Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@JohnCZ (11.08.2020 20:37): Tak ja posudzujem čisto na základe jednotky, pričom nikde som nepísal, že je to klasický zloduch. :) Určite nie je, o to viac, že v tom svete sa - ako si správne uviedol - správajú všetci podobne. No súčasne si stojím za tým, že tým ako je písaný by niekde inde bez problémov zafungoval aj ako antagonista s presvedčivou motiváciou.
@Zoltan (11.08.2020 17:47): koukám že máme na hru podobný názor, jen ses asi dokázal trochu lépe "povznést" nad některé věci nežli já xD. Nulové recenze si hra rozhodně ani zdaleka nezaslouží, ale stovkové mi přijdou zase přehnané - na to příběh (na rozdíl od jedničky) moc kolísá, působí zdlouhavě a těžkopádně-však si můžeš přečíst můj komentář, i když taky jsem si tam asi zanadával trochu víc než je zdrávo...
@Fritol (11.08.2020 20:42): @JohnCZ (11.08.2020 20:37): Já prostě uvidím po druhém dohrání, teď jsem to hrál skoro 2 měsíce, kvůli nedostatku času, teď to chci prolétnout rychleji, bo hraju na nejlehčí obtížnost (kvůli trofejím). Kéž bych změnil názor, sice tomu nevěřím, ale kéž by! :)

Každopádně, ten hate všude možně si hra nezaslouží, takhle když o tom zpětně přemýšlím, tak internetem nenáviděná Abby byla docela fajn, hlavně ta část, kdy musela lézt po mostě mezi mrakodrapy byla skvělá. Celkově asi nejlepší část hry. A Lev s Yarou asi nejlepší vedlejší postavy.

Ne, to si zaslouží druhé dohrání. Ještě se mi snad u hry nikdy nestalo, abych byl tak rozpolcený názorem na ni :D
@Marcusss (11.08.2020 19:05): Souhlasil bych snad úplně se vším. Za celou dobu jsem neměl pocit, že by se postavy chovaly jako idioti. Afektovaně? Ano, ale kdo by se v takových situacích choval jinak? Zaslepeně? Ano, v tom je právě pointa celého příběhu. Ale jako idioti? C'mon.

@M.a.t.t. (11.08.2020 19:29): Neřekl bych. Ellie byla defacto jeho náhražka Sarah (když to řeknu takhle blbě), měl ji rád jako vlastní dceru a udělal by pro ni cokoli (viz konec jedničky). Joel byl sice hajzl (kdo by v tomhle světě ale nebyl), ale určitě ne takový ten ultimátní hajzl. Díky Ellie nalezl jakýsi směr. Viděl jsem i hodně reakcí, že se chová ve dvojce jinak. Ano, ale v drtivé většině jeho scén ve dvojce nějak figurovala Ellie, tak proč by se za každou cenu měl chovat jako zmetek? Hodně lidí, včetně mě, ho mělo za tu loajalitu rádo a jeho smrt určitě zabolela, ale v rámci příběhu to snad ani jinak nešlo, protože to k tomu od začátku směřovalo. Minimálně za ten z objektivního hlediska strašně sobeckej čin na konci jedničky, kdy kvůli jedné osobě nejenže vyvraždil celou nemocnici, ale dost možná poslal k čertu i zbytek lidstva.

Santa Barbara je pacingově taková zvláštní, to uznávám, ale v příběhu má svoje nezastupitelné místo. Krásně dovykresluje onu Ellienu posedlost a hlavně uzavírá příběh tím, že se Ellie konečně posouvá dál a nechá Abby jít (vidí v ní druhého Joela, v Levovi zase samu sebe).

Ellie tedy nejenže přišla o svůj otcovský vzor, ale především o možnost s Joelem napravit svůj pošramocený vztah, což naznačuje poslední flashback*** a následně potvrzuje i finální scéna hry, která pointuje celý příběh tím, že Ellie kvůli té své pomstě přišla i o poslední pojítko, které s Joelem měla. Já teda nevím jak vám, ale mně to teda dávalo naprostý smysl a byl jsem z toho konce několik dní fakt kurevsky zdeptaný... :D

*** Na tohle hodně lidí dost nadávalo, že Joela vole ani neobjala a že to působilo strašně chladně, že je Ellie piča a že je to debilně napsané... Jo, v ten moment by to možná působilo hezky prvoplánově dojemně, ale touhle drobnou změnou (kterou si btw prý vydupala sama Ashley, i když z malinko jiných důvodů) celá ta scéna vzhledem k vyřčeným pointám vyzní ve finále daleko silněji a o poznání depresivněji.

imho.
@Paul (11.08.2020 18:53): Musím si to nechat rozležet :) (= asi až po platině :D)

@Marcusss (11.08.2020 19:05): Já to čekal také, ale až třeba někde v půlce hry, jen ne na začátku. A jak jsem psal, s tím úmrtím problém nemám, vlastně i v kostce souhlasím s tvým názorem na něj - prostě takový byl. A proto jsem za něj rád hrál. Je to prostě nečernobílá ultracharismatická postava :)

@Fritol (11.08.2020 19:33): Začnu druhým odstavcem - mám to stejně :) Je neskutečné s čím za mnou v práci lidi dokáží přijít, často mi to hlava nebere :D Takže jo, tenhle argument vlastně beru, samozřejmě si to naštěstí nemůžeme ověřit (a doufám že k tomu ani nedojde). Jenže tady to není ten případ, tedy co se týče Ellie. Tam je to spíš scénáristická bída, vůbec tu postavu nepoznávám, ta poslední část tam prostě neměla být. Abby beru zpět, prošel jsem si její příběh znovu a víc mi to teď zapadá. Jak se mi za ní nechtělo ze začátku hrát, tak si mě trochu získala.

Jen ještě zopakuji - je to dobrá hra, jedná se mi jen o zakončení příběhu, který se mi už od půlky či poslední čtvrtiny přestával líbit.
@Marcusss (11.08.2020 19:05): +1. Já navíc nechápu to vytýkání postavám, že se chovají jak idioti. Jednak se chovají přiměřeně jejich situaci imo a taky by mě zajímalo, jak se všichni ti lidi, kteří to kritizují ze svého pohodlného gauče doma s pivkem ruce, chovají v krizových situacích. :D

Já totiž jsem na velmi idiotské (nepředvídatelné/nelogické) chování u lidí poměrně zvyklý a to mluvím o pracovním shonu a stresu s tím spojeným nebo vyhrocených situací ve smyslu hádek a malých potyček. A to jsou úplně směšné věci oproti tomu zoufalství z apokalypsy a smrti mnoha lidí. To se snad ani nedá srovnávat, to by lidi, o kterých mluvím, úplně zešíleli asi. Jestli někdo zachová logické chování v situacích jako Abby či Ellie, tak má můj obdiv, ovšem nic takového se nestane abychom si to ověřili, že jo.

Ale tak sto lidí...
@Marcusss (11.08.2020 19:05): K prvej otázke tvojho príspevku ti napíšem len toľko - viac než čokoľvek to svedčí o scenáristickej šikovnosti Naughty Dogu, že dokázali tak morálne diskutabilnú postavu pretaviť v očiach hráčov na charizmatického sympaťáka. Akurát, že v druhom dieli im podľa ich reakcií trochu prerástlo cez hlavu. :D
@Zoltan (11.08.2020 17:47): Proč se spousta lidí chová jako by Joel byl nějaká ultracharismatická postava, za kterou všichni chtějí hrát? Joel v jedničce je arogantí sobecký cynik. jehož cesta k osobnímu rozvoji je určitá ztráta toho cynismu za cenu ultimátního sobeckého činu - který je ovšem pochopitelný a kontroverzně "dobrý" z hlediska pohledu první hry. Jeho "příběh" je cestou člověka, který všechno ztratil a nechce to zažít znovu. A jeho příběh je hotový v jedničce.
Já osobně přepokládal a i trochu čekal, že Joel umře buďto mezi hrama, nebo eventuelně ve dvojce. Jeho příběh byl hotov, otevírat ho znovu by znamenalo ublížit tomu příběhu z jedničky.
Osobně jsem předpokládal, že se bude hrát hlavně za Ellie, a část za Abby pro mě byla nakonec velmi vítaná a bavila mě i víc.

Každopádně mi fakt Joel nikdy nepřišel jako postava, za kterou bych nějak potřeboval hrát. Je to člověk který je v základě nepříjemný vůči všem kromě špetky lidí, ke kterým má pouto. A vlastním uznáním je to člověk, který i bez ohledu na konec jedničky vraždil a okrádal nevinné lidi ještě předtím než potkal Ellie. Je to člověk, který věděl, že udělal věci za které po něm někdo může jít aby se mu pomstil. A věděl, že takových lidí je víc. A věděl, že jsou nejspíš i v právu.
Takže ne, ne všichni cítili nějakou zvláštní potřebu za něj hrát.

Jinak tvůj názor je v pohodě, byť s tvými závěry nesouhlasím. Osobně mi celý příběh i chování postav přišlo ve většině klíčových momentů adekvátní, věřil jsem mu a i konec mi dával smysl. Ale to je o názoru.
No, trochu mi to trvalo, ale konečně dohráno. Za celou tu dobu jsem nepřečetl jedinou recenzi, jediný komentář či diskuzní příspěvek zde na DH a ani nic jinde na internetu.

Hratelnostně je hra velmi povedená, hry od ND mě baví, takže ok. Stejně tak atmosféra, grafika, hudba a to vše je na top úrovni, proto také těch 80%. Jenže prvnímu dílu jsem dal 95% :D

Ten příběh tady...nikdy bych nečekal, že zrovna Naughty Dog selže při vypravování příběhu. Tedy, rozjezd a celá první část je ještě v pohodě, a to včetně toho "překvapení" na začátku. Jasně, nasralo to, každý jsme si chtěli zahrát za Joela, ale z příběhového hlediska s tím nemám problém. Ve druhé části to začíná pomalinku skřípat. Nejen že se některé postavy začnou chovat jak totální idioti to co předvádí Ellie na konci hry bylo jak z céčkového thrilleru a nevěřil jsem tomu ani vteřinu, ale sesype se i celý příběh. Konec je úplná magořina, celá kapitola Santa Barbara mi přišla úplně navíc, přestože je hratelnostně zábavná. Příběhu jsem ke konci úplně přestal věřit, hlavně právě kvůli špatně napsaným postavám - i Abby se chová přinejmenším zvláštně, je to ta samá Abby co zabila Joela? btw, hraní za ni mi nevadilo, hratelnostně mě její část možná bavila i víc než ta Ellie, jen je tam prostě totálně nevyužitý potenciál. Vše ale hrozné není, některé příběhové momenty jsou super (všechny s Joelem :D ), má nespokojenost je hlavně s poslední třetinou příběhu.

No, jen jsem se potřeboval vyjádřit, abych se uklidnil :) Teď přemýšlím jestli rovnou nenapsat komentář :D
Nebojte, brzy nebude od hrace vyzadovana zadna snaha, koupite hru, prijde vam email o cem byla a vyreseno. Jen si to prectete, zadne umirani, opakovani, grind, vubec nic :)
@montana (03.08.2020 16:11): Save anywhere má právě tu výhodu, že si každý může vybrat, try hardi jej nebudou používat vůbec a každý jiný podle svého uvážení.

Nenapadá mě moc her, které by se daly pokazit pomocí save anywhere, zato už jsem hrál kvanta her, které by save anywhere značně vylepšil.
@Phoenix (03.08.2020 15:44): Proč ne, že. Ale tenhle systém je naprosto fajn. Nemusím nijak myslet na ukládání, užívat si hru a když chcípnu, tak neopakovat celou úroveň znova. Několikrát mě to velmi mile překvapilo. Byl jsem už pomalu nasranej, že budu opakovat 10 minutovou arénu, ale nakonec load skoro přesně tam, kde jsem skončil a strašně to pomáhalo tempu hry.

Samozřejmě by ale bylo fajn pro try hardy přidat vypnutí téhle funkce :)
@JohnCZ (03.08.2020 09:34): tak ja treba obcas nezvladnu stealth, tak se necham naschval zabit... v jednicce jsem si toho nevsiml, tady jsem vylozene zabil jednoho, pak reload, byl mrtvi, zabil druheho, jeste jedem reload a dva mrtvi... to uz mi prijde jako velky extrem... ale treba to byla jen blba nahoda
@S4TW (02.08.2020 15:17): Je to i na hard a mám dojem, že se to ukládá jen v případě, že o tobě nepřátelé buď neví a nebo ses po přestřelce opětovně jim schoval. V přímé přestřelce, dokud jim neutečeš z dohledu a systém hry nepřejde zpět do stealth módu, se hra neukládá nebo alespoň ne tak často. V jedničce to bylo podobné, ale ne tak moc tolerantní. Mně to teda osobně nevadilo, nerad bych opakoval celé ty úseky, protože nepřátel je hodně a pokud chceš hrát precizně a neplýtvat, tak se to může vlastní neschopností něco trefit posrat fakt hodně rychle.
@S4TW (03.08.2020 07:36): Je to i na hard obtížnost. V pozdější fázi hry je to ale přeci jenom přísnější.

Jo, jo, v jedničce bylo potřeba si nože vyrábět. Ze skillem rychlejšího tichého zabíjení se ze hry stala slušná řezničina.
@Fritol (03.08.2020 07:45): mozna je to teda jen na zacatku? Stalo se mi to, jak je Ellie v tom obchodaku, takze pomerne v brzoe casti hry... tak uvidime dal, ale dost me to prekvapilo, jelikoz jsem polazil stealth, tak jsem se nechal zabit, loadne se to a koukam, ze dva zombici jsou zlikvidovani :)
@S4TW (03.08.2020 07:36): Já to teda hrál na normal a tohoto jsem si nevšiml. Opakoval jsem od checkpointu... možná to je jen v určitých částech. Nicméně obtížnost můžeš měnit během hraní, tak si ji zvyš a uvidíš.
@Všivák (02.08.2020 22:34): ja jsem hral jednotli na normal, dlc pak na hard... jako hard se dal, ale rikal jsem si, ze uvidime ve dvojce, nez se do toho dostanu, navic tam snad neni ani trofej za tezsi obtiznost, takze mensi motivace do toho jit, ale tohle me fakt prekvapilo, to rozhodne v prvnim dile nebylo a v takovem pripade to neskutecne snizuje obtiznost, otazka je, jestli to tak je i u hard obtiznosti?
Rozehrano, dal jsem si stredni obtiznost a trochu me zarazilo, ze hra uklada kazde zabiti, to jako fakt?
@BUMTARATA (20.07.2020 15:23): Tak vychází to z toho, že pes obecně se nerozhodne sám od sebe vraždit lidi, ale je k tomu naučený od člověka. Tudíž pokud je zlej pes, je to zase jenom chyba jeho pána. Další věc je, že jako jediný plně domestikovaný zvíře hromadě lidem nahrazuje děti/kamarády, stali se z nich mazlíčci a celkově se odhlíží od faktu, že je to pořád šelma. Zatímco člověk se rozhodne sám chovat jako svině a je zodpovědný za svoje činy, pes je k tomu donucený.

Já osobně taky radši střílím ve hrách lidi než zvířata a často mě serou mise, kdy musím z nějakýho důvodu zabíjet jenom zvířata (často ve Far Cry jsou uhozený mise s kopáním do prasat, grilováním býčích kulí nebo upalování krav).
@BUMTARATA (20.07.2020 15:23): Psi v téhle hře rozhodně nevypadají nevinně, když se hráči zakousnou do obličeje. Ve hře jsou zobrazeni jako bestie, které si rozhodně smrt zaslouží. Jaký pán, takový pes. Kdybych si měl vybrat, tak radši sežeru psí maso, než lidské.
@Všivák (20.07.2020 15:11): To mi přijde strašně zajímavý. Kolik lidí je obzvlášť zhrozených z toho, že se v té hře zabíjejí psi, a přiznávají se, že s tím měli problém. Říkám si, čím to je, že s lidmi takový problém nemají, nebo jim to alespoň nestojí za zmínku. Snad že máme tendenci vnímat zvířata více nevinně, jejich smrt více nezaslouženou, přisuzujeme jim vydařený morální status, a tak je nám jich i více líto? Nevím… Vždy se nad tím pozastavím…
@Všivák (20.07.2020 13:44): Tak to nejdřív dohraj, avšak samozřejmě i tak ti to potom nemusí přijít kontroverzní... Souhlasím s tebou, mně se ta hra líbila moc, kontroverze nemusí být negativní. Ale v dnešní době oversensitive a butthurted lidí se jen těžce dá TLOU II považovat za NE-kontroverzní. Teď k tomu přičti fanboyizmus, homofobii, neofobii, příběhové zvraty, brutalitu - jak na lidech tak zvířatech...
@Marci (20.07.2020 11:55): Stalo, ale nechápu proč je to kontroverzní. Příběh je hodně subjektivní záležitost. Někomu se třeba nelíbí, jakým šel směrem. Kdyby to udělali jinak, tak by zase spousta lidí prskala, že přešlapuje na místě a není více odvážný. Taky jsem si události představoval jinak, ale teď si říkám. No a? Alespoň mě ta hra může překvapit. A k tomu tady máme navrch do mrtě propracované herní mechanismy, skvělou grafiku, propracovanou inteligenci, strhující filmovost a celkově hru, které se nic jiného nepodobá. Kromě prvního dílu.

Jsem v pasáži, kde jsem sebral luk, vymasil spoustu psů, lidí a zklouznul se po bahně dolů k přijíždějícímu autu. Takže spoilery nečtu. Smrt Joela mi nevadila. Stejně už by na hratelnou postavu byl moc starý.
@Všivák (20.07.2020 11:42): Je jasný, že je lesba už od prvního dílu, takže by to vůbec nemělo být předmětem diskuze u dvojky... bohužel jeKontroverzní je skutečnost, že zabijí hlavní postavu z prvního dílu, způsobem jakým jí zabili, spolu s dalšíma vraždama v průběhu hry... Samotná kontroverze nespočívá jen tedy v tom násilí a neměla by spočívat ani v tom že je lesba, jelikož je to dáno již prvním dílem a v dnešní době je to hrozně zpátečnický a cheap shot. Zvlášť, když ti to hra ani necpe. A to je to jen jedna mnohem víc vkusnější homosexuální scéna, než ta heterosexuální ve hře. Ale třeba i v pojetí trailerů je dosti kontroverzní, jelikož jsou vyloženě zavádějící až lživý atd. Kontroverzní je hlavně tedy příběh a vše co se děje okolo něj, o to víc, když změnili konec na ten, který ve hře opravdu je, možná by to nebylo až tak hrozné, kdyby ponechali původní. Nicméně já jsem za tento konec rád, původní by mě zklamal.
BTW význam slova kontroverzní: "sporný, protichůdný, vyvolávající prudkou výměnu názorů."
To se nestalo u TLOU part II podle tebe ?
@S4TW (20.07.2020 10:43): To tezko soudit jak tohle je. Ono spokojeny hrac casto nic nikam nepise, navic v dobe vydani na PS3 se podle me na MT jeste moc honorovat nebo brecet/bombit nechodilo. A remaster TLOU byla vazsade stara hra ktera nebyla aktualni novinka, tak treba taky nikdo nemel potrebu psat na MT.
Teď jsem koukal na metacritic a přijde mi úsměvné, že první TLOU (remastered i PS3 verze) nemá ani 30 000 uživatelských reviews, ale TLOU II má přes 130 000 :D, každý si může udělat obrázek o relevantnosti...
@BUMTARATA (18.07.2020 10:33): No Tommyho rozhodnutí vyrazit sám do Seattlu bych taky nebral jako racionální, to sem tak nemyslel. Jinak s těmi třemi dny souhlas, to mi taky přišlo divné, vtěsnat tolik událostí do pouhých třech dnů. Jinak tam vlastně s nějakým dalším příběhovým rozhodnutím nemám problém, až tak hodně jsem se hrou spokojen. I to kontroverzní Joelovo a Tommyho prořeknutí se Abby kdo jsou, mi přijde v pořádku.
@Tolister (18.07.2020 01:36): Co třeba hned ta první, kdy říká Joelovi, že by se rozhodl stejně a že si tu informaci vezme do hrobu, když bude muset? I když se v minulosti nerozešli v dobrém, nikdy se nepřestali mít rádi. To vidíme už v prvním díle. Další věc je, že Tommy nedělal vždy jenom hezké věci, takže i tahle stránka osobnosti v něm byla. A co se priorit týče, vyrazil sám právě proto, aby neoslaboval Jackson. Ale především, jeho rozhodnutí vyrazit do Seattlu bych nevnímal nutně jako racionální. A o tom ta hra myslím taky je, že když je nám ublíženo, nemusíme vždy jednat s rozumem. Ale chápu, co myslíš, byť zrovna já osobně s tímto konkrétním příkladem nemám problém. Na mě pro změnu působily příliš rychle, možná až překotně ony 3 dny v Seattlu. Ale to jsou takové pocitové věci… Nebylo by lepší, kdyby tam byli několik týdnů než dnů? Možná. Vlastně pořádně nevím. Spíš si myslím, že bychom se neměli ptát, co je nejpravděpodobnější, ale jestli by se to takhle mohlo stát. V tomhle smyslu to na mě působí dostatečně přesvědčivě.
@BUMTARATA (18.07.2020 00:02): Jo to jo. Jen Tommyho vyobrazili jinak než Joela. V jedničce byly mezi nima jasné rozdíly. Sice se rádi viděli, takže pouto tam je, ale Tommy byl opatrný. Chtěl si udržovat svoji novou komunitu, a svoji rodinu. Joel byl příliš cynický a měl pro něj nelehký úkol dovézt Ellie ke Světlonošům, což si Tommy tak úplně nepřál, a to v nich vyvolalo konflikt. Ta racionalita v něm byla ukázána, když radil Ellie po smrti Joela, aby nedělala zbrklá rozhodnutí. Jakože kde se vzal ten posedlý Tommy, který opustí svoji komunitu a hlavně ženu. Přemýšlím jestli mi tam prostě něco málo nechybí, jen nějaká jedna scéna mezi Tommym a Joelem, která jasně ukáže, že jejich vztah se prohloubil. Nevím.
@Tolister (17.07.2020 21:17): Nevím, co je, nebo není racionální ve světě, kde se nemůžeš domoct spravedlnosti jinak, než že ji sám vykonáš. Nicméně v dopisu Marii říká, že to nemůže nechat být. Jen přeci byl Joel jeho jediná rodina, když nepočítáme Marii. Ellie se snažil ochránit. Dokonce instruoval Marii, aby Ellie nikam nepouštěla. V Seattlu, když se v divadle dozvěděl, jaká je situace, k tomu sám zraněný, seznal, že je čas jít domů, spravedlnosti bylo jakž takž učiněno zadost a v sázce bylo příliš mnoho. Nicméně, stalo se, co se stalo, Abby je našla a dál už to známe. Umím si představit, že se vrátili do Jacksonu ve velmi zbídačeném stavu, bez Jessieho, za jehož smrt se jistě vinil. Zanechalo to na něm šrámy jak fyzické, tak psychické. Můžeme jen spekulovat, jestli a případně jaký mohl mít onen průstřel hlavy vliv na jeho osobnost. Dále se mu rozpadl vztah s Marií. A obecně se mu asi nežilo nejlépe. Zlomený a sám. No, a ta křivda, kterou cítil, zlost a nenávist si pak na něm vybraly svou daň…
@BUMTARATA (17.07.2020 10:27): Mě celkem zajímá příběh toho Tommyho. Furt nevím jak ho celý shrnout, nebo pochopit. V prvé řadě se mi to hrozně líbilo, a ta jeho poslední scéna na farmě je něco, ale furt mám pocit, že tam je něco předemnou schované, nějaká odpověď. Jaktože se ten Tommy najednou promění na Joela a vydá se na ty svoje jatka za pomstou, když se po Joelově smrti při rozhovru s Ellie jeví racionálněji? Je to teda tím, že on to na Ellie jen hrál, aby se pak nepozorovaně mohl odebrat do Seattlu? Jeho proměna v traumatizovaného člověka probíhá stejně jak u Ellie, ale ne před zraky hráče, neboť on není hlavní postava? Možná mě překvapuje, že se v něm celou tu dobu skrýval takový druhý Joel, i když se tak ani na začátku, ani v prvním díle nejevil.
@marwel (17.07.2020 02:32): Když začneš tím, že my v tom vidíme něco, co tam není, tak si říkám, jestli tě ta diskuze vůbec zajímá, ale budiž, zkusím to…

ad Ellie a Dina: Tady vlastně vůbec nevím, jak reagovat. Beru to tak, že jsi se na ty postavy prostě nenapojil. Vnímám to totiž úplně opačně. Kdyby Ellie neprojevovala emoce, a projevuje je doslova na každém kroku, tak by mě její příběh nemohl zajímat. Možná to jen vždy nejsou radostné emoce, ale to ani nemají být. Jsou to emoce člověka stiženého traumatem. To samé platí pro vztah s Dinou. Jak nemůže být řeč o chemii, když vidíš scény jako tu s prvním polibkem, tu v Eugenově doupěti nebo Take On Me? Jejich dialogy možná příliš neobohacují děj, jestli tím myslíš zápletku, ale rozvíjejí jejich vztah a motivace. To ostatně platí i pro první hru, jejíž děj je velmi jednoduchý.

ad Tommy: Když říkáš, že je jedno, jestli umíš číst mezi řádky, tak to jedno není, spousta věcí se tu odehrává v náznacích, v emocích, musíš dávat bedlivý pozor. To platí jak pro Ellie a Dinu, tak právě tady pro Tommyho.

Tommy odjede sám, protože nechce, aby odjela Ellie. Doufá, že to vyřídí dřív, než ho Ellie dožene. Tohle by ti mělo být zřejmé z jejich společné scény a pak ze scény s Marií.

Před střetem v divadle je vskutku smířený s tím, že Abby spravedlnosti unikne. Ale sotva to dořekne, zemře Jessie, z Tommyho je nadosmrti mrzák a jeho osobní život jde do prdele. Ta proměna osobnosti, ten jiný Tommy, kterého vidíme na farmě, je ve světle těchto okolností tak pochopitelná.

ad Abby: Abby má dvojí motivaci. V první řadě je to smrt jejího otce. Ať si každý posoudí sám, jak by se zachoval, jakou pomstu by chtěl ve světe bez zákona vykonat na někom, kdo by ho připravil o posledního člena rodiny. Za sebe mohu říct, že jejímu počínání rozumím. V druhé řade jde o ztrátu naděje na lepší svět. Tahle naděje se jí vrátí až po událostech v divadle. Btw, po dohrání hry se ti v hlavní nabídce ukáže Santa Catalina Island. Takže Abby a Lev to nejspíš dokázali.

Mel se její pozici chystá prozradit, ale ne proto, že ji nenávidí, není tak dětinská, ale proto, že si myslí, že to stejně nemá smysl, že Abby se z ostrova nevrátí, a nechce ohrozit svůj a Owenův život, však Ellie na ni míří pistolí! Tak či tak, jí v tom Owen zabrání. K tomu všemu se to vše odehrává velmi rychle, takže není moc času na přemýšlení a postavy jednají impulzivně. Btw, i v této scéně je vidět smysl pro detail, kdy se Ellie pochopitelně snaží uplatnit Joelovu/Tommyho taktiku výslechu, ale Ellie není Joel/Tommy, a tak katastrofálně selhává.

Ano, těhotenství v obou případech, v těch konkrétních scénách, slouží jako intenzifikátor, nikoliv jako prostředek k usměrňování děje. Někdo to může vnímat jako lacinou taktiku, jak z nás vytáhnout extra emoce. Nebudu to rozporovat. Jestli ti ale vadí načasování, tak vítej v blockbusterovém žánru plném náhod a hláškování.


Vše, co jsem právě popsal, ve hře JE, možná to jen vždy není řečeno na plnou hubu. Doufám, že ti to třeba některé věci více ozřejmí. Ale rozumím tomu, že se ti do hry nechtělo příliš investovat, když jsi měl problém s hlavními hrdiny.

A vtipků je tam spousta!