Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Mám rád, když se v žánru snaží autoři o originalitu. Po dohrání Coded Arms jsem si říkal, že to někoho nenapadlo už mnohem dřív. Udělat hru z počítačového prostředí. Hru která se odehrává uvnitř systému a vy jste v roli antiviru, který systém čistí. Jemné náznaky byly už v System Shocku při souboji s umělou inteligencí. Pravé softwarové útroby ukázal až Tron 2.0. Adaptace filmu, který jsem neviděl a nikdo z mého okolí o něm nemluvil. Koho by to taky zajímalo v éře Matrixu.

System Shock mi Tron 2.0 hodně připomínal atmosférou boje proti škodlivým programům. Až na to, že Tron je vlastně nenásilná hra. Když někoho trefíte diskem, či jinou zbraní, neválí se po tom na podlaze v kaluži krve, nýbrž je vymazán ze systému. RPG prvky jsou fajn. Líbí se mi, že to nejsou jen prvky, ale opravdu RPG. Vylepšení schopností vám dovoluje jít do několika směrů vývoje postavy. Je libo se zaměřit na zbraně? Nebo investovat víc do podpůrných schopností? Vyplatí se úrovně prohledávat. Zkušenostní body jsou důležité a bývají někdy schované.

Hra je nostalgicky stylizovaná. Nese se v duchu začátku osmdesátých let, kdy ještě místo dnešních gigabajtů byly spíše bity. Super výkonný systém přes celou laboratoř a roztomilá naivita představy vývoje výpočetní techniky. Celý příběh je spíš odlehčený, nepostrádající vtip a směřující ke šťastnému konci. Tomu odpovídá i počítačová hudba stylizovaná do osmdesátek. V cut scénách sice na pohled používají modernější počítače, ale na to kašle pes.

Kromě klasického střílení (nebo spíš vrhání) hra obsahuje řešení hádanek, skákání po plošinkách, hackování, souboje z bossy a nechybí ani zjednodušené dialogy. A také závody motorek po přímkách. Bohužel největší slabina hry. Je to nepřehledné, citlivé a zbytečné. Kolikrát jsem se sám sebe ptal: "To má být jako zábava?" Naštěstí jich není moc. Ke konci hry jsem si i zvykl. To vše v boží originální grafice. Co bylo ušetřeno na neonujícím a jednoduchém prostředí, bylo přidáno do modelů postav. Na rok 2003 vypadají výborně.

Tron 2.0 jsem neprobíhal. Spíše ho prohledával a vychutnával. Přemíru obsahu sice neobsahuje, ale vydrží nadprůměrně dlouho. Možná by neškodilo hru více nabouchat maličkostmi. Příjemné osvěžení žánru.

Pro: originální prostředí a celkové pojetí hry, RPG prvky, humor, celkově je to takové odlehčené a nenásilné

Proti: závody motorek nejsou moc zábavné, herní plocha by si zasloužila více obsahu

+21
  • PC 80
V jádru obvyklá střílečka, jen hozená do netradičního hávu, ve skutečnosti ale dosti originální hra, kde hráč zažije řadu neobyčejných věcí. Jak bych ji vnímal bez nostalgie, znalosti původního filmu a při prvním hraní, po mnoha letech od vydání? Určitě bych byl nadšený, úplně stejně, jako jsem po několikerém dohrání. Nízký počet hodnocení dává tušit, že jde o silně nedoceněnou záležitost, přestože je vyšperkována, jak jen může v rámci žánru být.

Máme tu revoluční grafiku, která s přehledem obstojí i dnes. Pravda, s notnou pomocí modifikované verze hry a vhodným nastavením, co jen lze provést. Pak je Tron 2.0 téměř prost zubatých okrajů, beztexturová podoba nahrává nezestárnutí vizuálního zážitku, k tomu si stačí vzít i tu nikdy nekončící směsici všemožných barev. Každá úroveň má tím pádem jiné barevné vyznění, vlastně se tu dá díky tomu skvěle rozjímat a koukat do prázdna. Protože jsou lokace nádherně konturově pojaté.

Herní mechanismy ctí dobu vzniku, takže nechybí bossové, secrety, volba obtížností, často promítané cutscény. A jelikož Monolith zakomponoval stopy po mnoha herních žánrech, je tu povinností někoho vyzpovídat, zajezdit si na motorkách, metat po nepřátelích disk a vylepšovat svůj inventář. To bych ale zapomněl na skákání po plošinkách, tvořících dojem pravověrné plošinovky. Hráč není moc svazován, jak v kampani postupovat.

Zbraní je dostatek, předmětů též. Obecně platí, že klasické střelné zbraně tu jsou spíše na obtížnější protivníky, jezdící pasáže apod. Pojetím drží vysoký standard, jen se je naučit precizně používat. Disk totiž nečerpá energii, akorát není problém ho ztratit. Na jeho používání mě fascinuje celý ten způsob boje, zpočátku to chce sice trochu cviku, později už je na zmíněnou zbraň velký spoleh. Možnost zoomovat mi nějak z hlavy již vypadla, přitom jde o velmi užitečnou činnost.

Sám tedy hru hodnotím kladně, třebaže nenávidím časové limity, nemožnost někde ukládat a starost o ostatní postavy. CD Projekt to kdysi vydal v anglické verzi, zrovna Tron by si kompletní počeštění zasloužil. Příběh musí být hodně zajímavý, mně naštěstí stačily i působivé animačky, ukazující jak naši, tak i virtuální realitu. Čeština samozřejmě k mání je, bohužel není funkční s Killer App Modem. I přes tento zádrhel to nijak nevadí. Odměnou je dohrání a ten bzučivý pocit, když načítáte další level.

Pro: Kombinace více žánrů, neotřelá grafika, zajímavý děj, herně věrné době vzniku.

Proti: Možná příliš těžké, bez Killer App horší technická stránka, absence oficiální češtiny.

+20
  • PC 80
Tron, jedna ze starších stříleček, ke které jsem se dlouho chtěl vrátit, ale vždycky mě odrazovala šílená složitost těch všech IT záležitostí. A nakonec to bylo co mě nejvíce bavilo. Kde začít? Asi u filmu (dvojka vznikla poté). Tron byl neskutečně originální záležitost nejen za rok vzniku, ale i na celá 80. léta, kdy se hrálo většinou na jistotu, rodinnou podívanou či naopak brutální akci. Bohužel si z příběhu moc nepamatuju, abych si hru lépe užil.

Hra nicméně začíná stejně - firmu jednoho z hrdinů přepadne konkurence, která chce určité programy a umělá inteligence zdigitalizuje jeho syna do počítačového světa. Ten dlouho neotálí a vydává se na megadlouhou cestu napříč sítěmi, počítači, servery a dalšími prostředími. Kromě děje v počítačovém světě, sledujeme i vývoj v laboratořích a nakonec se příběhy propojí. Nechybí spousta postav, rozhovorů, děj je svižný, ač mám pocit, že vlastně trošku o ničem (krádež nějakého programu).

Naprosto úžasná je grafika. Tvůrci nejenže zachovali podobu původního světa, ale rozšířili ji, obohatili a zasadili do nekonečné palety barev. Každý sektor, kolo vypadá trošku jinak a většinou odpovídá i prostředí, kde by se mělo odehrávat a moc pěkně se na to kouká.

Pocit IT prostředí dodává i hratelnost, kde se to jen hemží IT termíny a hlavně celý ten RPG systém, který mi trošku připomínal Deus Ex. Hrdina má pět statistik - zdraví, energie, výkon zbraní, rychlost oprav a rychlost stahování. Za splněné úkoly získáváte body a za každých sto bodů je hrdina vylepšen na lepší verzi a může do něčeho body rozdělit. Já se soustředil na energii, protože tu potřebujete jako sůl, pak na zdraví a ke konci na zbraně. Aby to levelování bylo zábavnější, v každém kole je rozeseto několik binů, které dají dva body zkušeností. Ve hře je je jich celkem 100, což dává dohromady dvě levely. Funguje to jako secrety, nechce se Vám kolo opouštět, dokud je nenajdete, ale dá se říct, že poctivým šmejděním po všech koutech nebudete mít problém.

Tím ale zábava nekončí - energie se totiž hodí na vylupování datových kostek, ve které nacházíte emaily, přístupové klíče a hlavně programy. Programy mají každý tři úrovně a je jich spousta ve třech katagoriích. Tou první jsou zbraňové doplňky, které jsem paradoxně moc nevyužíval, protože zbraně žerou energii a v rámci šetření na loupení jsem jel prakticky jen s diskem. Zbrojové doplňky Vám přidávají obranu a hodí se je mít, ke konci se 6 zlatými částmi zbroje a 300 životy jsem byl prakticky nesmrtelný. A pravou zábavou jsou doplňkové programy - životně důležitý skok, který Vás dostane na nepřístupná místa (ale ne natolik, abyste si rozbili průchodem kolem), virová ochrana pro Vás i programy, zoom, identifikace, blok. Jsou tu ještě optimizéry, které Vám vylepší jeden program, místa na doplňování zdraví a energi, můžete se nakazit zavirovaným programem a odvirovávat či naopak zkoumat neznámý program.

Tohle šmejdění, lovení programů, binů, klíčů, optimalizace (vše na sebe nenaplácáte, to až ke konci) mě neskutečně bavilo a hnalo celou hrou dopředu. Tvůrci navíc věděli, že je to často náročné a tak ke všemi přidali spoustu popisků, nápověd a to včetně úkolů.

Zbytek je "jen" solidní nadprůměr. Občas je tu skákání, po vzoru filmu se projedete na motorce ala "had", což mě děsně nešlo a nebavilo, zvlášť když soupeři mají tendence k sebevražedným útoků. Občas máte něco na čas, občas někoho bráníte.

A samozřejmě bojujete s nepřáteli. Těch je několik frakcí (zelené viry, rudí vojáci, teleportující se stínoví přízraci ze světa lidí), ale všechny jdou po Vás, kromě pár civilních programů. Ty pro změnu nesmíte zabíjet, jinak game over. Bohužel to samotné "střílení" je trochu nuda. Vyzkoušel jsem všechny z asi 4 zbraní, ale žraly životně nutnou energii a nebyly nijak skvělé. Takže jsem používal vrhací a (ne)vracející se disk, stejně jako spousta nepřátel a výsledek mi připomínal spíše vybíjenou než střílečku. Pocit ze střelby a akce je prostě slabý.

Jinak je Tron super hrou - celá RPG nástavby je fantastická, stejně jako grafika a prostředí a nudit se u ní nebudete.
+18
  • PC 75
Původní komentář se mi smazal, tak teď už jen stručně.

Shlédl jsem oba filmy a řekl jsem si, že by nebylo na škodu vyzkoušet i hry, zejména když je tato tak dobře hodnocena.

A hned ze začátku hra opravdu zapůsobila. Srovnám-li ji s prvním filmem, vypadá mnohem lépe, vše je krásně barevné, neonové a tak trochu tajemné. Co se grafiky týče, měl jsem problém s vynucením AA, později pomohl až FXAA. Co se týče šírokoúhlých monitorů, patch existuje.

Samotná herní náplň spočívá v plnění úkolů, hledání různých věciček poschovávaných po úrovních, nějakém tom střílení a místy také zručném hopsání. Celé je to pěkně vyvážené, střílení není přehnaně moc. Nejvíce mi hra připadala jako kombinace NOLF a Portalu. Podobností s NOLF tam je několik, s Portalem je zase podobná atmosféra.

Celé je to podbarveno příběhem, který je nám vyprávěn pomocí cut scén a po úrovních rozházených emailech. Já se přiznám, že jsem příběh časem přestal sledovat. Hra byla moc dlouhá a událostí příliš na to, abych byl schopen si to pamatovat a v hlavě z toho udělat celistvý příběh. Navíc ani z hlediska angličtiny mi to nepřišlo zrovna snadné.

A dostávám se ke věci, která mi vadila nejvíce, a sice herní doba. Ne, není příliš krátká. Naopak, je na můj vkus příliš dlouhá a rozhodně ne adekvátní herní náplni. Myslím si, že hra měla skončit tak ve dvou třetinách a bylo by to tak akorát. Pořád by šlo o dlouhou hru, ale alespoň by se ke konci nedostavovala neustálá touha po konci.

Tron 2.0 je velmi dobrou volbou pro ty, kteří shlédli film a chtěli by si zážitek prodloužit. Já hru hrál měsíc, takže si připravte hodně času.

Tady je galerie obrázků http://steamcommunity.com/profiles/76561 ... &filter=shortcut_113

Pro: Zábavnost, level design, grafika

Proti: Přílišná délka, někdy otravné motorky a bossové

+15 +17 −2
  • PC 85
Tak jsem Tron2 po letech konečně dohrál až do konce a musím říct, takové střílečky už se nedělají.

Grafické zpracování i na dnešní dobu hodně zajímavé. Dobře zvládnuté je i to, že ačkoliv vypadá většinu času stejně (barevné ohraničení, černá/průhledná výplň) akorát barva se mění, vždycky sem z něj měl jiný pocit. Jinak vypadá vnitřek koše a jinak vnitřek PDA.
Hra je z větší části povedená střílečka a z menší nepovedená závodní hra. Sem tam samozřejmě nějaký puzzle. Hledání klíčů (bitů) se také hojně vyskytuje. A základ každé střílečky jsou zbraně, kterých se tu vyskytuje skutečně mnoho. Velmi zajímavě vypadají, každá má jiný účinek, ale... Všechny žerou šílené množství energie, která se dá využít lépe. Takže jsem většinu času používal pouze disk, sniperku (LOL) na vzdálenější cíle a jednu misi povinně dva blesko-klacky. Zmíněná energie se dá využít na stahování věcí do inventáře. Ten se mění pokaždé, když zavítáte do jiného systému, takže je z něj taková milá minihra.
Chválím některé velmi povedené úrovně. Na chvíle, strávené v "Internet City" nebo nastavováním monumentálního firewallu, se jen tak nezapomíná. Úrovně jsou i dost různorodé, takže jednou jste v zavirovaném počítači, vědeckém serveru, jedete packetama sítí,... Naopak nepochválím jízdu na motorkách, to se mi zdálo jako zbytečný opruz a ani misi v PDA, kde se úplně zbytečně běhalo.
Hru si mnohem víc užijou lidé, kteří počítačům, a jejich vnitřku, rozumí. Ne, vážně. Je to úplně jiný pocit, když rozumíte tomu, že střílíte po týpkovi s názvem spamfilter.exe anebo viru jménem :):):):):) . Nezasmějete se u hlášek typu "Drive C forever!" anebo "Stop executing escape routine!" A takovéhleho humoru je ve hře opravdu hodně.

Pro: oldschool FPS, zajímavý design zbaní, různorodost úrovní + jejich zpracování, humor, příběh

Proti: motorky, nevyužité zbraně, pár špatných částí

+13
  • PC 75
Tak mám tohle unikátní dílko za sebou.

Musím začít grafikou, ta je sice originální, ale ne vždy koukatelná. Hlavně ze začátku mi vadila, připadal jsem si jak na diskotéce, "všude svítí barvičky", ale to se naštěstí časem zlepšilo (těžko říct jestli byly lokace temnější nebo jsem si jednoduše zvyknul).

Naopak první sběratelské nadšení z upgradů časem opadlo, poněvadž hra je dost lineární a málokdy se objeví nějaká odbočka. Upgrady nebyly vlastně ani schované, prostě jen tak ležely poházené kolem cesty. Jejich využití bylo ale výborné a rád jsem si neustále se měnící inventář upravoval.

Motocykly, tak téhle minihře jsem na chuť nepřišel. Jednou na začátku pěkné zpestření, ale časem to bylo spíš na obtíž. Ještěže jsou arény dost lehké, většinou stačí jen kroužit a nepřátelé se vyřadí sami.

Skoro vše ale vynahrazuje svižný boj. Především házení disku je parádně zpracované. Ostatní zbraně jsem skoro nepoužil. Využití zbraní v průběhu hry: 70% Disk, 25% "Cucpracka" a 5% "zeleň-raketomet". Také je zde použitý můj oblíbený systém vypadávání duší z nepřátel, kdy je potřeba se na bojišti otáčet a sbírat, dokud je co. AI mi přišla zdařilá, nepřátelé se hýbou, občas mě překvapili a velice často volali posily. V boji jsem měl jediný problém, když mi disk odlétl a třeba 10 vteřin se nevracel, to jsem se musel někde schovat než se mi uráčí vrátit do ruky nebo dát rovnou load.

Nejsem žádný ajťák a nejspíš mi uniklo pár technických souvislostí z příběhu, i přesto jsem se u Trona dobře bavil a i přes mé četné výtky nenacházím nic zásadního, co by kazilo výbornou hratelnost.

Pro: Zbraně (disk a cucpracka), AI, upgrady a vývoj postavy.

Proti: Neškodila by větší otevřenost světa, motocykly, občasné toulání disku.

+11
  • PC 80
Na některé hry zapomenete rychle. Na jiné nikdy.
Už je to pár let, co jsem Tron 2.0 dohrál a pořád mám ten zážitek v hlavě.
Neumím zapomenout na ten úžasný nápad udělat hru, odehrávající se uvnitř počítače, na unikátní grafiku, na závody motorek a další.
Hra si zaslouží velkou pochvalu, je totiž originální. A originalita, tedy původnost nápadu, to je dneska vzácné zboží.
Tron 2.0 je zábavná hra, kde je hráč překvapován a baven hlavně zvláštností počítačového univerza. Představte si, jaké by to bylo podívat se dovnitř Vašeho PC, v podobě neautorizovaného programu. Osobně se podívat dovnitř procesoru, na harddisk, nebo se procpat firewallem.
Udělat obyčejnou střílečku, byť dobrou, to umí hodně vývojářů. Dát jí něco navíc, udělat ji zajímavou díky nápadu, to umí jen ti dobří.
Grafika světa Tron 2.0 se blýská a září jako křišťál. Je nadčasová, nezapadne do šedi průměru. I po deseti letech poznáte na první pohled screenshot z této unikátní hry.
Hratelnost je vynikající, rozhodně nejde jen o střílení. Hopsáte na skákajících plošinkách, jezdíte na kybermotorkách, mluvíte s obyvateli tohoto prazvláštního světa.
Přesto se jedná o hru, která zapadla. Proč?
Příběh hry je prostě nanic. Kdybych si sednul na pět minut s tužkou, vymyslím lepší. Příběh má dobrý základ, ale žádný pořádný děj, nic co by svázalo začátek a konec.
Křivka dějového osciloskopu se silně podobá přímce. Tato přímka se drží vysoko, ale nenabízí skoro žádné zapamatovatelné děje.
Vývojářům se přímo nabízela dějová linka, která by ani nedala moc práce. Totiž spojit hlavní postavu s hlavním ženským padouchem. Potvůrka by naším hrdinou napřed
pohrdala, každé její posměšné slovo by v dialogu muselo dopadnout jako bič. Protože bychom ale stále unikali a úspěšně kazili její plány, tak by zuřila, pak by nabízela dohodu, pak by se začala podbízet a nakonec by se přidala na naši stranu. Nakonec by ji hlavní padouch využil k tomu, aby nás vlákal do pasti a tak dále a tak dále.
Slyším slova filmové klišé? Ano, ale když se to dobře udělá, hráč dostane MOTIVACI, která hře scházela jako sůl. Hrál jsem hru proto, že mě bavila, ale scházel tu hnací motor příběhu.
Něco, co by mě donutilo říkat "no počkej, toho budeš litovat, zítra ti ukážu". Celou dobu hraní jsem v podstatě netušil, proč tak činím. Příběh byl slabý a zbytečně překombinovaný, nebo jsem možná jen nepochopil jeho skrytou genialitu. Nevím.
Pochopit herní mechanizmy zde trvá bohužel déle. Není to chyba, je to vlastnost. Nevíte totiž co který předmět vlastně dělá.
Dostat se do hry může chvíli trvat a hráč musí projevit jistou trpělivost. Ne každý je k tomu ochoten.
Hra je nadprůměrná a originální, má unikátní grafiku, ale do vynikajícího hodnocení jí něco bohužel scházelo.

Pro: unikátní grafika, hratelnost, nápad

Proti: slabý příběh, je těžší do hry proniknout, promarněné postavy

+10 +11 −1
  • PC 50
Když pominu "detail" formátu nezajímavých zbraní a ještě méně zajímavých nepřátel, je obecně originální protředí TRONu pro FPS podle mého názoru dost blbé. To jsem si stačil ověřit v relativně podobně situovaných úrovních v HL 2 i Quake 3 (jinak mimochodem mnohem lepších hrách).

Nebrat všechno co je našminkovaný.
-11 +4 −15