Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 55
Slabota bez uspokojivé pointy. Přitom si tvůrci v Gone Home tak hezky hráli s očekáváním hráčů... Ale pěkně popořadě: Čím Tacoma zaujme jsou charaktery. Po stanici je rozházeno spoustu drobných detailů a indícií, které vám řeknou něco o minulosti postav a co je v současnosti trápí, zároveň však nechávají dostatek prostoru pro hráčovu interpretaci.
Vzájemné vztahy postav, jejich interakce a samotný příběh jsou však podány tak fádně a zkratkovitě, že se vám hra do paměti nevryje. Konec pak přijde jak lusknutím prstu, kde všechno *spoiler* a všichni *spoiler*. Zapomenutelný zážitek.
+17
  • PC 50
Respektuji to, že autoři chtěli vytvořit nějaký jakýs takýs simulátor opuštěné vesmírné lodi, kde Vás hra v podstatě hned ze začátku vyplivne a tak nějak ani nevysvětluje, proč tam jste. Spíše se postupnými krůčky snažíte prokousat příběhem nepříběhem, kterým Vám na jednu stranu velice přirozeně, ale na stranu druhou neskutečně nudně, provází hologramy postav posádky lodi a vy postupně zjišťujete, co se na lodi stalo. Hra naštěstí není nikterak dlouhá, aby se nedala dohrát. Zaujalo mě to jenom pro to prostředí, které docela vytvořilo i atmosféru. Jinak, kdyby to bylo delší, asi bych to vzdal.

Pro: Atmosféra opuštěné lodi, řada zajímavých nápadů, naštěstí krátkost hry

Proti: Nezáživné, absolutně jsem neměl důvod pokračovat v příběhu dál

+13
  • PC 60
No, toto bolo sklamanie. Tacoma je chodiaci simulátor, na čom by nebolo nič zlé - prináša však iba slušnú atmosféru a zaujímavé postavy. Celkovo je ich šesť, každá je povahovo unikátna, správajú sa prirodzene a celkom si ich obľúbite. Popri hraní o nich zisťujete aj čosi viac, pričom každá z nich má svoje radosti a trápenia.

Čo sa týka príbehu, tam hra rozhodne neexceluje. Je to v podstate iba zbierka klišé, ktoré sme mohli vidieť už v mnohých iných príbehoch a neprináša nič nové. Nie je zlý, len od opustenej vesmírnej stanice, záhadného zmiznutia celej jej posádky a tak prepracovaného sveta budúcnosti, ktorý autori vykreslili, by človek čakal viac, a veľmi nepomôže ani dejový twist na konci. Nehovoriac o atmosfére - tá mohla byť omnoho tesnivejšia a možno by to chcelo aj trochu hororu.

Tých zopár pokusov o nejaké tie adventúrne prvky, keď vidíte zamknuté dvere, aby ste následne našli kľúčik vo vedľajšej miestnosti, či zamknutú skrinku v šatni, ku ktorej nájdete číselných kód v poznámkach - chvíľka napätia - opäť vo vedľajšej miestnosti, mi prišlo ako urážka hráčov. Chápem, že vývojári nechceli veľmi zdržiavať, ale toto by pôsobilo skôr smiešne.

Aj napriek mojej kritike musím uznať, že Tacoma nie je zlá hra. Tie dve a pol hodinky ubehli slušne a nepristihol som sa, že by som sa vyslovene nudil. Len som stále čakal na niečo viac, čo dokonca neprišlo.
+10