Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

SWAT 4

  • PC 75
Miluju kooperace. Proto jsem si vybral čtvrtý díl simulátoru zásahové jednotky SWAT. Když jsem nakoukl do popisu, přišlo mi 13 misí hrozně málo. Nejvíce jsem se zhrozil, když jsme s parťákem během 20 minut dohráli první 3 mise. „Wtf“ jsem si říkal. Naštěstí je na tom zbytek hry jinak.

První 2-3 mise jsou takové zahřívačky do pekla, které přijde dál. Hráli jsme pouze ve dvojici a obtížnost byla místy opravdu šílená, stačil jeden blbej pohyb a bylo po parťákovi. Některé mise jsme opakovali klidně i 10x. Byla to stále veliká zábava a to proto, že hra disponuje skriptem, který po lokaci rozhází nepřátele úplně jinak, takže téměř žádná hra není úplně stejná. Jmenoval bych příklad, kdy jsme vtrhli do obchodu a v prvních dveřích napravo byl vždy skrčený majitel - civilista. Když jsme jeli misi napotřetí, už si to Jack hezky s poutama v ruce mašíroval dveřmi, aby majitele zatknul. Místo toho padl držkou k zemi, protože ve dveřích místo majitele stál nasraný a po zuby ozbrojený záporák.

Hratelnost je na opravdu vysoké úrovni, byť u posledních misí bych vytknul moc velká bludiště chodeb. Měl jsem radši takové ty komornější akce zpočátku. Každopádně největší zážitek byl asi v poslední misi, kdy jsme po úmorných loadech konečně úspěšně vyčistili lokace, ale jeden parchant nám furt zdrhal. Běhali jsme jak postřelení kačeři po chodbách a sledovali ho díky tomu, že za sebou zavíral dveře. Konečně jsme ho nahnali do slepé uličky, a když jsme se chystali v uzavřeném kumbálu mu prohnat kulku hlavou, najednou se ten šmejd objevil za náma, Jacka odkrádloval a já vyvázl jen s těžkým zraněním. Takovýchto zážitků máme ze hry více, ale bylo by to na delší povídání.

A teď taky něco z obecného hlediska. Vytknul bych rozporuplnou AI. Na jednu stranu dělá geniální obchvaty, útočí, kryje se a zdrhá, když jde do tuhého. Na stranu druhou se často někde šprajcne anebo jen blbě čumí. Je to škoda, ale nám to nijak zážitek nekazilo.

Chválím výborný design misí. Na hru z roku 2005 je tu opravdu veliké množství detailů, což je nejspíš dáno menší rozlohou jednotlivých map. Některé mise se vyznačují skvělou, někdy až hororovou atmosféru – zejména zásah odehrávající se v sídle sekty pološílených a asi i řádně sjetých magorů. Tomu přispívá hudba, ač je občas až moc nevýrazná.

Ještě bych vytkl těžkopádné ovládání, kdy se mi občas stalo, že jsem nechtěně střelil civilistu, ačkoli jsme ho chtěl vlastně zatknout. Animace při přepínání zbraně jsou až moc pomalé, ale asi to má být patřičně realistické. Po grafické stránce to vypadá hezky, ale při nahození vyššího rozlišení se mi ve hře vždy rozhodily fonty a některé dokonce nebyly vůbec vidět.

A jako poslední věc zmíním horší optimalizaci. Občas se mi hra začala z ničeho nic sekat a pomohla mi až docela jednoduchá věc. Stačilo pouze hru shodit na lištu a zase nahodit a zas běžela jedna báseň. Nevím, proč to dělalo, ale stávalo se mi to asi 1-2x za misi.

Verdikt: Jsem spokojen. Nejedná se o špičkovou hru, ale zabaví (zejména v multiplayeru) a to je si myslím nejdůležitější. Konečně taky něco jiného, než jen samé "kól of dúty" 75%

-Jacku, já to vemu zleva, ty to vem zprava
-Jop, jen to proskenuju, mmt... jeden šmejd je nalevo a u tebe u dveří civilista
-Ok, tak na tři - raz, dva, TŘI !!!
-Mám ho !!! Muhehe !
-Čistý.... hele Jacku... tyvole ten z**d vytahuje--- *prásk*
-Oukej, tak odznova...

Pro: atmosféra a propracovanost lokací, bez příběhu, nutnost pečlivě plánovat postup, tuhá obtížnost, grafika, rozmanitost

Proti: ke konci to bylo až moc o náhodě a rozhodně nic nešlo na první/druhý pokus, technické problémy, za více misí bych se nezlobil

+16