Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint

04.10.2019
18.12.2019
kompatibilní
71
24 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Breakpoint je přímé pokračování akční hry Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands. Hráč se vrací zpět do role Nomáda, velitele jednotky Ghosts, který je s týmem vyslán na ostrov Auroa, domov Skell Technology, kteří toto místo proměnili na futuristický soběstačný svět, ovládaný pomocí dronů. Zde ale převzala vládu speciální jednotka Wolves (Vlci) v čele s plukovníkem Cole D. Walkerem, kteří se obrátili proti svým bratrům ve zbrani a využívají všech moderních technologií, které zde byly vyvinuty. Při přesunu na ostrov byl váš vrtulník sestřelen. Zranění a bez další podpory musíte pomalu dobývat kousky ostrova a zneškodnit zběhlého velitele.

Hratelnost vychází z předchozích dílů. Na open world mapě plníte rozličné úkoly podkopávající autoritu nepřítele. Nově jsou ale do hry zakomponovány nové prvky, jako systém zranění a přežívání, používání různých druhů kamufláže pro lepší stealth přístup, vytváření dočasným kempů v přírodě pro odpočinek, možnost přenášet zraněné spolubojovníky, popřípadě mrtvé nepřátele a mnoho dalších. Po vzoru The Division 2 budou hráčské postavy rozděleny do tříd s různou výbavou, jmenovitě klasický voják, odstřelovač, specialista na těžké zbraně a specialista na stealth zvaný “panter”.

Kampaň lze hrát kooperativně s dalšími třemi spolubojovníky nebo si lze zabojovat čistě v multiplayer PvP módu zvaném Ghost Wars. V multiplayeru taktéž půjde absolvovat speciální mise zvané raidy, které skupinu hráčů provedou například kráterem sopky.


Poslední diskuzní příspěvek

Člověk už se chystá ty ubisoftí bezmozky pochválit za to, že Chapter 2 je o stupeň lepší než Chapter 1 ... a oni dají na závěr takovou debilitu. Tactical action my ass, design co nebyl vtipný ani u akčních her na PS2 před 15ti lety.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Tak po necelých 80ti hodinách si dovolím udělat komentář k pokračování Ghost Recon, ačkoliv co se týče příběhu jako takového, nemám odehranou ani jedinou misi. Myslím si, že je podstatné však mluvit o kořenu hratelnosti a to opět, jako v případě Wildlands, se pokusím rozebrat do maniakálních a určitě vášnivých detailů. Už ze začátku si dovolim se sebejistým přesvědčením říct, že Breakpoint je obrovský skok kupředu. Co to ale vlastně znamená? Jednak to pokračování nemělo moc složité. Stačilo doladit trošku umělou inteligenci a především stealth mechaniky, které má předchozí díl stále rozbité. Nicméně.... ani Breakpoint na tom není úplně stoprocentně a vlastně má "recenze" bude z velké části reflektovat myšlenky Tomáše z Tartarus Cast, kterej devět měsíců zpět na tohle dělal recenzi. Souhlasím téměř se vším co tam zmínil, ale já chci být ještě konkrétnější, protože si myslím, že v případě týhle hry, je o čem psát. Začnu tím pozitivním;

Ano. Zmínil jsem, že co se týče stealth mechanik, dočkali jsme se opravdu masivního zlepšení. Něco v tom smyslu, že když se schováte do křoví, enemáci vás neuvidí. Když necháte mrtvolu někde, enemáci vás neuvidí ale budou pátrat. Když střelíte někoho vedle a jste někde schovaný, cápek po jeho boku se zděsí, podívá se logicky směrem odkud šel výstřel, ALE, uteče se schovat za překážku a z jeho hlasu je znát nervozita, nejasnost a zmatenost. NEVÍ o vás. TO je autentický. Nejlepší je i skutečnost, že když se odhalíte, můžete utéct do pryč a schovat se a pátrání po vás ustane. Je to trošku nelogický, že se hlídky vrátí zpět patrolovat, když chodí kolem mrtvých kámošů, ale je to stoprocentně lepší, než ty kraviny ve WL, kde když sletíte dronem k nepřátelům, tak vědí o vaší přesné lokaci. Tohle se tady.....SKORO neděje. Máme zde i novou mechaniku v podobě toho, že se potřete blátem za lehu a je to anglicky řečeno, "fucking cool". Třeba když někoho sejmete, kolem projede auto co po vás začne pátrat a vy se mezi tím namalujete blátem. Neuvidí vás. Jednou takhle po mě šli Vlci a já se před nimi schoval takhle do bláta. Stáli nade mnou a šli potom jinam. Miluju takové herní okamžiky. Tomuhle říkám immersion, kdy v žilách cítíte ten adrenalin. Wow!!! Konečně se i Nomad naučil pořádně přebíjet, držet pistole a automatické pušky. Enemáci navíc nemají ani aimbot, takže když po vás střílí i z bližší vzdálenosti, tak je běžné, že vás kolikrát i minou. TAKHLE to má bejt!

WL působilo dost zastarale co se týče některých animací. Tady působí víc doladěně, "hmotně a fyzicky". Celkově, střelba působí víc přirozeněji a pocit z ní je skvělej. Samozřejmě, je tu pak immersion mód. Lékarníčky, žádná regenerace zdraví, časté zranění, když přebijete polovinu zásobníku, přijdete o náboje apod. - to působí tak STRAŠNĚ OSVĚŽIVĚ. A ani zde není tlačítko na takovou volovinu jakože vám postava naběhne do krytu. Furt se sice lepí na kryty, ale z 97% mám pocit, že mám plnou kontrolu nad Nomadem. Líbí se mi i takové blbinky jako když stojíte chvíli na místě, tak si Nomad kontroluje počet nábojů a když někam leze, po skalách nebo se bortí z kopce, vydává zvuky - proč to zmiňuju? Protože takhle působí akce, které vykonává, "fyzickým" dojmem. Že je to pro něj náročné a že ho to stojí nějakou energii. A můžete přenášet těla, oujé!

Ten ostrov Auroa je menší, putování mapou má větší dynamiku a taky mi to přijde hezčí a kreativnější, než Bolívie, která válela maximálně tím, kolik obrovských šutrů je mezi základnou jedna a šedesát-šest. Hlavně co se týče design základen a interiérů...TY VOLE! Tady si fakt vyhrál někdo s pořádným citem. A to jsem ještě nenavštívil všechny lokace. Graficky je to pěkný a optimalizace mi přijde v pořádku. Hraju to všechno na vysoké na notebooku, nemám žádné FPS propady...jen na mě po chvíli ta grafika už působí vždycky sterilně, vzhledem k tomu že téměř neustále hráč vídá palety nekonečných stromů. A i ty akcičky, jakože tiché likvidování základen, je díky doladěným mechanisům stokrát zábavnější a návykovější, než u WL. Mikrotransakce mě zde tolik netrápí, jako u WL. Tady si lze všechny perky, optiky, zásobníky a jiné součástky pro zbraně, získat hraním, totéž platí o různých skinech či každé zbraně. Paráda. Ale stejně to tu nemá co dělat. Prostě když si člověk koupí ULTIMÁTNÍ edici, nemá platit za další herní obsah, prostě rakovina tohle. A ještě chci zmínit tunu toho obrovského nastavení - například že "chceš se skrčit? Zmáčkni C" a na stejné tlačítko můžete nabalit akce, co chcete mít po ruce - například zalehnutí. Nepřekáží to a je to naprosto skvělej smysl pro detail. Nelituju těch sedmi stovek, které jsem za tohle dal. :)

No a nyní i nějaké zápory....
hele. Já hraju na počítači. S klávesnicí a myší. Takže do háje s tim konzolovým ovládáním - PODRŽ TOHLE, PODRŽ TOHLE, DRŽ TOHLE....kdo to vymýšlí???? Proč prostě ta zpětná vazba není okamžitá? A to jde ruku v ruce s obchodem. Mám nyní někde 1355 "metal parts". Pokud bych měl prodávat každej kus jednotlivě, protože to nejde prodat v jednom celku - budu u toho strávit dvě hodiny, držením jednoho stupidního tlačítka. Už takhle tam jsem víc jak dvacet minut, když prodávám nějaké porosty co nasbírám putováním skrz mapu. Je to fakt otřesný a tohle by potřebovalo doladit. Takhle furt musim čumět na ten ošklivej obličej tý ženský tam.
A nenechte se plést: ačkoliv AI enemáků působí víc autenticky, rozhodně né logicky, natož nějak chytře. Pořád to jsou totální ocasové. Já střílím z toho jednoho děla co tam mají a týpek "přesunuju se na jinou pozici" a naběhne mi na mušku. Stojím v úzké uličce a cápkové napochodují hezky po jednom, přesně na mou ránu. Jděte do háje, Ubisofte. A máte to furt zabugované!!! Jako ve WL, i tady se mi stává, že třeba odlákám pozornost: vypnu generátor a asi třicet týpků stojí na jednom místě a ani se nehnou, mezi tím co já tam pobíhám kolem, otevírám truhličky a jednoho po druhým kosím do hlavy :D já nevim.... je to fakt směšný a nabourává to "immersion". U umělé inteligence ještě zůstanu, ale rozdělím jí na další tři segmenty: nejdřív vojáci. Poslouchat furt ty samé dialogy, mě nebaví. Mě to vyloženě.....štve. A to jsem ještě slušnej. Furt neustálé, recyklované dialogy o helikoptéře co nabourala, o tom jak sejmeme všechny Ghosty, o tom jak ty mi dlužíš prachy z pokeru....prostě TICHO!!! :D to je katastrofa. Nebo já sejmu všechny cápky a ten co přežil, mluví do vysílačky na nikoho....wtf? Některé dialogy i působí out of place a nepřirozeně, jakože kolikrát i enemák mluví sám se sebou. Ttrhá to uši, prostě neposlouchatelný. Jsou to jenom tupé palety na odstřel. Anebo poslouchat týpka na lůžku, co mi neustále tam říká "mám něco co by tě mohlo zajímat"... prostě, až budu chtít, tak si to poslechnu!! :D

DRONI!!! Nevadí mi začlenění dronů, ale jsou tu pak takové ty epileptické mrchy. Jednou do nich střelím a jsem mrtvej, protože ty jejich air drifty, jsou šílený. Aleeeeee máme tu mini drony, které můžete použít proti dronům a sejmout je jedným tlačítkem: SCRIPT, základna o vás ví a jdou si pro vás, naprosto dokonalý. A pak tu jsou takový jiný, pojízdný parchanti, pak tu jsou těžkooděnci co potřebují střelit několikrát do hlavy...... a nyní to koukejte namixovat do jedné, minimalistické základny, kde bude třicet týpků, dva pojízdné kulomety, dva stacionární, pár sniperů, cápek co může zavolat posily, odstřelovači, těžkooděnci a tři létající mrchy s epileptickým spouštěčem... jak mám dělat tiché zabíjení napříč základnou, když jsou všichni na sebe nalepený? Je to naprostá hovadina. Je to frustrující.
Mno a pak tu jsou civilisti, které nekompromisně zabíjím. "yOu ArE rUiNiNg My PeRsOnAl SpAcE".. prásk, nezájem a vykropím celou základnu pokud budu muset. Neustále, ty stejné, recyklované dialogy... OTŘESNÝ. Frustrující. Já nic nedělám, jen si vybírám truhličky a neustále někomu ruším jeho klid. Při tom tam zachraňuju civilisty od těch dronů apod. něco jakože tohle:

odkaz

... jakože pět minut zpátky klečel týpek a málem by umřel, nebýt mého zásahu. Prostě ... já nevim, pokud tuhle hru mám hrát stovky hodin, což jakože gameplay je skvostnej a počítám s tim... nechápu, jak tohle strávím. A taky, když si nepřátelé označím dronem, vidím je skrz zdi. V nastavení je možnost si je nechat na mapě, ale vypnout je na obrazovce, bohužel, v praxi je to nefunkční. Když se pak vzdálíte na kilometr daleko, furt vidíte ikonky těch kanónů apod. Další prvek, co ničí zážitek ze hry. A zvuk v týhle hře je sice kvalitní, ale nemá konzistenci. Něco jakože slyšíte enemáky na obrovskou vzdálenost a nyní, kam se vydat. Je to dost chaotický a kor, když slyšíte ty samé dialogy, furt dokola v jedné smyčce.... achjo. :) A pak zase..PROČ JE TA MAPA TAK VELKÁ, PRÁZDNÁ...NIC tam není. A pak nechápu, proč je plno základen tak malejch, když by byl prostor na to je zvětšit, aby hráč měl víc prostorů na stealth. Tiché likvidace s nožem, jsou na úrovni Johna Wicka - kontraproduktivní, trapné, umělé a taneční. Jako... proč Nomad prostě nezabije nožem někoho? Chybí mi ty okamžité a logické likvidace z Blacklistu. Tyhle tanečky jsou strašný a příliš dlouhý, takhle mě někdo kolikrát i zahlédne. A beztak se furt ty chvaty recyklují, takže opět, prostě stereotyp.

Představte si, že tři enemáci jsou narvaný v jednom interiérů a čtyři chodí kolem a nad nimi dron. Hodně štěstí, se pokusit zůstat neprozrazen :D Proč prostě.. mám jen šest políček pro nějaké gadgety? Furt musím chodit do menu a obměňovat různé vychytávky. Nabourává to atmosféru. Blacklist měl úžasné kolečko s výběrem, kde jste měli k dispozici a po ruce každej gadget. Furt neustále chodit do menu a klikat.. já chci prostě hrát se vším co mám s sebou, hned v tomhle okamžiku. Proč hra vyžaduje neustálé připojení? Další skvělá genialita, které asi nerozumím. A taky: dělal jsem jednu misi, kde mám jednu postavu dovést na určitou lokaci. Vybral jsem si, že půjdu po svejch, je to bezpečnější. Hra však neustále spouštěla script, kde enemáci automaticky o mě věděli. JDĚTE DO HÁJE s tímhle, je jedno co to je za hru. Nechápu, proč tohle tam musej cpát. Jakoby toho AIčko mělo málo v týhle hře, sakra :D Nomada rozhodí i pitomé shody, se kterými se nikdy neshodne a tak nikdy neudrží rovnováhu. A když se krčí v pohybu, vypadá jako kdyby se pokakal. To mělo WL opravdu lepší a přirozenější.

Závěrem: obrovskej skok kupředu a stále tomu chybí spoustu prvků a taky je potřeba další tuna věcí doladit. Udělat AI pořádně, zaplnit všechny lokace zábavným obsahem, opravit AI civilistů a dát méně enemáků do základen - a však udělat každého nepřítele fakt inteligentního. Zbavit se konzolového ovládání, nutnost online připojení, zbavit se mikro-transakcí, doladit kontaktní souboje a zbavit se i některých otřesných scriptů a máme tu naprosto úžasnou, taktickou stealth střílečku. Ale rozhodně doporučuju. Ten immersion mód tuhle hru fakt nakopnul a věřím, že Ubisoft ještě přidá spoustu obsahu. DOUFÁM, že se dočkám Honey Badgera ;-) peněz fakt nelituju a těším se na další hraní, jsem fakt nadšenej.

... ale poslední úpravu si chci nechat pro dialog jedné dámy od těch civilů, která tam říká furt dokola "get out of my HAIR", jakože nevim co má znamenat, že se nemám plést do vlasů té ženské ( ??? ) ale okey :)
+10