Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Star Wars: The Force Unleashed II

65
103 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
26.10.2010 PCPS3X360
04.05.2016 XOne
Vývojáři:
LucasArts, Aspyr Media (PC verze)
Oficiální stránky:
http://www.starwars.com/games-apps/star-wa…
Star Wars: The Force Unleashed II, akční hra viděná z pohledu třetí osoby, vychází z nejznámějšího multimediálního prostředí, Hvězdných válek. Hlavního hrdinu, do kterého se vžijete, ztvárňuje Starkiller (Galen Marek), bývalý příznivec temné síly (strany Sithů), známý z předchozího dílu. Děj hry se začíná odvíjet na planetě klonů Kamimo půl roku po událostech prvního dílu, kdy vychází najevo, že jste pouhý klon původního Starkillera, s částí jeho já a jasným cílem zjistit, co se to vlastně událo.

Během putování za odhalením své existence a nalezením své milované, Juno Eclipse, navštívíte povědomé lokality (Dagobah) univerza Star Wars a potkáte známé tváře (Rahm Kota, Yoda), přičemž se budete vypořádávat s přisluhovači Darth Vadera, který se vás snaží ovládnout a zamezit vašemu prohlédnutí. K ruce vám bude vylepšený systém boje, doplněný o řadu novým komb a schopností (Mind Trick, Force Fury, Force Push nebo Force Pull) a možnost svírat v rukou dva světelné meče, s kterými je nově možné odsekávat končetiny. Tyto i dřívější zachované schopnosti a chvaty vám poslouží proti značnému množství různých protivníků (stormtrooper, jumptrooper), bossů (Carbonite Heavy) a k překonání puzzlů.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak všichni co jsme hráli. Co myslíte. Půjde použít do letošní herní výzvy jako HC 10tka? Byl jsem upozorněn na zmíněné puzzle v popisku, ale…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
A je to tu zase. Stejná mizérie, jako před rokem. Do puntíku stejná. FU2 působí víc než cokoliv jako nepříliš kvalitní DLC (ovšem za 60 babek, enjoy), nicméně v pár ohledech svého předchůdce přece jenom překonává (a v jiných je zas jednička ještě lepší…což jsem doposud považoval za zcela nemožné).

Hned z kraje si člověk všimne šmakózní nablejskané grafiky. Ta nebyla špatná ani v jedničce, nicméně dvojka je o fous lépe optimalizovaná, a na zhruba stejný nastavení mi šlapala o dobrých pět snímků plynulejc. Krom toho, CGI filmečky už nejsou pokryté vrstvou zvratků. Thumbs up. Na druhý pohled si člověk všimne tak nějak…příjemnějšího ovládání a výrazně vylepšené (čti uklidněné) kamery. No…a tím tak trochu výčet zlepšení od posledně končí.

A copak se nám zhoršilo? Pro začátek se tvůrcům povedlo snížit obtížnost…jak? No, jednoduše nám ze Starkillera udělali ještě většího a norrisovějšího killera, než kdysi byl. Fakt, od samotnýho kliknutí na „NEW GAME“ jste obuti do bot toho největšího bédés madafaka, o kterém kdy byla v tomto univerzu zmínka. To jsem si říkal už u jedničky, ale ve srovnání s tímhle je StarKiller z jedničky totální pšouk. A co především ze zdejšího Jediho dělá takový dělo? Novinka jménem „Force Fury“ (nebo tak ňák). To jakmile aktivujete, můžete si hodit nohy na stůl, zapálit si, a jen tak náhodně klikat po klávesnici a mlátit do myši, a danou místnost během mžiku vyčistíte od všeho živýho a elektrickýho. Nikdo vás do používání týhle srandy nenutí, ale už jenom její implementací tvůrci snížili obtížnost. To je prostě fakt. A mě nezbývá nic jinýho, než se ptát proč?

Pokles neminul ani příběh. Zatímco v jedničce byl kvalitní, a byl bezpochyby to nejlepší na celé hře, v tomdle je příběh tak nějak…příliš povrchní. Nějak mě nenapadá, co víc k němu povědět.

Jinak se to ale hraje fakt zhruba stejně, jako jednička. Autoaim furt těžce nespolehlivej, bugy furt, smrdutej level design taky furt, stereotyp furt…snad největší viditelný rozdíl vidím v použití Euphorie...totiž takhle, v jedničce jsem tu Euphorii v akci viděl, tady vůbec. Tak nevím, buď to k načítací obrazovce prcli jenom proto, aby to zabralo trochu místa, nebo se mi regulérně zhoršuje zrak.

Pro: Grafika, fajn optimalizace, ovládání a kamera prošly úspěšnou operací, vymizely souboje s Jedi bossy, už to v rámci nepřátel nepůsobí tak freewarově

Proti: ještě lehčí, než jednička, příběh, kupa hnoje zůstala nezměněna, celkově to působí spíš dé el céčkově, je to krátký jak sviňa, ale to mi asi ani tolik nevadí...

+14 +15 −1
  • PC 40
Druhá Force Unleashed z počátku působí mnohem pozitivněji, než předchozí díl. Ovšem ve chvíli, kdy dokončím hru za pět hodin, už dost pochybuji o její smysluplnosti.

Toto druhé pokračování zlepšílo používané schopnosti a také přineslo atraktivnější level design - i když světů hráč navštíví minimum, oproti prvnímu dílu. Možnost volby krystálů do světelných mečů, taky fajn i když opět moc věcí neřeší (ale už je to o krůček lepší).

Takže asi nejzásadnějším vylepšením, je pojetí příběhu. Neni tedy moc prostoru, pětihodinová herní doba nestojí za řeč. Ale jednotlivé postavy již více zasahují do příběhu, sem tam i se zajímavým dialogem.

Jako samostatná hra, je Force Unleashed II absolutně nedostačující, jak pro rok 2010, tak pro žánr 3rd person action. Tohle působí jen jako "namakanější dlc", škoda toho potenciálu.
+13
  • PC 75
Přestože jednička nebyla žádná herní perla, mě osobně bavila a na dvojku jsem se těšil. Bohužel mě zklamala v mnoha ohledech, ale popořadě.

Hra mě hodně rychle chytla, což je známka kvalitní hratelnosti. Grafika vypadala skvěle, design (z počátku) kvalitní, zkrátka se to hrálo dobře. Velmi brzy však nadšení vystřídala frustrace z toho, že ve hře chyběla jakákoliv výzva. Nový Starkiller je neskutečný ubermaster, který by i Chucka Norrise rozmáčkl jako mravence kladivem a i když jde proti němu armáda Stormtrooperů a polo-jediů, z ochozů ho ostřelují snipeři a navíc ho nahánějí dvě AT-ST, vše je vyčištěno během chvilku a Starkiller se ani nezadýchá.

Dále mě neskutečně iritovaly absurdní nelogičnosti v příběhu. Pro jistotu to hodím do spoileru: Třeba takový Gorog. Jeho příchod na scénu byl pravda efektivní a jak zmuchlal v ruce toho Rancora, to jsem čučel, ale spíš mě dostalo, kde se taková přerostlá svině vzala na vzdušném městě. Kromě toho, že je neskutečná blbost držet v zajetí něco, co po vypuštění zničí celý město, tak by mě zajímalo, kde se ve universu Star Wars vzalo takový zvíře.

Dál třeba konec. Vader je slabý jak ovocný čaj z Tesca a jediný, co umí, je povolávat slabý klony (a jsem jediný, komu přijde divné, že klony jsou v těch kádích i se světelnými meči?) a zdrhat. Po jeho porážce mám na výběr dva konce, ale oba WTF? Republika že zajala Vadera? COŽE? A ten špatný? Najednou se tam objeví můj klon a zabije mě? Co to je za kravinu? Když je můj geroj takový master, že by dal s jednou rukou v nose i dva imperátory, tak by takový nebezpečí dávno vycítil.


Hra je až směšně krátká, na druhou stranu ani jednička nebyla kdoví jak dlouhá a kdybych z ní vyhodil dementní mise, vyšlo by to asi na stejno. Ve dvojce nemůžu říct, že by mě některá mise nebavila, hrálo se mi dobře celou dobu.

Hru hodnotím vcelku vysoko, ale jak říkám, prostě mě to bavilo celou dobu. Jen je škoda, že ta doba nebyla větší.

Pro: Grafika; hratelnost.

Proti: Nulová výzva; nelogičnosti.

+9
  • PC 80
Tato hra se mi doma hřála pěknou řádku let. Čekala až se odhodlám prozkoumat co vše nabízí. V roli hlavního hrdiny Starkillera se vydáte na záchranou misi své vyvolené jménem Juno .

Děj se odehrává někde mezi 3 a 4 filmovým dílem. Je také třeba zmínit, že se jedná o čistokrevnou rubačku z prostředí SW. Takže čekat něco epochálního jako například KOTOR prostě nemůžete. A pokud si dobře pamatuji, tak v této hře si z laserové pistole či pušky nevystřelíte. Všechno prostě rozsekáte světelnými meči, nebo rozdrtíte, odhodíte, usmažíte či zmatete vesmírnou silou, kterou ,,trpíte“ už od samotného začátku hry a postupem času ji vylepšujete za získané body. Světelné meče jde vylepšit pomocí sesbíraných krystalů, které jsou různě ukryty. Hra pěkně svižně odsýpá, když tu najednou zásek v podobě Goroga – tady mějte trpělivost, velkou trpělivost – po tomhle souboji budou jistě mnoho hráčů bolet prsty a možná to i odnese klávesnice či gamepad . Vůbec bych se nedivil, kdybych zuřivým mačkáním jednou té podruhé oné klávesy, probudil sousedy. Ale jinak jsou bossové v celku v poklidu. ,,Smetí“ v podobě Stormtrooperů slouží většinou jako lékárničky, jelikož jsou to nejslabší protivníci a za každé zabití vám doplní zdraví. Finální souboj se mi zdál ne těžký, ale spíše příliš zdlouhavý a jednotvárný, až to chvílemi nudilo. Nicméně hra má dva konce, jeden za světlou stranu a druhý samo sebou za temnou. Rozhodnutí je jen na Vás. Hraní je doplňováno povedenými filmečky, ve kterých se setkáme s dobře známými postavami jako třeba Darth Vader, Boba Fet, mistr Yoda či Leia Organa.

Vizuální stránka je na velice dobré úrovni. Všechno vypadá opravdu skvěle a s použitím patche na neomezené snímky se hraje parádně. Zvukový a hlavně hudební doprovod je klasicky dobře známý čili filmový a úžasně doplňuje atmosféru. I proto dávám této hře možná až příliš vysoké hodnocení 80% . Zkrátka já se většinu času z odehraných devíti hodin bavil.

Pro: Hudba a zvuk, grafika, Star Wars

Proti: Krátké, slabší příběh

+7
  • PC 70
Jste velcí fandové Star Wars a milujete tento vesmír SW? Tak určitě nehrajte tento kousek jelikož Vám zkazí odpoledne, díky tomu že vše obrací na ruby a celkově kašle na reálie tohoto universa. Pokud ale hledáte nenáročnou oddychovou mlátičku s kulisama zníměného Lucasova světa, tak směle do toho.

Ona hra je vcelku zábavná, taková ta příjemná popcornová zábava jako když vyrazíte na film u kterého nechcete přemýšlet jen vypnout a bavit se. Takový je i Force Unleashed 2. Je více optimalizovaný oproti jedničce, za to palec nahoru, je kratší což je ovšem škoda, obsahuje příběh který zrovna díru do světa neudělá, hrdinu který vypadá jak Jirka Mádl a pár dalších neduhů.

Přesto vše, je ale skvělé po práci se odreagovat, sekat stormtroopery a házet s nimi pomocí Síly a poušet do nich proud. Navíc jsem hru pořídil za příjemnou cenu, za plnou palbu bych asi mlátil hlavou o zeď, ale takto je přesně poměr cena a výkon.

Jinak grafika a fyzika fungují jak mají oproti jedničce, filmečky dýchají tou správnou atmosférou a dabing postav je taktéž zdařilý. Hudební doprovod pěkně dokresluje atmosféru.

Kromě zmíněné krátkosti mě i hodně naštval finální boss fight který mi radost rozhodně neudělal, i celkové zakončení a výběr dvou možných konců buď na straně dobra nebo zla, oba dva jsou značně divné a zanechají pachuť toho že tohle někdo sakra nedomyslel.

Teď už jen záleží na hráči jak ke hře přistoupí a zdali mu nevadí prznění universa Star Wars, jelikož hra se opravdu dobře hraje tak proč jí to neodpustit.

Pro: Skvělá odreagovačka, fyzika, zábavnost, hudba a dabing, filmové předěly

Proti: Absurdita síly Starkillera, příběh, krátkost, finální boss fight

+5 +6 −1