Už jsem skoro zapomněl jak byl Oblivion ze série The Elder Scrolls náročný v době vydání na HW. Tenkrát s HDR to byl šok (v pozitivním - grafika i negativním smyslu - dopad na výkon, slova). Tak dokonalou grafiku ve své době měla málokterá hra.
Na přetaktovaném AMD Sempron 64 3400 + (z 2000 Mhz na 2250 Mhz /256KB L2 cache) do socketu 754, v kombinaci s 2x 1GB DDR 400 a ATI X1950 GT 256MB, SB Audigi to běží překvapivě i ve Full HD na max. detailech včetně HDR
ale......fps místy klesají z 50 i pod 10. CPU je permanentně vytížené na 100% (výjimečně klesne k 94%), GPU by to hravě zvládla ale jedno jádrové CPU s tím má pořádnou práci. Na tohle už jsou lepší 2 cores CPUs.
Nepříjemně mě překvapil
problém s texurami při LOD na maximum. Nakonec jsem to vygooglil. Nejprve jsem jak blb zkoušel různé ATI drivers (v ten moment jsem si vzpomněl na
Charllizeho a jeho názor na GPU drivers od ATI) ale ve finále tohle byl bug Bedhesdy. Spravily to nové shaders od nadšenců.
Každopádně bez ohledu na tu starou plečku,
místy ultra nízké fps (hlavně ve městech a lesích), a Windows XP je to pořád skvěle hratelné a vypadá to stále úžasně!
Dokonce se to dá i hrát s fps hluboko pod 30. Tedy ne, že by to byl pořádný zážitek, přeci jen už jsem si odvykl na minus 30 fps. Jediné co pomohlo trochu vylepšit FPS je vypnout všechny možné stíny (ty jsou pořádný žrout výkonu). Zbytek na fps neměl takřka vliv, respektive LOD vzdálených objektů řádně navýšil min. i max. fps ale kdo by hrál Oblivion s tak osekaným výhledem že?
Porovnával jsem různé lokace s Bloom off + HDR off, nebo jen s Bloom on, nebo jen s HDR on (u HDR je nejvýraznější oslnění slunečními paprsky), a vždy to vypadá skvěle. Tak dobře, že jsem v tom pár hodin utopil v rámci testování limitů této staré mašiny. Hra dokonale prověřila kam až mohu s taktováním zajít. :)