodem? A těch 20-30 hodin mě také hodně překvapuje. Sakra, taky budu muset tu Ultimu rozjet, i když já teda na rozdíl o ugraugry začnu až čtyřkou :) Ty první tři díly mi přijdou takovej mišmaš, že bych to asi nerozdejchal :)
@Isair (13.11.2012 22:57): Ja som tiez Ultimy dlhodobo ignoroval, ked neratam teda Underworldy 1&2 tie hravam od novoty (novoty hry). Este vo svojej dobe som asi 3 krat skusal rozohrat U8, ale nikdy som sa nedostal cez prve 2 hodiny. Vtedy bol ale problem ze neboli dostupne ziadne mapy, navody, hinty, FAQ takze som sa do toho nevedel dostat.

Niekedy minuly rok som sa cez djoldgames dostal k Exultu a Ultimy 7 obidva party som postupne dohral. Ovsem neviem si predstavit ako to mohlo byt hratelne vanilla bez Exultu, to by som urcite nedokazal hrat.

Kolko mi to trvalo neviem spocitat, ale rozhodne nie par dni... no ze by bol gameplay Part2 trojnasobny oproti part1 to je iba nejaky Drolinov extremny vykon, mne to prislo tak podobne dlhe. Samozrejme pocitam komplet aj s datadiskami.

@Isair (13.11.2012 23:15): Tak teda ze sa nehanbis, takato nevedomost, ucivo zakladnej paranskej skoly! (ja som to tiez netusil do minuleho roku)
@ugraugra (13.11.2012 23:13): Aha, part two mi odhadem zabral 3x více času než Black Gate (tedy hodně jsem se tam motal a stále nedokončil), navíc je Serpent Isle o hodně méně lineární... pak těch 100hodin platí i pro mě.

Samotné Black Gate jsem však dohrál poměrně brzy (odhadem těch 25, možná 30 hodin). Takový Albion je imho delší.
@Isair (13.11.2012 22:57): Mě zaujala Ultima od článku "fenomén" ve Score. Ale tehdy to pro mě byla až moc velká minulost.

50 hodin osmička ne, co se lokace týče, je vlastně i docela malá. Sedmička, pokud by se hrálo pomalejším tempem (a předně nehrálo s - prakticky nutným - bodovým návodem) možná, jinak je to okolo 20-30h (výborné zábavy! :).
@Drolin (13.11.2012 22:25): Jo, na trojku se těšim, co jsem koukal na manuál a na spellbooky, tak to vypadá libově. Komentář ke každé Ultimě? Jestli ano, tak za hodně dlouho :)

V porovnání s jedničkou to bylo o něco delší, řekl bych tak 10 hodin, ale nevím to jistě, moc jsem to nehlídal,, protože jsem místo toho mlátil vztekem do klávesnice :)
@Drolin (13.11.2012 22:06): To ne, chystám se co nejdřív dohrát třetí díl a pak si dám zase pauzu. Od pátého dílu nahoru jsou ty hry už pořádně dlouhé a sedět u něčeho 50 hodin, to přenechám mladším :)
@ugraugra (11.11.2012 23:09): Shlédnul jsem ten Spoony Experiment video a chápu. Tohle je bez walktrough nehratelné, leda pro největší masochisty, co nemají do konce života co na práci. Nakonec já i úpěl i jedničky...
I když nemám moc rád fanouškovský patche, tak tentokrát udělám výjimku, protože mi vadí chybějící mapy planet. Holt budu muset překousnout, že to pak nemá 4 barvy, ale ošklivě moderních 16 barev :)