Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@BUMTARATA (16.07.2020 12:45): Neco vypichnout muzu, neco jsem tu uz rikal.

Ellie prisla ve druhem dile o vsechnu osobnost. Je naprosto bez emoci a mezi ni a Dinou neni naprosto zadna chemie. Poslouchat jejich dialogy je nuda a nijak neohohacuji dej hry. Tak mi to prislo. Jestli umim nebo neumim cist mezi radky na tom nic moc nemeni. Spis vy v tom vidite neco, co tam neni. Jako kdyz Nikdykde vidi ve Fallout 4 nejlepsi RPG soucasnosti a ja mam problem v tom videt uz jen to RPG.

Tommy. Nejdriv za odplatou vubec jit nechce, pak, pod Elliiny "natlakem", naprosto stupidne odejde sam. Pred stretem v divadle je ok s tim, ze Abby osudu unikla, vraci se zpet. Po stretu v divadle a po nejake dobe prijde za Ellie s tim, ze Abby nasel a ocekava, ze Ellie dokonci co slibila. Kdyz Ellie odmitne, urazene odchazi. Oba naprosto ignoruji fakt, ze je Abby dvakrat nechala nazivu.

Zpusobem jakym je Abby profilovana nedava zpusob pomsty na Joelovi zadny smysl. To jen scenariste potrebovali, aby Ellina bezducha honba za pomstou davala trochu vetsi smysl. Mel zjevne Abby nenavidi, presto jeji pozici neprozradi ani kdyz pred ni stoji zjevne naprosto nepricetna zenska s pistoli v ruce. Radeji zemre i se svym pritelem a nenarozenym ditetem. Owenova posledni slova: "She's pregnant." Epic. Mozna jsi to mel rict driv, Owene. Tahle radoby dulezita tehotna "bomba" padne jeste v pripade Diny. Naprosto nesmyslny. Nic to pribehu nedava, jen zpusob, jak Ellie vyhnat do Seattlu samotnou a netahat Dinu porad za prdeli.


Cekove by ten pribeh TLOU2 dal na jednu hodinovou quest line v nejakem RPG, pricemz pul hodiny by hrac stravil bojem a deset minut presuny.

Celkove souhlasim s dojmy CohhCarnage. Spatna hra to neni, gameplay je stejne dobry jako v jednicce, ale uz to neni celkove tak zabavne. Je to prilis heavy, prilis tisnive, snaha tvurcu primet hrace se po celou herni dobu citit mizerne se povedla, osobne mi to ale nepripada dobre reseni. Dokonce i Hollywood rozumi tomu, ze nemuzes udelat film cely takhle na hovno, musis to necim obcas vyvazit, tuhle nejaky dialog, nejaky vtipek. To je neco, co v jednicce bylo, ve dvojce ale nic takoveho neni, je to hnus a bida od zacatku do konce. Sakra i ten moment pred posledni casti, "stastny" zivot Ellie a Diny, pusobi depresivne. nakonec skonci sama, to ceho se nejvic obavala, ale pocitove byla osamocena uz od zacatku, i pred Joelovou smrti. Ellie proste jde jen a jen litovat.

@pajmič (16.07.2020 23:23): Ja TLOU2 dohral, jinak bych hru nekritizoval.

@M.a.t.t. (16.07.2020 14:11): Mam rad scenare, ktere nerusi pri hrani, ale nepusobi stupidne. A nevyvolavaji myslenky "tohle je na hovno, takhle by to byt nemelo". Autorska vize a takove kecy mi muzou. Takhle alibisticky se lze koukat na cokoliv.
@pajmič (16.07.2020 14:30): tak ty s marwelem si zase muzete pohonit nad tim, jak jste cool, ze se vam hra tolik nelibila a vubec nechapete ten hype... a budoi aspon vsichni vyhoneni a spokojeni...
@marwel (16.07.2020 11:56): Nepísal si náhodou, že tebe príde slabý aj scenár Red Dead Redemption 2, ktorý je obecne považovaný za vynikajúci? :) O to viac by ma zaujímalo, aké hry z tohto pohľadu napĺňajú definíciu kvality.

Inak pokiaľ viem, na oboch Half-Life hrách sa nechválil ani tak príbeh, ale spôsob rozprávania deja, nakoľko samotná hra si vystačí bez akýchkoľvek cutscén a nikdy neberie hráčovi ovládanie z ruky. O tom, že má ísť údajne o hru s najlepším príbehom počujem úprimne prvýkrát.
@marwel (16.07.2020 08:11): Vždyť dialogy mimo cutscény vypovídají o mnohém, objasňují, prohlubují motivace, vztahy postav, které by ti jinak unikly…

@marwel (16.07.2020 10:19): Ty přeci nevíš, jak kriticky k té hře ten či onen člověk, který o ní teď mluví v superlativech, přistupoval. Vyjadřovat se o něčem nadšeně nemusí indikovat absenci přemýšlení, naopak!

A vůbec. Jak má jeden ospravedlnit, že ho hra zasáhla, že na něj velmi silně zapůsobila, že se u ní cítil jako u žádné jiné? Jaké důkazy, argumenty má přednést, abys mu uvěřil? A je to vůbec důležité, když tobě se nelíbila, když na tebe tak nezapůsobila? Když tebe ta či ona postava iritovala, zatímco on si ji třeba zamiloval na první pohled? Kromě toho, že to poukazuje na rozdílnost vašich osobností, na rozdílnost výchozích pozic, je tu vůbec co diskutovat?

Je to, jako by ses rozčiloval, že se někomu líbí jazz, zatímco tobě přijde naprosto nudný.

Ale o scénáři, mechanikách a spoustě dalších věcí se určitě smysluplně bavit lze, jen pamatuj, že do finálního hodnocení, se kterým se tu setkáváš, se různé věci promítají různě silně, např. fakt, že ve hře je nesmyslně málo munice, zatímco u nepřátel se válí kupa zbraní, nelze rozporovat, může se ale stát podružným v momentě, když se ta hra trefí do tvýho emocionálního středu.

Nicméně, říkáš, že scénář je slabý. Chceš to rozvést?
@JohnCZ (16.07.2020 10:49): No vzhledem k tomu, ze osobne povazuji scenar hry za slaby tak ano, ja zase nemam problem napsat, ze je to chyba scenaristu. Meli proste odvest lepsi praci. ;) Uz mi to skoro prijde jak s Half Life, kde se zase traduje, ze jde o hru s nejlepsim pribehem. Tam ale nestaci jen cist mezi radky, v pripade HL musite cist na internetu, ten pribeh totiz ve hre neni.

Zazitek to byl, o tom neni pochyb. Trochu jako se projet na nejvetsi horske draze na svete. Je to pecka, ale posledni tretinu jizdy uz ti je soufl od zaludku a druhou jizdu radeji vynechas.
@marwel (16.07.2020 10:19): No a není? :D Yeah, nemám problém ti tohle říct. Ještě napiš, že je to chyba scénaristů.

Nejakou kritiku jsem vyjádřil, hlavně co se nevyrovnaného tempa vyprávění týče, ale vzhledem k vysokým kvalitám defacto všech aspektů a s ohledem na celkový zážitek je vcelku zanedbatelná.
@kuler91 (16.07.2020 08:40): Nevadi mi, ze na ni koukaji kladne, vadi mi, ze na ni koukaji nekriticky. To je rozdil. Hlavne me bavi, jak tihle lide nemaji nejmensi problem rict, ze je to ve skutecnosti ostatnich chyba, ze neumi cist mezi radky, ze nepochopili co scenariste tou hrou mysleli, apod. To je vylozene k smichu.

@kuler91 (16.07.2020 08:40): Ano, pro tebe je ztrata casu nekomu ne vysvetlovat, ale vecne sdelit proc si myslis, ze je ta hra pecka. Misto toho ti ale vubec neprijde ztratou casu tady verejne nad hrou masturbovat v diskusi. Chill, jezis, vsichni jsme pochopili, ze jsi zrovna dosahl herniho orgasmu, nemusis nam tu o tom ale neustale vypravet.
@marwel (16.07.2020 08:11): Argumenty tu padly několikrát. Dialogy rozvíjí především postavy, budují jejich psychologický profil a rozvíjí jejich motivace i mimo cutscény. Proto nestačí sestříhnané cutscény, ale je potřeba tu hru hrát, dávat u toho bacha, mít zapnutej mozek - především v oblasti empatie... a prostě být ochotný ty postavy pochopit, k čemuž musíš taky trochu umět číst mezi řádky, protože postavy ti nenaservírují všechno tak, aby to pochopil i průměrný američan. Ty to zřejmě neumíš a nebo ses o to ani nesnažil, jinak bys níže uvedené věci netvrdil. Za to si kdykoli nenecháš ujít příležitost dát najevo, jak ti vadí, že někdo na tu hru nahlíží kladně.

Třetí možnost ještě je, že to pochopíš, ale nesedne ti to. Stejně ale pak nemůžeš tvrdit, že to tam přítomno není. Pořád je ten writing oproti zbytku AAA produkce úplně někde jinde.
Já jenom dodám, že jsem koukal na sestřih, kde byly i všechny rozhovory během hraní. Mělo to 11 hodin, takže myslím, že mi z příběhu nic zásadního neuteklo :)
@kuler91 (16.07.2020 00:19): "Komu se to nelibi, tak je to jeho smula" To je tak silene dementni veta (kterou fyi lze pouzit na cokoli), Hlavne, chlapi nadseni, neslysel jsem od vas zadny padny argument, ktery by alespon dokazoval, ze jde o hru lepsi jak 99 procent dnesni produkce (predpokladam tedy, kulere, ze jsi tech zbylych 99 procent hral?).

@Fritol (15.07.2020 17:18): Vtipne. Vzdyt ty dialogy mezi postavami behem hrani vubec nic nerikaji, nedavaji zadny kontext cemukoli co se v cutscenach deje, pribeh nijak zasadne neobohacuji. Nemyslim si, ze by hrani hry a sledovani ciste cutscen na youtube melo zasadni vliv na kvalitu pribehu. Naprosta vetsina "pribehu" se odehrava v cutscenach.

Jako Bumtarata se jeste vyjadruje pomerne stridme, ale to kulerovo nadseni me fakt bavi. Opravdu je to silena smula, ze ho nesdilim.
@Fritol (15.07.2020 17:18): Komu se to nelíbí, tak je to jeho smůla :) ... Já měl celých cca 23 hodin pocit, že hraju "film" ... Hodně bych váhal, jakou hru zvolit number one téhle generace a toto je možná i horký kandidát. Ta hra je prakticky čistej linear, ale naprosto megalomanskej, takhle dlouhej gameplay bych v životě nečekal, ale ani chvíli jsem neměl pocit, že by to bylo umělé natahované ... Je jen málo her, které jsou vymazlené od A až do Z, tak jako tenhle počin ...
Kdo je ochotný si počkat na PS5 verzi, tak klobouček ...
@Fritol (15.07.2020 17:18): U her to platí taky, byť se mi zdá, že v posledních deseti letech se hodnotí střízlivěji. Například Half-Life 2 nebo Bioshock byly vysloveně desítkové hry, u nichž nadšení - a to velmi výrazně - vychladlo až postupem času.
@Naginata (15.07.2020 17:01): Tohle myslím u her moc neplatí. U filmů je běžné, že v momentě, kdy vyjde webrip/bluray, tak hodnocení klesne o 10-20% na csfd a vynoří se víc "střízlivějších" komentářů, protože do kina chodí vesměs jen lidi co se těšili. U her jsem si však tohoto trendu nikdy nevšiml.

A "Už tady bylo předtím několik her, které dostali od kritiků samé perfektní skóre a teď se o nich tak pozitivně nemluví."

No, hodnocení kritiků je jedna věc, hodnocení hráčů je věc druhá. V případě tlou to nevypadá, že by se hodnocení hráčů výrazně lišilo od hodnocení recenzentů. A že se o nějakých kladně přijatých hrách časem zas tak kladně nemluví je spíš neschopností hráčů ocenit hru v rámci doby, kdy vyšla. Hrát dnes 20 let starou hru je pro spoustu lidí už ne moc příjemný zážitek, i když je to třeba někdejší goty.

Jinak jak říká @kuler91 (13.07.2020 21:51), hodnotit ten příběh na základě cutscén je velmi stupidní, neboť postavy jaksi neustále mluví během hraní a dějí se tam věci s příběhem spojené.
@kuler91 (13.07.2020 21:51): Podle mne problém je, že teď po vydání hru hrají a hodnotí hlavně fanboys a pár lidí co dostalo review kopie, takže někdo kdo nemá o hru veliký zájem nebo je více skeptický si teď hru nezahraje protože za ní nedá plnou cenu a nedá se ilegálně sehnat. Najdou se ale možná i tací, kteří se na hru opravdu těšili a po dohrání zůstali zklamaní. Ti ale i tak pravděpodobně zachytili ty kontroverze, takže ví asi co od toho čekat.

Čekám tedy, že po pár měsících, kdy bude hra ve slevě a upokojí se hype i outrage tak si to zahrá více lidí a názory budou civilnější a vyváženější. Už tady bylo předtím několik her, které dostali od kritiků samé perfektní skóre a teď se o nich tak pozitivně nemluví. I když si myslím, že tahle hra bude i po 5 letech pořád velmi polarizující.
První setkání s čoklama. Docela mě prohání neřádi. A to jsem si liboval jak prochazim hru s minimální spotřebou munice a že těžká obtížnost rozhodně není tak těžká jako minule.
@John Mirra (13.07.2020 21:27): Zásadní problém je ten, že takto asi hodonotila velká řada lidí ... Já si moc neumím představit, v čí silách by bylo udělat Tlou II ještě lepší hrou, než je teď a to minimálně po příběhové stránce. Kdo má rád kvalitní příběhové hry, tak těžko hledat dneska něco lepšího. Nelze hodnotit příběh na základě cut scen ...
Ta hra je skvělá od začátku do konce a je o párník dál, než 99 % dnešní produkce. Tohle je jednoduše hra, která vychází jednou za pár let a nemám absolutně problém je zařadit vedle her typu RDR, Witcher.
Tak jsem dokoukal všechny příběhové cutscény na YT a příběh mi teda nepřišel nic moc a rozhodně ne jako něco, o čem by se musely dělat embarga nebo co. Prostě takové dvě série Walking Dead.

Ale hlavně mi přijde škoda, jak už tu bylo taky zmíněno, že ve hře nemůžete dávat non-lethal takedowny. Mohlo by to i ovlivňovat příběh a závěr jako v Dishonored, The Suffering atd. :)
@Charllize (08.07.2020 17:09): Jo, sorry za zmatení, myslí tím samozřejmě příběh a postavy, resp. rozbití toho vztahu, na kterém je jednička postavená a pro který je tolik milovaná. O objevení Ameriky nikdo nemluví.
Tak jsem si poslechl ten poslední díl a sice tam nemluví o tom, o čem tu byla řeč, ale zazní tam jiná důležitá věc. Druckmann tam mluví o tom, že první díl byl úspěšný, a tak by se mohlo nabízet zjistit proč přesně a úspěch zkusit zopakovat, jako to dělají jiné značky. Podle něj by to ale byl recept na katastrofu, protože případné pokračování by se tomu prvnímu mohlo v nejlepším případě jenom přiblížit, chyběla by mu jeho neokoukanost. A tak museli udělat něco úplně jiného. Tyvole, kéž by takhle přemýšlelo v tomhle průmyslu více lidí.
@orromis (08.07.2020 10:20): Dělají teď podcast, možná tam na to taky dojde řeč. Nevím, ještě jsem neposlouchal. Můžeš zkusit, nebo já sem pak o tom můžu něco napsat, až se k tomu dostanu.

To vzdávání tam je, ale vždycky se na mě posléze vrhli, když jsem je chtěl ušetřit.
@BUMTARATA (07.07.2020 20:11): Rozumím tomu a souhlas s tím, že to je blockbuster, ale pořád to nedokážu přehlédnout (hlavně zpětně, během hraní mi to vadilo méně).

Vlastně by mě docela zajímal nějaký post mortem ve stylu noclip dokumentů - jestli třeba takové věci jak jsem psal v předchozím příspěvku byly zvažovány, případně proč nejsou naimplementované apod... Akorát vzhledem k tomu, jak mizerná pracovní kultura v Naughty Dogu aktuálně je, se asi něčeho takového nedočkáme...
@orromis (07.07.2020 17:30): Jak jsem psal, vnímám to jako válečný stav, takže tu disonanci příliš nepociťuji, naopak mi přijde, že v tomhle ohledu k tomu přistoupili velmi dobře, ukazují, že zabíjení zanechává šrámy na duši, smrt Nory, Owena a Mel je jiná, horší, a tak na ně Ellie i hůře reaguje, ale celé to můžeš chápat tak, že se to v ní prostě hromadí, a pořád je to jen žánrovka, blockbuster. Jinak spoustě potyček se můžeš vyhnout, ta hra tě většinou nechá proklouznout do další úrovně, aniž bys je tam všechny vymydlil.

God of War se to podle mě příliš netýká, byť na začátku vidíme, že i tam rozlišují mezi zabíjením lidí a monster, právě kvůli tomu settingu.
@BUMTARATA (07.07.2020 16:03): Jo, jo, ten článek je dobrý (četl jsem to před pár dny).

Já hře akci taky vyčítat nechci, protože mě baví a je dobrá (to samé platí pro jedničku, měl jsem s ní stejný problém), ale ten kontrast se pro mě nedá přehlédnout. Každopádně cesta u takových her by mohla být jako v Dishonored, kdy to hráč může projít jako vraždící bestie nebo jako někdo, kdo zabíjí jen když mu nic jiného nezbývá (nemyslím teď nutně komplet non lethal průchod).

Mě třeba docela zklamalo, že jak se (i v recenzích) psalo o TLoU2, že ty NPC mají jména a znají se, tak na mě to skoro nikdy nezafungovalo (spíš se mi tam stávalo, že když jsem někoho zabil z celkem velké dálky headshotem, tak pak ještě asi 5 vteřin hystericky křičel). Přitom ta hra mohla mít věci jako že se ti NPC vzdají (to se mi stalo jednou, poslední žena v aréně položila zbraň a asi na mě něco křičela - evidentně to nějak naimplementované měli), že je můžeš omráčit (což by v postapo světě se zombíky taky mohl být rozsudek smrti, ale o to mi teď nejde), těch věcí by se dalo vymyslet víc...

V tomhle ohledu je pro mě pořád masterpiece nový God of War, který podle mě nemá takové problémy díky svému settingu. Kratos je starší, rozumnější a gameplay je pomalejší a taktičtější, díky čemuž ten děj o vztahu Kratose se svým synem může fungovat. Kdyby to byla stejná mlátička jako předchozí díly, tak by to nefungovalo.
@orromis (07.07.2020 15:35): Zatracená ludonarativní disonance!

To je těžký, když „Ellie can’t change. She can’t change because AAA games can’t change. Let’s say Ellie learns her lesson, that violence begets violence. That to save the world and herself, she must put down the gun. What would she even do? Literally, what would a AAA game even allow for her to do? AAA game design is built and marketed around killing“. (Polygon)

Vždycky jsem snil o Uncharted, kde by se nestřílelo, ale zkoumalo okolí a řešily náhodně generované hlavolamy (těšil jsem se na In the Valley of Gods, ale to uložili k ledu). Asi to chce víc her jako Death Stranding, aby bylo jasnější, že AAA hra nemusí být primárně o zabíjení. Ale kupoval by to vlastně někdo? Chci věřit, že jo. Přesto tu akci nemůžu TLoU2 vyčítat, užívám si ji, třebaže mě na tom, pravda, stejně nejvíc baví to šmejdění po příbytcích.
@Marcusss (07.07.2020 14:40): A to máš to nejlepší ještě pořád před sebou. ;) Enjoy!

Co se týče té druhé poznámky, určitě by to mělo větší dopad, kdybys po cestě pozabíjel méně lidí, ale já to bral tak, že je to de facto válečný stav, oni střílí na potkání, tam se toho nedá moc vymýšlet. Smrt Nory, Owena a Mel je jiná v tom, že ti na potkání nestřílí, umučení Nory je pak kapitola sama o sobě – I MADE HER TALK – její asi největší morální selhání.
@BUMTARATA (07.07.2020 14:55): Jo, to jsem se taky později dozvěděl, ale tak stejně bych to nechal vyplé, takže nebyl důvod to aktivovat. Jestli to někdo chce mít zaplé, tak ať to využije místo mě.
Postupně se posouvám, a musím říct, že jsem překvapený. Dosáhl jsem části kde Abby utelka z lesa s těmi dvěma utečenci od Scarů, zafačovala té holce ruku a opustila je aby dál hledala Owena.

Očekával jsem, že tím že začnu tu část za Abby se dostanu tak kde to "všichni na světě" začínají nesnášet.
Osobně se mi stal opak - od té doby co hraju za Abby si to užívám víc než za Ellie.
Protože u Abby je její moralita docela definovaná. Vidím proč dokáže dělat co dělá a přesto se cítit v právu. Scarové jsou šílenej kult se kterým je prakticky ve válce. Když na ně narazím v průběhu hry, tak nemám problém se pustit do akce a sejmout je.
Což u Ellie a její cestě za pomstou nefungovalo, protože jakákoli morální výše na které Ellie (ne)stála šla do háje v momentě kdy forma hráče forma hry dostane do situace kdy aby se hráč dostal k těm na kom se Ellie chce mstít tak musí za sebou nechat cestu z mrtvol lidí, kteří jsou vinni pouze tím, že náleží ke stejné organizaci jako Abby (a zbytek bývalých Světlušek).

Celkově by první půlce hry pomohlo, kdyby tam vůbec nebyly akční scény s lidmi, ale pouze s nakaženými. Scény s Norou, Mel a Owenem by potom fungovaly mnohem líp.
Kdybyste někdo chtěli, tak tady je předobjednávkový bonus: JB3N-6PNR-FKE4
Mělo by to odemknout upgrady k pistoli nějaké recepty aniž byste hledali ty časáky...
@Marles (05.07.2020 01:10): Sděluji to co píši, nemám ve zvyku si něco myslet a psát něco jiného.

1) Vyhrožování smrtí se v herní branži v poslední době množí, je to odporné a smutné (bez ohledu na to komu a proč je vyhrožování).
2) Vyhrožování smrtí je také kontraproduktivní. Bez ohledu na to, jestli Druckmann schválně provokovat a počítal s přehnanou reakcí nebo jestli naplnil svou autorskou vizi bez jakýchkoli postranních úmyslů (není to jak zjistit, nebyl by první ani poslední, ale považovat každého s určitou vizí a priori za provokatéra je nesmysl).
3) Lidé, kteří vyhrožují smrtí, komplikují pokojné a racionální protesty ostatním se stejným nebo i jen vzdáleně podobným názorem. Není tak žádný důvod je omlouvat, protože jde ve skutečnosti o sabotéry.
@Charllize (05.07.2020 00:13): Asi mě mate to tvrzení, že ti vadí vznik hry kvůli které si lidi vyhrožují.

@Phoenix (05.07.2020 00:27): Nerozumím, co se mi snažíš sdělit. Tady se bavíme o konkrétním případu. Představitelka Laura Bailey je představitelka postavy, kterou segment lidí nenávidí. To je její celý domnělý zločin. Anebo to myslíš, tak že Druckmann to napsal schválně takhle, protože tušil, že budou někteří lidi na tuto postavu reagovat takhle agresivně?
@Marles (05.07.2020 00:03): Tady se přesně hodí známý citát „Je to víc než zločin - je to chyba!“

Krom toho, že se vyhrožování smrtí v herní branži bohužel v poslední době značně rozmohlo (ať už se jedná o Paranautical Activity nebo třeba No Man's Sky), tak v podobných případech je navíc silně kontraproduktivní. Z propagandisty (domnělého či skutečného) udělá v očích kdekoho nevinnou oběť a ideologům poskytne munici typu "Podívejte se, jaká jsou to nenávistná prasata, vždyť jsme to říkali".

Akce skutečně vyvolává reakci, u některých labilnějších jedinců přehnanou, což je často právě to, s čím aktér počítá, protože pak dojde k potvrzení jeho vidění světa. Nejde o omluvu (už proto, že přehnaná reakce je naopak vodou na mlýn právě těm, proti kterým měla být namířena, takže naopak sabotuje úsilí těch, kteří pro boj volí adekvátní prostředky).