Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RoboCop

Data East •  Ocean Software (Amiga, AtST, Spectrum, AmstCPC, C64, GB) •  Quicksilver Software (Apple II) •  Interactive Designs (Apple II) •  SAS Sakata (NES, TRS80)
74
29 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Policejní důstojník Alex Murphy byl zabit v ulicích kriminalitou zmítaném Detroitu. Velká tamní technologická společnost Omni Consumer Products (OCP) vidí svou příležitost v prodeji nového druhu strážníka k vymáhání práva, v tomto nebezpečném městě. Vědci a lékaři ze společnosti OPC vzali Murphyho lidské ostatky a opatřili je perfektní titanovou zbrojí. Sestavili tak silného kyborga, „RoboCopa“. RoboCop bojuje v ulicích Detroitu proti zločinu a rychle si tím získává dobré jméno. Navzdory roboticky drsnému zevnějšku se RoboCop uvnitř trápí, živě se mu totiž vybavují hrůzy z jeho vlastní smrti, rukama brutálních zabijáků. Spravedlnost jde tedy stranou, na úkor pomsty Clarencovi Boddickerovi, člověku odpovědnému za jeho smrt.

Hra vznikla na základě úspěchu stejnojmenného filmu RoboCop z roku 1987. Ve hře vám je svěřen úkol ovládat RoboCopa s cílem čistit části města (ulice, staveniště, stará čtvrť, továrna s narkotiky, laboratoř ) od kriminálních živlů a chránit místní občany. Převážná část akce je interpretována bočním scrollingem s možností pohybu doprava a doleva, včetně výskoků. Mezihra po každém druhém levelu, spočívající v tréninku střelby na střelnici, je zobrazena first-person pohledem. K dispozici jsou různé zbraně, vylepšující power-upy a energie. Po skončení mise následuje mítink s hlášením o stavu kriminality ve městě.

RoboCop se dočkal ještě dalších dvou pokračování (RoboCop 2 a RoboCop 3), avšak druhý díl nevyšel na platformě PC MS-DOS.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
  • NES 70
  • Amiga 70
  • Apple II 35
  • AtST 65
  • Spectrum 55
  • Arcade 75
  • MSX 55
Robocop je klasická arkáda podle stejnojmenného filmu, kde s hlavní postavou v plošinovkovém stylu procházíte úrovně a čistíte je od nežádoucích živlů. K jejich likvidaci vám poslouží jak pěsti, tak Robocopova neodmyslitelná pistole, pro kterou je možné nalézt několik dočasných vylepšení. Jako bosse na konci levelu často potkáte varianty známého ED 209 (schody u toho bohužel nejsou). Hra obsahuje sedm úrovní, občas proložených cvičnou střelbou s ikonickým zaměřováním. Vše je hezky inspirováno filmem, od kulis až po hudbu. Celkově jde o sice ničím výjimečnou, ale slušnou akční hru.

Jak bylo v té době zvykem, i Robocop se dočkal portů na domácí konzole a počítače. Ty lze podle věrnosti předloze rozdělit na tři skupiny. Nejvěrnější jsou porty pro Amigu, Atari ST, DOS a Apple II, které obsahují téměř nezměněné úrovně. Amiga i Atari ST verze jsou docela povedené, jen mají slabší grafiku a trochu pomalejší tempo. Dokonce obsahují nějaké drobné novinky, například minihru s porovnáváním tváří. Hrát bych doporučil spíše Amiga verzi, protože má lepší hudbu.

Apple II má opravdu mizerné technické provedení. Grafika za moc nestojí a, nepřekvapivě vzhledem k výkonu, nemá plynulý scrolling. Nečekejte ani hudbu a zvuky také stojí sotva za zmínku. Rozhodně nejhorší verze. DOS se dočkal dvou verzí, ale mezi věrnější porty patří ta s EGA grafikou. Port se sice nemůže rovnat třeba s Atari, ale není úplně špatný. Grafika je ale nejen slabší, ale i hodně upravená, především design protivníků.

Druhou skupinou s odlišnými úrovněmi a některými mechanikami jsou verze pro Commodore 64, ZX Spectrum, MSX, Amstrad CPC, GameBoy a DOS v CGA. Obsahují pět jiných levelů, i když založených na originálu. Na konci nejsou boje s bossy, ale následují různé speciální části - záchrana rukojmích, identifikace nebo boj s ED 209. Nejlépe se mi hrála verze pro GameBoy, která je moc povedená a to včetně hudby. Jedinou nevýhodou je černobílá grafika. CPC má pěkné barvy, ale trochu topornější hratelnost. C64 se hraje dobře, ale zase je vybledlejší. ZX Spectrum a MSX jsou graficky slabší, ale jinak dobré. Druhá DOS verze tentokrát s CGA je také druhá nejhorší verze Robocopa celkově. Vy výsledku jsou tyto "8-bitové" varianty zajímavé a rozhodně stojí za vyzkoušení alespoň jedna.

Poslední jsou výrazně odlišné verze na NES a TRS-80 CoCo. Na Nintendu nijak nepřekvapí slušné tempo a ovládání, i docela grafika (jen samotný Robocop je trochu divný). Nové úrovně jsou zajímavé a to hlavně díky novým funkcím. Třeba taková termovize, který odhalí zničitelné zdi. Drobnost, ale příjemné osvěžení. Škoda méně autentické střelecké minihry. Verze pro CoCo je stejná, jen s horší grafikou a zvukem.

Kromě arkády jsem dohrál do konce jen GameBoy a NES verze, u ostatních jsem vždy zkoušel cca jedenu až dvě úrovně. Pokud vás Robocop zaujal, tak doporučuji dát šanci arkádě a NESu.
+15
  • Arcade 60
K devadesátkové kultuře akčních přestřelek patřily i následné pokusy o převedení na herní pole a námět detroitského důstojníka Murphyho zabitého při přestřelce a následně přetvořeného v kyborga RoboCopa musel nutně následovat.  Stejně jako ve filmu je i zde povolán vyčištit nejen ulice města automobilů od všelijaké verbeže v podobě lidí, psů a robotických protivníků.  

Levely jsou časově omezené, lze si trochu času koupit sběrem cestou stejnou jako pár hranolků života při poškození. Po úspěšně misi vás hra posune na střelnici, kde se dá vystřílet vylepšení. Hra mě kupodivu v mládí minula, dal jsem ji až teď na retro konzoli, ale musím říct, že znám povedenější kousky – lepší průměr 60 %
+7