Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tarhiel (02.12.2023 20:23): Tak já jsem rozjel FMsel, aby se mi to počítalo do Steam playtime. Za pár dní to rozjedu a jsem zvědav na výsledek. Z popisu píšou, že by to mělo být těžší, hlavní postava prý nemá "trénink" Gerreta, takže AI by měla lépe detekovat hráče... Zajímavé.
@Tarhiel (02.12.2023 17:30): Dej pak vědět, jak to funguje, resp. jestli to má už ty custom made HD textury, nebo jak to reaguje na HD mod, ušetříš mi tím čas. :) Jinak AngelLoader jsem používal pro Thief 2X, funguje perfektně. Naopak FMSel ve spojení se Steamem mi nešel.
@Drolin (02.12.2023 08:15): Dobre, pridám :)


@H34D (02.12.2023 08:37): Je to tak, potrebuješ k tomu TG, nie T2 (ja si väčšinou inštaslujem obe, lebo TG fanmisie sú spätne komptaibilné s T1, ale ak máš len T1 a nie TG, tak si niektoré nezahráš. Drvivá väčšina je však robená na T2.

Vyskúšam taktiež prvý raz v živote s tým AngelLoader of FenPhoenixa, tak som zvedavý.

To ma mrzí, že to nie je kompatibilné s HD módom, lebo ten som práve chcel použiť, ale to znamená, že zrejme väčšina textúr v hre bude custom made HD (v tom prípade HD mod by ani nevedel, že ich má nahradiť a keby si ho nainštaloval, tak zrejme žiaden rozdiel neuvidíš).

A tento týždeň je to historicky prvý raz, čo som sa pokúšal hrať s DromEDom, a chcem v tom vo voľnom čase pokračovať :)
@Tarhiel (02.12.2023 04:26): Tak to je skvělá zpráva. Mohl bych z toho udělat nějaký komentovaný průchod na youtube. Už dlouho jsem chtěl takto Thiefa v češtině na youtube přidat, byť můj příbuzný walkthrough k System shocku úspěch neměl. Ale to nevadí, moc se těším.

Chápu správně, že k tomu nejde přidat žádný HD mod? Specificky je tam zmíněno, že Thief HD, ani Enhancement pack, ani Necro Age nejsou kompatibilní...

PS: Taky je tam napsáno, že je to k Thief: Gold a ne Thief II.
Včera vyšiel obrovský Mission pack Black Parade, na ktorom sa robilo niekoľko rokov, je obrovský a vyzerá špičkovo - choďťe a hrajte :)
@Red (24.09.2023 22:00): Gratuluju! :)
Jo jo, s tím souhlasím, ty střechy byly super. Ale teda obecně mise v těch všelijakých sídlech či uličkách města se mi ve dvojce děsně líbily. S tím kontrastovaly některé příliš přetechnizované (viz. třebas ta poslední) či ta mise v lese.

Btw, pěkný počet bodů :). Jako 3 šestky jsou terno, ale co symbolizují 4 snad nechci ani vědět :).
@Isair (24.09.2023 19:58): A dohraná! :) Byla to fuška, v objectives je, že nemám vyrušit Karrase a on mě pořád trolloval. Ke konci jsem už taky moc nepracoval rukavičkách, tak jsem si ještě říkal jestli nebudu mít nějaký špatný konec nebo mi neřekne, že jsem misi nesplnil.

Nejlepší mise bylo stejně vykrádání banky a s tím lezením po střechách.
@Red (24.09.2023 18:51): aha, říkal jsem si :). Ale taky jsem tam měl nějaké problémy podobného rázu mám dojem (že jsem zkrátka něco používal jinak, než jsem měl). Ona je to vůbec docela rozsáhlá a komplikovaná mise.
Tak planý poplach. Díval jsem se na youtube a ten plát jsem házel shora přitom má jít z boku:)
@Red (24.09.2023 18:07): GoG verzi jsem kdysi dohrál a bez problémů. Ale pokud je to nějaký vzácný bug, který znemožní dohrání za určitých okolností, tak je to docela fail.
Udál se mi nepříjemný bug v minulé misi.
Nejde mi vyrobit stage 2 piece.
Nepomohl restart, verifikace ani reinstall. Vypadadá to, že v GOG verzi už je zabudovaný mod, který to způsobuje.
Zmínku jsem našel tady.
@H34D (27.08.2023 11:29): Tak úspěch.... hodinu jsem čekal pod lampou na tom hlavním bulváru mezi 1 a 2 u 3 domků a nic (samozřejmě jsem si dal zvuk na max a přitom jsem dělal jiný věci). Potom jsem prošel základnami v obráceném pořadí na pergamenu a plus minus vše zpacifikoval. A nic. Pointa byla, že já blbec ho omráčil někde na začátku, ležel tam pod dvěma dalšími v tmavém koutku.
@Red (27.08.2023 09:05): Měl jsem stejný problém, on chodí pořád stejné kolečko, které je popsáno v různých utržcích. Nejjednodušší je na něj někde počkat, byť můžeš čekat dlouho.
Už asi dvě hodiny hledám Cadavora (mise Kidnap). Byl jsem všude, mám vrták, mám deník. Našel jsem jeho trasu a prý se někde nějak ukazuje kde se zrovna nachází, to jsem však nenašel. Tu trasu chodí pořád dokola? Je nějaké místo kde vždy prochází? Nejde třeba spustit alarm aby šel na jedno místo?  
@Red (18.07.2023 20:05): Eh... neviem, nakoľko je to stále aktuálne, zrejme tento link už nie je, ale Vyrida pár rokov dozadu hral Thiefa aj s českými titulkami, skús si nájsť jeho kanál a pozrieť sa, čo všetko si tam priinštaloval, naozaj netuším, keďže ja hrám v angličtine.
@H34D (20.11.2021 20:21): Jasné. Samozřejmě, že věk nějakou roli hraje, ale Thief zrovna není ta hra, kde se to projeví. To spíš nějaké CS:GO nebo reakční plošinkovky. Navíc by se to asi začalo projevovat až na nějaké vyšší úrovni. Ono je to opravdu dáno spíš tím, že hry zkrátka obecně hraju dost pomalu (mám to koneckonců i na profilu :) ). Nevrhám se do situací ve hrách po hlavě, ale spíše mám tendenci je víc analyzovat atd. Thief mi právě v tomhle dost vyhovoval. Co se týče Dishonored, tak to komentovat zatím moc nebudu - fakt je, že mám za sebou teprve dvě mise, ale poměrně dost mě otrávil ten počáteční koridor ve stokách. Třeba se ale hra víc otevře.

@Tarhiel (20.11.2021 22:43): Jsem docela zvědavý i na Thiefa2x nebo nějaké fanouškovské mise a spíš jde o to, kdy se k tomu dostanu... Btw, spíš než na dost subjektivní hodnocení se u mě koukej právě na ty komentáře, v poslední době se je snažím psát k většině her, které (do)hraji.
@Artran (19.11.2021 19:42): Tak jestli Dishonored budeš hodnotit níž, to budu taky smutný. :) Jak bylo řečeno, čas mi počítá Steam a samozřejmě musím dávat bacha na to, abych nenechal hru běžet, když ji nehraju, jinak je čas zkreslený. Sedmdesát ti není, ale Tvůj profil říká 42, na poměry gamerů si už jednou nohou v hrobě. :D
@Chuck (20.11.2021 08:18): nic osobního, použil jsem Tě jen jako příklad hráče co hraje stejný typ her, a už ho nic v 3D akcích nemůže překvapit. :)
V klidu, také hraji sem tam lobotomické 3D střílečky, nejčastěji to bývá (-l) Battlefield series. Termín byl zde na DH použit pravými hardcore RPG/kobkařskými hráči, a mě tak zalíbil, že jsem si jej bez použití licence zapůjčil. :)

Zrovna zmíněný Half-Life mezi lobotomické 3D akce neřadím, neboť překvapil zavařením mozkových závitů více, než je na 3D akci zdrávo. :)
@Rapier (19.11.2021 23:37): Ano, Steam měří dobu, po kterou je hry v procesech. Bohužel to vede k tomu, že když člověk hru shodí na lištu a dělá něco jiného, tak Steam stále měří. Osobně používám aplikaci Gameplay time tracker, který měří jen když je hra ve full screenu a umí měřit např. třeba i jen tehdy, když jezdíš myší nebo klepeš do klávesnice.

@Red (20.11.2021 11:22): Proč podlý útok? Jestli v nich Chuck dokáže dávat headshoty, tak to celkem sedí ;)
To byl podlý útok. Chuck přece hraje "Sniper Ghost Warrior Contracts 2 je pokračováním známé sniperské série Sniper Ghost Warrior a představuje její dosud nejnáročnější titul. Přesná střelba, která je hlavní náplní hry, tentokrát bude i na cíle vzdálené přes 1000 metrů, což pochopitelné přidá na její náročnosti." 
:)
@Artran (19.11.2021 19:42): mimochodem Steam měří včetně LOAD/SAVE. Soudím dle své zkušenosti s dohráním The Keep a Half-Life. Hodně mých známých, bývalých kamarádů ze školy, apod. hraje hry na nižších nebo nejnižší obtížnosti aby je dohrálo.

@H34D (19.11.2021 19:04): chápu, že jsi bývalý profi gamer a vidíš to jinak. Určitě jsou mladší rychlejší na K+M/ovladači, rychleji jím to pálí, atd., ale stejně si myslím, že v tom určitou (nezanedbatelnou) roli hraje i počet odehraných/dohraných her.
Můj počet reálně odehraných (rozuměj: dohraných) her není od +/- roku 98 moc velký.
Když budeš hrát jako @Chuck: jen, použiji na DH populární slovo: lobotomické 3D střílečky věřím, že už Tě po nějakém čase nic nepřekvapí, budeš to brát jako další zářez do pažby, který projedeš za krátký čas. Přesně tihle lidé pak do diskuze nebo komentáře napíší: bylo to dobrý, ale beznadějně krátký. :)

Ale mě osobně třeba i hraní Medal of Honor nebo COD bude trvat násobně déle. Už jen proto, že si jako milovník historie budu prohlížet každý detail jak se znám, a to klidně i opakovaně metodou LOAD/SAVE. :)

@Walome (19.11.2021 11:58): super! Tak do toho! Thief série je skvělá. Držím palce, to není jak lobotomické střílení na PS4 v Tom Clancy Ghost Recon....no však víš. :)
@Artran (19.11.2021 18:26): I Thief 1 je fajn. Určitě si jej zahraj. Já vlastním Dark Project i Gold, ale hrál jsem jen tu novější reedici. Rozdíly mezi prvním a druhým dílem (Thief II) jsou, ale v zásadě ne tak markantní. Takto před rokem o Thief Gold mnou sepsán poutavý text. Docíleno tehdy asi desáté mise.

Abych se ještě vrátil k tomu Necro Age modu, který na DH zmínil H34D. Pokud to jiným chybu nezpůsobuje, tím líp. Mně to ale znemožnilo pokračovat dál. Tzn. nepřehrání skriptu odstraněno vyjmutím dotyčného souboru z adresáře hry. Pak zase navráceno a vše skoro bylo v dalších misích ok. Nevěděl jsem, samozřejmě, čím se mi něco ve Thief Gold neotevřelo, ale jiná souvislost mě nenapadla. Thief Gold dále updatován i něčím jiným. 

@Walome (19.11.2021 11:58): Tvůj názor na Deus Ex a Dishonored už znám, takže si rozhodně musíš zahrát i některý ze tří či čtyř dílů klasických Thiefů (The Dark Project, Gold, The Metal Age a Deadly Shadows).
@H34D (19.11.2021 19:04): Aha, bezva. To mám hned větší motivaci (obzvlášť když jsem teď zjistil, že Thiefa Gold mám ve Steam library, na což jsem nějak úplně zapomněl - myslel jsem, že mám jen tu dvojku). A to co píšeš o tom způsobu designu misí ve dvojce by tedy přesně odpovídalo mému dojmu z nich. Každopádně aby bylo jasno, pokud dám nějaké hře 80% a víc, tak je to pro mě už výjimečně dobrá hra. A mj. po prvních dvou misích Dishonored, které jsem teď odehrál, budu Dishonored, pokud se to nějak výrazně nezlepší, hodnotit určitě níže.

Chacha, to jsi mě teda dostal - věkem to určitě nebude. Sedmdesát mi není, abych měl reflexy jak želva :)) I ve dvaceti jsem hrál hry dost pomalu a vždycky jsem si je spíš hodně užíval. Odkud tedy konkrétně čerpáš ten čas u Thiefa 2? Ingame nebo sis to měřil nějakým externím nástrojem? Pokud jsi to měřil externí aplikací, tak by mě docela zajímal ten rozdíl mezi ingame časem.
@Artran (19.11.2021 18:26): To bych řekl, že se pleteš. V prvním Thiefu sice nějaká magie je, ale v praxi se projeví pouze tak, že místo, aby na tebe robot hodil granát (Thief 2), tak na tebe mág pošle fireball. Atmosféra je u obou dílů stejně výborná, asi bych neřekl, že jeden díl je více hororový, byť The Sword je rozhodně víc hororová mise, než cokoli v Thief 2. Naopak mě napadá, pokud si dvojce vytýkal příběh, tak ten by na tebe v jedničce měl působit více celistvě. Tvůrci se nechali slyšet, že v druhém díle nejdřív nadesignovali mise a pak tomu napsali příběh, v jedničce šli klasickou cestou, nejdřív vymyslet příběh, pak podle něj designovat mise. Určitě každému, komu se líbil Thief 1 nebo 2, tak doporučuju ten druhý díl do dvojice.

@Rapier (19.11.2021 17:19): Na howlongtobeat chodí normální hráči, akorát jsou nejspíš věkově mladší, tak obecně hrajou hry rychleji než například ty nebo Atran. Ale kategorie completionist hovoří sama za sebe, z logiky věci tedy není pravda, že by jim šlo pouze o to, dohrát hru do konce. Za sebe mohu říct, že jsem si hru užíval, nikam nespěchal, návod nepoužíval a přesto můj čas +/- sedí.
@H34D (19.11.2021 12:37): Ad to PS. Ne, prvního Thiefa jsem nehrál, ale je dost možné, že se do něj někdy dám. Každopádně z reakcí mám trochu pocit, že se atmosféra bude spíše blížit hororovému Trail of Blood, což je právě to, co mě trochu odrazuje. Nebo se pletu? Osobně mi v Thiefovi 2 nejvíce seděly mise s minimem magie či nadpřirozena, ve kterých šlo v prvé řadě o čistý heist do různých budov ve městě.

Jinak ale pozor - výsledný čas, který Thief 2 ukazuje ve hře, neodpovídá tomu reálnému, protože se do něj nezapočítává save/load. A na experta jsem tedy loadoval poměrně dost často. Takže mise sice ukazuje na konci např. 2 hodiny, ale reálně to jsou 4. Podle ingame času bych měl mít 29 hodin, ale reálně měřeno to je ten dvojnásobek.

@Rapier (19.11.2021 17:19): Já mnohdy ty časy na howlongtobeat vůbec nechápu. Buď to lidi musí hrát s návodem na klíně, nebo na nižší obtížnosti, nebo jedou tunelem jak mašiny, nebo máme prostě jiné vnímání času.
@Artran (19.11.2021 12:51): Naprosto v klidu. Já strávil u Half-Life 37 hodin a to prý prosím koridorovka. :)
Ta stránka co zmiňuje @H34D: je mi očividně statistika gamera co se snaží za každou cenu hru projít a dohrát, nikoliv si ji užít! Můj názor a můžete mě za to tady klidně ukamenovat. :)

Tady na DH jsem zaregistroval se to hemží každým druhým kdo dohrává nejpozději v časech jaké jsou uvedeny na howlongtobeat, ale podle mě to rozhodně není vůbec ale vůbec podstatné. Důležité je, že jsi si hru užil a vychutnal.

Samozřejmě pokud někdo hraje 3D koridorovky jak na běžícím páse, vlítne tam s K+M do místnosti, tam dá headshot, támle dá headhot, atd....tak jo super, vejde se nepochybně do času howogtobeat, ale otázka zní jak moc si hru reálně užil ?! Mě už to přijde, že od určité doby si hry jako hráč co hrál všechno nemůžeš vychutnat. Nebo možná můžeš, ale s pocitem kde už jsem to jen viděl...

Je to úplně stejné jako s auty. Někdo se kochá pomalou jízdou a vychutnává si krajinu, jiný jede 150+ aby se mohl pochlubit že trasu pokořil za rekordní čas. :)
@H34D (19.11.2021 12:37): Počkej, ale já nikde nepsal, že je Thief rozvleklý :-) Pomalý ano, ale rozvleklý ne. To není důvod těch 80%. Já jednak hodnotím o něco méně, než je asi tady zvyklé, potom obecně zjišťuju, že podle How long the beat mi to vždycky trvá o poznání déle (hrál jsem jinak mj. bez návodu). Prostě se s hrami nějak moc crcám nebo co (dělám třeba to, že některé pasáže hraju nanečisto a pak si je zopakuji s lepším výsledkem). Ale Richmond někde psal, že to má podobně, takže v tom nejsem sám :-) Těch 80% je hlavně za tu hlavní dějovou linku - není to nic strašného, ale zároveň to není ani nic strhujícího (z mého pohledu). Taky mi vadilo, že prostředí není až tak konzistentní - magie, roboti, duchové, piráti, sektáři, pohané, polinteligentní opice i zombie vedle sebe. Jednotlivé mise mi tedy přišly spíše jako sada disparátních "dem", Které se skvěle hrají, to ano (jak píšu v komentáři, bavil jsem se i u Sabotage at Soulforge - ale třeba i u Ambush!), ale ta provázanost se mi zdála slabá.
@Artran (19.11.2021 12:13): Není těch 80% ještě málo? :) Na Thiefa vzpomínám často a rád, je to úžasná hra. Rozvleklá mi nepřišla, co si tam dělal těch 60 hodin? :) Já jsem také rád prozkoumával, rozhodně jsem nikam nespěchal, ale můj herní čas byl myslím 35 hodin. Průměrný čas completionist na howlongtobeat ukazuje 36 hodin, takže spíše ten tvůj čas je nestandardní. Asi ses někde hodně zdržoval a možná to ovlivnilo tvůj celkový dojem ze hry (viz rozvleklost), co myslíš?

PS: První Thief si nehrál? Nemáš hodnoceno. Kdybych si já měl vybrat, tak Thief Gold je pro mě asi ještě o chlup lepší než dvojka.
@jablek (19.11.2021 11:37): Zrovna jsem Dishonored rozehrál :-) Dishonored mám dlouho, ale chtěl jsem ji hrát právě až po Thiefovi, což mi nakonec právě trvalo... - ten odklad. Ihned viditelný rozdíl je v tom, že defaultně se očekává, že hráč spíše bude (alespoň trochu) zabíjet. Zatím mám tedy nastavenou obtížnost Very hard a budu se snažit, podobně jako u Thiefa, jen omračovat. Jinak se mi při hraní u Thiefa ale docela vybavovala Amnesie. Sice je to žánrově jiná hra, ale to plížení je tam také defaultní.

@Walome (19.11.2021 11:58): Díky! Mě jako spoustu jiných přivedlo k Thiefovi velmi pěkně udělané demo, které vychází právě z té skvělé mise Life of the Party. S tou rozvleklou hratelností je Thief určitě hráčsky málo přístupný, Taky jsem ho kvůli tomu dlouho odkládal. Ale je to výborná hra. Hlavně je super, kolika způsoby je možné řešit dané levely. Hráč není vůbec veden za ručičku.
@Artran (komentář): parádní komentář, já Thiefa žral spíše jako divák a občasný hráč, protože ani tehdy jsem na to neměl trpělivost (natož dneska) ale pamatuju si když jsem to viděl poprvé v životě, tak jsem čuměl jako blázen. Asi nejvíc mě fascinovaly vodní šípy, hra světla a stínu a celkově hutná a vlastně strašidelná atmosféra. No a i když mě to nikdy dlouho nebavilo a bylo mi z toho fyzicky špatně (pohyb kamery) tak jsi mě skoro nalákal to nainstalovat :) naštěstí jsem zjistil, že to nevlastním, tak nemám pokušení :)

edit: aha, tak díky zdejšímu seznamu jsem zjistil, že vlastním :D sakra
@H34D (27.01.2021 20:56):
Zdravím Tě,
díky za přečtení.
Hrál jsem asi pět různých verzí prvního i druhého Thiefa. Nedokážu už říct, které všechny. Doma mám originálky obou dílů, které už nelze spustit na moderních strojích. Jsou to hry, které hraji s přestávkami léta a jejichž ovládání mám už ve svalové paměti, takže si nemyslím, že bych byl až takové jelito, že bych neovládal dobře klávesu se skokem. V jedničce jsem s tím problém neměl. Ve dvojce často. Nevím, na kolik se ve hře projevuje komunitní patch, se kterým jsem nedávno dohrál druhý díl, ale bohužel, se skoky, respektive "vyšvihnutím se" jsem měl problém často. Naproti tomu s umělou inteligencí ne. Je velmi kuriózní, že ne všichni u této hry mají stejné problémy.
@H34D (27.01.2021 20:56): Ono krom toho co popisuješ hra ještě pracuje s jakýmsi "systémem ostražitosti" strážných, čili pokud tě ten už jednou spatřil a byl v hunting módu, do konce mise je ostražitější... zvláště pokud si byl 100% jist, že jsi vetřelec a ty si mu utekl. V takové chvíli je jeho ostražitost na maximum a opravdu se stává, že vidí pomalu i dozadu nebo reaguje na sebemenší hluk (což je možná právě ten důvod, proč raisen spatřil tak lehce).

Tak či onak je to strašně zajímavá featura, kterou trojka třebas úplně vypustila.
Nedá mi to a chtěl jsem reagovat na komentáře @Subject 13 (komentář). a @raisen (komentář). Je možné, že jste hráli hru ve své původní neopatchované verzi, kde se tyhle chyby vyskytovaly, to nevím, ale v současné verzi určitě nejsou, resp. situace, které popisujete, mají své vysvětlení.

Systém skákání - v Thiefu mi právě přijde velmi dobrý. Je třeba naběhnout, či naskočit, anebo ze strany "spadnout" na překážku a pak držet tlačítko pro skok a Garret se vytáhne nahoru. Chce to nějakou dovednost, ale právě o tom to je - naučit se to. Problémy, které popisuje Subject 13 můžou podle mě nastat jen, když ten skok hráč špatně zmáčkne. :) Typicky, když se pustí tlačítko příliš brzo, tak Garret spadne na zem a hlasitě dupne, naopak když se tlačítko drží moc dlouho, tak Garret sice vyšplhá, ale dupne o zem hned nahoře. Trik je tedy v tom se to naučit dělat správně. :)

Druhá věc ta umělá inteligence má svoje pravidla, která jsou taky poměrně jasně čitelná. Já tedy nemohu říct, že by se někdy AI zachovala nelogicky, nebo jinak, než bych očekával. Při prvním spatření hráče, nebo při prvním poslechu dostanete tzv. "first alert", což je jen zvuková hláška a nic, co by AI udělala. Pokud v rychlém sledu následuje druhé spatření nebo druhý zvuk, tak se AI přepne do "hunting mode" a jde Vás hledat, popř. se za Vámi hned rozběhne, pokud Vás vidí. Jsou situace, kde se first alert přeskakuje a AI jde hned do hunting módu a to je třeba potkání na kratší vzdálenost tváří v tvář, anebo hodně hlasitý zvuk, jako je třeba dopad z výskoku na hlasitou podlahu (typicky ve spoustě levelech nedoskočení mezi koberci). Pokud Raisen píše, že ji AI spatřila "zádama", pak to musí mít své vysvětlení např. v tom, že AI buď byla v hunting módu, nebo se těsně z hunting modu vrátila na svůj patrol, přičemž po dalším vyrušení může first alert přeskočit a jít hned zase do hunting modu, anebo někde před tím Raisen aktivovala alarm, anebo Raisen udělala zvuk, anebo ji souběžně spatřila kamera (přičemž kamery fungujou tak, že pokud je v dosahu další AI, tak se okamžitě přepne do hunting modu, i když je kamera teprv žlutá a nespustila ještě alarm). Prostě věřím, že ta situace má své vysvětlení a přišli bychom na něj, kdybychom ji viděli na videu.
@Tarhiel (13.12.2020 19:30): Díky. Jo s tou obtížností jsi to trefil, taky mi to přišlo celkem fajn, že se vlastně tak nějak postupně chytře stupňuje, byť to nepůsobí strojově, ale jsou tu sem tam logicky těžší mise viz. banka, od kterých se to i tak nějak očekává a pak zase lehčí, ale ten progress v obtížnosti od jedničky po konec dvojky je tam opravdu hezky znatelný.

Trojka je celkově jednodušší a ještě jí znám, ale zase pořád to není až tak razantní sešup (resp. pořád se nejedná o žádnou procházku růžovou zahradou, i když možná že po skillu z prvních dvou dílů budu mluvit jinak) a třebas nemožnost omráčit strážného ve stavu bdělosti je na druhou stranu určitě "zesložitění" :), stejně tak tu jsou oproti jedničce mise, kde také nesmíte nikoho omráčit (tyhle mi přišly ve dvojce třebas dost fajn).
Na druhou stranu už si nepamatuji, jak hra pracuje obecně s ostražitostí strážných, kde v jedničce/dvojce mají stráže několik stupňů ostražitosti a pokud na sebe až příliš upozorňujete, stanou se ze strážných zabijáci snad se šestým smyslem a očima i vzadu :) (a hlavně do konce mise na vás nezapomenou), na tohle si z trojky nějak nevzpomínám, tam to možná implementováno ani nebylo nebo v mnohem menší míře.


@Bravewolf (13.12.2020 15:34): Viz. PavelU a za druhé System Shock a Deus Ex je od stejných výrobců, čili tam ten podobný rukopis je zkrátka celkem znát. Tedy System Shock je od výrobců jedničky a dvojky, výrobci Deus Exu pak měli na svědomí třetí díl.
Je pravda, že bych to úplně do jedné kupy nedával, ale zase totálně mimo mísu to není.
@Isair (13.12.2020 18:25): Tož, gratulácia a veľký rešpekt :)

Tiež som hral Thief 1 a 2 hneď za sebou, preto ich nedokážem nejako rozdeľovať.
Strašne sa mi páčilo, že nadviazali na obtiažnosť, teda približne tam, kde pôvodná hra obtiažnosťou končila, dvojka v nej pokračovala a obsahuje aj jednu povinnú ghost misiu, ktorá bola preto dosť ťažká, čo si cením.

Trojka v obtiažnosti strašne padla, takže hlavne z počiatku by Ti to malo ísť s prstom v nose.
Inak trojku by som hral už len s týmto a poprípade doinštaloval briefing videos spomínané tu.

EDIT:// Tak práve pozerám, že Sneaky Upgrade už obsahuje všetko spomínané - milujem Thief komunitu! :)

The full edition includes the mods The Minimalist Project, The Collective Texture Pack (a.k.a. John P), "GarrAT" Garrett Animation Tweaks, Thief 3 Gold, Briefing Videos and a small mod providing updated font textures.
Tak Thief 2 dohraný, asi víceméně nastejno s prvním dílem, byť samozřejmě větší zaměření na stealth jsem ocenil, stejně jako doladění některých drobností (možnost běžet, hezčí obloha, či hezčí hra světel a stínů etc.), mise jako takové mi taky přišly o něco málo kvalitnější, resp. z patnácti mě moc nenadchly asi jen 3 (Trail of Blood, Kidnap a ani z poslední mise jsem nebyl úplně nadšený- byť vyrábění všemožných gadgetů v oněch strojích bylo docela zajímavé), zároveň se však nejedná o žádnou tragédii, naproti závěru Thiefa 1, kde mi poslední 3 mise přišly vyloženě slabší a celkem až neThiefovské a kvalita ostatních byla trochu kolísavější (byť všechny byly celkem dobré).

Jednička zase možná měla o něco mystičtější, hororovější atmosféru... mno každý díl má něco do sebe, ideální je hrát to ihned po sobě jako jeden obrovský "celek" o třiceti víceméně (až na pár výjimek) velmi solidních misí, ono se jinak ty hry liší spíše minimálně, takže nemůžu dvojku o moc více vychvalovat či naopak kritizovat za něco, co mě neštvalo/nebavilo už v jedničce.

Každopádně jsem si sérii užil, velmi propracované a rozsáhlé kousky, teď ještě zopakovat tu trojku a dále uvidím, jestli budu mít chuť ještě na reboot či ještě lépe Dark mód.