Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Resident Evil 4


Diskuze

< >
nevim ta grafika me prijde na stejne urovni jako ma Silent Hill 2 a to je o 3-4 stari hra....
@Bodkin (20.07.2017 11:02): Jj, taky mi PC HD verze přišla těžší (i když jsem neměl přímé srovnání), ale bral jsem to spíš jako pozitivum :) Tedy až na ty QTE, které vyžadují opakovaný stisk tlačítka (konkrétně na 30 fps jsem dočasně přepnul při utěku před padající sochou, to byl opravdu znatelný rozdíl - na 60 div neulétlo tlačítko a stejně jsem to nestihl, na 30 to bylo na držení gamepadu jednou rukou bez problému). Paradoxně ostatní QTE jsou "easy", díky tomu "triku" s držením R2 :)

A ano, valící se kameny jsou nejtěžší nepřítel na Pro.
@7c (19.07.2017 17:57): Mám to rozehrané současně na PC a PS, na PC jsem se s tím nesral a dělal continue dokud jsem neprošel a stejně to přepadení v castellu bylo mnooohem těžší (kušiníci). A pochybuju, že by takový rozdíl byl jen kvůli rifle/TMP...

KAždopádně jsem včera udělal Adu a už mi zůstal jen ečív na dohrání na pro, tak jsem se do toho pustil. Pak jsem 6krát chcípl u valícího se kamene, protože někdo měl nutkání ztížit i tohle, přeci jen bušení do jednoho tlačítka je tak zásadní gejmplej...
@Phoenix (19.07.2017 19:16): To nejsou nejasné dohady - bylo to docela přesně otestováno (je to dost stará hra, a velice populární s tradiční speedrun/challenge komunitou). Autoři se nevyjadřují - je to jedna z "feature", která hru hodně vylepšuje pro široké publikum a to, že je skrytá, je v tomhle ohledu jeden z klíčů úspěchu.

Mluvil jsem o chybách, ne o adaptivní obtížnosti - detaily teď přesně neuvedu, ale jdou tak přeskočit určité pasáže (vcelku užitečné pro speedrun, na druhou stranu zase sporné - využít nebo ne).
@7c (19.07.2017 17:57): Už jsem si nepamatoval ukládání tak přesně, psací stroje by asi stačily (vzhledem k tomu, že se k nim dá vracet téměř vždy a nevyžadují jako v prvních díle použití pásky, tak to funguje třeba jako v Dead Space, kde mi způsob ukládání nikdy nevadil).

Jinak to co popisuješ asi nejsou chyby, ale právě vliv dynamické obtížnosti, bez které bych se také obešel, je to pro mě obdoba levelscaling z RPG. Je někde možné si přečíst vyjádření autorů ohledně toho, jak přesně dynamická obtížnost ve čtverce funguje? Já jsem narazil spíše jen na nejasné dohady fanoušků.
@Phoenix (19.07.2017 08:28): Odstranit checkpointy a ponechat pouze ukládání přes psací stroje (osobně jsem checkpointy nikdy nevyužíval, takže v podstatě v případě smrti jen komplikovaly situaci). Navíc na několika místech způsobují chyby (resp. eliminují některé nepřátele nebo komplikace - tedy je možné je zneužívat). IMO checkpointy a *odplivnutí na podlahu* quicksave do RE nepatří, ale je to bohužel "úlitba" moderní době.

@Bodkin (19.07.2017 11:43): V té poslední verzi (HD na Steamu) je to myslím docela solidně vyšroubované - když jsem to hrál, tak zhruba od Puebla bych to odhadoval na Professional (hraní co nejlépe a v případě větších chyb load). Water hall byl zážitek. Navíc někde je pro změnu problém s 60 fps (třeba "běhací" QTE pasáže). Valící se kameny byly ještě ok, ale na Pro už je to asi na dočasné přepnutí na 30 fps.
@Drolin (19.07.2017 10:36): "musíš ji odinstalovat?" Je fakt, že to apeluje na mou masochistickou stránku a pokřiilo mě to natolik, že mě v současnosti nic jiného nebaví. A to jsem zkoušel Resident Evil 5...

"To by se mělo učit na školách." Souhlasím.


@Phoenix (19.07.2017 08:28): FML. Teď už to dává smysl.
Mě jediné co sralo je nemožnost chodit při míření nebo přebíjení. Ale má to tam svůj význam.
@Bodkin (18.07.2017 23:32): Hmm, zajímavé. Retrospektivně mně na RE4 vadily asi dvě věci - adaptabilní obtížnost (kromě jejího využívání pro určité způsoby hraní na Professional) a checkpointy. Tyhle dvě věci eliminovat (a ideálně zároveň přidat rovnou Professional hned od začátku).
Dofinišováno. Můžete se začít těšit na můj jeduplný komentář, protože to rozhodně musím dostat ze systému...
@CJ (09.02.2017 15:28): 60 FPS - tedy vcelku zásadní rozdíl. Potom osvětlení. Textury jsou vesměs nedůležité - i pro tu původní PC verzi existovalo velké množství různých modů, které je vylepšovaly.
Otazka kdy to bude kdyz mezi zacatkem a ted tim zamkem maji odstup dva roky. Ale treba uz maji ty veci nafocene.
Čtu ten popisek a u vendora si šlo někdy nakupovat náboje? Viz ...U něj můžete prodávat různé poklady, které najdete, koupit si lékárničky a další vybavení, ale také si vylepšit zbraně, dokoupit náboje,... Pokud vím, tak jediný způsob, jak doplnit náboje, je nechat si upgradnout kapacitu zásobníku a i když máte náboje na 0, tak po upgradu máte plný zásobník.
@Fatality (20.06.2016 06:51): Gamepad. Jediná RE hra, kde je ovládání na gamepadu divné je Operation Raccoon City (hodně odlišné od standardu a sprint na stisknutém TS opravdu nemusím).
Kdo hrál RE 4 - hrálo se vám to líp s myší nebo s gamepadem? Já začal s gamepadem, ale to ovládání je horší, než jsem si z PS 2 pamatoval, takže jsem brzy přešel na myš a je to o dost lepší :)
Hmm, vážně geniální hra, a nový port je (až na textury) perfektní. Prakticky vůbec nezestárla (a když už, tak jako víno).

Na druhou stranu si také uvědomuji, že více méně šlo o hru, která zabila RE sérii jako survival horror, pravda :/

S původním portem se nedá vůbec srovnávat - PS2 verze byla bohužel dost omezená.
Čau. Je lepší si koupit HD Edition nebo si oplácat starou originálku mody (Patch 1.1. + Texture Pack + Enhanced Enviroment + Hi-Res Movies apod.)?
@Bodkin (13.04.2015 16:23): Taky mi to dělalo, ale už ne :) zkus podle mýho configu :) je jiný trochu:

resolution 1366 768 60
vsync 1
fullscreen 1
adapter 0
antialiasing 0
anisotropy 16
shadowQuality 0
useHDTexture 1
ppEnabled 0
motionblurEnabled 0
variableframerate 30
subtitle 1
laserR 255
laserG 0
laserB 0
laserA -1

EDIT: Jinak shadow není potřeba dávat low, běží mi to plynule i na high :)