Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@MarezCZE (komentář): I po tom pekle, co jsem u téhle hry zažil, jsem také toužil po datadisku, ale sehnat ho je docela problém. No, aspoň si ušetřím další nervy. :-)
@KRoman47 (06.04.2015 17:16): Prave jsem dojel a chystam se na datadisk. Naprosto souhlasim s tim ze strilecka je to az na poslednim miste. Malo kdy se mi stalo ze jsem vystrilel vic nez jeden zasobnik. Ovsem kdyz na to strileni dojde je po peti vterinach po vsem. A prestrelky jsou dost adrenalinove mnohdy jeden zasah a jsem pod kytkama.
Pěkný článek se vzpomínkami na starý dobrý SWAT 4: http://games.tiscali.cz/tema/battlefield ... -uz-deset-let-249112

Akorát střílečkou bych to úplně nenazýval, spíš na to pasuje označení taktická akce, o kterou jde primárně.
Achjo, o to víc mě teď sere, že za tu dobu nevyšlo pokračování. Jednou za čas toto s kamošem po LANu zahrajeme, nezapomenutelný zážitek. Náhodná generace rozmístění nepřátel a dalšího z toho pak dělá donekonečna hratelný titul.

Stále mě sere, že mám jen základní hru a datadisk prostě nejde nikde sehnat už pěkných pár let. Neví někdo proč?
"do místnosti vletím dřív než granát, ale vyčistím jí stejně" to je citát hodný zapamatování :)
Vyriešim záhadu za vás: ja som si celý čas myslel, že tu už koment mám a až keď Chuck napísal svoj, tak som zistil, že ja som ho nikdy nenapísal. Komenty píšem málokedy priamo po dohraní hry a ako ste si iste všimli, môj posledný komentár celkovo je tri mesiace starý. Ako sa však v poslednej dobe rozprúdila diskusia ohľadom tejto hry, oživili sa aj moje spomienky a tým pádom som mal aj inšpiráciu na napísanie komentára.
@Chuck (10.09.2013 15:39): Souhlasím! Odpalovač bangů je nejlepší zbraň (vždy jsem jí volil v multiplayeru). Bohužel kampaň ti ji umožní vzít jen na pár posledních misí, jelikož nový zbraně dodávaj jakoby postupně.
V datadisku je oproti základní hře navíc tlačítko na "hmaty a chvaty" kvůli nespolupracujícím civilům a mám dojem, že i možnost plně synchronizovanejch akcí obou týmů na jeden povel přibyla až tam. Vyplatí se to instalovat hned, protože ty vylepšení se aplikujou i do základní hry. Nový zbraně jsem v životě nepoužil, imho zbytečnost.
@Kosi.. (10.09.2013 15:32): Mně se tam mj. líbí ten jakýsi granátomet, nebo je to spíš něco ve stylu zásahové výbušky. Dolétne to daleko a přitom to nemá smrtící účinek. No, 7 misí je s obtížností téhle hry docela dost. :-)
@Chuck (10.09.2013 15:28): To je jednoduchý: vylepšení pro multiplayer, ňáký nový zbraně a myslím 7 novejch single misí. Já sem do toho šel a spokojenost. Pravda především kvůli multiplayeru.
Zkus trojku, tam se tolik nehraje na nonlethal a nějaký procentuální hodnocení. Jinak je to dost podobný, akorát grafika trochu horší a ovládání krkolomnější.
@Kosi.. (10.09.2013 13:33): Právě že jsem za rohem byl, resp. stranou před vstupem do místnosti a stejně se to se mnou houpalo jak na moři, tak nevím.

Jinak musím říct, že jsem poslední misi čekal ještě tužší než tu předposlední. Sranda to ovšem nebyla, ale na rozdíl od té předposlední mi ke zdolání té finální stačil jeden den a ne skoro týden. :-) Navíc jsem ji prošel s pepřometem. :-)
@USER47 (10.09.2013 10:12): Ale pokud vím, nikdy tato situace (výbušnina na dveřích) není brána jako nepovolené užití síly. Body tak ubere jen minimálně (bonusy za zatknutí všech podezřelých apod.) Alespoň se nám to nikdy nestalo.

Výbušnina má tu výhodu, že omračuje podobně jako granát a tak se skutečně vyplatí ji použít, když je terorista poblíž. Nebo míří přímo na dveře / rukojmí.

CHUCK: Stinger reaguje natvrdo i do zad (gumový projektily) Musíš být mimo dosah = za rohem, aby tě nesejmul. Otočení je k ničemu.

EDIT
BURSOFT: Pokud se dobře pamatuju, tak v takové situaci (utíkající terorista/rukojmí) platí buď rána pěstí (pokud máš datadisk) nebo pepřovej sprej.
Bursoft: Výbušninou můžeš snadno nepřítele i zabít, což je v takovýhle situaci zbytečný a jen ti to ubere body...
@Bursoft (10.09.2013 09:17): Pravda je, že výbušninu na dveře jsem nepoužíval vůbec, což být chyba mohla, ale mně přišly smysluplnější ty různé granáty. Akorát ten stinger mi dělal problémy - pokaždé, i když jsem se otočil zády a pro jistotu popošel o kus dál, stejně mě dezorientoval a pár vteřin se se mnou točil celý svět. Přitom na zblbnutí protivníků to byla snad nejlepší taktická zbraň ve hře.
Pokud jsi protivníka střelil do nohy a předtím ho vyzval, aby se vzdal, body by Ti to (snad) vzít nemělo. Ale ruku do ohně za to nedám, jen mi to přijde logické.
No k té Chuckově situaci - já bych to řešil výbušninou na dveře, která na pár sekund omráčí to hajzla, flashbang, popř. kouřák a je v prdeli :D U mě byl největší problém s místnostma, který byly zaházený bordelem, takže jsi kamerkou pod dveřma nic neviděl a k tomu měli několik vchodů (nikdy jsem se pořádně nenaučil korigovat ty dvě dvojce zvlášť, třeba aby každá šla z jiné strany), takže jsem vždycky bombou otevře dveře, hodil kouřák, vběhli jsme tam všici zaráz a už začal ten masakr, protože kouřák je efektivní tak na 3 metry a AI mých kolegů je tak o tom řvát tak dlouho, než je někdo killne.

Pak se mně hodněkrát stávalo (asi bug), že třeba nepřítel odhodil zbraň a začal utíkat a nechtěl se vzdát.. řval jsem na něj, střílel mu pod nohy, smažil ho tazerem, ale prostě se nikdy nehodil do té polohy, abych ho mohl zatknout (což je problém, protože abych splnil misi, tak ho musím buď zatknout nebo sejmout). Semtam fungovalo střelit je do nohy, jenže to zase byly zbytečný body dolů za nedovolený použití síly (krom toho, že je to párkrát zabilo :D).. Jako bugy přímo ve hře by se našli, ale zase to nebylo nic tak hroznýho..
Jinak jsem si všiml, že si poměrně dost lidí (odsud teda jen JohnCZ) stěžovalo na grafické a podobné bugy včetně nestability hry. Nevím, jak je na tom krabicovka a warez verze, ale ta ze Score byla naprosto v pořádku, na velmi vysoké detaily jsem nezaznamenal jediný pád ani bug. Jediná drobnost byla ta, že to trochu pomaleji načítalo textury v úvodu předposlední mise v době, kdy ještě hráč nemohl ovládat svoji postavu. Ale to bylo možná způsobeno těmi mými megačastými restarty mise. :-)
@USER47 (09.09.2013 17:03): Chci tím hlavně říct to, že v téhle hře problém (hlavně to nepovolené použití síly, za které se odečítá nejvíc bodů) může vzniknout i v takovéhle zdánlivě banální scéně a ne to, že by takovýhle týpek byl pro mě nepřekonatelnou překážkou.
I proti vyběhnutí se můžeš snadno bránit. Jednomu týmu přikážeš bang+clear, zatímco sám kryješ dveře případnou střelbou (pokud možno nonlethal zbraní). Tohle jsou naprosto základní situace, ve kterejch by člověk neměl chybovat. Chápu problémy u těch otevřenějších několikapatrovejch prostor, tam je těžký si to ohlídat, ale jeden týpek v místnosti bez možnosti útěku by měl bejt rutina, pokud nehraješ zbrkle.
@USER47 (09.09.2013 15:46): Samozřejmě, že nestojím jak idiot za dveřmi, to dá rozum! Ale pokud mám něco hodit za dveře, tak je asi musím otevřít, že? :-/ A pokud z nich podezřelý vyběhne s Kalašnikovem, což se opravdu stává (ne každý tam zůstane stát jak trubka, jak si asi myslíš), tak ten problém vznikne vcelku snadno. Snakecam také používám (nevíš, jak bych asi předem věděl, že ten blbec je v koupelně??), jelikož bez téhle pomůcky bych to jen těžko mohl dotáhnout až k poslední misi. Takže bacha na Tvé a Shoggotovy spolehlivé dedukce!
Dveře jsou průstřelný, takže když je začneš otvírat a stojíš jak ořech přímo za nima, samozřejmě to koupíš snadno. A bylo by dost divný, kdyby to bylo jinak.

Takovýhle situaci se zrovna můžeš vyhnout úplně snadno. Stačí použít snakecam a pokud vidíš zloducha, tak mu tam při otvírání dveří hodit flashbang/plyn/stinger, přičemž samozřejmě VŽDYCKY při otvírání dveří stůj po stranách. Jak tě tak poslouchám, už se nedivím, že máš takový problémy, když nejsi schopem zatknout ani osamělýho chudáka někde v koupelně.:-D
Ale kdepak hoši. :-) I když se vám to nezdá, tak opak je pravdou. Právě že hraju tak, abych pokud možno žádného podezřelého nezabil a když už ze situace vyplývá, že se jen tak nevzdá, snažím se mu střílet do nohou, abych ho pouze zneškodnil a nechal naživu. Jenže je to přesně tak, jak píše Bursoft - např. v tom hotelu (a nejen tam) se mi nejednou stalo, že mě odpráskl terorista schovaný v koupelně, a to v okamžiku, kdy jsem teprve otvíral dveře a chystal se ho vyzvat, aby se vzdal. Přišlo mi, že jsem to koupil snad i přes dveře. Takže je to opravdu o agresivitě těch podezřelých. Nevím, jak je to s těmi nesmrtícími zbraněmi, tam snad výzva nutná není, ale v některých situacích je to úplně jedno (viz popisovaný terorista těsně za dveřmi). No a parťáci jsou další smutnou kapitolou. Já zbylou trojici pošlu do poslední místnosti na poslední 2 teroristy v naivním domnění, že se o ně postarají a oni tam i po použití stingeru skapou.
Tak pravda je, že když jsem to naposledy hrál na těžkou obtížnost, tak to bylo fakt o nervy. Čím dál jste, tím agresivnější nepřátelé jsou a kolikrát je to jen o náhodě, jestli se vám je podaří zatknout a zároveň nepřijít o nikoho z týmu.
Tak tomu nějak přestávám rozumět! Poprvé se mi stalo, že jsem na konci té prokleté předposlední mise zbyl úplně sám(!!!), stejně tak jsem byl zraněn i já a přesto jsem nasbíral 69 bodů. :-)) Pravda je, že jsem 8 z 16 podezřelých zatkl. Mission complete!
@USER47 (08.09.2013 14:06): Pokud obtížnost snížím o jeden stupeň, dostanu se na tu nejlehčí, která je sice příjemná tím, že se v ní nehraje na žádné body, jenže projít misi s tím, že všechny rychle odprásknu a peláším do další mise, už prostě není ono. Když jsem to naposledy hrál včera večer, misi jsem celou prošel, jenže opět jsem ztroskotal na nepovolené použití smrtící síly, jelikož jsem prostě nestihl některé podezřelé zavčas vyzvat, aby se vzdali (kdybych to u některých udělal, bez váhání to do mě nasypou). No a pak mi opět podezřelí vyřadili 2 parťáky a zbývající dva (včetně mě) byli zraněni, takže opět další body dolů. Uvidím, jak dlouho mě to opakování jedné mise bude bavit. Myslím, že se brzy přiblížím ke třímístnému číslu, takže docela rarita. :-)

@Chuck (07.09.2013 16:37): Jinak ona se nedá srazit obtížnost v průběhu? Sice už si to moc nepamatuju, ale mám dojem, že se to nastavuje před každou misí, ne?

Každopádně je to stejně divný, poprvý jsem to hrál taky na nějakou ze středních obtížností a když jsem v jedný z posledních misí neměl trpělivost na obvyklej nonlethal postup, tak jsem vzal MP5, s ROE jsem se nijak zvlášť nehrabal a stejně jsem pod ten bodovej limit nespadl.

Teď nedávno jsem to hrál se SSF modem a i nonlethal mi to připadalo celkem lehký. Pokud ti dělá problémy obtížnost, tu modifikaci vyzkoušej, zlepšuje chování parťáků, takže se o ně nemusíš tolik starat.
Hraje někdo z vás Doorkickers? Je to taková okleštěnější topdown verze SWAT, v mnohým to připomíná třeba Frozen Synapse a podobný hry...
http://inthekillhouse.com/doorkickers/

Já si prošel jen to demo starší verze:
http://games.softpedia.com/get/Games-Demo/Door-Kickers-Lite.shtml

...ovšem teď se to objevilo na Steam Early Access a přemýšlím o koupi. Na tý původní verzi mě štvalo dost málo taktickejch možností a občas různý podivný prvky (nepřítel střílející přes roh, aniž bych ho mohl vidět apod.). Víte někdo, zda hra prodělala nějakej významější pokrok?
@Shoggot (07.09.2013 13:44): Mě buď zabijou, nebo mi podezřelí vyřadí jednoho či více parťáků, popř. mi strhnou body za nedovolené použití síly. Nejčastěji u mě připadá v úvahu varianta 2 a 3, přičemž u té trojky je ztráta bodů nejcitelnější. Ale pokusím se to do letošních Vánoc dát. Teoretická šance tu pořád ještě je. :-)
@Chuck (06.09.2013 21:12): Ne, hrál jsem na Normal, ale nikdy se mi nestalo, že bych dokončil misi a měl pod 50 bodů. Jediný důvod, proč jsem někdy musel misi dělat vícekrát nebo tak bylo jednoduše proto, že mě zabili.