Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Theme Hospital


Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PC 90
Jsou hry, které se berou strašně vážně, jsou ale také hry, které si naopak ze všeho dělají srandu (vyloženou prdel). Takové se ne vždy povedou, často totiž vtip do nich vkládaný působí nuceně, rádoby zábavně a v konečném důsledku vyznívá spíše trapně a nezábavně. Theme Hospital není tímto příkladem. V době, kdy jsem hru poprvé hrál, nezaznamenal jsem v tomto ranku originálnější titul. Už bylo simulováno kde co, i nemocnice, ale tak, jak je to ztvárněno zde, rozhodně ne.

První co zaujme je přehledné a user friendly uživatelské prostředí. Vždy máte přehled co, kde a jak se musí udělat (přechod mezi levely je udělán pomocí deskové hry). Po stránce grafické si myslím, že také není moc co vytýkat - většina věcí, personálu či pacientů je dobře naanimována a detailně vykreslena. Co je však v této hře nad grafikou je zvuková složka, bez které by to klidně mohla být poloviční hra - typický rozhlas, vyvolávající kam se má dostavit ten či onen doktor, zavírání/otevírání dveří, polknutí léku nebo prasknutí nafouklé hlavy. Ano i tato nemoc je ve hře ztvárněna a podána roztomile poťouchlým způsobem (tak jako dlouhý jazyk, neviditelnost a spousta dalších vtipných onemocnění). Pěkně jsou vymyšleny i přístroje, díky kterým nebohé pacienty stižené těmito vzácnými chorobami léčíte. K tomu je možné zařizovat chodby, WC, kanceláře nebo čekárny.

Pro každou místnost je důležitý kvalitní personál, který disponuje svými “dny“ - ten je možné vykopnout a najmout nový nebo souhlasit s případnými požadavky (zvláště v pokročilejších kolech je zaměstnanecká politika vyloženým oříškem). Během 12 levelů je nutné plnit předem dané úkoly a kvóty tak, aby jste si zajistili další postup (jednou je to finanční strop, jindy zase počet vyléčeným pacientů nebo společenský kredit), v každém případě je to celé někdy tak hektické, že vám z toho půjde hlava kolem.

Za sebe můžu hru s klidným svědomím doporučit. Všem, bez rozdílu vyznání žánrů nebo věku.

Pro: nemoci, presonál, přístroje, zvuk, hudba, všeobecně mile podané

Proti: ke konci dá zabrat

+37
  • PC 80
Dovolte mi trochu nostalgický komentář. K téhle hře jsem se dostal už v dobách vydání = v ČR doba temna, co se pc týče. O vlastním pc se mi ani nesnilo a tak jsem slintal bratranci přes rameno a hltal všechny ty Stonekeepy a GTAčka a Herose a Diabla. A Theme Hospital.

Moje milovaná sestřenka mi vysvětlila základní princip hry, přeložila mi několik položek a řekla "hraj si". A já si hrál. Bylo mi deset let, možná jedenáct.

____________________

Uběhlo patnáct let. Mezitím jsem se snažil Theme Hospital hrát, ale z pálenky hra nefungovala a program stažený z netu běhal beze zvuku. A pak jsem jednou brouzdal v práci po netu a najel na GOG. A tam to bylo. Doslova jsem výskl radostí, naštěstí jsem tam byl sám.

Ano, mé hodnocení ovlivňuje nostalgie. Velkou měrou. TH je totiž neskutečně stereotypní záležitost, která zejména ve finálních misí nutí hráče skutečně přemýšlet a zběsile se snažit ukočírovat neukočírovatelné. Ale dá se. A je to výzva. Což se o dnešních hrách říct nedá.

Ale i objektivě je TH povedená hra. Má spád, logiku, humor (ale ne trapný, takový ten "milý") a hratelnost. Narazil jsem na pár bugů, jeden téměř fatální, ale to se prostě stává.

A také potěší fakt, že jsem se za posledních 15 let docela zlepšil v angličtině :) Hlášky recepční o tom, v jaké ordinace chybí doktor, jsou velice nápomocné.

Pro: absence "tycoon" v názvu; nestárnoucí 2D detailní grafika; humor; hratelnost

Proti: přecejen je to hra z minulého století, takže obtížnost je vyšší než jsme zvyklí; časově náročné

+34
  • PC 85
Vývojáři z Bullfrog Productions mají na svědomí kolem dvou desítek titulů, z nichž se převážná většina řadí do žánru strategií. Tím vůbec nejznámějším a nejpozoruhodnějším není Dungeon Keeper ani jeho pokračování, ale budovatelská strategie z nemocničního prostředí Theme Hospital s nezapomenutelným soundtrackem.

No řekněte sami, kde jinde můžete léčit golfové kameny operací, mimozemskou DNA jejím pozměněním nebo mou oblíbenou obří hlavu jejím propíchnutím a následným nafouknutím do správné velikosti. O něco podobného se pokouší klony, jako je Hospital Tycoon nebo Hospital Manager, ale nadějně vypadá snad jen Two Point Hospital.

Když jsem kdysi dávno hrál Theme Hospital poprvé, moc jsem hře nerozuměl a ordinace, záchody, lavičky a vůbec vše, co se dá koupit, jsem umisťoval naprosto chaoticky. Někde se nedalo ani projít a pacienti museli chodit do budovy druhými dveřmi. Po čase se mi však dostalo budování nemocnice do krve a plnil jsem jeden level za druhým.

Ředitel nemocnice je opravdu nezávidění hodná pozice, kterou bych v reálu nikdy vykonávat nechtěl. Neustále mi chodily faxy, které oznamovaly pokroky ve výzkumu, který V.I.P. mou nemocnici navštíví nebo jestli náhodou nepřijmu akutní případy. Do toho byla na denním pořádku blicí epidemie nebo pobíhající myši.

Můj postup se zarazil v době, kdy se dostavilo zemětřesení. Pár úrovní jsem s ním ještě splnil, ale bylo čím dál častější, začaly se ve velkém rozbíjet přístroje, a tak jsem moc nestíhal. Před pár lety jsem hru zkusil znovu rozehrát a skončil o něco dále, ale na konec jsem se přesto nedostal. Snad se mi to jednou podaří.

Pro: všudypřítomný humor, choroby, přístroje, blicí epidemie, soundtrack

Proti: pozdější levely značně obtížné

+28
  • PC 75
Jedna z her mých dětských let, kterou jsem nikdy nedohrála. Jako malá jsem byla ráda, že jsem se vůbec dostala přes první mise, protože obtížnost prudce roste a ke konci už je to opravdu výzva i pro dospělého, zkušeného hráče.

Ale v jádru prakticky děláte pořád to samé: vhodně rozestavíte místnosti, najmete personál, přihodíte lavičky, automaty a topení a pak už jen čekáte až splníte požadované podmínky mise. Do toho vám přibývají další nemoci a způsoby jejich léčení, přilétají helikoptéry s naléhavými pacienty, chodí neustálé stížnosti, že je v budově buď moc horko nebo moc zima, zazobaní pantátové hodnotí vaši nemocnici, odoláváte zemětřesení a epidemiím, vybuchují přístroje, honíte doktory, kteří jen tak pobíhají po chodbách sem a tam, střílíte myši, občas se vám někdo zblázní nebo všichni pacienti najednou začnou hromadně zvracet. A nebo se to všechno stane najednou.

Pro: humor, hratelnost, grafika

Proti: monotónnost

+25
  • PC 95
Theme Hospital, ač už má požehnaný věk, je hra, která mě dokáže pohltit i v současnosti. Detailně propracované a zábavné grafické zpracování dotváří humornou atmosféru celé hry: kromě typických problémů, před které je kápo nemocnice stavěn (umístění recepcí, vyšetřoven, pokojů, místností pro personál či toalet, ale i nákup laviček, topení, automatů na pití a dalšího vybavení a samozřejmě i zaměstnání lékařů, sester, údržbářů a školení těch méně zkušených), musí řešit i léčbu kuriózních nemocí - neviditelnosti, nafouknutých hlav, Elvisova syndromu nebo mimozemského řetězce DNA. Množství specializovaných stanovišť nás nutí kupovat další a další budovy, na což je třeba získat peníze - ze správné léčby, řešení nouzových situací, dotacemi od ministerstva... teď k tomu ještě přidejte přírodní katastrofy a obtížnost narůstající ve dvanácti úrovních a vyjde vám hra, kterou nesmíte minout.
+22
  • PC 95
Hospital, hra ve které si naplno vyzkoušíte provoz nemocnice. Hra ve které můžete odstřelovat myši a hra kde lze s velkou jednoduchostí usmrcovat pacienty.

Pokus č. 1
Ze začátku, kdy jsem této hře celkově moc nerozuměl, jsem měl velké potíže s tímto provozem. Tehdy jsem netušil jak dokupovat další vybavení, netušil jak efektivně lokalizovat místnosti, či vybírat správný personál. Vznikaly tak docela vtipné situace, kdy velká řada pacientů čekala ve frontě na jediný záchod, umístěn v jedné velké místnosti, někteří pak rovnou vylučovali na zem.

Dále jsem přijímal nalehavé případy, na které jsem neměl vybavení, které jsem buďto nevyzkoumal, popřípadě mi vybuchlo protože jsem je neudržoval. Z toho důvodu u mě byla smrtka na denním pořádku. Jednou se jí u mně tak moc zalíbilo, že ani nechtěla odejít. Proto jsem ji musel obestavět radiátory a lavičkami, aby tam nepadali další lidé (aspoň jsem reagoval na požadavek zvýšení teploty a počtu míst k sezení).

Poslední ukázka mého jednání, byla manipulace s personálem. Vzpomínám si, že jednou jsem se konečně zmohl na operační sál. Hurá - dva chirurgove začali operovat, jsem frajer. Mezitím mi přišla žádost o zvýšení platu. Jakmile jsem uviděl tu částku, doktor ihned letěl až později jsem zjistil, že to byl chirurg. Co bylo nejhorší - to tělo nešlo odstranit ze stolu.

Pokus č. 2 - o dost starší, hra celá v češtině
Na druhý pokus se mi vedlo už o mnoho lépe a hru jsem nakonec dokončil. Užil jsem si nevázanost a vtipnost, se kterou je tu nemocniční tématika nastíněna. Tato hra nemá koho urazit a jako strategie je to pěkný zažitek. Vylepšování nemocnice stejně jako personálu, skýtá docela slušné množství možností. Ke konci se už naskýtá docela solidní obtížnost a tempo je dost zběsilé, i tak je to dobrý požitek.
+22
  • PC 80
Theme Hospital jsem rozehrál a dohrál v rámci kategorie "Zapomenutý kousek" Herní výzvy 2017 a rád bych podotknul, že se nejedná pouze o zapomenutý kousek, ale i o nejlepší budovatelskou strategii z nemocničního prostředí, která dosud nebyla překonána (i když to vývojáři občas více či méně úspěšně zkouší) a o jednu z nejlepších her legendárního a dnes již bohužel zrušeného studia Bullfrog (Fuck You Electronic Arts!).

Hra má třináct úrovní (což je tak akorát), přičemž první tři slouží v podstatě jako tutoriál, ve kterém se seznámíte se základy výstavby a řízení nemocnice. V každé úrovni se obtížnost nepatrně zvýší společně se zálůdností tvaru a velikostí budov nemocničního komplexu. Kromě toho se k záludnostem přidávají ještě zemětřesení, epidemie, urgentní příjmy, návštěvy celebrit či ministra zdravotnictví... Úspěšné zvládnutí těchto situací může velmi pomoci financím a pověsti nemocnice a naopak.

Hra má příjemnou grafiku a hudbu, ale to co ji vyneslo do Síně slávy PC her je efektivní a vtipné zpracování poměrně jednoduchého nápadu - řízení nemocnice. Na záčátku hry máte jednu budovu, kterou je třeba zařídit k libosti nejen vaší, ale i pacientů a doktorů. Doktoři vyžadují velké místnosti s okýnky, zatímco pacienti dostatek WC, laviček a nápojových automatů. Svoji roli hraje i čistota a teplo, takže je třeba nešetřit na radiátorech. :-)

Ale zpět k zařizování nemocnice. Místností je 23 a jsou rozděleny do čtyřech kategorií: Diagnostika, Léčbny, Kliniky a Příslušenství. Jak už názvy napovídají, v Diagnistice (Scanner, Rentgen, Kardiologie...) se provádí vyšetření pacientů a určení diagnózy. Jakmile je správně určena diagnóza pacienta, přicházejí na řadu Léčebny (Lékárna, Psychiatrie...) a Kliniky (Úrazové, Dekontaminační...). Do Příslušenství spadají WC, Výzkumná laboratoř, Odpočinková a Školící místnost.

Když už máte nemocnici zařízenou, je potřeba najmout i (pokud možno kvalitní) personál. Toho jsou taktéž čtyři typy: doktoři, sestry, údržbáři a recepční. Na délce a kvalitě jejich praxe záleží rychlost chůze, určení správné diagnózy a celková úspěšnost léčby. Občas přicházejí s ultimátem na zvýšení platu nebo odchod. :-)

Po návštěvě nemocnice je pacient v lepším případě vyléčen a po zaplacení odchází domů. V tom hoším případě odchází naštvaně bez léčby domů nebo umírá. Smrt (stejně jako ostatní aspekty hry) je pojata vtipně. Podle toho, jak kdo v životě hřešil, se duše pacientů odebírájí jako andělíčci do nebe, případně se rozevře země a smrtka je nažene do pekla.

Smrti však mnohdy předcházejí nemoci a těch je kolem 35 a i u nich se nasmějete. Například "Nafouknutá hlava", kterou je třeba propíchnout, poštělovat a znovu nafouknout. "Nadměrná chlupatost" se léčí pořádnou dávkou elektrošoků, "Zlomené srdce" je třeba vyoperovat a slepit... Psychiatři pak mají plné ruce práce, aby pacienty zbavili "Infekčního smíchu" (Ano! Smích je skutečně nakažlivý!), iluze, že jsou Elvis či televizní hvězdy...

Prostě, pokud jste chtěli někdy zjistit, jaké to je řídit nemocnici a ještě se u toho královsky pobavit, neváhejte a sáhněte na GoG či Originu po Theme Hospital. Chybu určitě neuděláte.

Pro: Humorná a efektivně zpracovaná budovatelská strategie, grafika, hudba, zvuky...

Proti: Možná občasná monotónnost.

+20
  • PC 90
Lepší simulátor vybavování nemocnice neexistuje. Theme Hospital simuloval všechno naprosto dokonale v přehledné a stylové grafice. A opět se ptám, kde je pořádný remake? 90%
+13 +14 −1
  • PC 100
Hra môjho detstva! Vždy som ju hrával večer predtým ako v televízií išiel seriál Pohotovosť, takže som šiel z jedného nemocničného šialenstva do druhého!
Hra bola skvelá, grafika nádherná, nápad úžasný. Na to, že hra vyšla v roku 1997 potešilo aj to, že ste si ju mohli prepnúť do 320x240 rozlíšenia a v pokoji hrať aj na slabšom stroj (486). Hre sa nedá vytknúť nič, akurát tak to, že sa nedočkala pokračovania.
Sem-tam sa stretnem s názorom, že hra bola zložitá - no mne sa oveľa oveľa zložitejšia a náročnejšia zdal taký Transport Tycoon.
Akurát by som upravil minimálne požiadavky na:
486 DX2/66Mhz, 8MB ram, 20MB voľného miesta na disku, a SVGA grafika aspoň s 1MB. Mimochodom, neviem či viete ale v jednom čísle časopisu skóre (1. apríl) si spravila redakcia srandu, že bude mať pokračovanie - Theme Cemetery.

Pro: zvuk, hudba, grafika, zábava,

Proti: nič

+13
  • PC 80
Tak už mám svojí nemocnici postavenou a už mi přichází pacient a inkasuju za něj tučný prachy . Ale proč mi sakra doktor fláká u kulečníku a televize? Co mi tu odhazujete odpadky a bliete po nemocnici, kdo to má po vás uklízet? No jo uklízeč zalívá kytky a opravuje přístoje a nestíhá musím najmout druhého. Už mu píchli hlavu a nafoukli mu jí do správné velikosti, tohle mě pobaví. Ženský dají vypít lék a už není neviditelná. V téhle nemocnici se léčí skutečně zvláštní nemoci. Co tu dělá ten chlápek s kosou? To mi jen nestihli vyléčit pacienta a ten se odebral k pánu. No jo je srašný nával lidí a dokoři to nestihají. Musím koupit novou budovu.

Theme Hospital je velmi vtipná hra, která ani po tolika letech neomrzí. Vést vlastní nemocnici a to ještě s dobrým humorem.

Pro: Skvělá strategie s prazvláštími nemocemi

+8 +12 −4