Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

no, dohráno, spokojenost veliká, ale nemohu říct, že bych byl unešenější než z prvního dílu, je to takové... stejné, jakože všechno tu je vlastně dotaženo k ještě lepší dokonalosti, ale zároveň mi tu chybí nějaký větší skok, na to, že se jedná o 7 let novější hru... moc jsem nepochopil ten pokus o open world, ačkoliv se mi to zprvu jevilo zbytečné, tak mi to přišlo jako fajn nápad a oni to v podstatě hned z kraje zařízli, takže asi jen taková ochutnávka k případnému třetímu dílu :D
@S4TW (09.09.2020 13:14): Vybavilo se mi, že podobné pozdvižení kdysi způsobil Metal Gear Solid 2, kde byl Snake hratelnou postavou v první misi, po které neočekávaně a nadobro uvolnil místo Raidenovi. Nemluvě o tom, že s jeho příchodem jako by vše o stupeň zešílelo. Jo, skvělá hra.
@RXQ79rudax (16.09.2020 01:08): "týpka s vystouplým frňákem" - Dinu moc nemusím takže docela pobavilo, ale jakožto člen pár fangroupů můžu říct že tamní uctívači (to jsou skoro všichni) by tě bez meškání ukamenovali :-D

jo a pokud i přijde Abby už teď jako chlap tak si ještě počkej, to ji v jedné scéně ke konci skoro nepoznáš xD
@RXQ79rudax (16.09.2020 01:08): Lol stěna textu, protože malé kozi. Bráško, každá žena nemusí nutně vypadat jak šukací panna. :)) A už rozhodně ne po desítkách let v postapobudoucnosti. To realistické vyobrazení postav je naopak dost svěží a je to jedna z věcí, co posouvá celou hru zase o kousíček dál.
@RXQ79rudax (16.09.2020 01:08): uz jsem dlouho nevidel, ze by si nekdo u hry stezoval, ze maji zensky mala prsa :D, dobre ty! Jinak u Abby je jasne dany duvod proc vypada, jak vypada a za me je to naopak super... s vetsinou toho, co zminujes nesouhlasim, mimika mi prijde super, zensky standard, preci jen je to postapo, tak asi nebudou uplne vypadat jako dnesni mestanky... ale s tom kopirovanim charakteru naprosty souhlas, to je trochu skoda u tak jinak vysperkovane hry :) kdyz clovek zabije 10 nepratel v jednom souboji a jsou tam 3 uplne stejni manici, tak to pusobi proste divne...
@RXQ79rudax (16.09.2020 01:08): Jestli to nebude tím, že po reálných ulicích se také běžně neprochází dokonalé Lary Croft a ne každá má prsa jak random anime waifu. A co se Abby a jejího těla týče, tak jasně, není to moc častý jev, nicméně věř tomu nebo ne, ale holky, které to "přehánějí" s posilovnou existují. Navíc když budeš hrát dál, tak pochopíš, co ji k tomu vedlo.

Každopádně si mě docela pobavil. Občas taky někdo udělá hru, kde postavy vzhledově působí přirozeně a uvěřitelně a ne jako vlhký sen party nerdů a už je to špatně. :D
tak jednička včetně dlcéčka dohrána - a teď jdu na tuhle dvojku taky hned rovnou na tu grounded (uzemněný) obtížnost.

- k této sérii jsem se dostal kvůli tomu humbuku ohledně tohoto druhého dílu a mohu opravdu potvrdit:

- ženské postavy nevypadají jako ženy - nevypadají žensky - o první NPC ženské postavě, na kterou jsem ve hře narazil, jsem si napřed myslel, že je to nějaký chlap.
- v tom městečku se pořád dokola opakuje jen několik stejných modelů postav, sice chápu že tyto NPCéčka (nehratelné vedlejší postavy) tvoří jen jakousi kulisu, ale přece by nebyl problém vytvořit každého jednoho z těch mála obyvatel s jedinečným vzhledem, protože jedna ženská postava s vystouplým frňákem (stejně jako jedna ta kamarádka té hlavní postavy) se tam objevuje pravidelně každých několik metrů - to je fakt do očí bijící - zážitek kazící
- ty modely obličejů, výraz těch obličejů a mimika mi přijde nějaká divná, hlavně u těch ženských postav
- ta Ellie má snad menší prsa než v tom prvním díle stejně jako ta další ženská postava známá z toho prvního dílu, ostatní ženské postavy na tom nejsou o moc lépe
- a to nemluvě o té druhé hlavní herní postavě - to jsem se musel prostě chvilku smát jak tam vystavovala na odiv ty své bicáky ta vypadá jak nějakej mladej namakanej týpek - nějaká svlanatá korba - to že je to ženská bylo poznat jen podle hlasu a toho copu.
@Všivák (09.09.2020 18:08): Zatím všechno ukazuje že hlavní postavou je Ellie (a možná spíš to co má v hlavě). Joel byl hlavní postavou TLoU1, kde se snažil udržet Ellie naživu, což se mu povedlo. Možná se to tak mohlo jevit ale, pokud je mi známo, nikdo oficiálně nejmenoval Joela hlavní postavou dalších dílů TLoU, nebo na jak dlouho se tam objeví.
@Azure (09.09.2020 17:16): však to je naprosto super, že ti tvůrci něco takového vpálí do ksichtu, za to je cením ještě víc a naopak mi to celé dává naprostý smysl... já teda z trailerů nečekal, že budu půl hry hrát za Joela...
A samozřejmě, Abby by si taky zasloužila úplně to samé jako Joel, ale o tom to celé právě je!
@JohnCZ (09.09.2020 16:28): Jde o to, že ND přímo lákal v trailerech na pokračování jedničky, ukazoval Joela jako jednu z hlavních postav, člověk si hru teda koupí, zapne a bum - virtuální facka od ND v podobě "RIP oblíbená postava, tady máš gorilu, co ji zabila, hraj si za ni půlku hry". Nechápej mě špatně - pořád považuju Abby u celý její gang za dobře napsané postavy, i jejich linka je zajímavá (většinou), ale vůbec mi to nesedí do feelingu světa. Být to nová samostatná hra tak pecka, ale vzhledem k tomu že si hraje na pokračování legendární jedničky, tak je to úplně o něčem jiném. Zbrojení na netu a vyhrožování herečce taky považuju za vážně přehnané, ale zcela chápu lidi, pro které druhý díl ságu pohřbil :-D je to prostě o názoru ale hlavně o tom co od toho kdo čekal.

@S4TW (09.09.2020 13:14): ohledně Joela: těžko se mi to polyká ale asi máš pravdu, i když ono s touhle logikou si zas smrt zaslouží 95% tamních postav. třeba kolik lidí zabila Abby než se vůbec dostala k Joelovi? Taky by podle někoho, komu zabila blízké, zasloužila rozmlátit kebuli...
@S4TW (09.09.2020 13:14): Hele v klidu, já tyhle naštvané, kolikrát až hysterické, reakce na hru nepobral doteď.

Lidi imo prostě nedostali fanservis, který čekali, neumí se s tím smířit a místo aby zapli mozek u toho, co se jim tvůrci snaží říct, tak jdou radši brojit do rozlíceného davu s virtuálníma vidlema a pochodněma. Jinak si ten většinovej hejt nedokážu vysvětlit.
@BUMTARATA (09.09.2020 12:06): no, pořád to nechápu :D jakože, chápu to ve smyslu naštvání, že má oblíbená postava umřela a pak hraji za jejího vraha, ale nechápu, proč někdo tvrdí, že příběh se otočil o 180 stupňů a šel do kytek? však přesně naopak, celé to dává smysl a je to naprosto parádní (v tomhle směru :)) a to jsem taky team Joel, ale popravdě? ten týpek si zasloužil přesně to, co dostal :)

a btw Abby je zajímavější postava než Ellie a fakt tu "holku" žeru :)
Tak mě hra nakonec taky hodně vtáhla a fakt si jí užívám, sice nepociťuji nějaký významný skok od jedničky, spíš mi to přijde, jako bych plynule přešel z jedničky na dvojku, ale příběhově si to neskutečně užívám a vůbec jsem teda nepochopil, kde je ten zlom, který tolik (ne)fanoušků nakrkl? Fakt, reálně, vůbec netuším a jsem zhruba ve 3/4 hry.
Teď jsem si od toho dal nějaký čas pauzu, páč přítelkyně (vlastně už manželka tvl :D) byla na služebce a chce vidět příběh, tak jsem to odložil, pravdou je, že to hrát chci, ale že bych byl úplně nedočkavý, to ne... je to taková zdokonalená jednička, ale že by tam byl teda nějaký závratný posun, na to, jaký je mezi oběma kousky času, to fakt ne, čekal jsem asi trochu víc, co se týče samotné hratelnosti (neříkám, že je špatná, ale když jsem četl ty všelijaké ódy... tak jsem očekával něco víc než koulovačku :)), ale ještě uvidíme...
Zrovna Dobrovský s Olejnikem nebyli velcí fanoušci ani prvního dílu. Takže to žádný překvapení neni.
@JohnCZ (13.08.2020 11:51): "To je špatně? Nehledě na to, že je příběh vyprávěn a postavy dokreslovány i během hraní. Není to striktně rozdělené."

Je to mainstream štandard takže špatným by som to asi nenazval. A aj keď je to dizajnovo ako z 90. rokov, Naughty Dog si dáva záležať, aby to bolo vypilované do kvality. Čo sa Naughty Dog hier týka, dobrá recenzia na TLoU1 bola od Errant Signal, v ktorej prirovnal Story a Gameplay v TLoU1 ku oleju a vode. Môžeš ich dať do jednej nádoby, ale nepremiešajú sa ti difúzne.

Tu je to video z Errant Signalu -> link. Je to síce na TLoU1, ale platí to v podstate na všetky Naughty Dog hry. Čisto náhodou sa tou recenziou trafil presne do môjho názoru :).

"This is a game that trusts us with a shotgun and a molotov cocktail, but is horrified of letting us create those quiet heartfelt moments of our own volition."

Ale ako vravím, je to štandard, takže za zlé im to nemám. Len niekedy je človek zo štandardu unavený a chce viac. Najmä od flagship titulu.
@BUMTARATA (13.08.2020 12:14): No on hádám slovo "béčkový" používá ve významu jednoduchý/přímočarý/špatný/hloupý. To je stejná kravina jako napsat, že je něco propadák ve smyslu, že je to špatné. Mnoho lidí to používá významově blbě. Každopádně tím myslel, že by si radši pustil béčkový film na 2 hodiny než hrál dlouhou nudnou příběhově béčkovou hru.

Každopádně už jen tady se neshodnem. Já v TLoU 2 béčko nevidím a je jedno v jakém smyslu slova. Na to ta hra má až moc vrstev, myšlenek a point.
Ja mam spis pocit ze to takzvane balancuje aby neurazil a pusobilo to ze moc nehejti. mam z toho dojem ze kdyby to napsal takzvane na plnou hubu bylo by to zle. Me osobne ten pribeh pripomina vydarenejsi epizodu serialu Walking Dead, takze s tim prirovnanim jako becko problem moc nemam.
Ale ja obecne ve hrach traumata a dalsi veci co jdou nekam do hloubi postav moc nevyhledavam a nemam to rad. Mam za to ze podobnych sragor je v zivote vic nez dost a ve hrach je moc nepotrebuju.
On teda píše, že by se raději podíval „na dvě hodiny dobře natočeného filmu s béčkovým příběhem“. Ale kdybych to měl chápat tak, jak to chápte vy, tak pak to asi nechápu. :))

Ale možná tím jen chtěl říct, že je to příliš mainstreamové, ať už to znamená cokoliv…

Proto ten můj povzech nad tím, že to víc nerozebral, zajímalo by mě to.
Mě baví to přirovnání k béčkovému filmu. Od kdy se "béčkové" a "áčkové" filmy rozlišují dle příběhu? Já měl za to, že tohle rozdělení je závislé na výši rozpočtu. Nehledě na to, že většina "ačkových" filmů je dnes dělaná pro masy, takže mají často jednoduchý příběh aby ho pochopil každý popcornožrout a ty nejzajímavější a nejoriginálnější kousky jsem většinou našel v levných "béčkách". To jen tak mimo hru... leda že by tím vlastně chtěli všichni vyjádřit kompliment směrem k tlou. :)
Holt je to starý gamedizajn vypilovaný do kvality. Ako z 90. rokov. Staré final fantasy, gameplay setpiece -> story setpiece -> gameplay setpiece -> story setpiece. Cutscény sú za odmenu ak sa ti podarí prekonať gameplay setpiece. Je to všetko fajn etc., ale sú to 90. roky.
@JohnCZ (13.08.2020 08:42): vždyť hned na začátku napsal, že to není pro něj. Prostě mu to nestačí, zvlášť kvůli tomu že mu ani příběh nepřišel nijak zázračnej. Na tom není nic špatnýho.
@BUMTARATA (13.08.2020 08:16): Vytýkat lineární příběhové hře, že je příběhově lineární. A tohle napíše prosím herní redaktor. Kdyby radši napsal, že mu to prostě nesedlo...

Ne rly. Mě fascinuje, co na téhle hře dokážou lidé najít a vytknout, ale jinde jim to, navíc zpracované o mnoho hůře, zázračně nevadí.