Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (05.05.2019 18:51): Ale v TESO je to WTF ještě asi dvakrát tolik. Jsou tam ukazatele. Nad quest giverem ti svítí značka. Při prvním hraní, než to člověk vypne, tam pořád vyskakují tutorial tips. Máš tam in-game help. Je to MMO, můžeš zkusit kvílet v chatu, třeba se někdo ozve (co tak pozoruju, to se děje se střídavými úspěchy, ale za zkoušku nic nedáš). Pokud je někdo v TESO v Seyda Neen a neví, co tam má dělat, tak asi spadl na hlavu z hodně velké výšky.
@Rapier (05.05.2019 22:33): Dobrá poznámka - ak sa pod Seyda Neen syndrómom myslí to, že hra priniesla nejaké nové mechaniky/zásadne upravuje známe, tak toto dokážem pochopiť.

Pamätám si, že ľudia z tej otvorenosti boli svojho času zmätení, no to nie je problém zlého dizajnu Seyda Neen (preto ma miatlo, že čo to má spoločné so Seyda Neen) alebo nejasne zadanými cieľmi, alo šokom z nového, ktoré sa hralo diametrálne odlišne než všetko, čo človek (aspoň v danom žánri) poznal dovtedy - ja sám som niečo podobné opäť zažil pri Zaklínačovi 3 (viď koment).

No určite súhlasím, že na vychutnanie niečoho takého človek musí dorásť/dozrieť.
@Gordon (05.05.2019 18:51):
@Charllize (05.05.2019 18:58): já si to dokáži představit. Když Morrowind vyšel nebyla na něj čeština (pokud si dobře vzpomínám). Řada lidí co si to koupila (nebo sehnala jinak) anglicky neuměla nebo uměla špatně (v té době bych se taky počítal spíše do té druhé kategorie). Řada lidí co to zkusila nikdy nehrála MMORPG (můj případ) a pokud hrála nějaké RPG, tak spíše System Shock 2 (s CZ neoficiálním překladem) nebo Stíny nad Rivou (v CZ a navíc dabingem), apod., takže si dokáži představit, že Ti lidé byli zmatení z toho že mohou prakticky dělat cokoliv co chtějí jako v MMORPG ale prakticky neví co dělat (ano jistě já vím úkol dojít tam a vyhledat tam toho) a jak hru uchopit.

Je to stejné jako kdybych dal někomu dnes Falcon BMS 4 (ultra realistický simulátor F-16) a řekl bych mu, prostě jen lítej a bojuj, instrukce dostaneš ve hře. :) Jsem si naprosto jistý, že 99% lidí by skončilo s hraním v první tréningové misi. Respektive oni by měli problém simulátor možná i nainstalovat a správně nakonfigurovat, zprovoznit joystick/hotas, atd. Pokud by navíc neuměli anglicky měli by velký problém porozumět hláškám, textu v simulátoru a to je ho tam "naprosté" minimum v porovnání s Morrowindem.

Podle mého názoru pro hry typu TES apod. musí hráči dorůst časem. Někdy je lepší začít něčím jednodušším a přímočarejším co Tě vede za ručičku.

Vlastně když Morrowind vyšel a já ho z pirátské kopie hrál (nebojte, zakoupil jsem PC GOTY placku od Playmanu nějakých těch pár let zpět + GOTY na Xbox Box One + digital copy od Bethesdy dostal nedávno zadarmo :)), taky jsem nechápal co mám ve hře dělat a mám pocit, že taky skončil v té první vesnici nebo o kus dál.
Dnes s nesrovnatelně lepší jazykovou vybaveností Morrowind hraji v AJ na PC i Xbox ale stejně není snadné proniknout do hry. Tahle hra zadarmo člověku nic nedá a hráče zrovna za ručičku nevede.
Náhodou, já jsem opravdu viděl, jak lze Silt Stridera minout a v Balmoře si pak nevšimnout, že jména obyvatel domů lze zjistit už na první pohled :D
@Sadako (05.05.2019 18:45): +1

@Gordon (05.05.2019 18:51): Toto si neviem dosť dobre predstaviť, i keď verím, že taký syndróm existuje: ako sa môžeš prejesť obrovského sveta, keď si ho ešte ani neskúsil? Veď si sa ešte nepohol z prvej dedinky, kde je 2.5 úlohy, ktoré Ti názorne ukážu, ako budú fungovať herné mechaniky a questy a šup ho do Balmory (lebo v Seyda Neen sa už nič iné robiť nedá), ktorá, ako píše Sadako, Ti bola niekoľkokrát spomenutá.
@Gordon (05.05.2019 18:51): Tak uplne nepomotal, myslel jsme to tak, prvni prispevek ode mne je presne to co pises. jen jsem se pak nechal strhnout Jabem a jeho ztrivializovanym popisem ukolu. Coz byla chyba. Navic nejde o ten hlavni ukol, to ze se ma jit do Balmory je jasne. Jenze kdyz to hrajes poprve tak se tam motas, mas tam nejaky dalsi ukoly a proste to muze prerust pres hlavu a pusobit dost zmatene, takze ten pocit ze vlastne moc nevis co delas, nebo co presne delat mas se tam stat muze. A stava/l se. Vsak si to pamatuju od lidi z kramu kdyz se chodily vyptavat nebo tu hru prodat ze nevedi co dal, a takovych co nedosli dal nez za potok Syeda Neen par bylo urcite.
@Sadako (05.05.2019 18:45): On to totiž čárlí opět krapet pomotal, Seyda Neen syndrom je ta událost, kdy na tebe hra vyplivne obrovský svět a ty se ho okamžitě přejíš a tak nevytáhneš paty z první vesnice. Není to o tom nevědět co dělat.
Já to viděla taky.
Byl to něčí pláč nad tím, že je v Seyda Neen a neví, co má dělat. Což jako WTF, protože viz @Jab (05.05.2019 17:54) - probudíš se na lodi, řeknou ti jak se jmenuješ a vylez, jsme v Morrowindu, stráž na břehu tě pošle do census office a tam ti Socucius Ergalla pomůže dodělat postavu a praví ti: Běž do Balmory a pokecej s týpkem jménem Caius Cosades, bydlí tam a tam. Silt Strider staví za rohem. Jak moc musí být člověk retardovaný, aby s tímhle nevěděl, co má dělat?
Omylem sem nakopiroval neco jinyho, omylem dve otevreny okna a nejak se mi to pomotalo. Bohuzel pozde smazano, vlci uz kousou :)

A porad si myslim ze ta hra je dost slozita na to aby se nekdo mohl zaseknout a dotazovat se co dal, nebo jak co funguje. Samozrejme krome par geniu doby co vedi hned vse a nic se dotazovat nemusi.)
@Jab (05.05.2019 17:29): To nevim co presne myslis, ja zadne takove kamarady nemam, ale obecny fakt ze plno lidi tu hru prestalo hrat hned na zacatku je fakt. A stavet je do pozice pitomcu co nedokazou hrat ani pasians ve win mi prijde trosku priblbly, ale budiz, jak je libo :)
@Paul (04.05.2019 13:01): ano ty kapky deště tam vypadají fakt dobře i na dnešní poměry. Taky jsem ve své době mimo jiné i kvůli této hře kupoval ATI Raden 9000 PRO 64 MB DDR. :)
Jestli ale vypadají lépe než v Oblivionu, Skyrimu si teď nejsem jistý, každopádně ve své době to byl důvod pro nákup GPU s Pixel Shaders. Vím, že ten Radeon měl pokročilejší verzi PS.
@Elemir (05.05.2019 16:33): Vďaka, dobré vedieť. Ja som hral za spellsworda a mal som dosť nízku obratnosť a následne teda aj sneak skil. Tak keď som sa dostal do bodu, keď sa tie dva cechy stretli, uprednostnil som fighterov, plnil ich questy a ďalej to neriešil. Potom som už u zlodejov nikam nepostúpil.
@Bragi (05.05.2019 15:26): u toho vznikajícího sporu stačilo přestat řešit ty dva konkrétní cechy a začít namísto toho plnit úkoly cechů v dalších městech. Časem se to v podstatě vyřešilo samo.
@PRIVATE MARTIN (05.05.2019 13:54): Ak vstúpiš do zlodejskej gildy skôr, ako do gildy bojovníkov, budeš mať problém. Jediná šanca, ako sa konfliktu vyhnúť a mať možnosť splniť všetky questy pre obidve guildy vyžaduje trochu vypočítavého taktizovania. Musel by si vstúpiť najprv do jednej, až potom do druhej a plniť questy v určitom poradí. Čo ale nie je možné bez toho, aby si tie questy poznal vopred.
@Jab (05.05.2019 14:32):

@PRIVATE MARTIN (05.05.2019 14:33):

Guildy můžeš hrát všechny, u vznešených rodů (Hlaalu, Telvanni, Redoran) si však můžeš vybrat pouze jeden a za něj hrát (tuším, že jde nějak vyglitchovat, aby jsi mohl hrát za dva nebo i za všechny tři, ale ty úkoly jsou docela provázané a ty rody ti dávají úkoly často se zbavit někoho z jiného rodu, takže to logicky moc nejde dohromady, aby jsi hrál všechny 3).
Dokonce thief guild se dá dohrát víceméně dohromady s fighter guild. V rámci zátahu na Camonna Tong. Ale to už si případně najdi jak. ;)
A keď už máte v quest logu zlodejskú guildu, znamená to, že musím hrať za zlodejov či to ešte ide zmeniť?
@Bragi (04.05.2019 22:32): Určitě bych nevypínal hlavní DLC v launcheru, aby se vymazali ze hry... :-) To je něco tak bug-bait, že nemůžu uvěřit, že to vůbec někdo doporučuje, (obzvlášť když už po něm šel ten vrah) prostě se stačí neteleportovat do toho města mimo ostrov. Navíc nerozumím, proč by to měl vypínat.
@Bragi (05.05.2019 00:18): Mám v tom MGSO a spúšťam to cez ten ich exáč, nie launcher. Pokúsim sa to prejsť takto, snáď mi to nebude robiť problémy. Medzi ostrovom a pevninou by sa malo dať voľne cestovať, či?
@PRIVATE MARTIN (04.05.2019 23:26): Priznám sa, že netuším ako je to s oficiálmymi pluginmi v tejto verzii. Dá sa to ale zistiť, ak spustíš launcher a zvolíš možnosť data files. Ak sú obsiahnuté v hre, mali by tam byť uvedené spolu s možnosťou ich zaškrtnúť alebo odškrtnúť.
@PRIVATE MARTIN (04.05.2019 21:20): Nič sa nestane, ak Tribunal zatiaľ vypneš a budeš hrať len základnú hru. Môžeš dohrať hlavnú dejovú líniu a potom ho znovu aktivovať. Aspoň si ušetríš tie neustále prepady.
Bloodmon nechaj aktívny. Odohráva sa na samostatnom ostrove, ale ak si dobre spomínam, mal by pridávať nejaké questy navyše do základnej hry.
Ešte jedna otázka. Máš verziu zo Steamu, alebo z GOG? Pretože GOTY verzia z GOG má už v sebe integrované drobné DLC. Len ich treba ručne zapnúť. Steam verzia ich neobsahuje, ale dajú sa stiahnuť tu.
Jasně do schodů a musíš si držet nenulovou výdrž, protože pokud výdrž klesne, tak to leze nahoru pomaleji. Jinými slovy atletika + alchymie je základ každého správného dobrodruha a samozřejmě to nejlépe nacpat mezi hlavní skilly :) Alchymie navíc řeší hned na úvod problém s penězi.

S datadisky to jedno není. Bloodmoon vyžaduje docela vycvičenou postavu. Pokud jde o Brotherhood, tak první verze zabijáků sice upižláš, ale pak na tebe začnou chodit zabijáci s paralyzujícími dýkami a to je teprve zábava :D
@PRIVATE MARTIN (04.05.2019 21:31): Hodne lidi si dava do hlavnich levelovacich skillu taky acrobatics..pak staci porad poskakovat. Vic to pridava kdyz skaces do schodu. Sice je to trosku o zblbnuti, to vecny poskakovani, ale efektivni na levelovani to je :)