Sword of the Sea je dobrodružná explorační akce, ve které se projíždíte po nekonečných písčitých vlnách na svém vznášejícím se meči a snažíte se do světa navrátit oceán, který zde zmizel. Takhle zní základní premisa další hry od tvůrců oceňovaných her Journey, ABZÛ a The Pathless.
Ve světě, který je kompletně zahalený nekonečnou pouští, která se neustále vlní jako kdyby byla mořem, se v roli znovuzrozeného hrdiny jménem Wraith vydáváte na pouť, jenž má za cíl odhalit pradávný oceán, pohřbený pod krajinou. Na své výpravě budete nacházet pozůstatky ztracené civilizace v zasypaných hrobkách nebo ruinách. Po kouskách budete postupně obnovovat oceán, do kterého se navrátí i jeho přidružený ekosystém s různými tvory. To vám umožní prozkoumat i nová neodhalená zákoutí daného prostředí.
V tomto silně atmosférickém a meditativním zážitku cestujete pouze na svém magickém meči Hoversword, který funguje obdobně jako váš skateboard, snowboard nebo surfovací prkno a tak můžete provádět různé triky nebo řešit s tím spojené environmentální hádanky. Kromě postupu po hlavní trase můžete bokem objevovat různé poklady, dozvídat se více o pozadí herního světa, sbírat tamní měnu, za kterou si odemknete nové schopnosti nebo plnit různé výzvy na skóre.
Presne toto som potreboval po zdolaní epického Kingdom Come: Deliverance II. Meditatívny a zároveň pomerne svižný a dynamický zážitok. Onú dynamiku možno pripísať hlavne efektnému a rýchlemu "snowboardovaniu na meči" a rôznym cool trikom, ktoré počas neho môžete robiť. Sword of the Sea nadväzuje na tituly ako Journey, ABZÛ a trochu si požičiava aj od Flower (akurát namiesto oživovania kvietkov zapaľujete kahance, ktorými si otvárate nové cesty).
Graficky je hra veľmi príjemná a opäť nie je núdza o výtvarne úchvatné surreálne scenérie (miestami mi to atmosférou pripomenulo moje obľúbené Exo One). Okrem toho tu máme oproti vyššie spomínaným hrám aj novinku v podobe (občasného) boja! Nejde, pravdaže, o nič náročné a prehrať sa nedá, ale aj tak je fajn, že nejde "len" o walking simulator. Príbeh je opäť abstraktný, symbolický a mne to vyhovovalo (nejaké informácie o lore môžete zistiť, ak budete svet dôkladne skúmať, nutné to ale nie je). Zaujalo ma tiež, že spočiatku hra pôsobí relatívne komorne, ale postupom času parádne graduje a záver je skutočne epický.
Graficky je hra veľmi príjemná a opäť nie je núdza o výtvarne úchvatné surreálne scenérie (miestami mi to atmosférou pripomenulo moje obľúbené Exo One). Okrem toho tu máme oproti vyššie spomínaným hrám aj novinku v podobe (občasného) boja! Nejde, pravdaže, o nič náročné a prehrať sa nedá, ale aj tak je fajn, že nejde "len" o walking simulator. Príbeh je opäť abstraktný, symbolický a mne to vyhovovalo (nejaké informácie o lore môžete zistiť, ak budete svet dôkladne skúmať, nutné to ale nie je). Zaujalo ma tiež, že spočiatku hra pôsobí relatívne komorne, ale postupom času parádne graduje a záver je skutočne epický.
Avathar