Super Street Fighter II Turbo je rozšířením, novou verzí legendární bojové hry Street Fighter II. K původním postavám přibyly nové čtyři (Cammy, Fei Long, Dee Jay a T.Hawk) a hrát můžete také za postavy, které v původním Street Fighteru nebyly k dispozici (Balrog, Sagat, Vega). Některým bojovníkům přibyli nové animace (Vega a Sagat), nové speciální pohyby (například Bisonův "Devil's Reverse" a Ryův "Shakunetsu Hadoken").
Nové animace byly přidány například také k vítězným pózám všech bojovníků.
Nově přibyla také možnost nastavit tempo hry, nyní si můžete v nastavení vybrat mezi 4 rychlostmi hry.
Super Street Fighter II Turbo je první hra v této sérii, která začala používat tzv. super komba. Jedná se obvykle o zdokonalené verze zvláštních pohybů. Pokud chcete toto super kombo použít, musíte nejprve naplnit ukazatel super komba a po použití je opět vyprázdněn. Pokud soupeře tímto kombem porazíte, začne obrazovka červeně a žlutě blikat. Také se zde poprvé objevila možnost tyto komba provádět ve vzduchu.
V této hře také můžete narazit na tajnou postavu Akuma. Pokud porazíte své soupeře a dostanete se až k Mr. Bisonovi a dosáhnete alespoň 3 Perfect rounds (to znamená, že porazíte soupeře bez toho, aby Vás škrábl), objeví se Akuma a srazí Mr. Bisona speciální technikou a vyzve Vás k souboji. Akuma je velice silná, nejsilnější postava ve hře a dá hodně zabrat.
Tedy ale musím říct, že AI je zde taky poměrně frustrující, předvídavá, dává vyšší dmg a trochu cheatuje (viz. hafo youtube videí na toto téma), až to přestává být zábava a nastavení obtížnosti je tu taky nějaké buglé. Prý se to týká převážně arcade verze (tj. i té z 30th Anniversary Collection), nevím, jak je to s Dos verzí. Přitom normální Super Street Fighter 2 je poměrně v pohodě, taky dost těžká (což je u arcade verzí asi normální), ale dá se (stejně jako původní SF 2).
Je pravdou, že to není tak přehnané jako Mortal Kombat 1 a především 2, kde už ty souboje proti AI ani nepůsobily normálně a bylo to vyloženě o hledání exploitů v AI (najít chvat, který neumí vykrýt a ten sesílat pořád dokola ve správnou chvíli), v SSF 2 Turbo přeci jen ten PC hraje přirozeněji, ale také má občas až přehnaně rychlé reakce a s kombinací s vyšším dmg už po pár zápasech dostávám nehorázně na prdel. Přitom si (S,U)SF 4 dávám normálně na hardest, ale SF 2 Turbo dokáže solidně pocuchat sebevědomí :).
Je pravdou, že to není tak přehnané jako Mortal Kombat 1 a především 2, kde už ty souboje proti AI ani nepůsobily normálně a bylo to vyloženě o hledání exploitů v AI (najít chvat, který neumí vykrýt a ten sesílat pořád dokola ve správnou chvíli), v SSF 2 Turbo přeci jen ten PC hraje přirozeněji, ale také má občas až přehnaně rychlé reakce a s kombinací s vyšším dmg už po pár zápasech dostávám nehorázně na prdel. Přitom si (S,U)SF 4 dávám normálně na hardest, ale SF 2 Turbo dokáže solidně pocuchat sebevědomí :).