Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak dohráno. Moc se mi líbil ten úvod v japonské vesnici a městečku. Doky byly na mě moc dlouhý. Vůbec bych nejvíc vytknul, jak byly tyto činnosti dávkovány. Všechno by mě bavilo, kdyby to bylo dávkováno podle mě, ale místo toho to bylo v pro mě nepříjemných blocích. Když jsem chtěl bojovat tak to nešlo a když jsem nechtěl tak jsem musel. A nejhorší bylo, když jsem nespustil trigger posunu v příběhu pro daný den a věděl jsem, že druhý den budu zase dělat to samý s nadějí, že tentokrát to vyjde.

Ty japonské reálie a adventuření vyvážily občasnou nudu, Jen se bojím, aby to obsah dvojky mimo Japonsko dokázal podobně vyvážit.
Tak se mi ozval postup když jsem se ptal Marka po práci. Ale pořád žádný posun v událostech, číňan mi pořád řiká že se mám ptát námořníků a ten hobo s tím kamarádem mají pořád stejný hlášky. Mám pocit, že jsem každýho vyzpovídal už desetkrát. Odchytil bych ještě jednou Marka, ale tak nějak nevím kde ho natrefit, určitě je někde uvnitř a běhá rovnou na autobus (tam jsem ho minule odchytil). Při obědech samozřejmě nic neřekne. Podle šéfa už mám nejlepší plat:D Pořád čekám na nějaký trigger.
@Red (03.01.2022 02:48): Asi nejhorší část hry.

Také jsme na tom strávil daleko více dní, než bylo potřeba. Ale až tě bezdomovec naučí to speciální kombo, tak pak další dny někde budou (v přístavu) - jen to chce vše rychle oběhat.

Dle rozhovorů trochu pochybuji, že by Yu Suzuki byl seznámen s LotR (a tedy Glumem :)).
Pěkný crossover s pánem prstenů. To jsem nečekal.

Jinak jsem se bohužel zasekl v práci s vozíkem. V deníku mám, že mám najít, kde jsou mad angels, ale čtyři dny se potloukám po celým přístavu bez výsledku. Dostávám příplatek za splnění kvóty, ale s příběhem asi už nepohnu:(
Tak když epic rozdával Shenmue 3 zadarmo tak jsem se nakonec nechal zlákat a v rámci Steam slev koupil Shenmue I a II na Steamu. Zajímavá obchodní politika:)

Z hlediska historie her je to fakt zážitek. Vidím tam zárodek spousta žánrů. Ale ten propracovaný bojový systém mi zatím přijde dost nevyužitý a ten časový manažment je spíše otravný. Dostal jsem chuť zase rozehrát Omikron, škoda že mi hodně padal.
@hanak_v_exilu (22.11.2020 20:04): Pri NOLFe inde o sprostý ľudský charakter - NightDive sa už pokúšali ichc presvedčiť, aby im práva k znovuvydaniu dali, skončilo to na neochote a byrokracii niekedy roku 2014.

Ja dúfam, že sa umúdrili a za tých 6 rokov zmenili názor a skôr či neskôr sa NOLF na GOGu objaví, keď už sa tam dostal aj Powerslave.
Není nějaká informace o vydání na GOG? Shenmue III na GOG vyšla, jednička dvojka nikoliv. Nechápu...
@pajmič (09.06.2019 00:19): Pro mě je zase Yakuza naprostý brak a vůbec nechápu, že někdo něco tak mizerného mohl 3 roky po Mafii a 5 let po Shenmue vůbec vydat. Yakuza z roku 2015 je pak úplný výsměch hernímu designu a veškerému pokroku jaký videohry za posledních 20 let udělaly. Oproti tomu Shenmue stále září.
@pajmič (09.06.2019 01:20): Koukal jsem, a nemáš rozehranou lepší hru (Pheonix je ok)! I v "chci si zahrát" je možná lepší jak Shenmue jen RDR2 a Tales of Berseria. Jinak tam máš k zahrání My girlfriend is the PRESIDENT, Newton and the Apple Tree, If My Heart Had Wings, Lucy nebo Recettear :D

Chce se to prostě zaměřit na kvalitější hry jako jsou Shenmue, Prey, MGS nebo Dark Souls.
@Drolin (09.06.2019 00:47): Opravdu ocenuji, že si ochoten stát si pevně za svým a přitom mě pasivně nutit dohrát první díl, což by pro mě byla výzva století, a možná bych na to i přistoupil, kdyby jsem neměl rozehráno tolik lepších games. Na druhou stranu ta dvojka vypadá přeci jen líp, a už jen díky tý fíčuře urychlit čas mám chut to dát, ale ta jednička...brr. Možná že to dohraju na Youtube. Kouknu na ten "příběh" a hupsnu do dvojky.

Upřímně bych ale raději hrál Kiwami 1.
@pajmič (09.06.2019 00:19): Já to hrál také přibližně deset let od vydání, nebo například CJ hrál Shenmue minulý rok a hodnotil velmi kladně (95). I na Steamu to má většinu kladných hodnocení od nových hráčů.

Není to hra pro netrpělivé hráče. Je to jiné, než na co jsou zvyknutí hráči dnes (kde akce střídá akci), takže je logické mít námitky na tempo, chození "sem a tam" nebo na "patlaninu bez smysl dávajícího příběhu"... tak počkat, nejsme v diskuzi u Pathologic 2?! :))

Zkus dohrát a pustit se do druhého dílu, za chvilku vyjde třetí díl a tam se hodně vyřeší! A Yu Suzuji se netají tím, že by chtěl vytvořit ještě další pokračování. No a já u toho určitě budu, protože právě Shenmue považuji za výbornou hru a historicky jednu z těch nejdůležitějších. Pokud nějaké hře fandím, aby se prodávala, bude to toto.
@Drolin (08.06.2019 07:57): Objektivně je Yakuza lepší hra (ano, to není tajemstvím) ale SHENMUE MÁ TO KOUZLO, takže je dle tvého subjektivního názoru, který je naprosto neovlivněn nostalgií, lepší Shenmue. Nevim jestli se bezcílné chození sem a tam a poslouchat roboty, připomínající lidi dá považovat za kouzelné. Ale něco na tom je.

Objektivně je Shenmue shite, na tu dobu působivý technologický demo, který ale zestárlo jako rozdělaný mlíko z Tesca, ponechaný na otevřeném palčivém slunci Saharské pouště.
Některý lid, odkojený na tomto másterpisu, mě nepřestává udivovat svou debilitou a naprostou neochotou připustit, že pro kulturní vyvrhely, kteří tuto naivní diletatskou blbůstku nehrály, to prostě bude nudná, fádní, pomalá, smysl nedávající, patlanina bez smysl dávajícího příběhu.

Ale protože jsem chápavý muž, tak ti rozumím a i já dokážu ocenit technlogickou stránku této designově a herně zcela potetní hry/s. Vždyt to i dneska vypadá a hejbá se to líp než ty dnešní blitky ze steamu za pár doláčů.
@Charllize (08.06.2019 12:04): Tak ten seznam se snaží postihnout všechny směry, proto tam je něco co exceluje v oboru výtvarného umění, příběhové hloubky nebo emočního zásahu. Nebo i tvůrčí proces (The Beginner's Guide), satira (Grand Theft Auto V) či zpracovní mýtů (Cosmology of Kyoto).

Na první pohled mi přišel hodně nahodilý, ale na bližší průzkum je povedený. Šel by ale rozšířit i doladit.
@Charllize (08.06.2019 11:55): Journey umění je, jako třeba i Shenmue, to právě tyto hry odlišuje od dlouhé řady obyčejných her "pro zábavu". Je jasné, že nejsou pro každého. Ale stejně tak je i dost her, co si hrají na umění a kopírují právě Rez, Journey, Okami, Dear Esther, Vib-Ribbon, Pathologic, Planescape, killer7, ICO, Residents, Cosmology of Kyoto, The Unfinished Swan...

Jinak koukám, že existují i takovéto seznamy na wiki :))

List of video games considered artistic
@Drolin (08.06.2019 11:51): hele jo, hral sem to, ale tak dlouho sem u toho nevydrzel. me proste tyhle hry co se mi snazi vnutit ze jde o jakesi umeni a ze bych se u toho mel citit nejak obohacen lezou na nervy. To jsou hry pro snilky a ne pro skutecneho hrace, jsou to hry pro lidi co chodi po ulici se slamakem na hlave a pritom cichaji k pampelisce:)
@pajmič (07.06.2019 23:55): A kam si to dotáhl? Že si nedotáhl ani jednu verzi.

Já mám měsíce rozehranou i Yakuza 0, ale k Shenmue mě to tedy táhlo daleko více a dohrál během týdne. Objektivně je to dnes horší hra než Yakuza, ale zase má daleko větší kouzlo a charisma než její akčnější pohrobek.
@RXQ79rudax (07.06.2019 15:27): Po RDR1?? TO si připrav prášky na bolení hlavy, nebot náhle prozřeš a budeš možná i velmi překvapen. Jako by jsi po dovolený v Alpách hled zajel na dovču do Hondurasu :D
Takto má vypadat kvalitní remastr. Skoro vše původní je zachováno, a jen ovládání je daleko přívětivěšjí než u emulace DC. Jinak i po letech je to skvělé.
@pajmič (24.08.2018 23:06): Je tam plno detailů v designu, díky kterým hra na hráče dýchá úplně jiným životem než tehdejší i současná konkurence. Otevřeš šuplík, něco vezmeš a postava to přímo dělá, ne že jí předmět automaticky skočí do kapsy. Zvlášť ve dvojce je spousta herních nápadů, která se neopakuje, třeba stealth pasáž. Zahraj si to a uvidíš.

A co se dabingu týče, já jsem zvyklý na mnohem horší a díky nedostupnosti originálu jsem takto viděl několik stovek filmů.
@pajmič (24.08.2018 23:36): SEGA nemá původní data a tedy i dabing a zvuky, a ty byly získané až dalším nahráním což ublížilo kvalitě. Nicméně port je to výborný, kdo zná nullDC, musí být nadšen. Navíc je to prakticky nejdůležitější hra 90. let, stále skvělá a úžasná.
@Charllize (24.08.2018 23:15): To je argument jak z pomocný školy. Jednou ta hra vyšla v nějaký době, stejně tak jako hromada dalších, který měli lepší to a ano, v tomto připadě (dabing a zvuk) jsem uvedl NLF, ale taky můžu z hlavy říct, Baldurs gate, fallout, Diablo, Deus Ex, Alenka, blade runner...takhle bych tady mohl vypisovat do rána. Nějaká kritika je objektivní nehledě na věk. A Shenmue má, v porovnání s tehdejší konkurencí, průjemní dabing. Tečka.
@GodOfTheSick (24.08.2018 22:43): Hra, kde se primárně kecá a chodí/bojuje je ovládání a dabing dost zásadní. Jinak by mě zajímalo v čem je, podle tebe, tak hrozně revoluční. QTE? Dneska už, díky bohu, přežitek. Že se tam měnilo počasí, že si tam mohl hrát Sega hry z 80.let, který jsou zábavnější než hra, ve který jsou implementovaný?

Mimochodem, jestli se ti dabing at už z hereckého či technického hlediska zdá ok. Poslechni si/zahraj No one lives forever, aby jsi poznal, jak hrozný Shenmue v tomto ohledu je. Nebo si dej propláchnout uši, to také může pomoct :)
Shenmue není zásadní hra kvůli ovládání, hudbě nebo dabingu. Navíc hodnocení těchto složek je hodně subjektivní, mě přijdou v pohodě i po letech.
Postavy v japonskych rpg maji vetsinove skvele zvladnuty rozvoj osobnosti, povahy a chovani. Neurcuje je hrac volbou moznosti v rozhovorech, jsou dane scenarem a ovlivnit jdou malokdy. Ale je to dost casto zpracovane takrka dokonale. Tohle zapadni rpg moc nemivaji, tam je zvykem si osobnost tak trochu tvorit sam, a kdyz tam ta moznost neni tak postava zadnym velkym vyvojem neprojde. Geralt je proste Geralt, nikam se moc neposunuje a je proste skoro porad stejny. Je fajn, ani neni treba ho moc menit, ale jen pro priklad. Tohle je podle me jedna z veci co plno lidi na jrpg fascinuje, ty myriady povah a promen co s postavami zaziji.

Me partialni dabing sere taky, obvzlast u AAA jrpg, pochopim ho u nejake hry ktere ma evidentne maly rozpocet. Ale treba u hry jako Ni No Kuni 2 me to vylozene vytaci.
@pajmič (24.08.2018 21:32): Nemyslel jsem to co říkáš :D spíše jak Red tvrdil jak to má jen částečný dabing, jakoby to bylo něco zvláštního :D

Hele já si už vypěstoval takovou imunitu, že mi přijde JPN tvorba normální a nic mě v ní jako prostě nevyvede z míry tak tu sýrovost dialogů až tak nevidím :D
@jones1240 (24.08.2018 21:25): Já na částečný dabing nenadával, pouze jsem konstatoval fakta, jonesi. A sem tam se trochu to "sýra" v dialogu najde, což není vůbec naškodu, ba naopak, je to osvěžující taky od AAA japan produkce vidět něco trochu víc při zemi.

" Ale prostě z tebe lehce mluví ještě člověk co teprve k Japonským hrám přičichává"
Haha, velice pobuřující myšlenka :)
@Red (24.08.2018 21:15): Jasne ze nemas. Je to stejne jako u zapadnich her. Nektere maji pribehy, dabing, naraci o hovnu a nektere ne. Stejne to je i v Japonsku. U japoncu se dost casto prehrava, coz je vetsinou pro zapadaka tezko zkousnutelne, stejne jako je pro japonce tezko zkousnutelne ze se v zapadnich hrach vsichni tvari jak kus kremene a resi udalosti hloubky marianskeho prikopu. Japonci radi sazi na epicnost, a dosahnou ji kolikrat zpusobem ze clovek nestaci valit oci. Mivaji casto opakujici se archetypy, hlavni hrdinove maji casto stejny problem a hlavni zaporak je casto podobny vsem ostatnim zaporakum. Ale mezi tim byvaji brilantni veci, originalni a neokoukane. Oni neradi maji ve hrach nejake mantinely zapricinene treba historii nebo realnosti, kombinuji fantasy a scifi z lehkosti pericka a kdyz uz ma jit do haje cely vesmir, tak tam soupnou draka co ma velikost zemekoule a laserem mu vystreli oci :)
@pajmič (24.08.2018 21:16): Tohle nadávaní na částečný dabing nesnáším. Ty hry mají tuny textu, o dost více než jakákoliv západní. Kdyby dabovali celou hru tak zkrachují, jelikož ty hry mimo Japonsko moc lidí nebere a navíc by to bylo až moc nákladné.

Yakuza mi upřímně cheesy nepřijde, vlastně mi nepřijde ničím nenormální a dost mě baví i když hratelností to stereotyp je. Ale prostě z tebe lehce mluví ještě člověk co teprve k Japonským hrám přičichává :)
@Red (24.08.2018 21:10): Pokud máš gamepad, použij ho. Mlátící sekvence jdou s trochou sebezapření hrát. QTE sekvence jsou hloupý a chození/běhání po uliciích je jak bruslit na ledě.

Yakuza má dobrý jap dabing i writing, trochu cheesy, ale dobrý. A dneska pomalu každý Japonský hra má jen částečný dabing.
@Charllize (24.08.2018 20:51): Tahle hra je leda tak legendární v tom jak epicky komerčně vyhořela, ale jak řikám, a je to všeobecně známo, ta hra ovlivnila některé známé značky, které žijí a prosperují dodnes, takže něco pozitivního na tom něco je :)
Jelikož mám remake Shenmue už dlouho vyhlédnutý, zajímal by mě bojový systém a akční frekvence. Nic proti videu, ale radši bych nějaké hodnocení někoho odtud:)

To že maj tyhle japonské hry problémy s dabingem a psaní na úrovni 1.třídy není nic co by mě mohlo překvapit. Pokud vím tak velká část nový Yakuzy ani dabována není.
@pajmič (24.08.2018 20:47): ja mel kdysi pri hrani podobne pocity jako ty, proto se hram v tomhle stylu vyhybam. Ale zasadnost bych Shenmue neuprel ani ozraly a pod praskama, s cimz ty nemas zrejme problem. Ta hra je legenda, a asi to pro nic za nic nebude. A to je proste globalni fakt a ani me a ani tve ani Sterlingovy subjektivity na tom nic zmenit moc nemuzou.
@jones1240 (24.08.2018 19:56): Nechápu ty lidi, kteří obhajují to, že se stará hra hraje a vypadá stejně na moderních systémech. Sterling má.....svérázný názory a často s ním nesouhlasím, ale v tomhle případě má pravdu. Existuje hromada starých her, které se i dnes hrají dobře, znějí dobře a designově nestárnou, což není případ Shenmue.

Jak jsem již zmínil, ovládání je úděs, hudba obsahuje převážně několika sekundový, dokola se opakující, smyčky. A ten dabing! Čekal jsem od angl verze shit, ale že totéž u japonského dabingu jsem nečekal, mix zvuku je zcela odpadní u obou verzí a ty bugy s uzamčeným frameratem taky nechápu. Tyhle věci se dali a měli vylepšit. Změnit ovládání, vyčistit, ideálně předělat zvukovou stopu a odemknout framerate. Věci, které se změnit už nedají, to by to museli předělat od základů, jsou třeba úkoly: jdi tam, najdi NPC, to tě pošle za jiným, cuscéna, qte, cuscéna, někam dojdi, cutscéna. Většina dialogů je cringe, příběh klišé a celkově je to velká nuda.

Je tam bezpochyby několik inovativních prvků, které ovlivnili novější a mnohem lepší hry (Yakuza), ty jsou ale blbě implementovány.
Mě už přijde trapné odsoudit starou hru za to že je stará. Pro mě je remake důležitý v tom že si ho mohu zahrát, je mi jedno že to vypadá archaičtěji, ta hra ve své době něco znamenala a rád jí zkusím. Určitě na ní nehodlám koukat měřítkem "staré blbé".
@Fritol (03.07.2018 10:44): Shenmue je něco úžasného pořád. Z pohledu dnešního hráče může být jediný problém v tom, že na hře půjde poznat, že pochází ze staré konzole a během 15 let od vydání se většina tehdy novátorských prvků postupně objevila v celé řadě jiných her, takže spadnutí brady se už asi nedostaví.
Už v Srpnu? Tak to je docela fajn, osobně si to asi koupím ihned v den vydání a Yakuzu možná později ve slevě.

Ale vážně těch japonských konzolovek teď vychází na PC hromada a to mě čeká krom dalších dílu FF série třebas ještě takový Chrono Trigger (jehož PC verzi docela příjemně opatchovali a rapidně zlepšili vizuál i GuI).
Teď už jen ještě ten Chrono Cross a první dva díly FF, ať to tam máme komplet (proč vůbec vlastně na Steamu nejsou?).
@Drolin (03.07.2018 10:44): cas je problem. Ale zhruba v dobe kdy zjistis ze curani venujes vic casu nez za mlada ti dojde ze muzes klidne plno vecem venovat az neprimerene casu :)

Ale jinak hrat japonsky hry, obvzlast jejich rpg a chtit do toho neinvestovat hodne casu moc nejde. Ja jsem si spocital ze kdybych si chtel dohrat vsechno co bych asi chtel zabere mi to dalsich 15 let, coz mi uz pomalu bude tahnout na 70, je to celkem neprijemne zjisteni. A to te ceka jeste v zivote plno oakmziku kdy to hrani pujde stranou, a velkym obloukem se pak k tomu budes asi vracet. A to se ti teprve ta hromada her nastrada:)
@Drolin (03.07.2018 10:44): mi povídej... já si teď vyhlídl Yakuzu.

7 her.. :/

Jinak na Personu 5 si teda asi nech zajít chuť. Ono je to na 100h a neurychlíš to nijak jinak, než že budeš přetáčet dialogy dopředu. Není tam skoro žádný dobrovolný obsah, ať klikáš jak zběsilý a čteš seberychleji, tak to nedáš nijak značně rychleji než za tu stovku. Já se tam nikde nezdržuji a využívám často možnosti teleportů (když odpovídáš na SMS tak se můžeš rovnou teleportovat k dotyčné postavě) a do těch 100h to nestihnu.
@Drolin (03.07.2018 10:35): Ono celkově těch japonských portů na PC vychází teď šíleně moc. Všechno to je na desítky hodin, takže než bych dohrál jedno, vyjde 5 dalších... Okami mam rozehrané od minukého roku, na podzim nás čeká ještě Monster Hunter a třeba i to Code Vein bude dobré. :)

Každopádně u Shenmue asi počkám aspoň na 50%. Příjde mi to jako hra, která byla něco úžasného na svou dobu, ale z pohledu dnešního hráče to nebude zas extra příjemné hraní. 30 dolarů je moc riskantních.
@Fritol (03.07.2018 10:27): Také, za těch 12,5 to bude velmi dobré. Ale už opravdu nemohu koupit nic více, a spíše něco zkusit i zahrát (dohrát). Nicméně Rance a 428 určitě budou prioritní hry.

V září tu máme ještě Valkyria Chronicles 4 (25. 9) a Dragon Quest XI (4. 9.), a to jsou zde i již vydané pecky jako Zero Escape: Zero Time Dilemma, Okami nebo Ni no Kuni II: Revenant Kingdom...

Snažím se co nejvíce zužit zájem ve videohrách, ale i tak toho prostě vychází moc.