Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Rise of the Argonauts

68
43 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
12.12.2008 PS3X360
16.12.2008 PC
Vývojáři:
Liquid Entertainment
Příběh tohoto akčního RPG je zasazen do starověkého Řecka a začíná se odvíjet na ostrově Iolcos v Egejském moři, kde se schyluje ke svatbě mezi králem Jásonem a jeho budoucí chotí Alcmenou. Obřadní síň ovšem přepadnou zrádní Morienové a Alcmena je zabita. Takto začíná Jásonova dlouhá cesta za odplatou, na které se bude muset vypořádat s temným proroctvím.

Hra je sice akční RPG, ale její velkou část tvoří dialogy s NPC. Soubojů je ovšem také dost, ať už proti řadovým monstrům nebo proti bossům. Hráč má k dispozici tři druhy zbraní (meče, oštěpy, palcáty), se kterými může provádět různé typy a kombinace útoků, a také k sobě může přibrat spolubojovníky (např. Herkules). Krom sečných zbraní lze také používat speciální schopnosti ze čtyř talentových stromů, představovaných čtyřmi bohy (Apollo, Athéna, Áres a Hermés). Přízeň těchto bohů, za níž se dají schopnosti pořizovat, se dá získat dvěma způsoby. Buď plněním nebojových úkolů zadávaných prostředníky jednotlivých bohů, nebo prostým zabíjením nepřátel a jejich následným obětováním pro vybraného boha.

Herní lokace odpovídají charakteru starověkého Řecka. Nechybí tedy chrámy, přímořské oblasti, pahorkatiny, ostrovy a podsvětí, známé jako Tartaros.


Poslední diskuzní příspěvek

Phoenix: problem ja tady mam 7 jazyku.. No zatím to nejde rozject, kdyz to zapnu hodi to hlasku, neco s exe. Tak ja na to kaslu a hold budu…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Rise of the Argonauts jsem před vydáním hodně sledoval, vyhlídka na antické Řecko z bájí se mi zamlouvala. Nicméně jsem po vydání na hru tak nějak pozapomněl a nepříznivé recenze mi pocit do hraní nepřidaly. O to větší to pro mě bylo překvapení, když jsem se do toho nakonec pustil.

Jakmile jsem se přenesl přes nastavení krásné grafiky skrz texťák, už mi nic nebránilo dojít ke zjištění, že RotA je vlastně takový Mass Effect. RPG prvky tu člověk snad nenajde ani pod lupou, naopak hra staví na příběhu a skvělě napsaných dialozích. Jako Mass Effect. Ostatně celá příběhová linka vypadá podobně jako u Mass Effectu. Probijete se přes začátek, dostanete loď, vydáte se do různých koutů světe, naverbujete společníky a nakonec se vrátíte zachránit to, kde to všechno začalo. Vesměs je to ale dobře, že se vývojáři chytili dobrého základu a nesnažili se vymýšlet nějaké nesmyslné kreace. Stejně tak se celkové podání řeckých bájí drží někde mezi věrností a ignorancí, z čehož vznikl docela zajímavý pohled na Jásonovo dobrodružství.

Kromě příběhu a dialogů staví RotA ještě na jedné věci: soubojích. I přes to, že vypadá zprvu jako klasická mlátička boje jsou někdy servírovány poměrně střídma a pokud nepočítám božské síly, tak není ani mnoho útoků, které je možno použít.

Docela mě překvapila i herní doba, čekal sem zprvu pár hodin zábavy, ale i přes absenci propracovanějších vedlejších úkolů se herní doba vyšplhala někam k 15 hodinám, což nepovažuju za nejhorší.

A málem bych zapomněl na zvuk. Jak hudba, tak dabing byl totiž excelentní a jenom podkreslovali atmosféru hry.

Nakonec se tedy s Rise of the Argonauts stal důkaz toho, že bych měl dát méně na recenze a víc na vlastní úsudek...

Pro: Atmosféra, příběh, dialogy, zvuk, neobyčejný pohled na předlohu

Proti: Problémy s grafikou (nastavení, pár chybějících textur), absence opravdu RPG prvků

+16
  • PC 70
Po Rise of the Argonauts jsem pokukoval již v době vydání, ale nebyla to hra, co bych si musel nutně pořídit. Po čase jsem ji zahlédl kdesi na netu v hodně pěkné slevě a tak jsem dlouho neváhal a hru si koupil.

Původně jsem čekal spíše klasickou rubačku ve starověkých kulisách, ale o to více mě překvapilo, že RotA vlastně ani moc akční hrou není, ale stěžejním prvek jsou u ní dialogy a příběh. Příběhové hry já rád, ale faktem je, že je RotA hrou až přehnaně ukecanou. 50% herní doby se mluví, 30% hry se běhá a 10% hry se bojuje. Hra mi v mnohém připomínala BioWare tituly jen s tím rozdílem, že to ani zdaleka není tak vtahující, jako třeba takový Mass Effect, který jsem vydržel hrát i pět hodin v kuse. Prostředí starověkého Řecka vypadá pěkně, dialogy jsou napsány skvěle, ale samotný příběh je až moc obyčejný. Od začátku víte, jak to dopadne. Také postavy jsou málo charakterní a moc jsem se s nimi nedokázal sžít. Může za to možná i herní doba, která je na RPGčko dost krátká. Co se týče questů, jsem vesměs spokojen. Sice se jedná prakticky jen o běhání sem a tam (prostředí je zoufale neinteraktivní), ale díky pěkně napsaným dialogům a docela hezké grafice je radost je plnit. Soubojů je spíše poskrovnu, ale jsou super (možná právě proto, že jich moc není). Rozhodně nejsou jednoduché, ale ani bych je nenazval frustrujícími. Jednoduše řečeno jsou vyvážené.

Verdikt: Rise of the Argonauts je solidní hra snažící se napodobit Bioware tituly, ovšem ne zcela se ji to daří. Ve všem je o třídu horší – počínaje příběhem, konče animacemi a grafikou. Rozhodně ale není špatnou hru a fandům příběhových akčních RPG bych ji rozhodně doporučil.

Pro: prostředí starověkého Řecka a zapracování tehdejší mytologie do příběhu, dialogy, zábavné souboje, hudba

Proti: neinteraktivní prostředí, technická nestabilita hry, předvídatelný příběh a konec

+13
  • PC 70
Opět se potvrdila má doměnka že hra která je recenzenty opomíjená, hodnocena lehce nadprůměrně a některými dokonce za hranici podprůměrnosti, má nezměrné kvality a ukrývá solidní proci zábavy.

Rise of the Argonauts je příběh Jásona a jeho Argonautů za výpravou pro zlaté rouno a pomstu. Hlavní problém proč hra sklízela jen lehce nadprůměrné hodnocení, je že je posuzována jako RPG. Byla sice prezentována jako RPG, ale lepší přirovnání je pro ni akční adventura. Proč? Jelikož hodně času strávíte u dialogů které jsou základem příběhu a mají zde opravdu velký prostor. A jsou napsány velmi dobře.

Potom zde máme vynikající souboje s antickými potvorami které jsou ztvárněny opravdu na výbornou. Boje jsou opravdu atmosférické a skvěle se u nich odreagujete, a také jsou opravdu drsně zpracovány. Hodně dobrá je taky celá atmosféra hry přeci jen takovéto bájné prostředí není viděno každý den ve hrách a ještě v takovéto kvalitě.

Atmosféru navíc dokresluje opravdu nádherná grafika, která dokáže uchvátit až se budete procházet v Mykénách kde na vás budou dýchat dějiny, a nejen zde tak to je okamžik hodný zapamatování. Nebo setkání s bájnými titány které působí dosti emotivně zanechá v hráči hodně silný dojem a budu si ho hodně dlouho pamatovat.

Bez solidní hudby a dabingu by byl zážitek ze hry poloviční, což zde naštěstí nehrozí. Za excelentní hudbou stojí uznávaný Tyler Bates který své kvality již prokázal například ve filmu 300. K dabingu není co vytknout je v angličtině zní věrohodně a přesvědčivě, k dispozici jsou české titulky.

Závěrem dostáváme kousek který byl z nepochopitelných důvodů recenzemi schazován a nedoceněn. Hra je to vskutku originální s naprosto pohlcující atmosférou, výbornými souboji a spoustou dialogů které hru obohacují. Nyní jen doufat že hra budeme mít nějaké pokračování které by rozhodně nebylo na škodu. Jak je vidět i z použitých screenů spoustu toho autoři ve finále do hry nedali a některé postavy a potvory úplně vypustili. Tak snad na ně dojde příšte.

Pro: Mýtický svět, hrdinové a solidní a originální protivníci, hratelnost a grafické pojetí

Proti: Hardwarové problémy, některé pasáže trošku matoucí

+11
  • PC 50
Vezmu to jen stručně protože předchozí komentáře popisují víc než dost ze hry.
Jako fanoušek řecké mytologie ( Starořecké báje a pověsti bylo moje nejoblíbenější čtení asi od druhé třídy ) jsem se docela těšil že uvidím některé z bájných postav. Co ale americký mišmaš provedl s postavami a bájemi bylo dost drsné.

Nicméně hlavní výtku mám k samotnému hraní. Tutoriál byl ještě obstojný a potěšila grafika, jenže v dalších částech hry bylo snad méně boje než v tutoriálu. Jediná bojově zajímavá část tak byla gladiátorská aréna a finální boje v poslední úrovni. Zbytek bylo poměrně dost nudné pobíhání tam a zpět při řešení tradičních "rpg" questů velmi pochybné kvality.

Vyzdvihl bych snad jen řešení politického souboje, zbytek hry byla těžká nuda občas proložená minutou zajímavého souboje.

Pro: Grafika, povedený soubojový systém

Proti: Chození, nuda, chození, nuda, málo nepřátel.

+10
  • PC 30
Rise of the Argonauts nezapře jistou inspiraci novějšími tituly od Bioware corp., proč mě tedy vlastně, na rozdíl od nich, tak bavil? Inu, pravděpodobně spoustu lidí, kteří příliš nemusí ony Bioware tituly, určitě potěší, že se v prvé řadě nejedná o takovou nudnou "telenovelu":). Společníci si nevylévají srdéčka, neotravují s každým svým sebemenším problémem, nýbrž diskutují povětšinou k věci, tj. dané problematice, ději. To samé naštěstí platí u rozhovorů s „běžnými“ občany. Ty vás nenudí svým životním příběhem a kecáním o počasí, nýbrž jdou opět ihned k věci, přesto však nejsou rozhovory nijak strohé. Stejně tak každý obyčejný sedlák vás neotravuje nějakým nudným, poslíčkovacím úkolem. RotA se nesnaží hráče udolat pod nánosem tuctových, vedlejších questů, nýbrž nabízí pouze 4-5 questů na lokaci (bohužel též nepříliš povedené, nicméně alespoň nejsou zdlouhavé) a hráče se snaží držet především u hlavní linie.

Co se level desingu týká, jedná se vlastně o jeden velký koridor, za nějž by se ani leckterá FPSka nemusela stydět, naštěstí vás po cestě zpravidla čeká spousta různých „překvapení“, pročež přestože lineární, není putování nudné. Samotné prostředí je pak vcelku pěkné, především díky zasazení do mytologického starověkého Řecka, které, dovolím si říci, není ve hrách hojně využívané a oproti tuctovým fantasy je to příjemné osvěžení. Navíc pro starověké Řecko mám celkem slabost.
Soubojový systém je opravdu zábavný, hezky se na něj dívá, ale čekal jsem větší variabilitu, ať už co se týká nepřátel a způsobu jejich likvidace (nepřátel by se dalo spočítat na prstech jedné ruky a na všechny bohužel povětšinou stačí stejná taktika), tak i v používání nějakých těch „božských sil“, z nichž drtivá většina je bohužel pasivních, či se „spouštějí“ automaticky, pročež i když úderů máte k dispozici hned několik, po čase začnou být souboje krapet repetitivní a to i přestože jich ve hře není mnoho.

Bohužel trochu zamrzí osekání, či lépe řečeno nedotažení některých rpg prvků. Samotný vývoj postavy není až tak hrozný (znám spoustu horších;)), k dispozici máte 4, vcelku opravdu rozsáhlé stromy dovedností, nicméně schopnosti jsou si povětšinou dosti podobné a navíc 90% z nich je, jak už bylo výše řečeno, pasivních. To samé se týká výzbroje hrdiny, kdy si prakticky měníte pouze zbroj a 3 druhy zbraní, nemáte možnost výbavu nakupovat či prodávat. Naštěstí jsou veškeré předměty svými schopnostmi dostatečně zajímavé a rozdílné a není jich přehršel, čili jsem po dlouhé době opět zažil tu dětinskou radost ze získání předmětu nového:).

RotA je nicméně přesto skutečně zábavná hra, která si myslím, může zaujmout jak příznivce Bioware RPGček, tak ani neurazí ty, kteří jim moc neholdují. Navíc putování po boku slavných hrdinů Heraclea a Achiella je nezapomenutelný zážitek, který vám nabídne málokterá hra:).

Pro: Hudební doprovod, zasazení do starověkého mýtického Řecka, zábavné souboje a slušné dialogy.

Proti: Nedotažené RPG prvky, možná až příliš koridorovité.

+9