Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Garret (21.01.2022 18:37): Tvá prognoza se chválabohům naplnila. TP2 je mezi námi! A hle, je boží!

Po dohrání Talos 1 jsem sebral odvahu a pokusil se SS4 rozehrát. Nope, po 90 minutách refund. To je něco tak neskutečně generickýho a škaredýho, bleh. Nestabilní framerate, špatnej frame pacing. Alespon to má lepší dialogy než Borderlands 3 :D
Řežba mezi panelákama bude fajn, jen mě udivuje, že je na tom Croteam už tak blbě, že outsourcuje u amatérů datadisky?
No po technické stránce je to sice prasárna, ale co se týče samotného hraní, je to asi zatím nejlepší Sam. Nevěděl jsem, co čekat od open worldu, ale je to pecka. Těch nepřátel jsou kvanta a kvanta. Řeknu vám, říct si "dám jednu úroveň a jdu spát" chce hodně pevnou vůli.
@Charllize (11.08.2021 19:01)
Hmm, hyper výkonné delo nemám. Ale predchodca SS:BFE mi ide ako po masle na max v 2560x1440.
Ani SSD nemám, tak to može byť tiež ono, treba silnejší stroj, s tým nič neurobím no.

Všera som pol hodinu pátral, a jediné čo som našiel je zmena týchto parametrov v configu "serioussam4.ini". Trochu sa to zlepšilo.

texs_ctMaxUnloadsPerFrame = 0
texs_ctTooMuchLoadingTextures = -1
sim_fWorldPrecachingStreamingLoadingDoneThreshold = -1
@Paliason (11.08.2021 16:47): Tak muže to být kombinace všeho co tipujes. Ale u tehle hry bych tipoval nejspíš blbou optimalizaci a když nemáš nějaký hyper výkonný počítač který to svoji silou prebije, tak to blbne. 
Jinak u tohohle problému docitani detailních textur muže pomoct SSD disk. Mam zkušenost ze u par her kde jsem to doskakovani textur míval to po použití SSD přestalo. Ale asi to nemusí být 100% řešení.
Melo by to fungovat tak ze z HDD se načte textura do operační paměti a z ni pak jde do paměti grafické karty. Cely ten přenos ridi procesor. Takže ta slabá část co to způsobuje muže být cokoliv.
Ale fakt bych si spis vsadil na tu optimalizaci, nejspíš.
Dotaz:
Robí tu niekomu pri hraní taká vec, že pomaly načítava textúry na objektoch, respektíve aj na modeloch postáv, aj pri cutscénach ?? Často vidím hnusnú rozmazanú machulu napr. na stene a po 1-2 sekundách to naskočí pekne hi-res.
Je to slabým procesorom, grafikou alebo tým ich novým enginom ?

O hre:
Som zatial v piatom levely, Také rozpačíté dojmy zatial, hratelnosť zachovali, za to som rád, v tomto smere ma to baví, ale teraz ešte ťažko hodnotiť.
Nová možnosť držať zbrane v oboch rukách, a neskôr aj kombinovať, je dobrý krok.
Nový nepriatelia, ako napr. napuchnutý-vybuchujúci netvor, alebo upírí sú zábavní. V jednej hrobke dokonca odpočíval gróf Dracula. Hned sa do mňa pustil, ked som ho vyrušil...aj pod krk som ho drapol na chvilku :) ...sranda takýto fórik schovaný. Dúfam že tam bude takých viac.

Na druhej strane, síce obrovské levely ale prázdne. V tomto som dosť sklamaný. V predchodcoch keď človek mal chuť čmuchať kade-tade po rôznych zákutiach mapy, vačšinou vždy objavil náboje, zdravie, vtipnú situáciu atd. Tu nič také nieje. Prázdne slepé uličky, nádvoria, hromada malých holých miestností, výklenkov...človek sa ide znova a znova skúsiť pozreť...a zase nič. Na 90% je to prázdne. Trapné, odfláknuté, nedorobené.

A do toho potom aj dávkovanie nepriateľov mi občas nesedelo, zbytočné hluché miesta,

Proste miestami super zábavná strielačka, a miestami jak budgetovka úplne nedorobená arci-sračka za 5 korún, jak keby to robili študenti na stredoškolskú odbornú činnosť.
až teď jsem si všiml, že při výběru obtížnosti je možno si navolit multiplikátor nepřátel až na x11. super je, že to vynásobí i munici. jen PC to moc nedává. tak kdyby měl někdo zájem o trochu výzvy... :-)
Já to vzdávám :) podíval jsem se na recenzi a o nic jsem nepřišel. Ušetřím na disku pár gb zas.
Mě u toho Seriuse hlavně vadí, vlastně i u třetího dílu mi to vadilo, že opustili ten grafický styl Second Encountera a nebo druhého dílu. Ta městská zástavba mi přijde dost o ničem. Navíc se mi zdá jakoby je opustil nějaký schopnější grafik a celkově ta hra klouže směrem k takovému tomu ruskému budgetu.
Mám to na max a místama se to seká. A pc mi topí, jak o život. Při tom grafika až moc palí do očí ty světla :)
Zatím takové o ničem :)
@Red (14.10.2020 00:13): Úplně slyším Jirku :D Názory, vhledy a nebo Zdeňkovo hnidopišství ohledně kauz a uvádění věcí na pravou míru naprosto přehluší "akcentování" a podobně :D
@Garret (10.10.2020 15:17): Proto sleduji už jen Vortex. I "neprofesionální" komentáře tady na Databázi mají kolikrát větší nadhled, než recenze na Gamesech nebo Hrej. Ale v pohodě, nikomu nic neberu :D
Teď mi teprve došlo, že tyhle hry mají na svědomí stejní lidé jako The Talos Principle! Mind = blown.
Tak jsem tomu zase chvíli věnoval a máte pravdu. Technicky to není tak super, jak jsem původně psal. Při cutscénách při střihu a změně scény se to seká občas, někdy i při rozhlédnutí vlevo vpravo a tak. Přitom jináč FPS jsou v pohodě (>60). No některé textury také nejsou nejkvalitnější ale zase na druhou stranu, stará zábava zůstává a to je hezké :-).
@Garret (25.09.2020 21:22): Aby ses neposral :D
Ale prevedu ti to do normalni reci.
Croteam dela tenhle typ hry roky, vsechny SS byli v pohode, to sam vis, v ramci toho co maji nabizet. Vsechny dily byli zabugovany, protoze proste jich je asi 40 a buhvi jestli na SS delaji uplne vsichni. Ta hra nabizi v kostce to samy co driv, plus nejaky vylepseni. To ze maji lidi z toho nejaky dejavu je uplne jedno, kdyz by ho nemeli uz to nebude Sam. Remcalo se na vsechny dily a stejne to jsou hry ktery svoje misto na slunci maji. A bud rad ze Sam neni ted cernoch, to by byl horsi pruser nez ty obavy co po ruznu ctes. Trochu duvery a jestli te stvou bugy tak si holt pockej.
@Charllize (25.09.2020 19:08): ty si zase pil? meleš hovna (jako vždycky)

@pajmič (25.09.2020 20:00): já trojku mám rád, i když nejméně ze všech. asset flip mi nevadí, ty nové gameplay "mechaniky" nějak překousnu, ale technické nedostatky takového rozsahu určitě ne. podruhé už bych se k tomu pak těžko vracel a nechci si kazit chuť.
@Garret (25.09.2020 12:54): Jde o to, co od toho očekáváš, pokud se ti líbila trojka, je dost možné, že by si podobný sentiment mohl mít i zde. Tedy pokud opomineš bugy, glitche a fakt, že je to vlastně jeden velkej asset flip od trojky (animace, zvuky, modely, textury atd.) Já to zatím hrál cca 3h, přičemž jsem si někdy v duchu říkal "hele, ono to je docela fajn" a někdy zase "ty voe, to je zasranej shit, seru na tuhle srágoru."

Z obecného hlediska je patrné, že SS4 prošel dlouhým, škaredým vývojářským peklem. A mám tušení, že během těch několika let byl vývoj nejednou zcela rebootován. SS4 je čirá definice Slavic Junk. Pokud ti tento fakt žíly netrhá, tak do toho skoč.
Dnes je v mode vsechno kritizovat, a pri tom vsem nepoznaji dobrou hru ani kdyby jim ji nacpali do zadku. Ta hra bude uplne v pohode a bude delat to co se presne od ni ocekava. Croteam nejsou debilove aby to nevedeli. A na nejake extremni hokus pokusy, ktere by radi milenialni zvastalove videli jim zyvysoka, vite co.
Ještě mrkni na Frameratera. Ten je blázen do SS a taky to sepsul ☹️

Ale Croteam to dá. I když je s podivem, že po takový dříve vyjde tohle.
Toaleťák mi dal naději a GGmanlive ji zase zadupal do země. asi bude lepší počkat na nějaké ty patche, přeci jenom těch technických problémů je tam docela dost...
Ty jo. Díky za pidi recenzi. Dáváš naději, že to nakonec nebude tak zlé :-)
První dojmy. Je to jízda. Hlášky a cutscény nemají chybu, pokud teda nepotřebujete k životu jen inteligentní humor. Grafika je našlapaná. Neskutečné množství nastavení grafických detailů (ale to bylo už i v Talos Principle). Skvělý engine hry podporující DX12, Vulkan a také starší DX11. Zatím jsem neměl čas otestovat, pod čím to jak chodí. Na max. detaily s rendering resolution 100% budete rádi za 60FPS na grafikách úrovně 1080Ti, 2080, Radeon VII ve FullHD (zkoušel jsem jen pod DX12 zatím. Na Vulkanu to možná pojede lépe). Ale podle toho ta hra také vypadá. Množství nepřátel na obrazovce je dosud nevídané. Na druhou stranu o nějaké AI tady nemůže být řeč. Což je vlastně u Serious Sama správně. Trochu jen zamrzí delší loadingy (i na SSD). Zatím docela nadšení a pro fandy tohoto typu her je to myslím splněný sen po dlouhé době od vydání SS3. Hned po spuštění hry jsem sice měl trochu obavy, že to bude těžký budget. Rozumějte, žádné intro a tak. Ale hned po spuštění New game se všechny obavy rozplynuly. Prostě Croteam se neřídí blbostmi typu po spuštění hry zobraz dlouhý loading úvodního videa aby to člověk mohl po prvním shlédnutí vždycky odklikávat. Ale vše si nechává tam kde to správně patří :-).
Tvl lesbičky i v Serious Samovi?! Ty už jsou teď předepsaný do všech her či co? Jinak podle recenzí průser :-(