Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Super Mario Bros. 2

Super Mario USA, Super Mario Advance

1988
09.10.1988
01.08.1993
11.06.2001
25.05.2007
16.05.2013
11.07.2013
13.02.2019
75
14 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Mariovi se jedné noci zdál sen o zemi Subcon, jejíž obyvatele proklel žabí tyran Wart. Po probuzení se dozvídá, že jeho přátelům Luigimu, princezně Toadstool a Toadovi se zdál stejný sen a společně v jeskyni najdou schodiště vedoucí do Subconu. Rozhodnou se tedy postavit Wartovi a zbavit zem jeho kletby...

Tento díl série Super Mario na západě vyšel jako druhý, jelikož japonský druhý díl vyšel až o sedm let později pod názvem Super Mario Bros.: The Lost Levels. Na rozdíl od The Lost Levels je americký druhý díl výrazně odlišnou hrou od dílu prvního. Pro velký úspěch nakonec hra vyšla i v Japonsku pod jménem Super Mario USA.

Hra obsahuje dvacet úrovní rozdělených do sedmi světů, které jsou o poznání komplexnější než v prvním díle, skládají se z více místností oddělenými dveřmi a jsou často orientovány vertikálně. Světy jsou také tématicky a hratelnostně odlišené – najdete tu například zimní svět s namrzlými plošinkami, pouštní svět s propastmi tekutého písku a další.

Opět absentuje multiplayer a je na výběr z více hratelných postav s odlišnými schopnostmi. Mario má vyvážené statistiky, Luigi doskočí nejvýše, princezna doskočí nejdále a Toad je nejrychlejší a nejsilnější. Nově je možno sbírat předměty a házet je po nepřátelích, případně sbírat klíče a odemykat s nimi dveře. Na konci každého světa čeká unikátní boss, mezi které patří například myš Mouser, krab Clawgrip nebo hlavní nepřítel Wart.

Série Super Mario pokračovala třetím dílem Super Mario Bros. 3, který v Japonsku vyšel již v roce 1988, ale na západě až v roce 1990.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • NES 80
POZOR! NEKLIKAT NA TENTO KOMENTÁŘ. POZOR! NEKLIKAT NA TENTO KOMENTÁŘ! POZOR! NEKLIKAT NA TENTO KOMENTÁŘ!

Klikl(a) jsi. Hmm. Jsi rebel jako Kensuke Tanabe, který v Nintendu dostal za úkol udělat prototyp plošinovky pro amerického druhého Maria, splácal něco dohromady a ... dostal červenou. Zavolal proto Shigeru Miyamotovi, dal s ním hlavy dohromady, trochu tu plošinovku vylepšili a posléze na tomto torzu Nintendu navzdory vydali Yume Kōjō: Doki Doki Panic.

Rebelové ale byli i v Nintendu, koukli na ni, řekli si, "Tak to zkusíme, třeba to nikdo nepozná.", vzali ji, pouze přeskinovali hlavní postavy a vydali Super Mario Bros. 2 pro Ameriku. To nevymyslíš!

Super Mario Bros. 2 je dost těžká hra a bez quick save funkce bych byl nahranější než Epic Store po vyfouknutí Metra Steamu. Oproti jedničce je tu velké množství změn, mezi ty nejlepší řadím vertikální zaměření, občasné logické překážky (někdy se lze k cíli dostat více cestami), nové bedny s power upy (dočasné znehybnění nepřátel, likvidace všech nepřátel na obrazovce) a náznak příběhu. Naopak mě celkem štvalo, že nepřátele nemůžete zabít skokem na hlavu, i když to má své opodstatnění, stejně jako jejich nekonečný respawn. Bez nich by totiž hra nešla dohrát. Stejně tak jsem si zvykl na vytahování zeleniny ze země. Hodně mi chyběly podvodní levely, které jsem měl v prvním Mariovi moc rád. Ty pouštní mě moc nezaujaly, snad kromě tekuteho písku.

Vtipné jsou jména některých nepřátel. Logická hádanka: který nepřítel se schovává pod názvem Bob-omb (2 body)? Je tu i náznak příběhu, ale ten konec to úplně zakopal stejně jako v DLC k Alanu Wakeovi.

Před každou úrovní (je jich tu jen 20 oproti 34 z předchozího dílu) si můžete vybírat ze 4 hratelných postav, které se mírně liší. Stejně jsem ale hrál jen za Maria, protože se mi s princeznou stalo, že jsem nedoskočil na plošinku s klíčem ve třetím světě, a ani za Satana jsem s tím nemohl nic udělat. Legendy praví, že Super Mario Bros. 2 jde dohrát s každou z postav. Vygooglil jsem si to a musí to být pravda, protože pro dokončení Yume Kōjō: Doki Doki Panic ji musíte dohrát za všechny čtyři postavy. No to určitě.

Pro: 4 hratelné postavy, hudba, hratelnost, logické překážky, power upy

Proti: Obtížnost, krátké, respawn nepřátel

+15