Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tacoma

02.08.2017
08.05.2018
kompatibilní
62
23 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

V roce 2088 dorazí Amy Ferrier na evakuovanou vesmírnou stanici Tacoma za účelem sběru palubních záznamů po její kolizi s meteorem. Čas, než se data nahrají, je možné zkrátit obhlídkou stanice, s níž pomůže umělá inteligence ODIN, která pomocí 3D hologramů umožní přehrát některé momentky z životů zdejší posádky. Pomocí těchto střípků pak Amy zjišťuje nejen to, co se na této stanici přihodilo, ale také rozkrývá vzájemné vztahy a soukromí osob, které zde žily.

Od tvůrců Gone Home přichází další explorativní 3D adventura. Ve hře budete využívat především holografické záznamy, které slouží nejen za účelem vyprávění příběhu, ale bude v nich nutné hledat také další vodítka vašeho vyšetřování. Holografické záznamy proto můžete libovolně posouvat v čase, případně zastavovat a podívat se na celou situaci třeba z jiného úhlu.


Poslední diskuzní příspěvek

Nejlépe z toho vyšly červená programátorka a modrá lékařka. Ty dvě byly provázané s příběhem a pointou. Ostatní byli více odstrčení.
Nevyplatí se odbývat čtení, protože jediné vysvětlení závěru hry se povaluje na Natině posteli, bez nějž by závěr byl jako pěst na oko. Nat má na posteli pamflet skupiny, která bojuje za uznání práv umělé inteligence. A v závěru právě zjistíme, že Odin je osvobozen tímto hnutím.
A vysvětlení k pointě je v jediném e-mailu. V zakázaně komnatě se dozvíme, že Tacomu se rozhodli zničit kvůli ceně penězům - cena akcií, umožnění AI bez lidského dozoru a možnost vystavět obydlí na orbitě. V jediném e-mailu je uvedeno, že Venturi dostal sprda a varování, že pokud nezajistí to bydlení na orbitě, tak končí. 
Rozvedení je pak v několika e-mailech Sáry a Nat, v novinách a na plakátu. Hexa způsobila smrt pacienta. A Venturis nemůže dopustit, aby se to provalilo.
Vysvětlení Amy je v jediném chatu. Před opuštěním Tacomy kontaktuje Sára osobu venku, která zajistí, aby Amy zachránila Odina. 
A vysvětlení k Odinovi je pouze v kanceláři Nat. Ona celý rok Odina vylepšovala. Díky tomu byl schopen posádku zachránit.
Jak je vidět, tak zbylé čtyři postavy byly už jen pro oživení prostředí.
Až z komentáře tvůrců jsem zjistil, že ODIN se pokouší s AMY komunikovat pomocí těch bílých slov při načítání každé videosekvence. Nebo že ty "dlouhé" cesty výtahem jsou určené k zamaskování loadingu nové lokace. Nebo že kód ke dveřím nemusím najít, ale i odpozorovat ze záznamu, kdy postava kód vyťukává. Nebo že QR kódy ve hře jsou funkční.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 55
Slabota bez uspokojivé pointy. Přitom si tvůrci v Gone Home tak hezky hráli s očekáváním hráčů... Ale pěkně popořadě: Čím Tacoma zaujme jsou charaktery. Po stanici je rozházeno spoustu drobných detailů a indícií, které vám řeknou něco o minulosti postav a co je v současnosti trápí, zároveň však nechávají dostatek prostoru pro hráčovu interpretaci.
Vzájemné vztahy postav, jejich interakce a samotný příběh jsou však podány tak fádně a zkratkovitě, že se vám hra do paměti nevryje. Konec pak přijde jak lusknutím prstu, kde všechno *spoiler* a všichni *spoiler*. Zapomenutelný zážitek.
+17
  • PC 50
Respektuji to, že autoři chtěli vytvořit nějaký jakýs takýs simulátor opuštěné vesmírné lodi, kde Vás hra v podstatě hned ze začátku vyplivne a tak nějak ani nevysvětluje, proč tam jste. Spíše se postupnými krůčky snažíte prokousat příběhem nepříběhem, kterým Vám na jednu stranu velice přirozeně, ale na stranu druhou neskutečně nudně, provází hologramy postav posádky lodi a vy postupně zjišťujete, co se na lodi stalo. Hra naštěstí není nikterak dlouhá, aby se nedala dohrát. Zaujalo mě to jenom pro to prostředí, které docela vytvořilo i atmosféru. Jinak, kdyby to bylo delší, asi bych to vzdal.

Pro: Atmosféra opuštěné lodi, řada zajímavých nápadů, naštěstí krátkost hry

Proti: Nezáživné, absolutně jsem neměl důvod pokračovat v příběhu dál

+13
  • PC 60
No, toto bolo sklamanie. Tacoma je chodiaci simulátor, na čom by nebolo nič zlé - prináša však iba slušnú atmosféru a zaujímavé postavy. Celkovo je ich šesť, každá je povahovo unikátna, správajú sa prirodzene a celkom si ich obľúbite. Popri hraní o nich zisťujete aj čosi viac, pričom každá z nich má svoje radosti a trápenia.

Čo sa týka príbehu, tam hra rozhodne neexceluje. Je to v podstate iba zbierka klišé, ktoré sme mohli vidieť už v mnohých iných príbehoch a neprináša nič nové. Nie je zlý, len od opustenej vesmírnej stanice, záhadného zmiznutia celej jej posádky a tak prepracovaného sveta budúcnosti, ktorý autori vykreslili, by človek čakal viac, a veľmi nepomôže ani dejový twist na konci. Nehovoriac o atmosfére - tá mohla byť omnoho tesnivejšia a možno by to chcelo aj trochu hororu.

Tých zopár pokusov o nejaké tie adventúrne prvky, keď vidíte zamknuté dvere, aby ste následne našli kľúčik vo vedľajšej miestnosti, či zamknutú skrinku v šatni, ku ktorej nájdete číselných kód v poznámkach - chvíľka napätia - opäť vo vedľajšej miestnosti, mi prišlo ako urážka hráčov. Chápem, že vývojári nechceli veľmi zdržiavať, ale toto by pôsobilo skôr smiešne.

Aj napriek mojej kritike musím uznať, že Tacoma nie je zlá hra. Tie dve a pol hodinky ubehli slušne a nepristihol som sa, že by som sa vyslovene nudil. Len som stále čakal na niečo viac, čo dokonca neprišlo.
+10